Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1349
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 231
    • Turku

    Originally posted by Veeksi View Post
    Täällä rupeski joo viina jo maistumaan. Olin väärässä. Ei se rallatus ollutkaan lähtenyt mihinkään. Tai jos lähti, niin kesti n. 10km uus ahdin ajaa puolella kaasulla. Money well spend. Oon tuohon rallatukseen käyttänyt jo aivan vitusti paalua ja aikaa, eikä se häviä. Ois vaan kannattanut heti kärkeen vaihdattaa tähän vaikka joku muu moottori.

    No eipä siihen välttämättä paljon muuta. Ainut, että riittävään viinapitoisuuteen tarviit sen lisäpumpun ja JB4-flashin. Luultavasti nekin jo riittää ja jos ei niin sit iso IC.
    Tuleekos se sun rallatus kuitenkin niistä ahtimista vai onko siellä jotain muuta häikkää? Itse ajattelin vaihtaa molemmat mutta jos uudet kilisee samalla tavalla niin eipä siinä taida olla järkeä.
    E91 335i -07
    F20 118i -15

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by 1349 View Post
      Tuleekos se sun rallatus kuitenkin niistä ahtimista vai onko siellä jotain muuta häikkää? Itse ajattelin vaihtaa molemmat mutta jos uudet kilisee samalla tavalla niin eipä siinä taida olla järkeä.
      Sitä tässä kuumeisesti on tullut mietittyä, että voiko se olla jotai muuta. Täytyy viedä huoltoon ja toivoa, että vika löytyisi, mutta hivenen epäilen. Siksi kaikki neuvot tulisi nyt tarpeeseen. Se pikkasen viittais ahtimiin, että JB4:n hukkaporttiasetusten muuttaminen vaikuttaa vähän asiaan.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Originally posted by Veeksi View Post
        Sitä tässä kuumeisesti on tullut mietittyä, että voiko se olla jotai muuta. Täytyy viedä huoltoon ja toivoa, että vika löytyisi, mutta hivenen epäilen. Siksi kaikki neuvot tulisi nyt tarpeeseen. Se pikkasen viittais ahtimiin, että JB4:n hukkaporttiasetusten muuttaminen vaikuttaa vähän asiaan.
        En tiedä millainen ääni on kyseessä mutta tuo mun ex piti kanssa kylmästartissa melko kovat kilinät mutta se johtui siitä pakoputken läpästä joku sulkeutui lämmityskäytön ajaksi. Tietysti jos olette modanneet sen läpän pois käytöstä niin en tiedä voiko se sitten enää äännellä, mutta tuo voi olla yksi äänen lähde joissain tapauksissa. Youtubesta muistaakseni löytyy kanssa melko monta N54 kilinä aiheista videota niin sieltäkin voi tutkia jos löytyy vastaavaa.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Mulla kuuluu ensimmäiset puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen sellaiset kilinät, kolinat, helinät ja rallatukset, että luulee auton lahoavan siihen paikkaan En tiedä mitkä kaikki paikat siellä ääntelee mutta kyllä se siitä sitten lämmettyään hiljenee.

          Comment

          • ASDTurku
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 145
            • Turku

            Originally posted by Veeksi View Post
            Kuulostaa hyvältä . Itsellä olis tarkoitus olla menemättä ihan noin pitkälle, ettei löydy uusia pullon kauloja. Mutta sinne 500hv:n kantturoille vielä vakioahtimilla mennään. Mikäs voimansiirto sulla on siinä? Automaatti vai manuaali? Manuaalissahan ei kytkin kestä takuulla tuota voimaa ja saattaa kaksoismassavauhtipyöränkin kanssa kuulemma tullu sytytysvirheitä. Automaatissakin kenties omat jujunsa.

            Itselle tuli nyt uusi etummainen vakioahdin paikalleen. Vaikuttais vahvasti siltä, että rallatukset on poissa, vaikka on jyrkimmät hukkaporttiasetukset. Edelleen kylmänä käynnistäessä kuuluu jotain rallatusta, mutta sen jälkeen ei kaasua painellessa mitään. Tietysti jos tuo kone pitää sitä hukkaporttia auki kylmäkäynnistyksessä ja se "huohottaa" sieltä reilusti, niin uutenakin tuo hukkaportti kyllä silloin helisee väkisinkin (mitä nyt iskemätöntä käsissäni pyörittelin). Vielä en ole ajellut kuin bensalla ja miedoimmalla kartalla ja puolella kaasulla, mutta silti rupes tuntumaan persdynossa, että auto reagoi ihan eri tavalla kaasuun (terävämmin).
            Joo mä vaihdoin hukkaportit painetoimisiksi, mutta kelloksi tuli hiukan liian
            löysät. Saimme nyt arvoiksi 560hp ja 760Nm. Manuaali on ja vielä on kykin
            pitänyt. Voi olla että kytkin ei tuossa 135 mallissa rasitu niin paljoa kuin 335
            mallissa mikä painaa enemmän. Nuo 245 leveät renkaat eivät tarjoa mitään
            kauhean hyvää pitoa. Mut jos se kytkin pettää niin sitten saadaan ne
            hukkaportit jäykemmiksi ja katsotaan miten se 600+ onnistuu.

