Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Tuli muuten mieleen, että tuo Vargas Performance on siinä mielessä sopivalla sijainnilla, että pystyisin varmaan hankkimaan noita ahtimia kohtuullisen satsin kenties kohtuulliseen hintaan Suomeen toimitettuna :think ...tosin pitkällä toimitusajalla mutta kuitenkin. Jos jotain kiinnostais alkaa jobbaamaan noita Suomessa, niin voisin selvitellä tarkemmin.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1828
      • N/A

      Milläs te olette saanut lämpöongelman kuriin rata-ajossa ?
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Jammü
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 191
        • Espoo

        Originally posted by bmw323it View Post
        Milläs te olette saanut lämpöongelman kuriin rata-ajossa ?
        JB4:ssä voi asettaa MaxCool- moden päälle, jolloin vesipumppu pyörii täysillä. Vesipumppu on siis sähköinen ja sen teho riippuu ajotavasta. Lisäksi burgertuningilla on myynnissä öljytermari, joka auttaa hieman:

        Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


        Auto lämpiää tällöin tietty hitaammin.

        Konepellin huovan voi myös poistaa ja konepellin takaosan tiivisteen, jotta kuuma ilma pääsee paremmin pois konehuoneesta.

        Paras keino taitaa silti olla kiertää rataa hieman vähemmän kerrallaan ja jäähdytellä välissä kunnolla.

        Comment

        • Jammü
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 191
          • Espoo

          Originally posted by Veeksi View Post
          Tuli muuten mieleen, että tuo Vargas Performance on siinä mielessä sopivalla sijainnilla, että pystyisin varmaan hankkimaan noita ahtimia kohtuullisen satsin kenties kohtuulliseen hintaan Suomeen toimitettuna :think ...tosin pitkällä toimitusajalla mutta kuitenkin. Jos jotain kiinnostais alkaa jobbaamaan noita Suomessa, niin voisin selvitellä tarkemmin.
          Joutuuko tällöin maksamaan tullit normaalisti? On tarkoitus hommata stage2:set, vuoden sisällä jos vain lompakko antaa myöden...

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by Jammü View Post
            Joutuuko tällöin maksamaan tullit normaalisti? On tarkoitus hommata stage2:set, vuoden sisällä jos vain lompakko antaa myöden...
            Ideana olis että itse hoitaisin ne. Voi olla kyllä haastavaa saada kasaan tarpeeksi tilauksia, mutta voishan tuota tutkailla tarkemmin. Talven aikana järjestäisi Suomeen?
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • maagi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 190
              • Varkaus

              Tänään sain väkästeltyä viimein downpipet paikalleen omaan pirssiini. Ensimmäinen yritys oli jo perjantaina, mutta silloin homma tyssäsi siihen, että lambdat ja laippojen pultit olivat niin tiukassa, että meinasi itku tulla Tänään sopivilla aineilla ja lämpimillä putkilla homma lopulta kääntyi voitoksi. Putkien irroituksen jälkeen suurin yllätys oli tämän koneen "mini"turbot. Olin kuvitellut niitä edes hieman isommiksi

              Vielä käytättänee kuitenkin kerran liitokset irti, sillä tyhjäkäyntikierroksilla vähän rämisee. Jenkkifoorumien perusteella putket hinkannevat apurunkoon :think Muilla ollut samoja ongelmia? Äänet on kyllä omaan makuun vakioputkistollakon jo aika rouheat ja persdynon perusteella tuntuisi tehotkin jo olemaan kohdillaan
              G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1828
                • N/A

                Originally posted by Jammü View Post
                JB4:ssä voi asettaa MaxCool- moden päälle, jolloin vesipumppu pyörii täysillä.
                Vitsi kun en ole tuota ennen huomannut. Täytyy kokeilla ensi kerralla!
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • Jammü
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 191
                  • Espoo

                  Originally posted by maagi View Post
                  Tänään sain väkästeltyä viimein downpipet paikalleen omaan pirssiini. Ensimmäinen yritys oli jo perjantaina, mutta silloin homma tyssäsi siihen, että lambdat ja laippojen pultit olivat niin tiukassa, että meinasi itku tulla Tänään sopivilla aineilla ja lämpimillä putkilla homma lopulta kääntyi voitoksi. Putkien irroituksen jälkeen suurin yllätys oli tämän koneen "mini"turbot. Olin kuvitellut niitä edes hieman isommiksi

