Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ReDDog
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 456
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Hiace View Post
    Ole hyvä! Näköjään joissain lähteissä on 8,8 psi = 0,61 bar mutta siellä main se vakiona pyörii.
    okei =)
    Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
    Ex:
    E92 ///M3 Silverstone II
    E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
    E46 ///M3 Phoenix Gelb
    E90 320i '05

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Onko katukäyttöön olemassa jotain nyrkkisääntöä "turvallisille" max. ahtopaineille (oletetaan, että auto on softaa flashia/piggy backia lukuunottamatta vakio)?
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Hei, tässäpä vähän infoa, kun jatkuvasti kysellään, että "Hei Veeksi, mistä sä oot hankkinut nämä kaikki huikeat viriosat mitkä on parhainta mitä on olemassa.". Tietenkin Burgerin sivut on hyvät burgerin kamoja tilatessa tai Cobbin cobbin kamoja, mutta sitten on näitä muitakin tekijöitä ja jos tarvii kerralla tilata useampaa erilaista tavaraa tai kaipaa jotain muutakin, niin tässäpä parit hyvät mestat:



        Tämä olis aika istuva ahtopainemittari: http://www.ecstuning.com/News/BMW_Bi...010/ES2588091/

        ...hintakin olis osalla vielä ihan ok, mutta usko ei riitä, että sais itse laitettua (varmaan saiskin mutta ei vaan uskalla lähteä laittamaan).
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Pluto
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1860
          • Raisio

          Originally posted by Veeksi View Post
          Tämä olis aika istuva ahtopainemittari: http://www.ecstuning.com/News/BMW_Bi...010/ES2588091/

          ...hintakin olis osalla vielä ihan ok, mutta usko ei riitä, että sais itse laitettua (varmaan saiskin mutta ei vaan uskalla lähteä laittamaan).
          Eikai JB4:n kanssa tollasta tarvi kun ahtopaineen saa jo olemassa olevaan mittariinkin.
          BMW F32 435d

          Comment

          • Hastra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 545
            • Espoo

            Onkos täältä kukaan kokeillut tuota 100% e85 seosta. Ja jos on niin minkälaisilla muutoksilla?

            Itsellä on suunnitelmissa 335d, mutta nyt tätä topicia ja dpf topiceja luettuani on alkanut kiinnostaa 335i ja siihen e85 muutos.:think Tavoitteena olis lähinnä eco-bio hörhöily, mutta miksei tietysti tehon nostokin.
            Audi A3 GTRON
            EX: BMW 325D Coupe -07
            EX: BMW 320ia -08

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Originally posted by Hastra View Post
              Onkos täältä kukaan kokeillut tuota 100% e85 seosta. Ja jos on niin minkälaisilla muutoksilla?

              Itsellä on suunnitelmissa 335d, mutta nyt tätä topicia ja dpf topiceja luettuani on alkanut kiinnostaa 335i ja siihen e85 muutos.:think Tavoitteena olis lähinnä eco-bio hörhöily, mutta miksei tietysti tehon nostokin.
              Aika harvat sitä on tainnut kokeilla. Miks pitäis olla 100% E85? En tiedä mahtaako siinä olla mitään järkeä. Joku syyhän sille on, että nuo ennätysvedot on tehty ~50 % E85 seoksilla. Tosin niissä on sitten etanoli tai metanoli ruiskutus ahtopuolelle.

              Nopeasti kattelin jenkkien juttuja, niin joku joka oli kokeillut 100 %:sta oli kärsinyt kytkimen luistamisesta ja sytytysongelmista.

              Pienemmilläkin seoksilla tullee jo ahtimenkin rajat vastaan.

              Tuosta ahtopainemittarista sen verran, että onhan se JB4:nkin ihan ok, mutta jotenkin vähän vaikeasti luettava. Antaa suuntaa toki, mutta oon aina sen perusteella arvioinut ahdot yläkanttiin.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                Originally posted by Veeksi View Post
                Aika harvat sitä on tainnut kokeilla. Miks pitäis olla 100% E85? En tiedä mahtaako siinä olla mitään järkeä. Joku syyhän sille on, että nuo ennätysvedot on tehty ~50 % E85 seoksilla. Tosin niissä on sitten etanoli tai metanoli ruiskutus ahtopuolelle.

