Originally posted by bemmeri
View Post
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
400 heppaan pääsee vakiosuodatimellakin. Tämän jälkeen alkaa ahistaa. Kyllä nuo auttaa 400 hv:n jälkeen.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
En kyllä huomannut vakio ilmafiltterillä ja välijäähdyttäjän ja moottorin väliselläOriginally posted by Tommix View Post400 heppaan pääsee vakiosuodatimellakin. Tämän jälkeen alkaa ahistaa. Kyllä nuo auttaa 400 hv:n jälkeen.
ahtoputkella mitään eroa 560hp teho tasolla. Nyt ahtoputki ja dumpit vaihdettu ei mitään eroa. Yli ahoa pukkaa..
Comment
-
Vakioahtimilla?Originally posted by ASDTurku View PostEn kyllä huomannut vakio ilmafiltterillä ja välijäähdyttäjän ja moottorin välisellä
ahtoputkella mitään eroa 560hp teho tasolla. Nyt ahtoputki ja dumpit vaihdettu ei mitään eroa. Yli ahoa pukkaa..Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Inletit ja ilmanputsarit on kaksi täysin eri asiaa.
Inletit eli turbojen ja ilmanputsarien välisien putkien vaihdolla on merkittävä vaikutus. Tosin oma kohtaista kokemusta ei ole, ihan vielä.
Välijäähdyttimen ja ahtoputkien vaihtamisella ei ole merkittävää tehoeroa. Ahtoilman viilenemisen teho ero vaikuttaa vasta usean vaihteen kiihdytyksessä.
Ahtoputki vaihdetaan lähinnä koska orkkis muovinen ei kestä isompia paineita.
Jb4 map2 kanssa ei huomannut mitään eroa ilmanputsarien vaihdossa.
ASDTurku: miten olette saaneet bensan riittämään? Missä tehoissa nykyisin mennään?
Comment
-
Ei taida olla kuin kahdessa N54 Suomessa tällä hetkellä turbojen inletit vaihdettu isompiin ja omakohtaisesta kokemuksella voin sanoa että yläkierroksilla alkuperäisillä turboilla ahtaa 2-3 psi enemmän kuin vakioilla inleteillä eli turbosta tulevat imuputket ilmansuodattimille vaihdettu 2,5 tuumaisiksi ja jätetty kuumalle puolelle, eli ovat huomattavasti lyhyemmätkin kuin alkuperäiset.Originally posted by Pohjoisen Poika View PostInletit ja ilmanputsarit on kaksi täysin eri asiaa.
Inletit eli turbojen ja ilmanputsarien välisien putkien vaihdolla on merkittävä vaikutus. Tosin oma kohtaista kokemusta ei ole, ihan vielä.
Välijäähdyttimen ja ahtoputkien vaihtamisella ei ole merkittävää tehoeroa. Ahtoilman viilenemisen teho ero vaikuttaa vasta usean vaihteen kiihdytyksessä.
Ahtoputki vaihdetaan lähinnä koska orkkis muovinen ei kestä isompia paineita.
Jb4 map2 kanssa ei huomannut mitään eroa ilmanputsarien vaihdossa.
ASDTurku: miten olette saaneet bensan riittämään? Missä tehoissa nykyisin mennään?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
Ahtimet on muutenkin niin äärimmäisen pikkuruiset,että jokainen tuuma kun saadaan lisää imu ja pakopuolelle helpottaa niitä suoriutumaan tehtävästään paremmin, taaimmainen imuputki on kyllä todella keksintö. Putkien pituudella ei ole merkitystä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Ei suoranaisesti, mutta käytännössä vielä ei oo sellasia pitkiä putkia N54:ään kukaan tehnyt (tai ainakaan testattu) jotka virtais läheskään yhtä hyvin kuin nuo lyhyet. Sinänsä ei tietysti ole kyse putken pituudesta vaan siitä mistä se putki joutuu tulemaan ja sen aiheuttamista muista ongelmista kuten mutkista ja jopa litistymistä (ikäänkuin alkuperäisputkessakin). Tietysti uusia inlet-sarjoja on tulossa reilusti, joten tuokin totuus ehtii vielä muuttua.Originally posted by suppari View PostPutkien pituudella ei ole merkitystä.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Vähän epäilen juurikin niitä valmiita pitkiä silikoni inlettejä varsinkin kun ne menee siellä koneen takana kun tila on tosiaankin rajallinen. Siellä ei ole kuin n. 30 mm tilaa joten kyllä ne silikoniputket siellä littiin menee, mut sit nähdään tuloksia kun ensimmäiset paikoillaan ja testattu. Ja varmaan niistä jotakin hyötyä on mutta onko hyöty sama kuin 2,5 tuuman lyhkäsillä. Jo turbot meinaa päivittää kuvittelisin ainakin että noi 2,5 tuuman lyhkäset olis paremmat.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
No ei aivan varmastikkaan oleOriginally posted by Pluto View PostNo aivan varmasti on. Tosin en osaa sanoa 300mm ja 900mm pitkän putken virtauksen eroa, mutta eroa on. Ja vielä enemmän lisääntyneet mutkat haittaa.
Ainakaan tuolla 2,5" putkella.
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Voisiko joku laittaa sen inlettien virtaustestin tänne? Siinä oli kuitenkin Vargasin inletit mukana.
Alkuperäistä reittiä käyttäviin saa merkittävästi isommat ilmanputsarit kiinni. Tuskin eroksi jää montaa hevosvoimaa siellä viidensadan tasossa.
Kohta noita penkkituloksia alkaa jenkeistä tulla.
Comment
-
Onko sun ajatus että tuo yhden vakioahtimen läpi menevä ilma ei liiku tarpeeksi hyvin 2,5" putkessa, oli se sitten 30cm pitkä tai 90cm pitkä? Rutut ja ryssäkurvit erikseen.Originally posted by Pluto View PostPystyt muuttamaan fysiikan lakeja jotenkin?
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Kyllähän ahtoputkiston tilavuudella on myös merkitys siihen, kuinka kauan kestää ylipaine tuottaa palotilaan. 90 cm putken täyttämiseen /paineistamiseen tarvitaan kuitenkin kolminkertainen ilmamäärä verrattuna 30 cm putkeen. Tätä kait haettiin fysiikan lailla?
Edut: Ajatusvirhe. Nythän keskustellaan ennen ahtimia olevista putkista.Last edited by Sallinen; 28-08-2015, 13:04.e91 320dA xDrive -12
Porsche 911
Audi TT
Comment
-
Joo kyllä se putken pituus vaikuttaa virtausvastukseen mutta se on toinen juttu että onko sillä mitään käytännön merkitystä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
Comment