Originally posted by Veeksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
E91 335i -07
F20 118i -15
-
-
Originally posted by 1349 View PostTuleekos se sun rallatus kuitenkin niistä ahtimista vai onko siellä jotain muuta häikkää? Itse ajattelin vaihtaa molemmat mutta jos uudet kilisee samalla tavalla niin eipä siinä taida olla järkeä.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSitä tässä kuumeisesti on tullut mietittyä, että voiko se olla jotai muuta. Täytyy viedä huoltoon ja toivoa, että vika löytyisi, mutta hivenen epäilen. Siksi kaikki neuvot tulisi nyt tarpeeseen. Se pikkasen viittais ahtimiin, että JB4:n hukkaporttiasetusten muuttaminen vaikuttaa vähän asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKuulostaa hyvältä . Itsellä olis tarkoitus olla menemättä ihan noin pitkälle, ettei löydy uusia pullon kauloja. Mutta sinne 500hv:n kantturoille vielä vakioahtimilla mennään. Mikäs voimansiirto sulla on siinä? Automaatti vai manuaali? Manuaalissahan ei kytkin kestä takuulla tuota voimaa ja saattaa kaksoismassavauhtipyöränkin kanssa kuulemma tullu sytytysvirheitä. Automaatissakin kenties omat jujunsa.
Itselle tuli nyt uusi etummainen vakioahdin paikalleen. Vaikuttais vahvasti siltä, että rallatukset on poissa, vaikka on jyrkimmät hukkaporttiasetukset. Edelleen kylmänä käynnistäessä kuuluu jotain rallatusta, mutta sen jälkeen ei kaasua painellessa mitään. Tietysti jos tuo kone pitää sitä hukkaporttia auki kylmäkäynnistyksessä ja se "huohottaa" sieltä reilusti, niin uutenakin tuo hukkaportti kyllä silloin helisee väkisinkin (mitä nyt iskemätöntä käsissäni pyörittelin). Vielä en ole ajellut kuin bensalla ja miedoimmalla kartalla ja puolella kaasulla, mutta silti rupes tuntumaan persdynossa, että auto reagoi ihan eri tavalla kaasuun (terävämmin).
löysät. Saimme nyt arvoiksi 560hp ja 760Nm. Manuaali on ja vielä on kykin
pitänyt. Voi olla että kytkin ei tuossa 135 mallissa rasitu niin paljoa kuin 335
mallissa mikä painaa enemmän. Nuo 245 leveät renkaat eivät tarjoa mitään
kauhean hyvää pitoa. Mut jos se kytkin pettää niin sitten saadaan ne
hukkaportit jäykemmiksi ja katsotaan miten se 600+ onnistuu.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSitä tässä kuumeisesti on tullut mietittyä, että voiko se olla jotai muuta. Täytyy viedä huoltoon ja toivoa, että vika löytyisi, mutta hivenen epäilen. Siksi kaikki neuvot tulisi nyt tarpeeseen. Se pikkasen viittais ahtimiin, että JB4:n hukkaporttiasetusten muuttaminen vaikuttaa vähän asiaan.
lapsetkaan herää amulla, kun lähden töihin.Kyllä tuo ohjelma muutos poistai
varmaan sen rallatuksen myös.
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostPoistin omasta ohjelmasta tuon kylmäkäynti lämmitys vaiheen. Ohjelma käänteli nokkia hullumaisesti jotta katti lämpeäisi nopeammin. Nyt ei enää
lapsetkaan herää amulla, kun lähden töihin.Kyllä tuo ohjelma muutos poistai
varmaan sen rallatuksen myös.
Comment
-
-
Kyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.
Törmäilin Laakkosen hoviasentajaan niin sain vähä lisätietoa omasta ahtimesta. Se etumaisen ahtimen hukkaportin kello oli vuotanut ilmeisesti hukkaportin akselin kautta ilmaa. Sama ongelma todennäköisesti toisessa ahtimessa. Siksi kiristäminen ei auta. Tarkoittaako tuo sitä että se kellon kalvo on puhki vai onko siellä joku tiiviste? Pystyyköhän sitä kelloa korjaamaan? Eli saisko vanhoista ahtimista vielä toimivat?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
[QUOTE=Hiace;3312596]Saakos tuon kylmäkäyntilämmityksen pois millä ohjelmalla? Välillä aamuisin hävettää kun pihassa kajahtaa läpät auki puoli minuuttia tyhjäkäyntiä.[/QUO
Itse käytin Procede tuningin opentaplet konsolia lukuun ja kirjoituseen. Mutta
mikä tahansa kaapeli, millä saadaan data binäri muodossa ulos käy.
