Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    Originally posted by jussi_r View Post
    Näin ollen esim. moottoritiellä täysiä ajaessa ei tule ongelmia kun ilmaa riittää. Samoin normaaleilla mutkateillä riittää ilma, koska siellä taas keskitehoja ei pysty ottamaan ulos riittävästi.
    Niin...tätä juuri ajoin takaa.Tuskin moni E9X 325,330,335 ostaja/omistaja hanki autoa vain ratatarkoituksiin.Eli 335:n lämpöongelmia ei esiinny normaali maantie ym.käytössä...lähinna tartuin tähän koska luin yllä tuon kommentin "tuskailla turbon/öljyjen ylikuumenemisen kanssa"...itse ei ainakaan ole tarvinnut tuskailla.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Tuskin moni E9X 325,330,335 ostaja/omistaja hanki autoa vain ratatarkoituksiin.Eli 335:n lämpöongelmia ei esiinny normaali maantie ym.käytössä...lähinna tartuin tähän koska luin yllä tuon kommentin "tuskailla turbon/öljyjen ylikuumenemisen kanssa"...itse ei ainakaan ole tarvinnut tuskailla.
      Olen samaa mieltä siitä, että normaalikäytössä ongelma ei ole akuutti.

      Viitatussa lehtikoeajossa oli kuitenkin Performance-paketillinen, ratapäiväautona markkinoitu laite, joka jätti tältä osin hieman parantamisen varaa. Sanon "ratapäiväautona markkinoitu" siksi, että tehtaan Performance-esitteessä autot kuvataan muistaakseni joka kuvassa moottoriradalla kurvailemassa. Sen takia testikin painotti kelpoisuutta niissä toimissa. Huomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        Originally posted by jussi_r View Post
        Olen samaa mieltä siitä, että normaalikäytössä ongelma ei ole akuutti.

        Viitatussa lehtikoeajossa oli kuitenkin Performance-paketillinen, ratapäiväautona markkinoitu laite, joka jätti tältä osin hieman parantamisen varaa. Sanon "ratapäiväautona markkinoitu" siksi, että tehtaan Performance-esitteessä autot kuvataan muistaakseni joka kuvassa moottoriradalla kurvailemassa. Sen takia testikin painotti kelpoisuutta niissä toimissa. Huomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.
        Onkos tätä viitattua lehteä/juttua missään netissä luettavissa?
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by Mikaatm View Post
          Onkos tätä viitattua lehteä/juttua missään netissä luettavissa?

          lehtihän oli vissiin juuri saapunut bemaristi, niin tuskin netistä löytyy. ei muuta kun liittymään bmwclub jäseneksi
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

            Originally posted by Mikaatm View Post
            Onkos tätä viitattua lehteä/juttua missään netissä luettavissa?
            Ulkomaisilla nettifoorumeilla aiheesta on aika paljon keskustelua. Tosiaan öljyjäähyn lisäämisellä ongelma ratkeaa, mutta luulisi että jos maksaa +60k€ uudesta autosta - autosta joka yrittää profiloitua dynaamiseksi, urheilulliseksi ajajan autoksi - ei tarvitsisi ensimmäisenä alkaa parantelemaan öljynjäähdytystä, että voi käydä heittää moottoriradalla muutaman kierroksen.



            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

            Automotive Performance and Luxury Product Review Forum that's like a dysfunctional family talking about trucks, cars, brakes, speed, mods, guns, politics, lifestyle, relationships, photography, watches, alcohol and very expensive toys



            Tuossa vaikka muutama säie mistä aloittaa.

            Hieno pelihän tuo 335i olisi, mutta tälläinen lapsus kyllä himmentää kuvaa huomattavasti. Varsinkin kun miettinyt, että moisen kikottimen joskus käytettynä ostaisi, niin ei tää ainakaan allekirjoittaneen mielestä kovin hyvää lupaa käyttövarmuudelle varsinkaan kun yhdistetään +40 tkm öljynvaihtoväleihin...

            edit: lehti tosiaan vain BMW-kerhon jäsenille...

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              ...mutta tälläinen lapsus kyllä himmentää kuvaa huomattavasti....niin ei tää ainakaan allekirjoittaneen mielestä kovin hyvää lupaa käyttövarmuudelle varsinkaan kun yhdistetään +40 tkm öljynvaihtoväleihin...
              Itsellä 335iA:lla takana 45tkm,eikä mitään varsinaisia ongelmia...en lähtisi sanomaan että 335 ei olisi "käyttövarma"

              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
              autosta joka yrittää profiloitua dynaamiseksi, urheilulliseksi ajajan autoksi
              No sport sedanhan/coupe tuo 335 on.Jos sitä MotorSportia haetaan,niin syytä pysyä M-mallistossa.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Mikaatm
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 559
                • Vantaa

                Originally posted by jussi_r View Post
                Huomionarvoista oli myös se, että tuossa testiautossa oli vielä lisäjäähdytin.
                Lehteä nyt näkemättä, niin jos se auto on XUP kilpinen maahantuojan valkoinen 335i ja siinä on power kitti asennettu, niin se lisäjäähdytin ei vaan ole öljylle, se on "vedelle".
                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                Comment

                • PekkaM
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 29
                  • Oulu

                  Hmm olipa kyllä yllätys tuo 335 moottorin lämpöongelmat. Ei kyllä todellakaan osaisi odottaa jotain tuommosta tuon hintaluokan autolta. No tietääpähän tuon jos joskus kyseinen malli tulee harkintaan.

