Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    Vähän kanssa pieni epäilys, että toimiiko tuollaiset mopoiästä tutun power filterin näköiset yhtä hyvin kuin koteloitu vakio?

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by Tommix View Post
      Minä jätin nuo susirumat suodattimet ostamatta. Sitten jos joku heittää lappua esille että JB4 + dp jälkeen vielä irtoaa 15 - 20 hv lisää noilla niin homaan ne.
      Näyttäähän se nyt sentään enemmän mooottorilta noiden kanssa kuin sillä vakiolla muovilaatikolla. ...ihme fiksaatiot jos moottoritilan pitää näyttää yhtään siltä miltä se näissä autoissa vakiona näyttää. Sama katsella saunassa muoviämpäreitä ja hiplailla itseään. Kyllä. Se on tylsää.

      ...ei siihen minun ymmärtääkseni tarvita sen enempää todisteluja, kuin se että ne on sekä halvimmat ilmanotot että sen lisäks ne löytyy jokaisesta maailmanennätys N54:stä (penkitysten lisäksi varttimailiennätys autoista ja varttimaili on jo ihan faktaa).

      Markkinointipuheet on markkinointipuheita. Se vaan pitää osata suodattaa niistä ne pääasiat.

      Vakio:


      DCIt:


      Itse maksaisin tuon summan jo pelkätään sen takia, että pääsee tuosta kammottavasta muovihässäkästä eroon.
      Last edited by Veeksi; 12-10-2013, 23:56.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by Juuzmo View Post
        Vähän kanssa pieni epäilys, että toimiiko tuollaiset mopoiästä tutun power filterin näköiset yhtä hyvin kuin koteloitu vakio?
        Vakioautossa ne ei toimi yhtään paremmin kuin vakiofiltteri. Sitten jos siitä ilmanotosta pitäis mennä ilmaa läpi sen verran enemmän, että vakion 300hv:n sijaan ulostellaan 500 tai 600hv, niin kyllä ne alkaa kummasti toimia.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          ...toisaalta onko netistä löytyny todisteita, että vakioboxilla päästäisiin vaikka yli 400hv tehoihin? Sillä se ei minusta vielä todista mitään, jos 500hv autosta löytyy DCI. Löytyihän Teemu Selänteeltäkin magneettiranneke, mutta ei minun salibändylämäri lähtenyt yhtään kovempaa vaikka kokeilin kaverin ranneketta

          Kiinnostas kyllä virittää tuo auto tappiin vakioilmaboxilla. Siitähän sen näkee pääseekö Veeksi-lukemiin tuolla muovihökötyksellä jos ei niin sitten ostan ne tötteröt.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by Hiace View Post
            ...toisaalta onko netistä löytyny todisteita, että vakioboxilla päästäisiin vaikka yli 400hv tehoihin?
            I rest my case.

            ...ei nyt liian vakavasti, mutta eikös toi nimenomaan todistais niiden puolesta . Kyllä mä uskon vahvasti, että jos pelkkää softausta pidemmälle menee, niin hengittävämpi ilmanotto kannattaa hankkia. Jos ei, niin ei välttämättä kannata (ellei tykkää äänistä tai ulkonäöstä).

            Ja mitä tuli, että jonkun pitäis todistaa henkilölle Y jotain, että tämä hankkis ko. viritykset, niin voi olla aika hiljaista, että joku niin kovasti haluais muille todistella mitään. Mulle ainakin riittää kun oon todistanut itselleni mitä oon halunnu saavuttaa.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              Liian monta kaljaa, en mie enää tajuu...
              Mutta siis pointti oli, että onko DCI välttämätön isommille tehoille? Se, että isoilla pojilla on se tehokkaissa autoissa ei vielä todista mitään. Rehellistä suomalaista dynöfaktaa kaipaisin, kuten siellä Iisalmessa. Jos omistaisin dynon niin kyllä testaisin kaikki modikonfiguraatiot läpi ihan vaan mielenkiinnosta
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                Itsekään en oikein usko että toi DCI antais paljon enempää hyötyä vs. vakio ilmanotto.Lisäksi noi kartiot suoraan ottamassa lämmintä ilmaa konehuoneessa.Ilman määrä on kumminkin varmasti aika sama mitä ottaa ajettaessa,koska ilma tulee edestä vakio scooppeja pitkin.Dynottaessa kun saa puhallettua konepelti auki suoraan konehuoneeseen,nuo kartiot voivat tuodakin sen muutaman extra pollen,en tiedä.Se selviää kun tekis muutokset dynotuksen yhteydessä,kuten itse tein DP kanssa.

