Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Ihan samalla tavalla oli mulla märkänä syksyllä ja koneen etuosa myös. Myös öljykorkkiin tuli majoneesia, vaikka ei nesteistä tai öljystä nähny että olisi sekoittunut.
    Kaikki tiivisteet kannattaa ottaa, mitkä tulee tuohon hässäkkään kiinni ja letkulle uusi O-rengas

    Vaihdoin tiivisteet ja öljyn vuoto loppui sekä majoneesia ei enää ole ollut. (tosin nyt oon pitäny huolen että öljyt lämpeää kunnolla edes kerran viikossa. Ajo lyhyttä pätköajoa)
    Last edited by bemmeri; 25-01-2016, 11:16.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2089
      • Naantali

      probleema 2. Koneesta kuluuu outo sivuääni, ei väliä onko lämmin vai kylmä. Ei vikakoodeja tai muita ongelmia. Ääni kuuluu jonkin aikaa kunnes se lakkaa ja alkaa sitten taas uudelleen.

      Ääni kuuluu videossa ensimmäiset 4sek jonka jälkeen lakkaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=exhfCvyXZRs[/QUOTE]






      Mulla tulee samanlaista ääntä kanssa talvella kun enemmän pätkäajoa ja moottori ei lämpeä kunnolla ja vaikka ajais pitemmänkin lenkin ääni ei tahdo hävitä. Kesällä taas toi ääni häviää kokonaan on sitten moottori kylmä tai kuuma kun tulee muutenkin ajeltua enemmän. Mulla 5 km suuntaansa työmatka ja tulee majoneesia todella paljon öljykorkkiin kun ei moottori kerkeä lämpenemään kunnolla.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        N54 haisee kyllä aika pahalle, kun ei oo katteja.

        Viime vuonna ajelin M60 kasilla ilman katteja ja ei haissu juuri millekään, semmoiselle normaalille "vanhalle" autolle. Oikeestahan ihan hyvä tuoksu oli, etenkin kun oli kenkiny ja sammutti auton.
        Tämä n54 käryää ihan toisella tavalla ajossa. Mietoneekohan tuo käry kun laittaa E30 seosta keväällä tankkiin?
        Kai se on laitettava jotkun race-katit tuohon putkistoon, meinaa valoissa sisälle tulla tuo haju (pitää vielä varmistaa, ettei ole vuotoa dp/putkiston-laipoissa).

        Vaikea sanoa onko katittomalla loppuputkella eroa vanhaan, kun ei pääse vedättämään kunnolla. Mutta paljon herkempi siitä tuli ja vastaa kaasun paremmin.
        Last edited by bemmeri; 25-01-2016, 19:59.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Tuo tikitys on ihan normaali ääni. Entisessä suorasuihkutus-turbo Opelissa tuollainen identtinen ääni oli korkeapainepumpun ääni. BMW foorumeilla muistelisin puhuttaneen, että liittyisi johonkin muuhun, mutta en muista millään että mihin...
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            Onko bemmeri turbot menossa?
            Parani tuo tuoksu melkoisesti kun vaihdettiin tuohon omaan kippoon turbot. Nyt ei voi sanoa että häiritsisi yhtään. Tai sitten siihen tottuu niin ettei häiritse enää

            Edit: laitetaan TBI kimppatilaukseen ja E85 tankkiin kesällä.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Ei ainakaan öljyä syö normaalia enempää. Voi olla vähän rikkaalla tuo ohjelma, kun päästöissä co oli hilkulla että sai läpi.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                Moro

                Onko tuo musta öljynsuodattimen "kotelon" kansi ehjä?
                Kiereys lukee siinä kannessa oliko se nyt tuo 25 nyyttonia, ja kuulemma jos vetää liian piukkaann saattaa mennä rikki. Kai siihen ekaks joku hiushalkeema tulee, tollasta kuttaperkkaa kun on.
                Niin ja kauheesti ei maksa sopiva avain (motoniet) ettei tartte sellasta hihna tai ketjumallia käyttää, ettei riko mitää.
                Tosimies tietenkin tuntee nyyttonit ranteessa ja vetää isoilla pokstongeilla kiinni

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by 315i View Post
                  Moro

                  Onko tuo musta öljynsuodattimen "kotelon" kansi ehjä?
                  Kiereys lukee siinä kannessa oliko se nyt tuo 25 nyyttonia, ja kuulemma jos vetää liian piukkaann saattaa mennä rikki. Kai siihen ekaks joku hiushalkeema tulee, tollasta kuttaperkkaa kun on.
                  Niin ja kauheesti ei maksa sopiva avain (motoniet) ettei tartte sellasta hihna tai ketjumallia käyttää, ettei riko mitää.
                  Tosimies tietenkin tuntee nyyttonit ranteessa ja vetää isoilla pokstongeilla kiinni
                  Jos tarkoitat tuota #900 viestissä olevaa kuvaa, niin kyllä se siitä öljynsuodattimen/"öljytermostaatin" välisestä saumasta vuotaa. Tiiviste vissiin kovettuu ajan myötä ja päästää läpi. Mulla tuli just samaan kohti vähän öljyä myös ja loppui tiivisteen(-den) vaihdolla.




                  Tuossa näkyy nuo molemmat tiivisteet mitkä kannattaa vaihtaa
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    Originally posted by larippa View Post
                    probleema 2. Koneesta kuluuu outo sivuääni, ei väliä onko lämmin vai kylmä. Ei vikakoodeja tai muita ongelmia. Ääni kuuluu jonkin aikaa kunnes se lakkaa ja alkaa sitten taas uudelleen.