            Comment

            • ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

              Originally posted by Veeksi View Post
              Sitä tässä kuumeisesti on tullut mietittyä, että voiko se olla jotai muuta. Täytyy viedä huoltoon ja toivoa, että vika löytyisi, mutta hivenen epäilen. Siksi kaikki neuvot tulisi nyt tarpeeseen. Se pikkasen viittais ahtimiin, että JB4:n hukkaporttiasetusten muuttaminen vaikuttaa vähän asiaan.
              Poistin omasta ohjelmasta tuon kylmäkäynti lämmitys vaiheen. Ohjelma käänteli nokkia hullumaisesti jotta katti lämpeäisi nopeammin. Nyt ei enää
              lapsetkaan herää amulla, kun lähden töihin.Kyllä tuo ohjelma muutos poistai
              varmaan sen rallatuksen myös.

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Originally posted by ASDTurku View Post
                Poistin omasta ohjelmasta tuon kylmäkäynti lämmitys vaiheen. Ohjelma käänteli nokkia hullumaisesti jotta katti lämpeäisi nopeammin. Nyt ei enää
                lapsetkaan herää amulla, kun lähden töihin.Kyllä tuo ohjelma muutos poistai
                varmaan sen rallatuksen myös.
                Saakos tuon kylmäkäyntilämmityksen pois millä ohjelmalla? Välillä aamuisin hävettää kun pihassa kajahtaa läpät auki puoli minuuttia tyhjäkäyntiä.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Kyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.

                  Törmäilin Laakkosen hoviasentajaan niin sain vähä lisätietoa omasta ahtimesta. Se etumaisen ahtimen hukkaportin kello oli vuotanut ilmeisesti hukkaportin akselin kautta ilmaa. Sama ongelma todennäköisesti toisessa ahtimessa. Siksi kiristäminen ei auta. Tarkoittaako tuo sitä että se kellon kalvo on puhki vai onko siellä joku tiiviste? Pystyyköhän sitä kelloa korjaamaan? Eli saisko vanhoista ahtimista vielä toimivat?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • ASDTurku
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 145
                    • Turku

                    [QUOTE=Hiace;3312596]Saakos tuon kylmäkäyntilämmityksen pois millä ohjelmalla? Välillä aamuisin hävettää kun pihassa kajahtaa läpät auki puoli minuuttia tyhjäkäyntiä.[/QUO

                    Itse käytin Procede tuningin opentaplet konsolia lukuun ja kirjoituseen. Mutta
                    mikä tahansa kaapeli, millä saadaan data binäri muodossa ulos käy.
                    Sitten muokkarin kylmäkäynti joutokäynnit ja nokille uudet ohjauskartat
                    Tunerpro ohjelmalla.

                    Comment

                    • ASDTurku
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 145
                      • Turku

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Kyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.

                      Törmäilin Laakkosen hoviasentajaan niin sain vähä lisätietoa omasta ahtimesta. Se etumaisen ahtimen hukkaportin kello oli vuotanut ilmeisesti hukkaportin akselin kautta ilmaa. Sama ongelma todennäköisesti toisessa ahtimessa. Siksi kiristäminen ei auta. Tarkoittaako tuo sitä että se kellon kalvo on puhki vai onko siellä joku tiiviste? Pystyyköhän sitä kelloa korjaamaan? Eli saisko vanhoista ahtimista vielä toimivat?
                      Kyllä kelloja saa uusia varaosana ja tuning kelloja myös. Itsellä oli läppä akselit
                      niin väljät ettei hukkaportin läppä sulkeutunut kunnolla. Siitä se ajaus sitten
                      lähti turbojen vaihtoon piti olla helppo homma. Ei siihen mennyt, kuin 10 kuukautta. Vanhat turbot muuten hyvät ajettu 65000km. Myydään
                      pois jos joku tarvii. Sopivat esm turbojen muutokseen.