                Itseä kiinnostaa enemmänkin (ja varmasti ottaa enemmän ilmaa) tälläinen ratkaisu,jossa käytännössä tuodaan lisää ilmaa kotelolle.
                Last edited by b mutteri kasa; 15-10-2020, 17:45.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Hiace View Post
                  Liian monta kaljaa, en mie enää tajuu...
                  Mutta siis pointti oli, että onko DCI välttämätön isommille tehoille? Se, että isoilla pojilla on se tehokkaissa autoissa ei vielä todista mitään. Rehellistä suomalaista dynöfaktaa kaipaisin, kuten siellä Iisalmessa. Jos omistaisin dynon niin kyllä testaisin kaikki modikonfiguraatiot läpi ihan vaan mielenkiinnosta
                  Ei ole. On noita yli 400hv:n autoja myös vakioboksilla.

                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Itsekään en oikein usko että toi DCI antais paljon enempää hyötyä vs. vakio ilmanotto.Lisäksi noi kartiot suoraan ottamassa lämmintä ilmaa konehuoneessa.Ilman määrä on kumminkin varmasti aika sama mitä ottaa ajettaessa,koska ilma tulee edestä vakio scooppeja pitkin.Dynottaessa kun saa puhallettua konepelti auki suoraan konehuoneeseen,nuo kartiot voivat tuodakin sen muutaman extra pollen,en tiedä.Se selviää kun tekis muutokset dynotuksen yhteydessä,kuten itse tein DP kanssa.

                  Itseä kiinnostaa enemmänkin (ja varmasti ottaa enemmän ilmaa) tälläinen ratkaisu,jossa käytännössä tuodaan lisää ilmaa kotelolle.
                  Paljon hyötyä - ei. Mikä tahansa onkin ratkaisu niin ei tule paljon hyötyä. Myöskään dynossa ei tule kartioista lisä hyötyä. Päin vastoin. IAT:it (Intake Air Temperaturet = ahtoilman lämmöt) on konepelti auki dynossa kymmeniä asteita kuumemmat kuin tiellä 60kmh-> (konepelti kiinni, ymmärrettävästi). Tämän olen mitannut henkilökohtaisesti.

                  Kylmä ilma on toki parempi kuin lämmin ilma. Mikään laatikko ja suodatin tuossa pakosarjan päällä ei varmasti ole kylmä pitemmän päälle. Ei toki DCI:tkään. Oleellisempaa kuin erilaisten skooppien ja ahdistusten ja lämpöloukkujen rakentaminen voisi olla konehuoneen sisällä ajoviiman hyödyntäminen. Itse varmaankin otan ensi kesäksi tuon "cowl" osan kokonaan veke, niin rupee ilma tiellä raitistumaan entisestään. Sen jälkeen kun ajoviima on riittävä, mikä tahansa kartiosuodatinta monimutkaisempi järjestelmä ei tuo ainakaan hyötyä. Talvella tai sateessa autoa pidettäessä tuo ei varmasti ole ihan terve ratkaisu, mutta ei myöskään tarpeellinen.

