Originally posted by jussi_r
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...
Collapse
X
-
BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTuskin moni E9X 325,330,335 ostaja/omistaja hanki autoa vain ratatarkoituksiin.Eli 335:n lämpöongelmia ei esiinny normaali maantie ym.käytössä...lähinna tartuin tähän koska luin yllä tuon kommentin "tuskailla turbon/öljyjen ylikuumenemisen kanssa"...itse ei ainakaan ole tarvinnut tuskailla.
Viitatussa lehtikoeajossa oli kuitenkin Performance-paketillinen, ratapäiväautona markkinoitu laite, joka jätti tältä osin hieman parantamisen varaa. Sanon "ratapäiväautona markkinoitu" siksi, että tehtaan Performance-esitteessä autot kuvataan muistaakseni joka kuvassa moottoriradalla kurvailemassa. Sen takia testikin painotti kelpoisuutta niissä toimissa. Huomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostOlen samaa mieltä siitä, että normaalikäytössä ongelma ei ole akuutti.
Viitatussa lehtikoeajossa oli kuitenkin Performance-paketillinen, ratapäiväautona markkinoitu laite, joka jätti tältä osin hieman parantamisen varaa. Sanon "ratapäiväautona markkinoitu" siksi, että tehtaan Performance-esitteessä autot kuvataan muistaakseni joka kuvassa moottoriradalla kurvailemassa. Sen takia testikin painotti kelpoisuutta niissä toimissa. Huomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostOnkos tätä viitattua lehteä/juttua missään netissä luettavissa?
lehtihän oli vissiin juuri saapunut bemaristi, niin tuskin netistä löytyy. ei muuta kun liittymään bmwclub jäseneksi
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostOnkos tätä viitattua lehteä/juttua missään netissä luettavissa?
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Automotive Performance and Luxury Product Review Forum that's like a dysfunctional family talking about trucks, cars, brakes, speed, mods, guns, politics, lifestyle, relationships, photography, watches, alcohol and very expensive toys
Tuossa vaikka muutama säie mistä aloittaa.
Hieno pelihän tuo 335i olisi, mutta tälläinen lapsus kyllä himmentää kuvaa huomattavasti. Varsinkin kun miettinyt, että moisen kikottimen joskus käytettynä ostaisi, niin ei tää ainakaan allekirjoittaneen mielestä kovin hyvää lupaa käyttövarmuudelle varsinkaan kun yhdistetään +40 tkm öljynvaihtoväleihin...
edit: lehti tosiaan vain BMW-kerhon jäsenille...
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View Post...mutta tälläinen lapsus kyllä himmentää kuvaa huomattavasti....niin ei tää ainakaan allekirjoittaneen mielestä kovin hyvää lupaa käyttövarmuudelle varsinkaan kun yhdistetään +40 tkm öljynvaihtoväleihin...
Originally posted by SledgeHammer82 View Postautosta joka yrittää profiloitua dynaamiseksi, urheilulliseksi ajajan autoksiBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostHuomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by PekkaM View PostHmm olipa kyllä yllätys tuo 335 moottorin lämpöongelmat. Ei kyllä todellakaan osaisi odottaa jotain tuommosta tuon hintaluokan autolta. No tietääpähän tuon jos joskus kyseinen malli tulee harkintaan.
Ennen kuin tuon limb moden saa päälle,moottorin öljynlämmöistä,täytyy ratin takana olla "rattimieskin" jotta saa otettua tuosta pannusta niin paljon irti.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Mikä on muuten Suomi-autoissa öljyjäähyn status? Alkupään malleista moinen puuttui ainakin Jenkkilässä, mutta kun alkoi tulla liikaa kakkaa niskaan, jäähdytin lisättiin.
Tässä vielä jotain:
Originally posted by b mutteri kasa View PostEnnen kuin tuon limb moden saa päälle,moottorin öljynlämmöistä,täytyy ratin takana olla "rattimieskin" jotta saa otettua tuosta pannusta niin paljon irti.
Each and every car (BMW 335i) overheated and shut down. Hmmmm, how's that? Yup! The oil temperature on every car shot to 300 degrees and the cars shut down. We learned that early on and instructed every driver to watch it closely. Driving amounted to about 5 hot laps, 2 parade laps, and so on. ... In fact, one of the ABCC members took a car home with him and on his ride in to the track, aggressively I might add, overheated it and shut down on him.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostMikä on muuten Suomi-autoissa öljyjäähyn status?
EDIT:Itsellä auto varustettu kääntyvällä koukulla.Joskus kuulin juttua,että autot joissa tehdasasenteinen vetokoukku,olisi jotain erillaista flektissä/viscossa?Mahtaako tämä olla ihan huuhaa juttua?
Kaveri oli viime vuonna 335i:llä MLR ratapäivillä SPA :ssa,eikä raportoinut mitään lämpöongelmista.En tiedä miksi,mutta näyttää että jenkkipojilla on noita lämpöongelmia.
Kerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?Last edited by b mutteri kasa; 19-09-2010, 11:08.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View Post
Kerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?
ei ole omassani ollut, tosin radalla en ole käynyt. Hain auton saksasta kesällä ja ajoin ~38 C helteessä kaupungeissa sekä reilua moottoritienopeutta, välillä ohituksia isolla kaasulla, öljyjen lämmöt maksimissaan noin 110-115C. Ilmeisesti maantieajossa ja suominopeusrajoituksilla öljyjen lämpöt eivät nouse liian kuumaksi. Tuossa 335ssahan on mittaristossa öljynlämpötilamittari josta lämpöjä voi seurata.
Autossani on myös öljynjäähdytin.F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
E46 316ti : 2004 : Schwarz
ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostEDIT:Itsellä auto varustettu kääntyvällä koukulla.Joskus kuulin juttua,että autot joissa tehdasasenteinen vetokoukku,olisi jotain erillaista flektissä/viscossa?Mahtaako tämä olla ihan huuhaa juttua?G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Ei ole ollut omassakaan ongelmia lämpöjen kanssa. Max 120c on öljynlämpömittari näyttänyt kaupunki pyörityksessä helteillä. Radalle en ole käynyt.
Mun autossa (12/09) on öljynjäähdytin ja power kit:n mukana tullut lisä vedenjäähdytin ja tehokkaampi flekti.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostKerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?
Comment
-
Comment