                    Ääni kuuluu videossa ensimmäiset 4sek jonka jälkeen lakkaa.
                    https://www.youtube.com/watch?v=exhfCvyXZRs
                    Koitas tuleeko tankin huohotusventtiilistä. Löytyy kaasuläpältä taakseppäin lähtevän sormenpaksuisen mustan putken/letkun välistä.. joku 30cm kaasuläpästä. Tuntee kun tikittää.
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • Blitz
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 260
                      • Helsinki

                      Originally posted by Pluto View Post
                      Koitas tuleeko tankin huohotusventtiilistä. Löytyy kaasuläpältä taakseppäin lähtevän sormenpaksuisen mustan putken/letkun välistä.. joku 30cm kaasuläpästä. Tuntee kun tikittää.
                      Tätä veikkaisin myös.
                      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                      YV:llä lisätietoja

                      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                      996 Turbo X50
                      500whp.net

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 241
                        • Arctopolis

                        Iltaa

                        Oli liikaa aikaa eilen ja aloin kattellee 335i videoita, vikoja, virityksii ym. lopulta pääsin noihin hukkaportin rällätyksiin.
                        Sit muistin, että omakin kone pitää pikku nakutusta tyhjäkäynnillä. Siis samanlainen(kai) kun miyli postasi. Ääni on ehkä enemmän kuskin puolella kun turbojen. Siis kun on konepelti auki ja alkaa oikeen kuuntelemaan.

                        Mitään vikoja tai tehonpuutetta en oo huomannut, ja enkä niin pahoja kilinöitä kuin noissa tube videoissa olen kuullut.
                        Kun painaa kaasua tyhjäkäynnin jälkeen ei mitään korvin kuultavaa rallatusta kuulu.

                        Noh luin miylin postin vasta äsken, ajatuksella..

                        Ja autotalissa olin jo aiemmin viettämässä aikaa ja kokeilemassa hukkaportin aktuaattoria.
                        Kuinka löysä/tiukka se pitäisi olla? Eli jos kylmänä kokeilee ja hieman liikkuu aktuaattori edes takas onko ok?

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Iltaa

                          Oli liikaa aikaa eilen ja aloin kattellee 335i videoita, vikoja, virityksii ym. lopulta pääsin noihin hukkaportin rällätyksiin.
                          Sit muistin, että omakin kone pitää pikku nakutusta tyhjäkäynnillä. Siis samanlainen(kai) kun miyli postasi. Ääni on ehkä enemmän kuskin puolella kun turbojen. Siis kun on konepelti auki ja alkaa oikeen kuuntelemaan.

                          Mitään vikoja tai tehonpuutetta en oo huomannut, ja enkä niin pahoja kilinöitä kuin noissa tube videoissa olen kuullut.
                          Kun painaa kaasua tyhjäkäynnin jälkeen ei mitään korvin kuultavaa rallatusta kuulu.

                          Noh luin miylin postin vasta äsken, ajatuksella..

                          Ja autotalissa olin jo aiemmin viettämässä aikaa ja kokeilemassa hukkaportin aktuaattoria.
                          Kuinka löysä/tiukka se pitäisi olla? Eli jos kylmänä kokeilee ja hieman liikkuu aktuaattori edes takas onko ok?

                          Vitun quote kun ei toimi.Näissä N54:ssa taitaa kaikissaolla aika karkea toi kylmäkäynnityksen jälkeinen kilinä/kolina tyhjäkäynnillä, oli turbot uudet tai ei.

                          Mulla ainakin kylmänä kun kokeilee, hukkaportin 'akseli' on hiukan löysä, eli tuntuu pientä klappia. Mutta ei silti rallata vaikka antaa kierroksia ja kierrosaten laskiessa kuuntelee.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Sen hukkaporttien rallatuksen kuulee kaikkein parhaiten, kun moottorijarruttaa vaikka tunnelissa tai talojen välissä auton ikkunat auki. Itsellä on ihan hirveä se rallatus ja turbot alkaakin olla aika loppu. Ahtojen nousussa menee ikuisuus ja öljykin jo hieman maistuu. Välillä tuntuu kuin ajaisi suht. tehokkaalla vapariautolla.

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Mulla ainakin kylmänä kun kokeilee, hukkaportin 'akseli' on hiukan löysä, eli tuntuu pientä klappia. Mutta ei silti rallata vaikka antaa kierroksia ja kierrosaten laskiessa kuuntelee.
                              Sama täällä, reilun millin verra oisko klappia taaemman turbon akselissa, rallattelua en ole havainnut.
                              Mutta, edelleen, nuo kylmäkäynnistykset pistää kyllä mielikuvituksen lentämään, onse sen verran kauhean kuulosta. Vai oiskohan se VANOS-solenoidi...
                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by WarHead View Post
                                Sama täällä, reilun millin verra oisko klappia taaemman turbon akselissa, rallattelua en ole havainnut.
                                Mutta, edelleen, nuo kylmäkäynnistykset pistää kyllä mielikuvituksen lentämään, onse sen verran kauhean kuulosta. Vai oiskohan se VANOS-solenoidi...
                                Tuntuu, että se koko auto toimii alipaineella. Aluksi kun auton pistää käyntiin, siellä räpättää joka paikka niin kauan, että alipainepumppu saa kerättyä rittävästi painetta.

                                Tuon kylmäkäynnistysrallattelun saa poistettua esim MHD tai BB flashilla ja Tunerpro:lla. Vakiona ainakin itsellä se on 65 sekuntia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