Vähän kanssa pieni epäilys, että toimiiko tuollaiset mopoiästä tutun power filterin näköiset yhtä hyvin kuin koteloitu vakio?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by Tommix View PostMinä jätin nuo susirumat suodattimet ostamatta. Sitten jos joku heittää lappua esille että JB4 + dp jälkeen vielä irtoaa 15 - 20 hv lisää noilla niin homaan ne....ihme fiksaatiot jos moottoritilan pitää näyttää yhtään siltä miltä se näissä autoissa vakiona näyttää. Sama katsella saunassa muoviämpäreitä ja hiplailla itseään. Kyllä. Se on tylsää.
...ei siihen minun ymmärtääkseni tarvita sen enempää todisteluja, kuin se että ne on sekä halvimmat ilmanotot että sen lisäks ne löytyy jokaisesta maailmanennätys N54:stä (penkitysten lisäksi varttimailiennätys autoista ja varttimaili on jo ihan faktaa).
Markkinointipuheet on markkinointipuheita. Se vaan pitää osata suodattaa niistä ne pääasiat.
Vakio:
DCIt:
Itse maksaisin tuon summan jo pelkätään sen takia, että pääsee tuosta kammottavasta muovihässäkästä eroon.Last edited by Veeksi; 12-10-2013, 23:56.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostVähän kanssa pieni epäilys, että toimiiko tuollaiset mopoiästä tutun power filterin näköiset yhtä hyvin kuin koteloitu vakio?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
...toisaalta onko netistä löytyny todisteita, että vakioboxilla päästäisiin vaikka yli 400hv tehoihin? Sillä se ei minusta vielä todista mitään, jos 500hv autosta löytyy DCI. Löytyihän Teemu Selänteeltäkin magneettiranneke, mutta ei minun salibändylämäri lähtenyt yhtään kovempaa vaikka kokeilin kaverin ranneketta
Kiinnostas kyllä virittää tuo auto tappiin vakioilmaboxilla. Siitähän sen näkee pääseekö Veeksi-lukemiin tuolla muovihökötykselläjos ei niin sitten ostan ne tötteröt.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View Post...toisaalta onko netistä löytyny todisteita, että vakioboxilla päästäisiin vaikka yli 400hv tehoihin?
...ei nyt liian vakavasti, mutta eikös toi nimenomaan todistais niiden puolesta
. Kyllä mä uskon vahvasti, että jos pelkkää softausta pidemmälle menee, niin hengittävämpi ilmanotto kannattaa hankkia. Jos ei, niin ei välttämättä kannata (ellei tykkää äänistä tai ulkonäöstä).
Ja mitä tuli, että jonkun pitäis todistaa henkilölle Y jotain, että tämä hankkis ko. viritykset, niin voi olla aika hiljaista, että joku niin kovasti haluais muille todistella mitään. Mulle ainakin riittää kun oon todistanut itselleni mitä oon halunnu saavuttaa.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Liian monta kaljaa, en mie enää tajuu...
Mutta siis pointti oli, että onko DCI välttämätön isommille tehoille? Se, että isoilla pojilla on se tehokkaissa autoissa ei vielä todista mitään. Rehellistä suomalaista dynöfaktaa kaipaisin, kuten siellä Iisalmessa. Jos omistaisin dynon niin kyllä testaisin kaikki modikonfiguraatiot läpi ihan vaan mielenkiinnosta
Comment
-
-
Itsekään en oikein usko että toi DCI antais paljon enempää hyötyä vs. vakio ilmanotto.Lisäksi noi kartiot suoraan ottamassa lämmintä ilmaa konehuoneessa.Ilman määrä on kumminkin varmasti aika sama mitä ottaa ajettaessa,koska ilma tulee edestä vakio scooppeja pitkin.Dynottaessa kun saa puhallettua konepelti auki suoraan konehuoneeseen,nuo kartiot voivat tuodakin sen muutaman extra pollen,en tiedä.Se selviää kun tekis muutokset dynotuksen yhteydessä,kuten itse tein DP kanssa.
Itseä kiinnostaa enemmänkin (ja varmasti ottaa enemmän ilmaa) tälläinen ratkaisu,jossa käytännössä tuodaan lisää ilmaa kotelolle.Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 17:45.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostLiian monta kaljaa, en mie enää tajuu...
