Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos moottoria on oikeasti "kiristetty",niin ei kai sen öljyn tarvi olla LL-luokiteltua?Vai ajatteko tosiaan samoilla öljyillä noita pitkiä "huoltoilmaisimen ehdottamia" kilometrejä?Ihan vaan uteliaisuuttani...
    Juuri näin, viimeksi ostin "vahingossa" yliluokiteltua öljyä .
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1827
      • N/A

      Aloittelin tänään e90:n öljynjäähdytinprojektia ja siinä samalla joutui vaihtamaan öljynsuodattimen jalan. Ulkomaisilla foorumeilla puhutaan N-koneiden vesien-öljyjen sekoittumisongelmasta tai öljy/vesivuodosta öljynsuodattimen jalan tiivisteiden pettäessä, eikä nämä jutut taida aivan huuhaata olla. Itselläni ei ollut vielä ongelmia, mutta aika pehmeiltä tiivisteet näyttivät. Suosittelen tsekkaamaan.

      BTW; Mobil 5W-30 (BMW LL versio) maksoi vajaa 20€ per 5 litran pänikkä.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • ASDTurku
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 145
        • Turku

        Onko kellän tietoa että kuinka isoille tehoille auton oma aivo riittää?
        Itsellä en saanut säädettyä kuin 470hp ja 680Nm ettei mennyt hätäkäytölle.
        olis noussut nätisti 500hp:en ja ylikin. mutta veti vähän väliä vikatilaan.
        Onko joku onnistunut poistamaan vääännön rajoitusta? Auto tosin on 135
        mutta eiköhän se sovi tämän otsikon alle?

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by ASDTurku View Post
          Onko kellän tietoa että kuinka isoille tehoille auton oma aivo riittää?
          Itsellä en saanut säädettyä kuin 470hp ja 680Nm ettei mennyt hätäkäytölle.
          olis noussut nätisti 500hp:en ja ylikin. mutta veti vähän väliä vikatilaan.
          Onko joku onnistunut poistamaan vääännön rajoitusta? Auto tosin on 135
          mutta eiköhän se sovi tämän otsikon alle?
          Siis missä määrin auton oma aivo ei riitä? Miten sitä on tarkoitus virittää? Millä muutoksilla nuo tehot on saatu irti? Onko tietoa mikä siinä menee vikatilaan? Onko sytytysongelmia kenties? Minkäänlaisesta väännön rajoituksesta en ole koskaan kuullut.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • ASDTurku
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 145
            • Turku

            Kun yritän nostaa tehon yli 500hp niin tiputtaa kaasuläpän pois ja ilmoittaa
            DSC-failure ,eli ECU ei pysty käsittämään tuon suurempaa tehoa. Mitä vaan
            yrittää tehdä,niin piirtää 500hp vaakasuoraa viivaa loppuun asti. Kun ahto oli
            1,6bar niin kaasuläppä oli enää auki 20%. Nyt saatu nuo arvot ahto alhaalla
            1bar 670Nm ja ylhäällä 5000rpm 0,8bar 500hp 7000 asti. Turbot ja kaikki putket ja välijäähdyttäjä vaihdettu. Tarkoitus jatkaa 600hp asti. Tai katsoa
            mitä saadaan 1,3bar paineella.
            Pitää varmaan hommata semmonen JB-lisäksi. En oikein tiedä voiko sitä
            käyttää ohjelman kanssa

            Comment

            • ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

              Vähän tarkennusta tuohon viritykseen:
              Kaksi Mitsu 014 ahdinta, 2x 3,5 Downpipe ,2x 240 race cat putkisto
              takapöntölle 2x 3 tumaa. Ahtoputket välijäähdyttäjälle ensin 2x2#
              sitten 3# välijäähdyttäjälle, joka on Wagner evo2. Imuputket turboille
              muutetettu isommiksi. Putki jäähdytimeltä kaasuläpälle, ilmafiltteri ja
              dumpit vakiot. Ei ollut vielä syytä vaihtaa. Ohjelmointilaite Procde tuning
              Open taplet laite ja ohjelma oma valmiste. Lisäksi ahtimien ohjaus muutettu
              toimimaan paineella. Noilla ahtimilla ei tullut vielä yhtään lisää turbo viivettä.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Varmaan jotain hämmentävää siinä Procedessä/ohjelmoinnissa. Kannattaa varmaan kysyä niiltä päin mikä siinä tuota tekee.

                Isompia tehojahan saa irti ihan vakio ECU:lla (ja ahtimilla) pelkän JB4:n kautta ja sehän on vain Piggybackki (tosin etanolilla). Jos haluaisit hankkia JB4:n, niin sun tarviis flashätä siihen myös BMS:n ohjelma (koska isommat ahtimet).

