Vähän ihmettelinkin kun oli ristiriitasia tietoja, toiset isontaa menu 12 arvoa niin rallatukset katoaa mutta sitten taas jotkut käskee pienentämään sitä. Jos huomenna kiusaisi naapureita testailemalla noita arvoja sillä menetelmällä että aina kasvattaa menu 10 arvoa hiukan ja vähän kaasuttelee ja kuuntelee rallattako
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
ISO 27.1 tesmailtu, ei se ole olleskaan pöllömpi! Hukkaportit ei rallata oikeastaan yhtään, kylmäkäynnistystä en päässyt kokeilemaan mutta se selviää huomenna. Vähän ehkä paineet nousee myöhempään mitä integroidussa, tuntuu laiskemmalta alhaalta mutta saa luvan kelvata nyt!
Comment
-
Tuli tässä mieleen että oiskohan järkeä tehdä JB4-asetussäädölle oma ketju, esim. tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238837 tai joku uusi? Jos viritys-ketjuun jäisi muut viritysasiat asiaan liittyen.
Comment
-
FUD on future use D, eli ei ole sama asia. JB4:n valikoissa on FUA-FUE. Mulla on menu 10 on säädetty 1300rpm eli tosi alas. Sillä pysyy kolinat kurissa, mutta viive toki kasvaa hieman.Originally posted by Tiik View PostOnko toi n54tech-ketjussa useasti mainittu FUD- arvo nyt siis tuo valikko 12 vai niinku no?
Millä valikkojen 10/12 arvoilla ootte saanu toimimaan parhaiten?
Comment
-
Eli siis puhutaanko nyt läppärillä säädettävistä valikoista, sillä eihän tuossa speedo-listauksessa ole mitään tuon suuntaistakaan?
Itse en ole näihin joutunut sen suuremmin paneutumaan, kun ei rallattele, mutta kunhan nyt uteliaisuuttani kyselen.
edit: löysinkin ne jo... Kiitoksia avusta.
Comment
-
Eka posti foorumille
Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?
T: tuore 335i sedanin omistaja
Comment
-
Mikä taivahan järki on vaihtaa downpipet, mutta ei softaa?Originally posted by tuplaturpo View PostEka posti foorumille
Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?
T: tuore 335i sedanin omistaja

Eiköhän se mene katsastuksesta läpi ilman downpipeja. En kyllä välttämättä elvistelis katsurille, että ei oo muuten etukatteja enää.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Tuli asennettua 27.1 ja kyllähän tuli kulkua oikein huolella lisää! Ekan kerran löi iloisesti tyhjää jopa kakkosella. Pikkuisen olin kuulevinani rallatusta kun nostaa kaasun, mutta eiköhän tuokin selviä jollakin kikalla.
Olikos kellään pääkaupunkiseudulla välineitä / valmiutta / intoa avustaa noiden hukkisten tankojen kiristelyssä, jos sitä kokeilisi?
Comment
-
Perusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.Originally posted by Juuzmo View PostMutta tosiaan ei tossa ole kyllä mitään järkeä, ennemmin softa kuin db:t vaihtoon!
Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
Comment
-
Riss Racingit taitaa olla halkaisijaltaan 2,5". Hommaisin mielummin 3" putket. Tarvitset softan tai jonkun DP-fixin jotta ei tule vikakoodeja. Päästöistä auto menee läpi pelkillä takakateillakin.Originally posted by tuplaturpo View PostEka posti foorumille
Onko kellään kokemusta tosta Riss Racingin downpipestä? melkoisia kehuja on saanut tuolla e90foorumilla... mm. kovia teho- ja vääntölukemien kasvua ilman softan vaihtoa...
Jos vaihtaa catittoman DP:n, niin ei mee enää katsastuksesta läpi?
T: tuore 335i sedanin omistaja
Tehoa tulee 10-20whp softan kanssa.
Comment
-
Lähinnä kommentilla varmaan tarkoitettiin sitä, että putkien hinnalla melkein saa jo softan, jolla teholisäyksen huomaa oikeasti. Lisäksi pelkillä putkilla tulee vikakoodi ja ne ylimääräiset valot kojelaudassa aina vituttaa. Softan jälkeen dp't ovat kyllä elinehto turbojen eliniän kannalta, kuten mainitsitkin.Originally posted by tuplaturpo View PostPerusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
Comment
-
Kiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:Originally posted by Jammü View PostLähinnä kommentilla varmaan tarkoitettiin sitä, että putkien hinnalla melkein saa jo softan, jolla teholisäyksen huomaa oikeasti. Lisäksi pelkillä putkilla tulee vikakoodi ja ne ylimääräiset valot kojelaudassa aina vituttaa. Softan jälkeen dp't ovat kyllä elinehto turbojen eliniän kannalta, kuten mainitsitkin.
+Tehonlisä
+Vastapaineen lasku
+Maltillisesti parempi äänimaailma
tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
Comment
-
Karalan sivuilla luvataan 360hv ja 480Nm automaattiin. Siihen DP't niin kyllä 380hv pitäisi irrota. Muista että nälkä kasvaa syödessä ja sitä varten joku modattava tehoboksi, eli Jb4 tai Cobb on parempiOriginally posted by tuplaturpo View PostKiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:
+Tehonlisä
+Vastapaineen lasku
+Maltillisesti parempi äänimaailma
tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
Hinta kuitenkin samaa luokkaa, jopa halvempi. Auton kestävyys riippuu enemmän oikean jalan asennosta kuin modeista. Vakionkin saa rikki jos ajelee miten sattuu.
Comment
Comment