Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • larippa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 110
    • hki

    Mitä olette mieltä onko tuollainen 5"/evo1 riittävä tai jopa parempi välijäähdytin vakioahtimille kuin isompi? Eikös liian iso välijäähdytin voi aiheuttaa turbolagia?
    Last edited by larippa; 15-04-2016, 13:19.
    e90 335i AT
    JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      Originally posted by larippa View Post
      Mitä olette mieltä onko tuollainen 5"/evo1 riittävä tai jopa parempi välijäähdytin vakioahtimille kuin isompi? Eikös liian iso välijäähdytin voi aiheuttaa turbolagia?
      Itseäni kiinnostaisi myös tietää minne tuommoinen riittää. Toistaiseksi suunnitelmissa olis tähdätä jonnekin 400-450hp
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Zoppa View Post
        Itseäni kiinnostaisi myös tietää minne tuommoinen riittää. Toistaiseksi suunnitelmissa olis tähdätä jonnekin 400-450hp
        Tuon verran irtoaa vakiocoolerillakin.

        Luonnollisesti mitä isompi, sen paremmin se jäähdyttää.

        Comment

        • larippa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 110
          • hki

          Joo hetkellisesti, mutta useamalla vedolla tiputtaa ainakin itsellä map4:selle lämpimillä säillä. (JB4 map5,DP,E85 30%)


          Originally posted by brainsurgery View Post
          Tuon verran irtoaa vakiocoolerillakin.

          Luonnollisesti mitä isompi, sen paremmin se jäähdyttää.
          Last edited by larippa; 15-04-2016, 15:43.
          e90 335i AT
          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            Originally posted by larippa View Post
            Mitä olette mieltä onko tuollainen 5"/evo1 riittävä tai jopa parempi välijäähdytin vakioahtimille kuin isompi? Eikös liian iso välijäähdytin voi aiheuttaa turbolagia?
            Eipä sinne kovin isoa saa mahtumaan.
            Penkissä ei juuri tule eroa onko välijäähy vaihdettu. Tiellä sen pitäisi tuntua. Sielläkin sitten vasta kun lappu lattiassa vedetään muutama vaihde läpi.
            Joskus onnistuin löytämään YouTubesta videon jossa kaksi muuten identtistä 135i:tä kiihdytti rinnakkain. Toisen vaihteen kohdalla rupesi eroa syntymään yllättävän paljonkin. Se on toki helppo feikata.
            Varmaan on ihan riittävä. Se halvinkin VRSF on todella hyvä. En oikein keksi miksi ostaa kalliimpi.

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              Pitää kompata Pohjoisen poikaa, nyt tuntui kyllä helvetin hyvältä verrattanu viime syksyyn. Sen jälkeen tullut nuo kustomi inletit kuumalle puolelle, Wagner evo II ja vähän modatut turbot.

              Mutta jos tuo on vakiota parempi niin varmaan kivampi vetää pidempiä vetoja tai useammin ettei heitä map4. Jo senkin vuoksi voisi vaihto olla ihan hyvä ratkaisu.

              Ja hei, jos joku miettii että millainen flash olisi hyvä, niin ranskassa on kyllä sellainen heppu että voi vittu oksat pois, jätkä on parissa päivässä duunannu paljon hyvää! Oon toki ahkerasti logannu ja meilannu heti jne. Mut N54tech foorumilta nic "Trebila" duunaa kyllä hienosti!
              *oishan suomessakin osaamista vaikka kuinka tässä hommassa, muttei aikaa vaan...
              BMW i4M50

              Comment

              • Zoppa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 238
                • Espoo

                Tuli tänään flashättyä MHD stage1 FMIC, ja voi JUMALAUTA!! Vaikka puhutaan aika kesystä virityksestä niin silti ero vakioon on aivan järkyttävä .. Kyllä tuolla vakio N54 koneessa asuu aika mielenkiintonen peto kun sitä vähä herättelee .. Meinasin saada paskahalvauksen kun ekan flashin jälkeen ajattelin tehdä pieniä muutoksia asetuksiin (kylmäkäynnistyksen poisto ja wastegate rattle fix) ja en saanutkaan enään yhteyttä ecuun jonka jälkee koko paska lakkasi käynnistymästä.. Noh, akku irti ja 30min odottelua niin sain ajettua softan normaalisti sisään, ja juu käytin akkulaturia (Clasohlsonin 15A). Mitähä sitä sitten seuraavaksi.. DP:t kai :think ja stage 2 sisään.
                Last edited by Zoppa; 14-05-2016, 10:11.
                E92 335i M-Sport -07
                EX: E85 Z4 3.0i