                  Vielä käytättänee kuitenkin kerran liitokset irti, sillä tyhjäkäyntikierroksilla vähän rämisee. Jenkkifoorumien perusteella putket hinkannevat apurunkoon :think Muilla ollut samoja ongelmia? Äänet on kyllä omaan makuun vakioputkistollakon jo aika rouheat ja persdynon perusteella tuntuisi tehotkin jo olemaan kohdillaan
                  Mullakin rämisi DP-asennuksen jälkeen. Toinen putki otti kiinni yhteen pultinkantaan. Hioin hieman pultinkantaa matalammaksi, jolloin väliin jäi enemmän tilaa. Siihen loppui räminä.

                  Comment

                  • maagi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 190
                    • Varkaus

                    Originally posted by maagi View Post
                    Tänään sain väkästeltyä viimein downpipet paikalleen omaan pirssiini. Ensimmäinen yritys oli jo perjantaina, mutta silloin homma tyssäsi siihen, että lambdat ja laippojen pultit olivat niin tiukassa, että meinasi itku tulla Tänään sopivilla aineilla ja lämpimillä putkilla homma lopulta kääntyi voitoksi. Putkien irroituksen jälkeen suurin yllätys oli tämän koneen "mini"turbot. Olin kuvitellut niitä edes hieman isommiksi

                    Vielä käytättänee kuitenkin kerran liitokset irti, sillä tyhjäkäyntikierroksilla vähän rämisee. Jenkkifoorumien perusteella putket hinkannevat apurunkoon :think Muilla ollut samoja ongelmia? Äänet on kyllä omaan makuun vakioputkistollakon jo aika rouheat ja persdynon perusteella tuntuisi tehotkin jo olemaan kohdillaan
                    Tänään käytetty liitokset irti ja fixattu hieman putkien asentoa. Piti hieman muotoilla uusiksi lämpösuojaa, sillä muuten reunimmainen putki jäi väkisin sitä vasten (VRSF:n pipet). Nyt kaikki tärinät ja räminät hävisivät - sisällä äänet ovat varsin hillityt ja mielestäni eivät muuttuneet paljoakaan katilliseen tilanteeseen. Runkoa pitkin kantautuneet äänet hieman hämäsivät rouheudessaan :think
                    Last edited by maagi; 31-07-2013, 21:41.
                    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Itselle hyviä uutisia. Turha alkaa ahdinjumppaan. Pieni räminä/resonanssiääni mitä pienillä kierroksilla hiljaa kiihdyttäessä kuuluu (katto auki jos on kaikupintaa) ei tule nähtävästi hukkaporteista. Vänkärin puolen DP koputellessa resonoi hieman (juuri samaan sävyyn), eli ilmeisesti se on äänen lähde. Ei se kuitenkaan näytä mihinkään ottavan kiinni ja pultitkin on viimeisen päälle tiukalla. Tuskin siellä mitään mutteriakaan on sisällä, koska tyhjäkäynnillä ei äännä ja varmasti se mutteri olis jo lentänyt ainakin kattiin asti. Nähtävästi ominaisuus mihin täytyy tottua.

                      Vai keksiikö joku mikä tuossa vänkärin puolen Downpipessä voisi aiheuttaa resonaatiota koputellessa tai vedätettäessä (ei tyhjäkäynnillä)?
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        Jonkun verran ollut puhetta manuaalin/automaatin kestosta viritysmielessä, mutta entäs neliveto? Onkohan kestävyydessä ongelmia?
                        Nelivedot on kalliimpia, mutta säästäisi takavedolle pakollisen quaifen asennuksen.
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by Hiace View Post
                          Jonkun verran ollut puhetta manuaalin/automaatin kestosta viritysmielessä, mutta entäs neliveto? Onkohan kestävyydessä ongelmia?
                          Nelivedot on kalliimpia, mutta säästäisi takavedolle pakollisen quaifen asennuksen.
                          Jos nyyttönit ei muutu sulavaksi kumiksi, niin aina ne silloin sulattaa helpommin jotain muuta. Esim. kytkintä. En oo kuullut että nelivedossa sinänsä olisi mitään heikompia lenkkejä, mutta en omaa omakohtaista kokemusta.