                  Edit: Niin ja pirun siistin näköinen tuo mutteri kasan ratkaisu olisi. Etenkin kuin tuo moottorin suojamuovi ja alkuperäinen skooppi olis vaihdettu aitoon hiilikuituun. Siinä tosin olis sit pyörähtänytkin yli 1000€ rahaa.
                  Last edited by Veeksi; 13-10-2013, 02:02.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5429
                    • S:t Karins

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    DCIt:


                    Itse maksaisin tuon summan jo pelkätään sen takia, että pääsee tuosta kammottavasta muovihässäkästä eroon.
                    Mun mielestä toi vaan näyttää niin amisviritykseltä. Mitenköhän käy suodatustehokkuuden eli paljonko menee shaipaa läpi mosaan verratuna vakio ratkaisuun?
                    Ja tosiaan toi mutterikasan viestin ilmaratkaisu näyttää hienolta.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Mun mielestä toi vaan näyttää niin amisviritykseltä. Mitenköhän käy suodatustehokkuuden eli paljonko menee shaipaa läpi mosaan verratuna vakio ratkaisuun?
                      Ja tosiaan toi mutterikasan viestin ilmaratkaisu näyttää hienolta.
                      Ihan on akateemisen maisteritason viritys, että siinä mielessä voi hyvillä mielillä olla.

                      Miks shaipaa menis sen enemmän? Suodatin pinta-alaa on enemmän mutta samanlaista suodatin materiaaliahan noi on ellei parempaa. Suurin osa kakkendaalista tulee tuota skooppia pitkin, joten tilanne on aika sama vakioratkaisussa ja tuossa.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5429
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Ihan on akateemisen maisteritason viritys, että siinä mielessä voi hyvillä mielillä olla.

                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Miks shaipaa menis sen enemmän? Suodatin pinta-alaa on enemmän mutta samanlaista suodatin materiaaliahan noi on ellei parempaa. Suurin osa kakkendaalista tulee tuota skooppia pitkin, joten tilanne on aika sama vakioratkaisussa ja tuossa.
                        Joo, tästä mulla saattaa olla "vähän" vanhentunut käsitys suodatustehokkuudesta. Verrokit on tosiaan mopo/kevari ajoista...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Hiace
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2011
                          • 1203
                          • Helsinki/Joensuu

                          ...muistakaa että amisvirittely on vain henkinen mielentila, jota voi esiintyä maistereillakin, jopa tohtoreilla
                          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                          Comment

                          • JuusoKinnunen
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 35
                            • Turku

                            COBB Tuning Accessport V3

                            Onko joku täällä laittanut otsikon mukaista flash ohjelmointia 335:een?
                            Jotenkin tuntuu fiksummalta systeemiltä, kuin JB4, ja muut piggybackit. Mielipiteitä?



                            Juuso
                            X6 50i

                            Comment

                            • yarski
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 311
                              • Rauma

                              Originally posted by JuusoKinnunen View Post
                              Onko joku täällä laittanut otsikon mukaista flash ohjelmointia 335:een?
                              Jotenkin tuntuu fiksummalta systeemiltä, kuin JB4, ja muut piggybackit. Mielipiteitä?

                              Juuso
                              en ole vielä laittanut kumpaakaan mutta mielipiteitä kyllä löytyy...
                              - cobb 2x kalliimpi
                              - cobb helpompi asentaa
                              - puuttuu turhia mutta cooleja ominaisuuksia kuten canflap ja hukkaporttisäädöt
                              - ahtopainemittarit yms on mutta jotenkin ei miellytä erillinen kapula josta mittareita pitäisi tiirailla
                              noiden yhdistelmä olisi se paras paketti, jb4 ominaisuudet helposti odb-portin kautta ladattuna... ja sitten jos joku ne extra mittarit ja kaikki muut säätöhärpäkkeet saisi idriveen niin sepä se vasta coolia olisi
                              G26 i4 M50 supercharged
                              ex: F36 440i xdrive msport
                              ex: E91 335 lci xdrive msport

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5429
                                • S:t Karins

                                JB4:n mukana tuli tuo USB-piuha. Kun olette päivittäneet boxia niin vasta sitten piuha kiinni ja päivitys? Purkkihan jää tuonne liitinkoteloon?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