Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    Originally posted by Jammü View Post
    Netistä ladataan tietokoneelle JB4:n käyttöliittymä. Sitten läppärillä voi katsella tietoja ajon aikana. Myös mittaristoon saa näkyville joitain asioita (ahtopaine, boost-on-target, AFR jne.)
    hieno systeemi tehty.. saako tietoja tallennettua myös tiedostoon ?

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339

      Saa, tulee graafiset käyrät ja excel tiedosto mistä näkee kaikki arvot taulukkoina.

      Comment

      • Jammü
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 191
        • Espoo

        Originally posted by tnurmine View Post
        Olisi kiva nähdä niitä päästötestin mittaustuloksia "suoralla putkella (vaikka melkoisia vänkyröitä ovatkin)". Voisiko Jammü tai joku muu laittaa/naputella noita kaasujen arvoja näkyville.
        (Itselläkin DP hankinta vielä edessä...)
        Voin kaivaa jostain. Putki ei ole suora sillä takakatit on tietty paikallaan. Lisäksi e91:ssä vielä resonaattori ja vaimennin.

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          Rallatuksesta. Säätelin tossa valikkoa 10 ja 12. (jb4 iso 27.2)
          Ritiratirallaa häipyi kun säädin valikon 10 niinkin alas kuin 9. (aika muhkea soundi noin paikoillaan kaasutellessa, saas nähä miten tuo murisee/ärsyttää tasakaasulla)
          Valikko 12, 40:nen yli ei pysty menee (map5) tulee sellanen roiskasu/piiskasu, että traction control vilkkuu väkisinkin (nastarenkailla). Tarkoitus on kuitenkin, kun kaasuun koskee niin mennään eikä mietitä.

          Mites muilla asetukset?

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Muutamilla tuntuu olevan tuota ongelmaa, että rallattaa. Mikä onkin lähes ihme jos ei ole ja autolla on ajettu jo lähemmäs 100tkm ja 5-6 vuotta. Jos joutuu menu10 laittamaan tuonne selvästi alas (esim. alle 2000rpm saati alle 1000rpm), niin pakoäänet on mageat, mutta turbo lagittaa jonkun verran. Menu12 on näissä uudemmissa firmiksissä enintään sen mitä menu10. Lisäks odotettavissa voi olla, että moottori menee "limp modeen" eli vikatilaan ja vikakoodiksi tulee ahtovuoto. Silloin voi olla, että toinen hukkaportti on vaan niin löysä jo, että se rallattaa ja vuotaa.

            Itse oon kanssa tässä tilanteessa. Taempi hukkaportti saatiinkin kiristettyä, mutta etummaisen mutteri on vissii niin jumissa, ettei marmoritiskillä ainakaan saaneet sitä liikkumaan. Jos nyt ei jostain jotain messiasta löydy, niin itse aion tuon etummaisen ahtimen vaihtaa uuteen (OEM:ään). Ohan se aika iso raha siitä, että rallatus häviää ja lagi vähenee, mutta mun hermot ei vaan kestä epätäydellistä tai vähän viallista autoa.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Juuzmo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 339

              Ei sitä etummaista hukkaporttia saa mitenkään säädettyä omin toimin? Onko se sellanen homma että vaatii korjaamon vai saako sen tehtyä itse vaikka viikonloppuna muutaman keppanan kera :think

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Tuosta EOBD asiasta.

                Virallisesti ei saisi olla päästöihin vaikuttavia vikakoodeja järjestelmässä ja kaikkien järjestelmän osatestien tulisi olla suoritettuja.

                Ongelmahan on siinä että vikakoodien poisto nollaa osatestit ja jos autolla ei ajeta useita ajosyklejä kylmästä lämpimäksi niin testit eivät suoritu.

                Aika usein tuo osatestien keskeneräisyys ei näytä kuitenkaan katsastusmiestä kiinnostavan, eli kun nollaa vikakoodit konttorin pihalla niin läpi menee että heilahtaa, vaikkei saisi noilla tiedoilla mennäkään.
                Olli.

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Juuzmo View Post
                  Ei sitä etummaista hukkaporttia saa mitenkään säädettyä omin toimin? Onko se sellanen homma että vaatii korjaamon vai saako sen tehtyä itse vaikka viikonloppuna muutaman keppanan kera :think
                  Aika suhteellisiä kysymyksiä. Jos ahtimien vaihto onnistuu viikonloppuna muutaman keppanen kera, niin onnistuu tuokin jos on onnistuakseen. Vaatii aika reilusti purkamista auton alapuolelta joka tapauksessa, että etumaisen ahtimen hukkaporttiin (ja ko. ahtimeen ylipäätään) pääsee käsiksi. Merkkikorjaamolta ei onnistunut tuon säätö, koska oli kuulemma juminut mutteri niin pahasti, että ei auttanut induktiolämmittämiset eikä mitkään.

