Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jammü
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 191
    • Espoo

    Originally posted by tuplaturpo View Post
    Kiitos hyvästä vastauksesta. Itselläni auto on jenkkitermein daily driver, eikä ole tarkoitus todellakaan modata autoa kestävyyden kustannuksella. Toki sen tiedän että AINA viritys tuo mukanaan epävarmuutta vrt. vakio auto. Siksi mietin noita pelkkiä DP:itä koska näin siinä pelkkiä positiivisia seikkoja jotka tuossa jo mainitsinkin:
    +Tehonlisä
    +Vastapaineen lasku
    +Maltillisesti parempi äänimaailma

    tuo mittariston valo menee kyllä miinuksien puolelle. Taitaa olla niin että hommaan tosiaan kerralla sekä DP:n että softan... Pääseekö näillä (esim karalan softa) lähellekään 380hp koneelta? automaagi löytyy eli kytkin ei ongelma...
    äänimaailmaa saa helposti paremmaksi kun avaa putkiston läpän, eli siis irrottaa ja tukkii vasemmasta takavaimentimesta alipaineletkun. Tee ihmeessä jos et ole vielä tehnyt...

    Comment

    • tuplaturpo
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 9
      • Finland

      Onko porukka paskonu näitä paljon? Eli millainen kapistus tuo 335i on virittää? itsellä hieman huonoja kokemuksia noista turbopadoista kun edellinen -01 T4 volvo porsi yhden sylinterin pelkän lastun kanssa, eikä auto todellakaan ollut missään rajussa käytössä, kunhan silloin tällöin otti reippaamman ohituksen...

      Comment

      • Jammü
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 191
        • Espoo

        Originally posted by tuplaturpo View Post
        Onko porukka paskonu näitä paljon? Eli millainen kapistus tuo 335i on virittää? itsellä hieman huonoja kokemuksia noista turbopadoista kun edellinen -01 T4 volvo porsi yhden sylinterin pelkän lastun kanssa, eikä auto todellakaan ollut missään rajussa käytössä, kunhan silloin tällöin otti reippaamman ohituksen...
        Vakiona N54 on aika matalaviritteinen. Vakiona ahdot ovat vain 8-9psi. Vakio sisuskaluilla on Jenkeissä monella yli 500whp ilman ongelmia. Singleturbolla yli 600whp, mutta näiden kestosta ei ole vielä näyttöä. Todella viriystävällinen pata siis

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          Joka autossa on toki omat tyyppivikansa, mutta minäkin näkisin että 335i:ssa on varaa virittää ihan mukavasti siten että luotettavuus ja ajettavuus säilyy. Onhan se eri asia ottaa esim. 1.8t:stä 350 heppaa kuin sama 3 litran tuplaturbosta. Ja yhden volvon kestämättömyydestä en vetäisi johtopäätöksiä bemarin virityskestoon. Kaikki on tapauskohtaista ja yksi leviäminen ei tarkoita myöskään, että kaikki volvot leviää lastutettaessa.

          Ps. Ahistaa kun nämä jb-miehet puhuu paineista psi:nä. Tyhmät jenkit ei vieläkään ole ottaneet SI-järjestelmää omakseen. Ei edes sen jälkeen kun $650 miljoonan Mars-luotain hups räjähti planeetan pintaan, syynä imperiaalinen yksikkö, kun piti olla SI...

