Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    Vähän ihmettelinkin kun oli ristiriitasia tietoja, toiset isontaa menu 12 arvoa niin rallatukset katoaa mutta sitten taas jotkut käskee pienentämään sitä. Jos huomenna kiusaisi naapureita testailemalla noita arvoja sillä menetelmällä että aina kasvattaa menu 10 arvoa hiukan ja vähän kaasuttelee ja kuuntelee rallattako

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339

      ISO 27.1 tesmailtu, ei se ole olleskaan pöllömpi! Hukkaportit ei rallata oikeastaan yhtään, kylmäkäynnistystä en päässyt kokeilemaan mutta se selviää huomenna. Vähän ehkä paineet nousee myöhempään mitä integroidussa, tuntuu laiskemmalta alhaalta mutta saa luvan kelvata nyt!

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        Tuli tässä mieleen että oiskohan järkeä tehdä JB4-asetussäädölle oma ketju, esim. tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238837 tai joku uusi? Jos viritys-ketjuun jäisi muut viritysasiat asiaan liittyen.
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          Onko toi n54tech-ketjussa useasti mainittu FUD- arvo nyt siis tuo valikko 12 vai niinku no?

          Millä valikkojen 10/12 arvoilla ootte saanu toimimaan parhaiten?

          Comment

          • Jammü
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 191
            • Espoo

            Originally posted by Tiik View Post
            Onko toi n54tech-ketjussa useasti mainittu FUD- arvo nyt siis tuo valikko 12 vai niinku no?

            Millä valikkojen 10/12 arvoilla ootte saanu toimimaan parhaiten?
            FUD on future use D, eli ei ole sama asia. JB4:n valikoissa on FUA-FUE. Mulla on menu 10 on säädetty 1300rpm eli tosi alas. Sillä pysyy kolinat kurissa, mutta viive toki kasvaa hieman.

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              Eli siis puhutaanko nyt läppärillä säädettävistä valikoista, sillä eihän tuossa speedo-listauksessa ole mitään tuon suuntaistakaan?

              Itse en ole näihin joutunut sen suuremmin paneutumaan, kun ei rallattele, mutta kunhan nyt uteliaisuuttani kyselen.

              edit: löysinkin ne jo... Kiitoksia avusta.

              Comment

              • tuplaturpo
                Newbiemmer
                • Sep 2013
                • 9
                • Finland

                Eka posti foorumille

                Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
                Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?

                T: tuore 335i sedanin omistaja

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by tuplaturpo View Post
                  Eka posti foorumille

                  Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
                  Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?

                  T: tuore 335i sedanin omistaja
                  Mikä taivahan järki on vaihtaa downpipet, mutta ei softaa?

                  Eiköhän se mene katsastuksesta läpi ilman downpipeja. En kyllä välttämättä elvistelis katsurille, että ei oo muuten etukatteja enää.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Juuzmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 339

                    Ilman softaa puskee vikakoodin kattien puuttumisesta? Eikös siitä tule sanomista kastastuksessa kun koodit luetaan :think Mutta tosiaan ei tossa ole kyllä mitään järkeä, ennemmin softa kuin db:t vaihtoon!

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      Tuli asennettua 27.1 ja kyllähän tuli kulkua oikein huolella lisää! Ekan kerran löi iloisesti tyhjää jopa kakkosella. Pikkuisen olin kuulevinani rallatusta kun nostaa kaasun, mutta eiköhän tuokin selviä jollakin kikalla.

                      Olikos kellään pääkaupunkiseudulla välineitä / valmiutta / intoa avustaa noiden hukkisten tankojen kiristelyssä, jos sitä kokeilisi?

                      Comment

                      • tuplaturpo
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 9
                        • Finland

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        Mutta tosiaan ei tossa ole kyllä mitään järkeä, ennemmin softa kuin db:t vaihtoon!
                        Perusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
                        Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
                        Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...

                        Comment

                        • Jammü
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 191
                          • Espoo

                          Originally posted by tuplaturpo View Post
                          Eka posti foorumille

                          Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
                          Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?

                          T: tuore 335i sedanin omistaja
                          Riss Racingit taitaa olla halkaisijaltaan 2,5". Hommaisin mielummin 3" putket. Tarvitset softan tai jonkun DP-fixin jotta ei tule vikakoodeja. Päästöistä auto menee läpi pelkillä takakateillakin.

                          Tehoa tulee 10-20whp softan kanssa.

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            Originally posted by tuplaturpo View Post
                            Perusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
                            Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
                            Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
                            Lähinnä kommentilla varmaan tarkoitettiin sitä, että putkien hinnalla melkein saa jo softan, jolla teholisäyksen huomaa oikeasti. Lisäksi pelkillä putkilla tulee vikakoodi ja ne ylimääräiset valot kojelaudassa aina vituttaa. Softan jälkeen dp't ovat kyllä elinehto turbojen eliniän kannalta, kuten mainitsitkin.

                            Comment

                            • tuplaturpo
                              Newbiemmer
                              • Sep 2013
                              • 9
                              • Finland

                              Originally posted by Jammü View Post
                              Lähinnä kommentilla varmaan tarkoitettiin sitä, että putkien hinnalla melkein saa jo softan, jolla teholisäyksen huomaa oikeasti. Lisäksi pelkillä putkilla tulee vikakoodi ja ne ylimääräiset valot kojelaudassa aina vituttaa. Softan jälkeen dp't ovat kyllä elinehto turbojen eliniän kannalta, kuten mainitsitkin.
                              Kiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:
                              +Tehonlisä
                              +Vastapaineen lasku
                              +Maltillisesti parempi äänimaailma

                              tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...

                              Comment

                              • Jammü
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 191
                                • Espoo

                                Originally posted by tuplaturpo View Post
                                Kiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:
                                +Tehonlisä
                                +Vastapaineen lasku
                                +Maltillisesti parempi äänimaailma

                                tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
                                Karalan sivuilla luvataan 360hv ja 480Nm automaattiin. Siihen DP't niin kyllä 380hv pitäisi irrota. Muista että nälkä kasvaa syödessä ja sitä varten joku modattava tehoboksi, eli Jb4 tai Cobb on parempi Hinta kuitenkin samaa luokkaa, jopa halvempi. Auton kestävyys riippuu enemmän oikean jalan asennosta kuin modeista. Vakionkin saa rikki jos ajelee miten sattuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