Mutta siis pointti oli, että onko DCI välttämätön isommille tehoille? Se, että isoilla pojilla on se tehokkaissa autoissa ei vielä todista mitään. Rehellistä suomalaista dynöfaktaa kaipaisin, kuten siellä Iisalmessa. Jos omistaisin dynon niin kyllä testaisin kaikki modikonfiguraatiot läpi ihan vaan mielenkiinnosta
Originally posted by b mutteri kasa View PostItsekään en oikein usko että toi DCI antais paljon enempää hyötyä vs. vakio ilmanotto.Lisäksi noi kartiot suoraan ottamassa lämmintä ilmaa konehuoneessa.Ilman määrä on kumminkin varmasti aika sama mitä ottaa ajettaessa,koska ilma tulee edestä vakio scooppeja pitkin.Dynottaessa kun saa puhallettua konepelti auki suoraan konehuoneeseen,nuo kartiot voivat tuodakin sen muutaman extra pollen,en tiedä.Se selviää kun tekis muutokset dynotuksen yhteydessä,kuten itse tein DP kanssa.
Itseä kiinnostaa enemmänkin (ja varmasti ottaa enemmän ilmaa) tälläinen ratkaisu,jossa käytännössä tuodaan lisää ilmaa kotelolle.
Kylmä ilma on toki parempi kuin lämmin ilma. Mikään laatikko ja suodatin tuossa pakosarjan päällä ei varmasti ole kylmä pitemmän päälle. Ei toki DCI:tkään. Oleellisempaa kuin erilaisten skooppien ja ahdistusten ja lämpöloukkujen rakentaminen voisi olla konehuoneen sisällä ajoviiman hyödyntäminen. Itse varmaankin otan ensi kesäksi tuon "cowl" osan kokonaan veke, niin rupee ilma tiellä raitistumaan entisestään. Sen jälkeen kun ajoviima on riittävä, mikä tahansa kartiosuodatinta monimutkaisempi järjestelmä ei tuo ainakaan hyötyä. Talvella tai sateessa autoa pidettäessä tuo ei varmasti ole ihan terve ratkaisu, mutta ei myöskään tarpeellinen.
Edit: Niin ja pirun siistin näköinen tuo mutteri kasan ratkaisu olisi. Etenkin kuin tuo moottorin suojamuovi ja alkuperäinen skooppi olis vaihdettu aitoon hiilikuituun. Siinä tosin olis sit pyörähtänytkin yli 1000€ rahaa.Last edited by Veeksi; 13-10-2013, 02:02.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostDCIt:
Itse maksaisin tuon summan jo pelkätään sen takia, että pääsee tuosta kammottavasta muovihässäkästä eroon.
Ja tosiaan toi mutterikasan viestin ilmaratkaisu näyttää hienolta.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMun mielestä toi vaan näyttää niin amisviritykseltä. Mitenköhän käy suodatustehokkuuden eli paljonko menee shaipaa läpi mosaan verratuna vakio ratkaisuun?
Ja tosiaan toi mutterikasan viestin ilmaratkaisu näyttää hienolta.
Miks shaipaa menis sen enemmän? Suodatin pinta-alaa on enemmän mutta samanlaista suodatin materiaaliahan noi on ellei parempaa. Suurin osa kakkendaalista tulee tuota skooppia pitkin, joten tilanne on aika sama vakioratkaisussa ja tuossa.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostIhan on akateemisen maisteritason viritys, että siinä mielessä voi hyvillä mielillä olla.
Originally posted by Veeksi View PostMiks shaipaa menis sen enemmän? Suodatin pinta-alaa on enemmän mutta samanlaista suodatin materiaaliahan noi on ellei parempaa. Suurin osa kakkendaalista tulee tuota skooppia pitkin, joten tilanne on aika sama vakioratkaisussa ja tuossa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Comment
-
-
Originally posted by JuusoKinnunen View PostOnko joku täällä laittanut otsikon mukaista flash ohjelmointia 335:een?
Jotenkin tuntuu fiksummalta systeemiltä, kuin JB4, ja muut piggybackit. Mielipiteitä?
Juuso
- cobb 2x kalliimpi
- cobb helpompi asentaa
- puuttuu turhia mutta cooleja ominaisuuksia kuten canflap ja hukkaporttisäädöt
- ahtopainemittarit yms on mutta jotenkin ei miellytä erillinen kapula josta mittareita pitäisi tiirailla
noiden yhdistelmä olisi se paras paketti, jb4 ominaisuudet helposti odb-portin kautta ladattuna... ja sitten jos joku ne extra mittarit ja kaikki muut säätöhärpäkkeet saisi idriveen niin sepä se vasta coolia olisiG26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
JB4:n mukana tuli tuo USB-piuha. Kun olette päivittäneet boxia niin vasta sitten piuha kiinni ja päivitys? Purkkihan jää tuonne liitinkoteloon?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Comment
-
Comment