          Huomenna muuten ois dynoon menossa Iisalmeen minun perus Karalan virittämä E91 335i (vain lastu+performance putkisto) ja Veeksin JB4. Jännä nähä mitä dyno sanoo!
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • Jammü
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 191
            • Espoo

            Vakiona siis 8.8 psi = 0,6 Bar

            Nyt JB4 + muut modit 16 psi = 1,1 Bar

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              Originally posted by Jammü View Post
              Vakiona siis 8.8 psi = 0,6 Bar

              Nyt JB4 + muut modit 16 psi = 1,1 Bar

              Joo, helppohan nuo on muutella yksiköstä toiseen
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • Juuzmo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 339

                Originally posted by tuplaturpo View Post
                Perusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
                Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
                Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
                Juurikin niinkuin Jammü jo totesi, downpipet yksin ei tuo mitään mahdottoman suurta muutosta ja aiheuttaa vielä niitä vikakoodeja ilman ohjelmaa. Ohjelmalla saa siis enemmän vastinetta rahoille ja vähemmän päänvaivaa, paras vaihtoehto tietenkin on se ohjelma + dp:t. Esim BMS _LUPAA_ pyörille pelkällä ohjelmalla +80hp ja downpipeillä +20hp, ohjelma maksaa vain 100$ putkia enemmän ja sen voi asentaa itse helposti, jos ei putkien asennus onnistu omin toimin niin hintojen erotus uppoaa jo siihen.

                Onko mitään tietoa, paljonko automaattivaihteisto kestää tehoa/vääntöä näissä? :think Manuaalit kun tuppaa helposti luistamaan jo jb+dp:t+e85 yhdistelmällä, mutta mitäs automaagi tuumaa?

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Hiace View Post

                  Huomenna muuten ois dynoon menossa Iisalmeen minun perus Karalan virittämä E91 335i (vain lastu+performance putkisto) ja Veeksin JB4. Jännä nähä mitä dyno sanoo!
                  Minuakin jännittää. Saa nähdä saako Karala vetoapua mun luistavasta kytkimestä . Tuon JB4:n kanssa on muutenkin vähän sellasta, että dynotulokset varmasti vaihtelee kun se autotunettaa sitä eri vedoille eri tehoille. Huomaa ihan persdynolla ja sillä että välillä ei luista kytkin ja välillä luistaa. Mutta katotaan mitä huomenna tulee.
                  Originally posted by tuplaturpo View Post
                  Perusteluja tähän kiitos eikä mitään turhaa huutelua.
                  Mulla on ainakin ollu tkäsitys että vakio DP:t ahdistaa reilusti, ja ne vaihtamalla turbon vastapaine pienenee, herääminen paranee ja myös äänet ovat hieman rouheammat. Jos vastapaine laskee luulisi koko moottorinkin käyvän pienemmällä rasituksella?
                  Vrt. jos laitetaan softa muttei DP:itä, niin vastapaine vastaavasti kasvaa--> turbojen elinikä pienenee yms. rallatusongelmat...
                  Ei ne vakio DP:t varmasti vakiokonetta pahemmin ahdista. Jos viritetystä moottorista saadaan vakio DP:tten poistamisella ehkä 10-20hv, niin se ei todellakaan tarkoita, että vakiosta saisi yhtään hevosvoimaa enemmän. Vakiomoottori on säädetty niille vakiohilppeille, niin ei se moottori ahda yhtään enempää viridownpipeilla kuin vakioillakaan. Joten tehonlisäys on varmasti aivan marginaalin jos ollenkaan. Turbot voi reagoida vähän nopeammin ja auto pörisee enemmän, mutta siitä ilosta ei kannata esim. 1000€ maksaa (huomioi että DP asennus maksaa maltaita tai vie omaa aikaa ihan törkeästi). Hukkaporttien rallatukset eivät johdu viritysohjelman suuremmista ahtopaineista, vaan siitä että viriohjelmissa usein tulee jonkinlainen turbolagifixi (vähentää lagia) joka tarkoittaa, että alkuperäinen hukkaporttien ohjaus poistuu ja tällöin ilmenee BMW:n ohjelmallisesti piilossa oleva ongelma, joka on ollut jo siinä vakioautossakin. Se ei välttämättä ole vakiossa rallattanut, mutta turbo on ollut sen takia laginen (ei yhtä helppo hoksata kuin rallatusta).
                  Originally posted by Juuzmo View Post
                  Juurikin niinkuin Jammü jo totesi, downpipet yksin ei tuo mitään mahdottoman suurta muutosta ja aiheuttaa vielä niitä vikakoodeja ilman ohjelmaa. Ohjelmalla saa siis enemmän vastinetta rahoille ja vähemmän päänvaivaa, paras vaihtoehto tietenkin on se ohjelma + dp:t. Esim BMS _LUPAA_ pyörille pelkällä ohjelmalla +80hp ja downpipeillä +20hp, ohjelma maksaa vain 100$ putkia enemmän ja sen voi asentaa itse helposti, jos ei putkien asennus onnistu omin toimin niin hintojen erotus uppoaa jo siihen.