                Vois kuvitella, että jos sulla on vakio ahtoputki hilppeineen, niin siinä on odotettavissa noin korkeilla paineilla jossain vaiheessa ongelmia, mutta sittenhän sen saa toki fiksailtua. Imuilmanottokin voi olla vähän alimitoitettu 600hv:lle. ...siellä vois olla aika halpoja hevosvoimia otettavissa.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • ASDTurku
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 145
                  • Turku

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Varmaan jotain hämmentävää siinä Procedessä/ohjelmoinnissa. Kannattaa varmaan kysyä niiltä päin mikä siinä tuota tekee.

                  Isompia tehojahan saa irti ihan vakio ECU:lla (ja ahtimilla) pelkän JB4:n kautta ja sehän on vain Piggybackki (tosin etanolilla). Jos haluaisit hankkia JB4:n, niin sun tarviis flashätä siihen myös BMS:n ohjelma (koska isommat ahtimet).

                  Vois kuvitella, että jos sulla on vakio ahtoputki hilppeineen, niin siinä on odotettavissa noin korkeilla paineilla jossain vaiheessa ongelmia, mutta sittenhän sen saa toki fiksailtua. Imuilmanottokin voi olla vähän alimitoitettu 600hv:lle. ...siellä vois olla aika halpoja hevosvoimia otettavissa.
                  Prosedeestä kysytty, eikä apuja. Siellä käytetään lisänän tuota piggybagiä
                  jos otetaan enemmän tehoa.

                  Sillähän saadaan isommat tehot,koska siinä moottorin ohjainlaite ei koskaan näe todellista kuormaa.
                  JB:ssä on jotain valmiita karttoja. Mutta voiko sillä ohjata pelkästään 4500rpm ylöspäin? Vielä jos se huijaa sieltä, että ahtoa on vähemmän.
                  Niin miten se lisää bensaa?
                  En vaihtanut sitä viimästä ahtoputkea ja filttereitä, kun eivät ahdistaneet
                  vielä.
                  Itse meinasin mennä pelkällä pumppu bensalla. Tiedätkö mitkä on ollut max
                  tehot tuolla pumppu bensalla?

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by ASDTurku View Post
                    Prosedeestä kysytty, eikä apuja. Siellä käytetään lisänän tuota piggybagiä
                    jos otetaan enemmän tehoa.

                    Sillähän saadaan isommat tehot,koska siinä moottorin ohjainlaite ei koskaan näe todellista kuormaa.
                    JB:ssä on jotain valmiita karttoja. Mutta voiko sillä ohjata pelkästään 4500rpm ylöspäin? Vielä jos se huijaa sieltä, että ahtoa on vähemmän.
                    Niin miten se lisää bensaa?
                    En vaihtanut sitä viimästä ahtoputkea ja filttereitä, kun eivät ahdistaneet
                    vielä.
                    Itse meinasin mennä pelkällä pumppu bensalla. Tiedätkö mitkä on ollut max
                    tehot tuolla pumppu bensalla?
                    Mm m...se Piggyback tosiaan säätää pääasiassa ahtoja. Polttoaineen syötöstä en tiedä miten se sitä säätää. Ei sitä ole minusta oikein missään tarkemmin selitetty.

                    Tarkoitatko, että voiko JB4:llä säätää niin että se toimii vain 4500rpm:stä eteenpäin vai? Onhan se koko ajan käytössä, mutta voit tehdä manuaalikartan, jossa saat säädettyä ahdot kierrosalueelle haluamallasi tavalla. Linkki kuvaan, jossa näkyy tuo yksinkertainen säätö: http://i992.photobucket.com/albums/a...1_settings.jpg

                    Mistä sä osaat sanoa, ettei ilmanputsarin kotelo tai putsari ahdista? Ahtoputkessahan ei ole ahdistamisesta kyse vaan siitä, että se tai siinä olevat divertteriventtiilit porsii helposti kovemmilla ahdoilla (tulee ahtovuotoja).

                    Yritin oikein etsimällä etsiä isoilla turboilla ilman etanolia ja metanoliruiskutusta tehtyjä dynoja, mutta ei vaan yksinkertaisesti löydy . Nuo on niin helppoja tapoja saada lisää voimaa, että ilmeisesti lähes kaikki on ottanut ne käyttöön ennenkuin on satsattu isompiin puhaltimiin.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • ASDTurku
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 145
                      • Turku

                      Ajattelin parannella niitä sitten, jos ahdot ei enää riitä. Nyt sitä on ollut jopa
                      liikaakin. Toiseksi en halunut vaihtaa vielä niitä, kun haluan katsoa mihin omat
                      suuttimet riittää. Sitten jos ne loppuvat ,niin minulla on valmis asennus laippa
                      suuttimille kannen ja imusarjan väliin. Laipan kanssa sarja nousee 3cm ylöspäin
                      ja tällöin ei mikään valmis putsari tai imuputki ei sovi suoraan paikalleen.