                Nopeasti kattelin jenkkien juttuja, niin joku joka oli kokeillut 100 %:sta oli kärsinyt kytkimen luistamisesta ja sytytysongelmista.

                Pienemmilläkin seoksilla tullee jo ahtimenkin rajat vastaan.

                Tuosta ahtopainemittarista sen verran, että onhan se JB4:nkin ihan ok, mutta jotenkin vähän vaikeasti luettava. Antaa suuntaa toki, mutta oon aina sen perusteella arvioinut ahdot yläkanttiin.
                Yleensähän noilla e85 tankkauksilla pyritään joko tehojen nostoon tai halvempiin kilometreihin. Mua tuo 100% e85 kiinnostaa ton jälkimmäisen syyn takia ja onhan se arkikäytössä helpompi, kun ei tarvitsisi tankata kuin yhtä polttoainetta kahden sekoittelun sijaan.

                Tietysti ei kannata alkaa rikkomaan autoa, jos säädöt ei ole kohdallaan tai osat ei kestä. Itsellä tuo haun alla oleva bmw on tulossa sekä harrastus että työmatka ajoon, perheen kakkosautoksi.
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Hastra View Post
                  Yleensähän noilla e85 tankkauksilla pyritään joko tehojen nostoon tai halvempiin kilometreihin. Mua tuo 100% e85 kiinnostaa ton jälkimmäisen syyn takia ja onhan se arkikäytössä helpompi, kun ei tarvitsisi tankata kuin yhtä polttoainetta kahden sekoittelun sijaan.

                  Tietysti ei kannata alkaa rikkomaan autoa, jos säädöt ei ole kohdallaan tai osat ei kestä. Itsellä tuo haun alla oleva bmw on tulossa sekä harrastus että työmatka ajoon, perheen kakkosautoksi.
                  Kyllä siinä on jo sellaista itsepetosta, jos ostaa 335i:n ja tankkaa E85:ttä, kun haluaa halvempia kilometrejä, että...

                  335i ei lähtökohtaisesti tarjoa koskaan halvempia kilometrejä ja E85 ei auta, koska vaikka litra maksaakin vähemmän, niin auto kuluttaa sitä vastaavasti enemmän kuin 98:ia. Jos tuossa jotain teoreettista säästöä kuvittelee saavansa, niin se on täysin lillukan varsi vaikka siihen menetettyyn aikaan nähden mitä kahdesta letkusta tankkaaminen vaatisi.

                  Mutta lisäpolttoainepumpuilla ja Burger Tuningin flashäyksellä sen varmaan saisi toimimaan (voivat varmaan leipoa jonkun custom kartan)? Jos vakavissaan tuo kiinnostaa, niin kysele ihmeessä Burger Tuningilta. Täältä ei tiettävästi sellaista heppua löydy, jolla tuosta on kokemusta.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5419
                    • S:t Karins

                    Mitä eroa:
                    BMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation Valves




                    ja
                    Forge Hardpipe + blow off
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • puerco
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1135
                      • Espoo

                      BMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation Valves
                      = Bypass venttiili joka kierrättää ahtopaineen takaisin järjestelmään.
                      Ei puhinaa niin paljon mutta auto varmasti toimii.

                      Forge Hardpipe + blow off
                      Imuputki jossa paikka ulospuhaltavalle bypassille ns dumpille.. eli ahtopaineet puhisevat ulkoilmaan. Isompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)

                      Itsellä on tuo ensimmäinen kierrättävä setti ja toimii digituningin softan kanssa moitteitta. Ja puhinaakin on ihan riittävästi.
                      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by puerco View Post
                        BMW N54 twin turbo motor - Forge Recirculation Valves
                        = Bypass venttiili joka kierrättää ahtopaineen takaisin järjestelmään.
                        Ei puhinaa niin paljon mutta auto varmasti toimii.