                  Onko mitään tietoa, paljonko automaattivaihteisto kestää tehoa/vääntöä näissä? :think Manuaalit kun tuppaa helposti luistamaan jo jb+dp:t+e85 yhdistelmällä, mutta mitäs automaagi tuumaa?
                  Nuo lupaukset on BMS:llä kuten Karalalla ja omien kokemusten mukaan joka ikisellä muullakin firmalla ihan huuhaata. Tai muotoillaan nyt näin, että ne on omissa tutkimuksissa hieman vaikeasti toistettavia. Kaikista oon saanut luvattua pienemmät tehot (Turkulainen auton virittäjä -flash, EDS-motorsport (OPEL viripaja), Karala ja BMS. Tosin niin kyllä sain BMW:n vakiostakin vähemmän kuin lupasivat. Että voihan tuo käyttämäni dynokin olla vähän ankara.

                  Automaatit kestää kyllä vakioahtimet plus e85:t. Sitten todella isoja tehoja hakiessa (isommat ahtimet), on joillain automaatitki alkaneet luistamaan. Se onkin sit vähä hankalampi ongelma fiksata?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Tiik
                    BTCF Member
                    • Apr 2012
                    • 497
                    • Vantaa

                    Nyt alko joku prakaan täälläkin. Eilen 27.1 toimi loistavasti ja tänään aivan infernaalinen lagi pienillä kierroksilla. Tuntuu, että kaikki voima katosi alle 2500rpm.

                    Mitähän sitä kokeilis?

                    Comment

                    • tuplaturpo
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 9
                      • Finland

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Ei ne vakio DP:t varmasti vakiokonetta pahemmin ahdista. Jos viritetystä moottorista saadaan vakio DP:tten poistamisella ehkä 10-20hv, niin se ei todellakaan tarkoita, että vakiosta saisi yhtään hevosvoimaa enemmän. Vakiomoottori on säädetty niille vakiohilppeille, niin ei se moottori ahda yhtään enempää viridownpipeilla kuin vakioillakaan. Joten tehonlisäys on varmasti aivan marginaalin jos ollenkaan.
                      En ala väittämään vastaan kun ei ole kokemusta, mutta tyrmäsit nyt suoraan tuon e90forumilla olleen topicin jossa vakioautosta oli jarrutettu pyöriltä 20hp enemmän pelkän riss racing DP:n kanssa. ilmeisesti sinulla on parempaa tietoa...

                      Sitten pari asiaa mitkä minua mietityttää suuresti

                      1. Onko jokainen x35i auto susi, eli joko niissä rallattaa turbo, tai rallatus on poistettu ohjelmalla ja viivettä löytyy? Vai onko olemassa myös autoja, joissa hukkikset ei rallata ja turbokin heräilee ajoissa? Puhun nyt nimenomaan siis N54 motista...
                      2. Jos hukkaportit rallattaa, onko se merkki siitä että turbon elininänodote ei ole kovin pitkä?