                  Nythän se on taas niin, että vaatii sen 4 tunnin purkamisen, että asiaa pääsee edes uudestaan yrittämään, niin lienee sama laittaa vain uusi ahdin samalla vaivalla (uus ahdin lienee jotain 600€, mutta 4-6h työt maksaa jo niin monta saataa ettei kannata maksaa kun ei ole varma tuloksesta).
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • puerco
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1135
                    • Espoo

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Nythän se on taas niin, että vaatii sen 4 tunnin purkamisen, että asiaa pääsee edes uudestaan yrittämään, niin lienee sama laittaa vain uusi ahdin samalla vaivalla (uus ahdin lienee jotain 600€, mutta 4-6h työt maksaa jo niin monta saataa ettei kannata maksaa kun ei ole varma tuloksesta).
                    En tiedä onko nämä 335:sen ahtimet yhtään samalla kartalla kuin 530d vakioahdin? Mutta sellainen maksoi kaikilla kaverialennuksilla 1800e. :( (kun vanhaan sellaisen jouduin ostamaan)
                    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      Originally posted by puerco View Post
                      En tiedä onko nämä 335:sen ahtimet yhtään samalla kartalla kuin 530d vakioahdin? Mutta sellainen maksoi kaikilla kaverialennuksilla 1800e. :( (kun vanhaan sellaisen jouduin ostamaan)
                      Ei noilla ahtimilla ole mitään yhteistä, muuta kuin että ne on ahtimia. 335i:n ahtimet on alkuperäisinäkin suorastaan edullisia, niin ei taida paljoa halvemmalla saada muualta. Noita dieselien ahtimia kyllä sitten saa muualtakin, eikä varmasti ole viimeinen hinta tuo 1800 euroa.
                      Last edited by Bullitt; 04-11-2013, 11:17.


                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17844
                        • PKS

                        Tämä on ollut ihan jännää seurattavaa näiden 335i viritykset!

                        Sitä olen jäänyt miettimään, että nythän kaikki tässä threadissa käsitellyt autot ovat olleet N54 moottorilla ja siis kahdella ahtimella? Miten tilanne muuttuu jos vuosimalli onkin 2010, moottori tyyppiä N55 ja kaksi ahdihta on vaihtunut yhdeksi (Borgin?) ahtimeksi? Onko näissä miten viripotentiaalia verrattuna noihin vanhempiin?

                        Jonkin saamani käsityksen mukaan luotettavuus noissa uudemmissa olisi aivan eri tasolla eikä enää rikkoutuneet ahtimet (pakosarjat?) vaivaisi ko. autoja.

                        Paljon kysymysmerkkejä, pahoittelen - ei ole enää niin tuttuja noi uudet.

                        Minkä verran muuten tuolla BMW Performance ohjelmalla on speksattu tehoja (ainakin uudempiin saa semmoisen tilattua) ?
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Mikaatm
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 559
                          • Vantaa

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Sitä olen jäänyt miettimään, että nythän kaikki tässä threadissa käsitellyt autot ovat olleet N54 moottorilla ja siis kahdella ahtimella? Miten tilanne muuttuu jos vuosimalli onkin 2010, moottori tyyppiä N55 ja kaksi ahdihta on vaihtunut yhdeksi (Borgin?) ahtimeksi?
                          Yleisesti tiedoksi että vm 2010 voi olla N54 tai N55. Muutos tapahtunut valmistuksessa muistaakseen 3/2010.

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Minkä verran muuten tuolla BMW Performance ohjelmalla on speksattu tehoja (ainakin uudempiin saa semmoisen tilattua) ?
                          Tehtaan ilmoittamana 326 hv, väännöt manuaalissa 430nm ja automaatissa 450nm.
                          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5425
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Mikaatm View Post
                            Tehtaan ilmoittamana 326 hv, väännöt manuaalissa 430nm ja automaatissa 450nm.
                            Eli 20 hv lisää ja hintaa jenkkilässä 600 $ eli about 30 $/hv?
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Tämä on ollut ihan jännää seurattavaa näiden 335i viritykset!