                        Forge Hardpipe + blow off
                        Imuputki jossa paikka ulospuhaltavalle bypassille ns dumpille.. eli ahtopaineet puhisevat ulkoilmaan. Isompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)

                        Itsellä on tuo ensimmäinen kierrättävä setti ja toimii digituningin softan kanssa moitteitta. Ja puhinaakin on ihan riittävästi.
                        Mitäs ongelmia BOV:n kanssa on ollut? Kyllä BOV toimii N54:ssä ihan normaalisti. Venttiilin äänimaailmaan kannattaa tutustua ennenkuin laittaa, ettei tuu BMW:n sopimattomia vihellyksiä. Jenkit suosii Tialin BOV:tä laadun ja fiksun äänimaailman johdosta.

                        Toi recirculation valves on siis sama asia kuin alkuperäinen diverter valve (DV) järjestelmä. Ainakin hyvin pitkälti. Keksiikö joku mikä ero tuossa olis?
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • puerco
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 1135
                          • Espoo

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Mitäs ongelmia BOV:n kanssa on ollut? Kyllä BOV toimii N54:ssä ihan normaalisti. Venttiilin äänimaailmaan kannattaa tutustua ennenkuin laittaa, ettei tuu BMW:n sopimattomia vihellyksiä. Jenkit suosii Tialin BOV:tä laadun ja fiksun äänimaailman johdosta.

                          Toi recirculation valves on siis sama asia kuin alkuperäinen diverter valve (DV) järjestelmä. Ainakin hyvin pitkälti. Keksiikö joku mikä ero tuossa olis?
                          Isompi puhina mutta ainakin yleensä koneiden kanssa ollut ongelmia varsinkin moottorijarrutuksissa (itsellä ei ole bemarin koneesta kokemusta)
                          Niinhän siinä kirjottelin että ei ole kokemusta bemarin koneista, mutta VAGilaisten
                          ilmamassamittarit eivät tykkää tuosta. Sama oli Evossa BOVn kanssa, moottorijarrutuksissa kone vaan sammui. Subaruiden kanssa ei mitään ongelmaa.
                          MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                          https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                          https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                          IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                          Comment

                          • ReDDog
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 456
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by puerco View Post
                            Niinhän siinä kirjottelin että ei ole kokemusta bemarin koneista, mutta VAGilaisten
                            ilmamassamittarit eivät tykkää tuosta. Sama oli Evossa BOVn kanssa, moottorijarrutuksissa kone vaan sammui. Subaruiden kanssa ei mitään ongelmaa.
                            Mulla kans VAGi autossa meni useempi ilmamassamittari rikki. Evossa ei kyllä ollut koskaan ongelmaa BOVn kanssa. Kuitenkin oli alusta asti kiinni ja kokeilin useata eri BOVia. En usko että mitään ongelmia bemarin kanssa näissä, enemmänki se äänimaailma. Mut ei voi koskaan tietää.
                            Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                            Ex:
                            E92 ///M3 Silverstone II
                            E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                            E46 ///M3 Phoenix Gelb
                            E90 320i '05

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Joo hoksasin tosiaan ettet väittänyt että bemareissa olis ongelmia, mutta ajattelin tiedustella mitä vois tulla ku ei oo itselle mitään tullu koskaan vastaan (Opeleissa tai huhupuheissa). Ja vähän käsittämättömälle tuntuis että auto sammuis BOV:n takia tai se rikkois mitään muutakaan, mutta kaikki o mahdollista.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • puerco
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1135
                                • Espoo

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Joo hoksasin tosiaan ettet väittänyt että bemareissa olis ongelmia, mutta ajattelin tiedustella mitä vois tulla ku ei oo itselle mitään tullu koskaan vastaan (Opeleissa tai huhupuheissa). Ja vähän käsittämättömälle tuntuis että auto sammuis BOV:n takia tai se rikkois mitään muutakaan, mutta kaikki o mahdollista.
                                En usko että se mitään hajottaa, tuossa evon tapauksessa moottorijarrussa dumppi vissiin pysyy auki niin että auto stumppaa. Harvoin tuota teki.

                                VAG konsernin tuotteissa ei toimi, ellei ole puoliksi kierrättävä ja puoliksi puhaltava. Jos on kokonaan ulospuhiseva dumppi niin ilmamassamittarin läpi mitattu ilma katoaa yht äkkiä dumpin kautta ylos ja kone ei sitä oikein ymmärrä. Joten tuosta tulee niiden kanssa hankaluuksia.
                                MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                                https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                                https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                                IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