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  Hyvä kommentti erosta toi paskahalvaus tuu käymään turussa 7.5. ni voisit testata jonkun jatkojalostetun N54 bemua niin sen jälkeen tiedät mitä seuraavaksi. Muista vaan ottaa vaihtokalssut mukaan

                  Täällä silloin dynopäivät ja ajomiitti.
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Zoppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 238
                    • Espoo

                    Täytyy kattoa jos tuliski, ois kyl kiva nähdä näitä vähän pidemmälle vietyjä vehkeitä varmaan kannattais ottaa varmuuden vuoks muutamakin pari kalsareita mukaan
                    E92 335i M-Sport -07
                    EX: E85 Z4 3.0i

                    Comment

                    • Zoppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 238
                      • Espoo

                      Ainiin, onko jollain käryä mistä tämmönen ääni voi olla peräisin? https://youtu.be/Bt33u2qqq20
                      Suuttimet, venttiilit?
                      Last edited by Zoppa; 16-04-2016, 00:43.
                      E92 335i M-Sport -07
                      EX: E85 Z4 3.0i

                      Comment

                      • miyli
                        BTCF Member
                        • Dec 2008
                        • 2089
                        • Naantali

                        Originally posted by Zoppa View Post
                        Ainiin, onko jollain käryä mistä tämmönen ääni voi olla peräisin? https://youtu.be/Bt33u2qqq20
                        Suuttimet, venttiilit?
                        Kuulostaa aika normaalilta n54 moottorin ääneltä.
                        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                        0-200km/h 11.40s
                        100-200km/h 6,00s
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2089
                          • Naantali

                          Originally posted by Zoppa View Post
                          Tuli tänään flashättyä MHD stage1 FMIC, ja voi JUMALAUTA!! Vaikka puhutaan aika kesystä virityksestä niin silti ero vakioon on aivan järkyttävä .. Kyllä tuolla vakio N54 koneessa asuu aika mielenkiintonen peto kun sitä vähä herättelee .. Meinasin saada paskahalvauksen kun ekan flashin jälkeen ajattelin tehdä pieniä muutoksia asetuksiin (kylmäkäynnistyksen poisto ja wastegate rattle fix) ja en saanutkaan enään yhteyttä ecuun jonka jälkee koko paska lakkasi käynnistymästä.. Noh, akku irti ja 30min odottelua niin sain ajettua softan normaalisti sisään, ja juu käytin akkulaturia (Clasohlsonin 15A). Mitähä sitä sitten seuraavaksi.. DP:t kai :think ja stage 2 sisään.
                          DP:t ja stage 2 sisään ja viinaa tankkiin 400-420hv ja toimii hyvin.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Zoppa
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 238
                            • Espoo

                            Originally posted by miyli View Post
                            Kuulostaa aika normaalilta n54 moottorin ääneltä.
                            Kiitos, ehdin jo vähän huolestua tuosta nakutuksesta
                            E92 335i M-Sport -07
                            EX: E85 Z4 3.0i

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by Zoppa View Post
                              Tuli tänään flashättyä MHD stage1 FMIC, ja voi JUMALAUTA!! Vaikka puhutaan aika kesystä virityksestä niin silti ero vakioon on aivan järkyttävä .. Kyllä tuolla vakio N54 koneessa asuu aika mielenkiintonen peto kun sitä vähä herättelee .. Meinasin saada paskahalvauksen kun ekan flashin jälkeen ajattelin tehdä pieniä muutoksia asetuksiin (kylmäkäynnistyksen poisto ja wastegate rattle fix) ja en saanutkaan enään yhteyttä ecuun jonka jälkee koko paska lakkasi käynnistymästä.. Noh, akku irti ja 30min odottelua niin sain ajettua softan normaalisti sisään, ja juu käytin akkulaturia (Clasohlsonin 15A). Mitähä sitä sitten seuraavaksi.. DP:t kai :think ja stage 2 sisään.
                              Mikä setuppi sulla nyt onkaan? Jb4 ja joku eri flash vai?
                              Itellä (vielä) pelkkä jb4 map5 ja vetää kyllä mukavasti.
                              Hieno on muuten sun Coupe!
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Saisko noita coolereita halvemmalla jos useampi tilais kerralla?

                                Yks wagneri on käytettynä myynnissä n. 500€lla, mutta sekin kerkes mennä melkein heti.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