                      Omassani ei ole mitään sivuääniä kylmänä, kuumana tai moottorijarrutuksessa. Lagista en osaa sanoa, koska vertailupohjana on ph2 T4 volvo, joka nyt on lastullakin niin saatanan nuhainen tähän tuplasti ahdettuun suoraan kutoseen verrattuna... auto on -07 95tkm

                      Sen verran vielä noista teholupauksista, dynojen tuloksiin on miljoona muuttujaa. Tehon muutos on se joka on mielestäni relevanttia... Eli onko sulla tehon nousut kuitenkin ollut linjassa luvattujen kanssa?
                      Last edited by tuplaturpo; 27-09-2013, 19:04.

                      Comment

                      • tnurmine
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 98
                        • Vantaa

                        Originally posted by juuzmo View Post
                        onko mitään tietoa, paljonko automaattivaihteisto kestää tehoa/vääntöä näissä?
                        zf 6hp28 / 750 nm

                        Comment

                        • maagi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 190
                          • Varkaus

                          Asentelin juuri JB4 G5 ISO 27.2-päivityksen. Kyllä, softa ehti tässäkin välissä päivittymään...

                          Kylmäkäynnistyksessä on aiempaan eroa kuin yöllä ja päivällä... Rallatukset ovat n. 90% pienemmät kuin aiemmalla vanhalla ISO-versiolla (joka oli jotain 13.x tms). Ehkäpä nyt ollaan jo paremmssa tilanteessa kuin G4:lla. Eikä kulkupuoli ainakaan huonontunut aiemmasta. Toivottavasti ei tule samoja ongelmia kuin Tiikillä.

                          Tiik, pitäskö sun koittaa tuota uutta päivitystä? Jonkun bugin se vissii korjas.. :think
                          G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Originally posted by tuplaturpo View Post
                            1. Onko jokainen x35i auto susi, eli joko niissä rallattaa turbo, tai rallatus on poistettu ohjelmalla ja viivettä löytyy? Vai onko olemassa myös autoja, joissa hukkikset ei rallata ja turbokin heräilee ajoissa? Puhun nyt nimenomaan siis N54 motista...
                            2. Jos hukkaportit rallattaa, onko se merkki siitä että turbon elininänodote ei ole kovin pitkä?
                            Rallatus ei merkkaa turbojen elinkaaren loppua, monella on rallatus jatkunut vaikka turbot on vaihdettu, tai tullut takaisin parin viikon sisään. Sama N54 löytyy muistakin 35i loppuisista ja samat rallatukset, uudemmissa N55 saattaa olla eri tilanne. Vaikka ei vaikuta tehoihin tai auton toimintaan, niin se on kyllä vittumainen vika kun rämisee ja rätisee.

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Nuo lupaukset on BMS:llä kuten Karalalla ja omien kokemusten mukaan joka ikisellä muullakin firmalla ihan huuhaata. Tai muotoillaan nyt näin, että ne on omissa tutkimuksissa hieman vaikeasti toistettavia. Kaikista oon saanut luvattua pienemmät tehot (Turkulainen auton virittäjä -flash, EDS-motorsport (OPEL viripaja), Karala ja BMS. Tosin niin kyllä sain BMW:n vakiostakin vähemmän kuin lupasivat. Että voihan tuo käyttämäni dynokin olla vähän ankara.
                            Tämän takia juuri korostin, että lupaukset Virityspajan omia tuloksia mitattuna omassa penkissä, ja vähintäänkin optimistisia kun luvataan 80hp pyörille ilman muita muutoksia kuin ohjelma. Kyllä sitä potkua tulee melko ronskisti lisää, mutta ei luvattuja millään

                            Originally posted by tnurmine View Post
                            zf 6hp28 / 750 nm
                            Jaa no, tuskin lienee ongelmaa lastutettuna, ei muuta kuin

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Niin, paitsi että se automaatti on oikeasti GA6HP19Z elikkä 6HP19 ja sen speksattu väännönkesto on 400Nm.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • Juuzmo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 339

                                Vääntö on vakiona jo 400Nm, tuskin ihan noin typerästi mitotettu että on kestävyys äärirajoilla jo tehtaalta rullatessa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