                      Comment

                      • ASDTurku
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 145
                        • Turku

                        [QUOTE=Veeksi;3312610]Kyllä mä sinulle ADSTurku ennustan tälle kesälle sit kytkin ja vauhtipyöräremppaa . Jos nuo lukemat pitää paikkansa niin ei voi mitenkää kestää eikä taida jenkkipojillakaa kellään olla vakiokytkimellä noita voimia. Eli kun se tulee eteen niin laita samalla yksmassavauhtipyörä kun kaksoismassan kanssa alkaa tulla hankaluuksia 500hv/700nm jälkeen.

                        Oikeassa olit. Yritin tänään ajaa sillä Alastarola teki vähän väliä sytytytys katkos vikaa ja tiputteli pyttyjä pois. Lisäksi tuo DSC ei pidä noista väännöistä
                        tiputteli kaasuläppää pois käytöstä. Täytyy vähän tiputaa toistaiseksi
                        vääntöä.

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by ASDTurku View Post
                          Oikeassa olit. Yritin tänään ajaa sillä Alastarola teki vähän väliä sytytytys katkos vikaa ja tiputteli pyttyjä pois. Lisäksi tuo DSC ei pidä noista väännöistä
                          tiputteli kaasuläppää pois käytöstä. Täytyy vähän tiputaa toistaiseksi
                          vääntöä.
                          Tuo vähän pelottaa itseäkin, kun miettii aina että jos vielä vähän lisää kutittelis...

                          Aina tulee jotain heikkoja lenkkejä vastaan.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1827
                            • N/A

                            Nyt olisi osanumero hukassa. e90 335i:hin olisi tarkoitus laittaa öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimellä varustetuissa 335i:ssä on kuvan mukainen sisälokasuoja, jossa on aukko öljynjäähdyttimen kohdalla: http://www.ecstuning.com/Search/Site...2276/ES129046/

                            Aukkoon tulee käsittääkseni "ritilä", joka suojaa ö-jäähdytintä pyörästä lentävältä soralta. Mikä on kyseisen "ritilän" osanumero, kun ei ilmeisesti tule sisälokasuojan mukana?

                            Eli jotain tämännäköistä: http://www.bimmerfest.com/forums/att...5&d=1204592251
                            Last edited by bmw323it; 22-04-2014, 08:38.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by bmw323it View Post
                              Nyt olisi osanumero hukassa. e90 335i:hin olisi tarkoitus laittaa öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimellä varustetuissa 335i:ssä on kuvan mukainen sisälokasuoja, jossa on aukko öljynjäähdyttimen kohdalla: http://www.ecstuning.com/Search/Site...2276/ES129046/

                              Aukkoon tulee käsittääkseni "ritilä", joka suojaa ö-jäähdytintä pyörästä lentävältä soralta. Mikä on kyseisen "ritilän" osanumero, kun ei ilmeisesti tule sisälokasuojan mukana?

                              Eli jotain tämännäköistä: http://www.bimmerfest.com/forums/att...5&d=1204592251
                              Osanumero on: 51717161436
                              ECS:n linkki: http://www.ecstuning.com/Search/Site...1436/ES129030/

                              Pitäis kyllä kattoo itsekin miltä tuo näyttää omassa. Ei oo kyllä yhtään öljyt meinanneet ylikuumentua. Onko muilla ollu ongelmia tuon kanssa?
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1827
                                • N/A

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Osanumero on: 51717161436
                                ECS:n linkki: http://www.ecstuning.com/Search/Site...1436/ES129030/

                                Pitäis kyllä kattoo itsekin miltä tuo näyttää omassa. Ei oo kyllä yhtään öljyt meinanneet ylikuumentua. Onko muilla ollu ongelmia tuon kanssa?
                                Thanks, tuohan se osa on. Kiitos avusta.

                                Ei minullakaan ole ollut minkäänlaisia lämpöongelmia normaaliajossa, korttelirallissa tai edes auto-crossissa, mutta viime kesänä tuli otettua kisaa vähän pitempään parin 911:n yms kanssa ratapäivillä ja silloin lämmöt nousivat huolestuttavan korkealle. Oli kyllä olosuhteet muutenkin haastavat; 35C lämmintä, pieni ilman paine = harva ilma (830hPa) jne. Ajattelin, jos pelaisi varman päälle ja laittaisi kunnon jäähdyttimen ettei jatkossa tarvitisisi kantaa aiheesta huolta. Tarkoituksena on laittaa Setrabin cooler sinne tehdasjäähdyttimen paikalle puskurin taakse.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