                          Miten pitkälle meinasit virittämisen viedä ja minkälaiseen ajoon se auto sitten tulee? Itse en ole vielä löytänyt lukkoperälle minkäänlaista tarvetta viritetyssä 335i:ssä. Hyvillä renkailla pitoa kyllä riittää. En ole kyllä kertaakaan toisaalta kytkintä paiskonut kiinni mistään korkeilta kierroksilta. Toisaalta jos ajaisin talvella niin harkitsisin erittäin vakavasti lukkoa jo 320:iin.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Sitten on kyllä melkoset renkaat ja rauhallinen ajotyyli, jos ei kaipaa edes viritetyllä lukkoa Vakiokin suttaa ja perä on levoton kunnolla kiihdyttäessä, viritetystä sitten puhumuttakaan. Tietysti kumien leveyttä voi kasvattaa, mutta taas kärsii ajettavuus kun vakionakin on jo leveät tänne uraisille teille. Tosin, eipä tuo sutiminen ja vetely niin paljoa haittaa että maksaisi +1000€ lukosta.

                            Jos nelivetoa hakee, niin ottaisin ennemmin kyllä Audin kuin BMW:n, sieltäkin leiristä löytyy melkolailla vastaavia pelejä kuin 335 mutta nelikkona.

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Itse en ole vielä löytänyt lukkoperälle minkäänlaista tarvetta viritetyssä 335i:ssä. Hyvillä renkailla pitoa kyllä riittää. En ole kyllä kertaakaan toisaalta kytkintä paiskonut kiinni mistään korkeilta kierroksilta. Toisaalta jos ajaisin talvella niin harkitsisin erittäin vakavasti lukkoa jo 320:iin.
                              Itsellä kyllä lukon asennus tuotti toivotun tuloksen.Ns.lukon asennuksen jälkeen voin vain todeta,että olis pitänyt tehdä homma heti kun sain auton!

                              Sitten vielä kun alustan päivittää M3:sen kallistuksen vakaajilla,tukivarsilla,koiranluilla (eteen ja taakse) sekä taakse apurungon puslilla niin
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Jos nyyttönit ei muutu sulavaksi kumiksi, niin aina ne silloin sulattaa helpommin jotain muuta. Esim. kytkintä. En oo kuullut että nelivedossa sinänsä olisi mitään heikompia lenkkejä, mutta en omaa omakohtaista kokemusta.

                                Miten pitkälle meinasit virittämisen viedä ja minkälaiseen ajoon se auto sitten tulee? Itse en ole vielä löytänyt lukkoperälle minkäänlaista tarvetta viritetyssä 335i:ssä. Hyvillä renkailla pitoa kyllä riittää. En ole kyllä kertaakaan toisaalta kytkintä paiskonut kiinni mistään korkeilta kierroksilta. Toisaalta jos ajaisin talvella niin harkitsisin erittäin vakavasti lukkoa jo 320:iin.
                                Jos nyt syksyn mittaan saan hommattua 335i:n, niin kyllähän siihen jossain vaiheessa tulee perus downpipet, ehkä JB4 ja lukko jos takaveto. Ei mitään överiä mutta pientä piristystä

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Sitten on kyllä melkoset renkaat ja rauhallinen ajotyyli, jos ei kaipaa edes viritetyllä lukkoa Vakiokin suttaa ja perä on levoton kunnolla kiihdyttäessä, viritetystä sitten puhumuttakaan. Tietysti kumien leveyttä voi kasvattaa, mutta taas kärsii ajettavuus kun vakionakin on jo leveät tänne uraisille teille. Tosin, eipä tuo sutiminen ja vetely niin paljoa haittaa että maksaisi +1000€ lukosta.

                                Jos nelivetoa hakee, niin ottaisin ennemmin kyllä Audin kuin BMW:n, sieltäkin leiristä löytyy melkolailla vastaavia pelejä kuin 335 mutta nelikkona.
                                B8 S4 ois aikalailla vastaava (333hv) eli remmiahdettu V6, jossa taitaa olla tosi paljon viripotentiaalia. Hinnat vaan vähän liian kovat vielä, jotain 50k+. V8-audit ei oikein käyttöautoon innosta. Onkos Audilla mitään muuta? Bemarissa kyllä taidan silti pysyä kun on itelle toiminu.
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