Sitten muokkarin kylmäkäynti joutokäynnit ja nokille uudet ohjauskartat
Tunerpro ohjelmalla.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.
Törmäilin Laakkosen hoviasentajaan niin sain vähä lisätietoa omasta ahtimesta. Se etumaisen ahtimen hukkaportin kello oli vuotanut ilmeisesti hukkaportin akselin kautta ilmaa. Sama ongelma todennäköisesti toisessa ahtimessa. Siksi kiristäminen ei auta. Tarkoittaako tuo sitä että se kellon kalvo on puhki vai onko siellä joku tiiviste? Pystyyköhän sitä kelloa korjaamaan? Eli saisko vanhoista ahtimista vielä toimivat?
niin väljät ettei hukkaportin läppä sulkeutunut kunnolla. Siitä se ajaus sitten
lähti turbojen vaihtoon piti olla helppo homma. Ei siihen mennyt, kuin 10 kuukautta. Vanhat turbot muuten hyvät ajettu 65000km. Myydään
pois jos joku tarvii. Sopivat esm turbojen muutokseen.
Comment
-
-
[QUOTE=Veeksi;3312610]Kyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.
Oikeassa olit. Yritin tänään ajaa sillä Alastarola teki vähän väliä sytytytys katkos vikaa ja tiputteli pyttyjä pois. Lisäksi tuo DSC ei pidä noista väännöistä
tiputteli kaasuläppää pois käytöstä. Täytyy vähän tiputaa toistaiseksi
vääntöä.
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostOikeassa olit. Yritin tänään ajaa sillä Alastarola teki vähän väliä sytytytys katkos vikaa ja tiputteli pyttyjä pois. Lisäksi tuo DSC ei pidä noista väännöistä
tiputteli kaasuläppää pois käytöstä. Täytyy vähän tiputaa toistaiseksi
vääntöä.
Aina tulee jotain heikkoja lenkkejä vastaan.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Nyt olisi osanumero hukassa. e90 335i:hin olisi tarkoitus laittaa öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimellä varustetuissa 335i:ssä on kuvan mukainen sisälokasuoja, jossa on aukko öljynjäähdyttimen kohdalla: http://www.ecstuning.com/Search/Site...2276/ES129046/
Aukkoon tulee käsittääkseni "ritilä", joka suojaa ö-jäähdytintä pyörästä lentävältä soralta. Mikä on kyseisen "ritilän" osanumero, kun ei ilmeisesti tule sisälokasuojan mukana?
Eli jotain tämännäköistä: http://www.bimmerfest.com/forums/att...5&d=1204592251Last edited by bmw323it; 22-04-2014, 08:38.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostNyt olisi osanumero hukassa. e90 335i:hin olisi tarkoitus laittaa öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimellä varustetuissa 335i:ssä on kuvan mukainen sisälokasuoja, jossa on aukko öljynjäähdyttimen kohdalla: http://www.ecstuning.com/Search/Site...2276/ES129046/
Aukkoon tulee käsittääkseni "ritilä", joka suojaa ö-jäähdytintä pyörästä lentävältä soralta. Mikä on kyseisen "ritilän" osanumero, kun ei ilmeisesti tule sisälokasuojan mukana?
Eli jotain tämännäköistä: http://www.bimmerfest.com/forums/att...5&d=1204592251
ECS:n linkki: http://www.ecstuning.com/Search/Site...1436/ES129030/
Pitäis kyllä kattoo itsekin miltä tuo näyttää omassa. Ei oo kyllä yhtään öljyt meinanneet ylikuumentua. Onko muilla ollu ongelmia tuon kanssa?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostOsanumero on: 51717161436
ECS:n linkki: http://www.ecstuning.com/Search/Site...1436/ES129030/
Pitäis kyllä kattoo itsekin miltä tuo näyttää omassa. Ei oo kyllä yhtään öljyt meinanneet ylikuumentua. Onko muilla ollu ongelmia tuon kanssa?
Ei minullakaan ole ollut minkäänlaisia lämpöongelmia normaaliajossa, korttelirallissa tai edes auto-crossissa, mutta viime kesänä tuli otettua kisaa vähän pitempään parin 911:n yms kanssa ratapäivillä ja silloin lämmöt nousivat huolestuttavan korkealle. Oli kyllä olosuhteet muutenkin haastavat; 35C lämmintä, pieni ilman paine = harva ilma (830hPa) jne. Ajattelin, jos pelaisi varman päälle ja laittaisi kunnon jäähdyttimen ettei jatkossa tarvitisisi kantaa aiheesta huolta. Tarkoituksena on laittaa Setrabin cooler sinne tehdasjäähdyttimen paikalle puskurin taakse.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment