Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Originally posted by Dualfun View Post
    Tämä on ollut ihan jännää seurattavaa näiden 335i viritykset!

    Sitä olen jäänyt miettimään, että nythän kaikki tässä threadissa käsitellyt autot ovat olleet N54 moottorilla ja siis kahdella ahtimella? Miten tilanne muuttuu jos vuosimalli onkin 2010, moottori tyyppiä N55 ja kaksi ahdihta on vaihtunut yhdeksi (Borgin?) ahtimeksi? Onko näissä miten viripotentiaalia verrattuna noihin vanhempiin?

    Jonkin saamani käsityksen mukaan luotettavuus noissa uudemmissa olisi aivan eri tasolla eikä enää rikkoutuneet ahtimet (pakosarjat?) vaivaisi ko. autoja.

    Paljon kysymysmerkkejä, pahoittelen - ei ole enää niin tuttuja noi uudet.

    Minkä verran muuten tuolla BMW Performance ohjelmalla on speksattu tehoja (ainakin uudempiin saa semmoisen tilattua) ?
    En oo kuullutkaan ahdin tai pakosarjavioista. Tuskin hyvin yleistä siis. Ahtimia vaihdellaan noiden hukkaporttien takia. Noikin omat ahtimet on 160tkm ajettu ja tosiaan hukkaportit jo löystyneet (toinen jo kiristetty) ja esimerkiksi öljyä ei syö tippaakaan. Eikä vingu eikä mitään. Eli sinänsä hukkaporttia lukuunottamatta varsin asialliset ahtimet.

    Kuten tuolla todettiinkin, niin ainakin vielä tänä päivänä N54 on parempi aihio viritykselle. Toki ajan saatossa voi tilanne muuttua. Voihan se olla, että N55:een esimerkiksi jossain vaiheessa löytyy helposti paikalleen heitettävä iso ahdin millä saa huimia huipputehoja. N54:ssä single turbo -kitti on vähän monimutkasempi homma ja toisaalta 2 isompaa turboa maksaa jo jonkun verran.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Mikaatm
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 559
      • Vantaa

      Originally posted by Tommix View Post
      Eli 20 hv lisää ja hintaa jenkkilässä 600 $ eli about 30 $/hv?
      Joo ei halvin, mutta huomatkaa että versio 2 sisältää myös tehokkaamman flektin ja lisävedenjäähdyttimen.

      Edit: Ja myös suomessa laiton eli ei onnistu muutoskatsastus vaikka kuinka on paperit mukana.
      Last edited by Mikaatm; 04-11-2013, 20:49.
      450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        Originally posted by Veeksi View Post
        Marmorilla maksaa uus ahdin tosiaan kaikkine asennuskaluineen 800€. Vähän nopeasti tutkailin noita netin osamyyjiä, niin jäi sellainen kuva, että 600€:n pitäis melkein olla mahdollista saada. Että sinänsä ei se nyt kauhean kova sijoitus olis. Osanumerohan noissa ahtimissa on vaihtunut sen 3-4 kertaa, joten ihan sairaan hyvällä tsägällä niiden laatukin olis parantunut. Ainakin toivoa voi. Toisaalta voi olla, että ne on vaan siirtänyt tuotantoa jonnekin vielä köyhempään maahan ja laatu on entistä sekundampaa.
        Turbolader.net Saksassa? Sieltä irtosi 330d:n turbö 1800 marmoridollarin sijaan 1000 eurolla postikuluineen.
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          Originally posted by Veeksi View Post
          Muutamilla tuntuu olevan tuota ongelmaa, että rallattaa. Mikä onkin lähes ihme jos ei ole ja autolla on ajettu jo lähemmäs 100tkm ja 5-6 vuotta. Jos joutuu menu10 laittamaan tuonne selvästi alas (esim. alle 2000rpm saati alle 1000rpm), niin pakoäänet on mageat, mutta turbo lagittaa jonkun verran. Menu12 on näissä uudemmissa firmiksissä enintään sen mitä menu10. Lisäks odotettavissa voi olla, että moottori menee "limp modeen" eli vikatilaan ja vikakoodiksi tulee ahtovuoto. Silloin voi olla, että toinen hukkaportti on vaan niin löysä jo, että se rallattaa ja vuotaa.

          Itse oon kanssa tässä tilanteessa. Taempi hukkaportti saatiinkin kiristettyä, mutta etummaisen mutteri on vissii niin jumissa, ettei marmoritiskillä ainakaan saaneet sitä liikkumaan. Jos nyt ei jostain jotain messiasta löydy, niin itse aion tuon etummaisen ahtimen vaihtaa uuteen (OEM:ään). Ohan se aika iso raha siitä, että rallatus häviää ja lagi vähenee, mutta mun hermot ei vaan kestä epätäydellistä tai vähän viallista autoa.
          Jep, nyt kun olen kruisaillut noilla setupeilla, voin vahvistaa Veeksin kommentit. Todellakin, ei ahda niin herkästi, ja meni tänään limp-moodiin. Tähän vaikuttaa se 10 valikon säätö, piti nostaa takaisin 27:n. Jep, ihmettelinkin miksi menu 12 tuli alas (pienen viiveen saattelemana)... jos se ei voi olla enempää kuin 10:n asetus.

          Nyt kun noita säätelin tossa ajaessa, en ihan ymmärrä mihin asetus 12 yleensä vaikuttaa?

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by jengstro View Post
            Jep, nyt kun olen kruisaillut noilla setupeilla, voin vahvistaa Veeksin kommentit. Todellakin, ei ahda niin herkästi, ja meni tänään limp-moodiin. Tähän vaikuttaa se 10 valikon säätö, piti nostaa takaisin 27:n. Jep, ihmettelinkin miksi menu 12 tuli alas (pienen viiveen saattelemana)... jos se ei voi olla enempää kuin 10:n asetus.

            Nyt kun noita säätelin tossa ajaessa, en ihan ymmärrä mihin asetus 12 yleensä vaikuttaa?
            Jos "Future Use A" kohtaan laittaa 0 sijasta 1, niin ei mene "boost under target" vikakoodin myötä limp modeen. Että sillä saa laastaroitua sen, jos haluaa. Kyllähän itse ajelen toistaiseksi mieluiten lagisella autolla mikä ei rallata (tietysti avoautossa tuo rallatus on todella karseeta). Mutta toisaalta en aio sen pidempiä laastarointeja enää tehdä vaan laitetaan sit keväällä tuo hukkaportti kuntoon vaikkapa uudella ahtimella.

            Menu 12 tarkoitus olis, että sillä saa säädettyä rallatusta ja/tai kaasunvastetta ajossa (pienellä kaasulla ajettaessa). Itse en oo mitään käyttöä myöskään tuolle keksinyt, mutta kaipa se voi olla ratkaisu jollekin, jolla jostain syystä rallattaa pienellä kaasulla, vaikka tyhjäkäynnillä ei rallattais ja Menu 10 olis vaikka 4000rpm:ssä. Mutta uskoisin, että harvemmin tuosta Menu 12:sta kukaan saa mitään irti.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              Eli mitä arvoja teillä nyt valikoissa on? Itsellä on menu10=40 ja menu 12=30. 90% ajasta ei rallata (tosin käynnistyksen yhteydessä kuuluu kilinää), mutta joskus lämpimänä käynnistettäessä ennen ajoa kuitenkin rallattaa ja kun taas pysähtyy on rallatus poissa. Ihme touhua.

              Itse tässä suunnittelen myös noita katittomia DP:ja... Ymmärsinkö siis oikein, että JB4 hoitaa aktiivisesti noiden vikakoodien poiston ja ylimääräistä dbfixiä ei tarvita? Monissa ketjuissa kuitenkin mainitaan, että päästöistä auto ei kuitenkaan menisi tällöin virheilmoitusten puolesta läpi? Eli miten tämän kanssa toimitaan? (tiedän kyllä että se takakatti riittää itse päästöihin, lähinnä kiinnostaa tämä vikakoodiaspekti...)

