Vähän ihmettelinkin kun oli ristiriitasia tietoja, toiset isontaa menu 12 arvoa niin rallatukset katoaa mutta sitten taas jotkut käskee pienentämään sitä. Jos huomenna kiusaisi naapureita testailemalla noita arvoja sillä menetelmällä että aina kasvattaa menu 10 arvoa hiukan ja vähän kaasuttelee ja kuuntelee rallattako
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Tuli tässä mieleen että oiskohan järkeä tehdä JB4-asetussäädölle oma ketju, esim. tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238837 tai joku uusi? Jos viritys-ketjuun jäisi muut viritysasiat asiaan liittyen.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostOnko toi n54tech-ketjussa useasti mainittu FUD- arvo nyt siis tuo valikko 12 vai niinku no?
Millä valikkojen 10/12 arvoilla ootte saanu toimimaan parhaiten?
Comment
-
-
Originally posted by tuplaturpo View PostEka posti foorumille
Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?
T: tuore 335i sedanin omistaja
Eiköhän se mene katsastuksesta läpi ilman downpipeja. En kyllä välttämättä elvistelis katsurille, että ei oo muuten etukatteja enää.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Tuli asennettua 27.1 ja kyllähän tuli kulkua oikein huolella lisää! Ekan kerran löi iloisesti tyhjää jopa kakkosella. Pikkuisen olin kuulevinani rallatusta kun nostaa kaasun, mutta eiköhän tuokin selviä jollakin kikalla.
Olikos kellään pääkaupunkiseudulla välineitä / valmiutta / intoa avustaa noiden hukkisten tankojen kiristelyssä, jos sitä kokeilisi?
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostMutta tosiaan ei tossa ole kyllä mitään järkeä, ennemmin softa kuin db:t vaihtoon!
Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
Comment
-
-
Originally posted by tuplaturpo View PostEka posti foorumille
Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?
T: tuore 335i sedanin omistaja
Tehoa tulee 10-20whp softan kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by tuplaturpo View PostPerusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostLähinnä kommentilla varmaan tarkoitettiin sitä, että putkien hinnalla melkein saa jo softan, jolla teholisäyksen huomaa oikeasti. Lisäksi pelkillä putkilla tulee vikakoodi ja ne ylimääräiset valot kojelaudassa aina vituttaa. Softan jälkeen dp't ovat kyllä elinehto turbojen eliniän kannalta, kuten mainitsitkin.
+Tehonlisä
+Vastapaineen lasku
+Maltillisesti parempi äänimaailma
tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
Comment
-
-
Originally posted by tuplaturpo View PostKiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:
+Tehonlisä
+Vastapaineen lasku
+Maltillisesti parempi äänimaailma
tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
Comment
-
Comment