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Area 03

                    Originally posted by PekkaM View Post
                    Hmm olipa kyllä yllätys tuo 335 moottorin lämpöongelmat. Ei kyllä todellakaan osaisi odottaa jotain tuommosta tuon hintaluokan autolta. No tietääpähän tuon jos joskus kyseinen malli tulee harkintaan.
                    No joopa joo.Varmaan jossain lämpimissä paikoissa esim.jenkilässä on voinut tulla joillakin kovan "track day:n" aikana kyseinen ongelma.Itse sanoisin että turhaa "hypetystä" tosta ns.lämpöongelmasta liputtaa.

                    Ennen kuin tuon limb moden saa päälle,moottorin öljynlämmöistä,täytyy ratin takana olla "rattimieskin" jotta saa otettua tuosta pannusta niin paljon irti.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      Mikä on muuten Suomi-autoissa öljyjäähyn status? Alkupään malleista moinen puuttui ainakin Jenkkilässä, mutta kun alkoi tulla liikaa kakkaa niskaan, jäähdytin lisättiin.

                      Tässä vielä jotain:


                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Ennen kuin tuon limb moden saa päälle,moottorin öljynlämmöistä,täytyy ratin takana olla "rattimieskin" jotta saa otettua tuosta pannusta niin paljon irti.
                      Illinoisissa kovia rattimiehiä sitten (trackday-kokemuksia aiemmin postaamistani linkeistä):
                      Each and every car (BMW 335i) overheated and shut down. Hmmmm, how's that? Yup! The oil temperature on every car shot to 300 degrees and the cars shut down. We learned that early on and instructed every driver to watch it closely. Driving amounted to about 5 hot laps, 2 parade laps, and so on. ... In fact, one of the ABCC members took a car home with him and on his ride in to the track, aggressively I might add, overheated it and shut down on him.

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                        Mikä on muuten Suomi-autoissa öljyjäähyn status?
                        Itsellä ainakin moinen löytyy.Auto on 05/-07

                        EDIT:Itsellä auto varustettu kääntyvällä koukulla.Joskus kuulin juttua,että autot joissa tehdasasenteinen vetokoukku,olisi jotain erillaista flektissä/viscossa?Mahtaako tämä olla ihan huuhaa juttua?

                        Kaveri oli viime vuonna 335i:llä MLR ratapäivillä SPA :ssa,eikä raportoinut mitään lämpöongelmista.En tiedä miksi,mutta näyttää että jenkkipojilla on noita lämpöongelmia.

                        Kerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?
                        Last edited by b mutteri kasa; 19-09-2010, 11:08.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • wilho
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 104

                          Originally posted by b mutteri kasa View Post

                          Kerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?
                          Moi,

                          ei ole omassani ollut, tosin radalla en ole käynyt. Hain auton saksasta kesällä ja ajoin ~38 C helteessä kaupungeissa sekä reilua moottoritienopeutta, välillä ohituksia isolla kaasulla, öljyjen lämmöt maksimissaan noin 110-115C. Ilmeisesti maantieajossa ja suominopeusrajoituksilla öljyjen lämpöt eivät nouse liian kuumaksi. Tuossa 335ssahan on mittaristossa öljynlämpötilamittari josta lämpöjä voi seurata.

                          Autossani on myös öljynjäähdytin.
                          F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
                          F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
                          E46 316ti : 2004 : Schwarz
                          ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

                          Comment

                          • JNIJNI
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1485

                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            EDIT:Itsellä auto varustettu kääntyvällä koukulla.Joskus kuulin juttua,että autot joissa tehdasasenteinen vetokoukku,olisi jotain erillaista flektissä/viscossa?Mahtaako tämä olla ihan huuhaa juttua?
                            Pitää paikkansa. Mutta koskee vain N52:sta, jossa automaattilaatikko. Flekti pitää vaihtaa 300W(?) -> 600W.
                            G21 LCI 330e xDrive 2022
                            E93 M3

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 559
                              • Vantaa

                              Ei ole ollut omassakaan ongelmia lämpöjen kanssa. Max 120c on öljynlämpömittari näyttänyt kaupunki pyörityksessä helteillä. Radalle en ole käynyt.

                              Mun autossa (12/09) on öljynjäähdytin ja power kit:n mukana tullut lisä vedenjäähdytin ja tehokkaampi flekti.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • Miltzu
                                BTCF Member
                                • May 2008
                                • 2476
                                • Finland

                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                Kerätäänpä vaikka tällä foorumilla tietoa onko kellään ollut lämpöongelmia 135/335?
                                Mulla on jenkeistä ostettu -07 335 automaatti missä käsittääkseni ei ole öljynjäähdytintä (ei ole ns "sporttimalli" missä muistaakseni jenkeissä sen jäähdyttimen sai, vai olisiko tullut uudempiin malleihin?). Autolla on ajettu kuukausikaupalla yli kolmenkympin helteessä pitkiäkin matkoja, ei mitään ongelmia koskaan. Tosin onhan ne lämmöt suht ylhäällä koko ajan ja saman auton omistavat kaverit vaan sanoi että "nää käy aika lämpöisenä että älä huolestu ellei nyt ihan punaiselle nouse". Mut siis joo ei ollut mitään ongelmia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