                              Sitä olen jäänyt miettimään, että nythän kaikki tässä threadissa käsitellyt autot ovat olleet N54 moottorilla ja siis kahdella ahtimella? Miten tilanne muuttuu jos vuosimalli onkin 2010, moottori tyyppiä N55 ja kaksi ahdihta on vaihtunut yhdeksi (Borgin?) ahtimeksi? Onko näissä miten viripotentiaalia verrattuna noihin vanhempiin?
                              N54 löytyy virityspotentiaalia enemmän, mutta N55 on taloudellisempi ja vääntää ilmeisesti vähän alempaa, wikipedian mukaan näin:

                              BMW's newer N55 3.0L turbo inline-6 uses a single turbocharger but with twin scroll technology, and its 300 lb-ft of torque comes at 1200 rpm which is 200 revs earlier than the N54’s identical output.[18] The N55 is also more fuel-efficient and has less emissions than the N54. However, the N54 engine has more output potential and a variant of the N54B30 with higher power and torque but across a narrower peak torque band is used in the F01 2009 BMW 740i.[19][13] A comparison test saw the 2011 BMW 740i accelerate quicker than the 2011 BMW 535i (equipped with the N55), even though the 535i weighs 300 pounds less.[20] It was not until 2012 (for the 2013 model year) that a high-output version of the N55 engine debuted which will replace the last variants of the N54.[21]
                              Burgertuningin pitämän foorumin pienellä seuraamisella N55 myös rallattelee joillakin, niitä on melkoisesti vähemmän kuin N54 moottorilla olevia niin ei osaa tähän hätään sanoa kuinka yleistä se on.

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Aika suhteellisiä kysymyksiä. Jos ahtimien vaihto onnistuu viikonloppuna muutaman keppanen kera, niin onnistuu tuokin jos on onnistuakseen. Vaatii aika reilusti purkamista auton alapuolelta joka tapauksessa, että etumaisen ahtimen hukkaporttiin (ja ko. ahtimeen ylipäätään) pääsee käsiksi. Merkkikorjaamolta ei onnistunut tuon säätö, koska oli kuulemma juminut mutteri niin pahasti, että ei auttanut induktiolämmittämiset eikä mitkään.

                              Nythän se on taas niin, että vaatii sen 4 tunnin purkamisen, että asiaa pääsee edes uudestaan yrittämään, niin lienee sama laittaa vain uusi ahdin samalla vaivalla (uus ahdin lienee jotain 600€, mutta 4-6h työt maksaa jo niin monta saataa ettei kannata maksaa kun ei ole varma tuloksesta).
                              Jos korjaamolla menee 4 työtuntia purkamiseen, niin melkein annan sen suosiolla olla enkä mene ronkkimaan Jos olisi päässyt käsiksi ihan purakamalla downpipet ja syyläriä&cooleria niin sitten olisi voinut harkita sinne kurkistamista. Omassa autossa tilanne vielä onneksi sellainen että ylimääräiset äänet poistuu vielä säätämällä tai nyppäämällä jb4 veks.

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by puerco View Post
                                En tiedä onko nämä 335:sen ahtimet yhtään samalla kartalla kuin 530d vakioahdin? Mutta sellainen maksoi kaikilla kaverialennuksilla 1800e. :( (kun vanhaan sellaisen jouduin ostamaan)
                                Originally posted by Bullitt View Post
                                Ei noilla ahtimilla ole mitään yhteistä, muuta kuin että ne on ahtimia. 335i:n ahtimet on alkuperäisinäkin suorastaan edullisia, niin ei taida paljoa halvemmalla saada muualta. Noita dieselien ahtimia kyllä sitten saa muualtakin, eikä varmasti ole viimeinen hinta tuo 1800 euroa.
                                Marmorilla maksaa uus ahdin tosiaan kaikkine asennuskaluineen 800€. Vähän nopeasti tutkailin noita netin osamyyjiä, niin jäi sellainen kuva, että 600€:n pitäis melkein olla mahdollista saada. Että sinänsä ei se nyt kauhean kova sijoitus olis. Osanumerohan noissa ahtimissa on vaihtunut sen 3-4 kertaa, joten ihan sairaan hyvällä tsägällä niiden laatukin olis parantunut. Ainakin toivoa voi. Toisaalta voi olla, että ne on vaan siirtänyt tuotantoa jonnekin vielä köyhempään maahan ja laatu on entistä sekundampaa.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