                      Minulla sattui olemaan Unichip varastossa ja aloin asentamaan sitä paikoilleen
                      katsotaan mitä sillä saa aikaan. Sillä pystyy ohjaamaan lisäsuuttimiakin jos tarvii.

                      En minäkään ole löytänyt mitään tosi tehokkaita normi bensalla. Ainoastaan
                      Manhart racing 520hp.

                      Meinasin laittaa lisämittarit koetaulu näyttöön. Mitenköhän siihen saisi pc:n
                      kuvan? Autohan oli e82 2008

                      Comment

                      • ReDDog
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 456
                        • Nurmijärvi

                        Onko kauheasti käyttökokemuksia ihmisillä 335i:ssä noista Proceden bokseista miten toimii vakiokartoilla esim hyvään lastuun verrattuna? sen ainakin tiedän et kätevästi pois ja päälle kytkettävissä, vähän infoa kaipaillaan.
                        Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                        Ex:
                        E92 ///M3 Silverstone II
                        E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                        E46 ///M3 Phoenix Gelb
                        E90 320i '05

                        Comment

                        • ASDTurku
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 145
                          • Turku

                          Homma eteni, saatiin Unichip toimimaan.Ekat vedot ja teho 550hp.
                          Nyt pakolämpöanturit kiinni niin nähdään mitä tuosta saadaan pumppu
                          bensalla.

                          Toi Boxi vai lastu on vaikea kysymys. Kumpikin toimii niin hyvin kuin ne
                          on säädetty. Ohjelma on ainakin heti mukana, ei tarvi herätellä...

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by ASDTurku View Post
                            Homma eteni, saatiin Unichip toimimaan.Ekat vedot ja teho 550hp.
                            Nyt pakolämpöanturit kiinni niin nähdään mitä tuosta saadaan pumppu
                            bensalla.
                            Kuulostaa hyvältä . Itsellä olis tarkoitus olla menemättä ihan noin pitkälle, ettei löydy uusia pullon kauloja. Mutta sinne 500hv:n kantturoille vielä vakioahtimilla mennään. Mikäs voimansiirto sulla on siinä? Automaatti vai manuaali? Manuaalissahan ei kytkin kestä takuulla tuota voimaa ja saattaa kaksoismassavauhtipyöränkin kanssa kuulemma tullu sytytysvirheitä. Automaatissakin kenties omat jujunsa.

                            Itselle tuli nyt uusi etummainen vakioahdin paikalleen. Vaikuttais vahvasti siltä, että rallatukset on poissa, vaikka on jyrkimmät hukkaporttiasetukset. Edelleen kylmänä käynnistäessä kuuluu jotain rallatusta, mutta sen jälkeen ei kaasua painellessa mitään. Tietysti jos tuo kone pitää sitä hukkaporttia auki kylmäkäynnistyksessä ja se "huohottaa" sieltä reilusti, niin uutenakin tuo hukkaportti kyllä silloin helisee väkisinkin (mitä nyt iskemätöntä käsissäni pyörittelin). Vielä en ole ajellut kuin bensalla ja miedoimmalla kartalla ja puolella kaasulla, mutta silti rupes tuntumaan persdynossa, että auto reagoi ihan eri tavalla kaasuun (terävämmin).
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5419
                              • S:t Karins

                              Tuo maaginen 500 hv kiinnostaa myös täällä. Mitäköhän vaatii jb4:n ja catless db:n + viina jälkeen??:think
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Täällä rupeski joo viina jo maistumaan. Olin väärässä. Ei se rallatus ollutkaan lähtenyt mihinkään. Tai jos lähti, niin kesti n. 10km uus ahdin ajaa puolella kaasulla. Money well spend. Oon tuohon rallatukseen käyttänyt jo aivan vitusti paalua ja aikaa, eikä se häviä. Ois vaan kannattanut heti kärkeen vaihdattaa tähän vaikka joku muu moottori.
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Tuo maaginen 500 hv kiinnostaa myös täällä. Mitäköhän vaatii jb4:n ja catless db:n + viina jälkeen??:think
                                No eipä siihen välttämättä paljon muuta. Ainut, että riittävään viinapitoisuuteen tarviit sen lisäpumpun ja JB4-flashin. Luultavasti nekin jo riittää ja jos ei niin sit iso IC.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