              Comment

              • jengstro
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 380
                • 02-alue

                Originally posted by Tiik View Post
                Eli mitä arvoja teillä nyt valikoissa on? Itsellä on menu10=40 ja menu 12=30. 90% ajasta ei rallata (tosin käynnistyksen yhteydessä kuuluu kilinää), mutta joskus lämpimänä käynnistettäessä ennen ajoa kuitenkin rallattaa ja kun taas pysähtyy on rallatus poissa. Ihme touhua.

                Itse tässä suunnittelen myös noita katittomia DP:ja... Ymmärsinkö siis oikein, että JB4 hoitaa aktiivisesti noiden vikakoodien poiston ja ylimääräistä dbfixiä ei tarvita? Monissa ketjuissa kuitenkin mainitaan, että päästöistä auto ei kuitenkaan menisi tällöin virheilmoitusten puolesta läpi? Eli miten tämän kanssa toimitaan? (tiedän kyllä että se takakatti riittää itse päästöihin, lähinnä kiinnostaa tämä vikakoodiaspekti...)
                Nyt kun oikein viilasin säätöjä, 10 on 24 (siis 2k4 rpmää)... ja 12 on jossain 30ssä. Siis jos tohon 10:n laittaa kovin isoa numeroa, tuntuu että tasakaasulla (100km/h) ajettaessa ahtais, joka taasen kuluttaa enemmän tätä kallista bensaa. Se ei kuitenkaan ole varmastikkaan tarkoitus... ellei halua että auto on valmis syöksymään heti kun kaasuun hipasee.

                Joo, vikakoodeja ei oo näkyny, kun sen tuolta 1 ja 3, tyrkkää päälle.

                Pitäis kokeilla 27.5 versiota, kun jaksais. Kun on nastat alla jo, ei oikein viitti tyrkkiä poljinta pohjaan. Sutii.... ja nastat lentää.

                .. niin ja se rallatus, mulla on tosi mietoa tuo rallatus/kilinä. Mitä nyt juutuupista kattelin verrokkeja. Mutta joo, kyllä moottorin soundia "puhtaana" mielummin kuuntelis.
                Last edited by jengstro; 06-11-2013, 17:13.

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  Onkos kukaan kokeillut kiristää hukkaportin vartta e-prikalla (e clip)? Löysin pari ketjua, jossa tuolla on onnistuneesti saatu itse varren sivusuuntainen heilunta ja kilinä pois...

                  Mutta mikä hitto tommosen suomenkielinen nimi on ja mistä noita saa?

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Originally posted by Tiik View Post
                    Onkos kukaan kokeillut kiristää hukkaportin vartta e-prikalla (e clip)? Löysin pari ketjua, jossa tuolla on onnistuneesti saatu itse varren sivusuuntainen heilunta ja kilinä pois...

                    Mutta mikä hitto tommosen suomenkielinen nimi on ja mistä noita saa?
                    Et sitten kokeillut googlettaa tuota "omaa" sanaasi

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      Originally posted by Puistis View Post
                      Et sitten kokeillut googlettaa tuota "omaa" sanaasi

                      http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/...&x=-1077&y=-12
                      No kyllä mä nyt ton löysin...

                      Comment

                      • Juuzmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 339

                        Millä ihmeellä tuollaisen menet pujottamaan sinne etummaisen turbon hukkaportin akseliin?

                        Comment

                        • Tiik
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 497
                          • Vantaa

                          Jätkät hei, vähän eforttia nyt! Ei vais, vois kyllä kokeilla vaikutusta tohon takimmaiseen... Ärsyttää toi rallatus.

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Takimmaista voi kiristellä siitä akselista kun tilaa piisaa, minulla ainakin lähti lähes kaikki rallatukset sillä konstilla.

                            Comment

                            • jengstro
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 380
                              • 02-alue



                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Eikö tuon takimmaisen turbon hukkaportin akselin kiristys sit ole riittänyt vai mikä idea tuossa on? Viisaammalle jotenkin tuntuu ihan se kiristys kuin mikään patenttiratkaisu.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