Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Originally posted by Soininen View Post
    Lueskelin tässä tätä topikkia ja pani mietityttämään että onko järkeä tollaisessa 05-07 ikäisessä 320d:ssä? Tuntuu että on mutta taas tuntuu että ei, ei ainakaan minun budjettiin mahdu nuo 330d:t jotka toki olisi mukavampia. Kannattaako pysyä erossa vai onko se järkevä vaihtoehto?

    Yhtä 318d:tä kävin koeajamassa ja ainakin ajoltaan todella mukava auto, vaikka nuhainen onkin.
    Sitten teet niinkuin minä, eli osta välimalli 325d
    Mielestäni hyvä kompromissi... on kutoskone ja menohalujakin ihan mukavasti.
    Kulutus kuitenkin ihan kohdallaan.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • LAtee_
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 595
      • Espoo

      Juu ja jos sitä 325:sta ei tahdo löytyä omaan hintaluokkaan niin ottaa 320:en ja virittäen sitten
      Siitä koneesta saa kuitenkin tehoja jo irti aika mukavasti pelkästään ohjelmoinnilla.
      Tosin kutos kone on aina kutos kone
      F31 320iA M-sport LCI '17
      Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

      Comment

      • Nakkisoturi
        Aluevastaava
        • Apr 2011
        • 1261
        • Helsinki

        Originally posted by bemu2000 View Post
        Sanotaanko vaikka niin päin että 320d:n ja 330d:n ero on kuin yöllä ja päivällä. Ei 318d:n ja 320d:n välillä nyt mitään isoa eroa ole. Varsinkin jos otetaan vertailuun 143hv ja 163hv mallit. 122hv sitten tietty vähän nuhaisempi. Toi ison kutoskoneen vääntö alakierroksilta vaan on niin murskaava verrattuna neloseen. Tehoeroakin 320d:hen jo 68hv.
        Itsehän valikoin tuon n. 122hp ja 177 hp koneiden välillä... Kyllähän se kutoskone on aina kutoskone, ei siitä mihinkään pääse!
        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

        G08 LCI iX3 M-sport -22

        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
        ex e36 328is M-Sport -95

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1296
          • Kajaani

          Originally posted by Nettipepe View Post
          Sitten teet niinkuin minä, eli osta välimalli 325d
          Mielestäni hyvä kompromissi... on kutoskone ja menohalujakin ihan mukavasti.
          Kulutus kuitenkin ihan kohdallaan.
          Näkyy olevan 325:t samaa hintaluokkaa kun 330... ja toki onhan se kutos dieseli aina mukavampi kun nelonen mutta minulle riittäisi vallan tuo 320d.

          Mitenkäs sitten tuon 320d:n kanssa... lukenut että 2007 eteenpäin olisi jotain jakopää ongelmia? Eli kannattaako katella vain tuo 2006 eikä uudempia?


          Kannattaako esim tuohon sotkeutua ollenkaan? Onhan sillä jo ajeltu mutta hinta nyt ei karmea ja muutenkin olis sopivilla varusteilla.
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by Soininen View Post
            Näkyy olevan 325:t samaa hintaluokkaa kun 330... ja toki onhan se kutos dieseli aina mukavampi kun nelonen mutta minulle riittäisi vallan tuo 320d.

            Mitenkäs sitten tuon 320d:n kanssa... lukenut että 2007 eteenpäin olisi jotain jakopää ongelmia? Eli kannattaako katella vain tuo 2006 eikä uudempia?


            Kannattaako esim tuohon sotkeutua ollenkaan? Onhan sillä jo ajeltu mutta hinta nyt ei karmea ja muutenkin olis sopivilla varusteilla.
            Jakopää ongelma koskee tosiaan tuota N47D20 konetta
            josta voi lueskella lisää tuolta


            Auton hankinta on sitä, että mitä arvostaa ja onko kykyä tehdä remonttia.
            Itse en osaa remontoida niinpä jätän nettiauton halvimmat autot heti suosiolla pois
            laskuista. 300tkm on jo melko paljon ja turbo ainakin voi alkaa olla tiensä päässä jos ei ole vaihdettu... hmm... miksi tuo... sporttipenkit vai? muutenhan tuo on perus suomiauto ilman varusteita.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1296
              • Kajaani

              Originally posted by Nettipepe View Post
              Jakopää ongelma koskee tosiaan tuota N47D20 konetta
              josta voi lueskella lisää tuolta


              Auton hankinta on sitä, että mitä arvostaa ja onko kykyä tehdä remonttia.
              Itse en osaa remontoida niinpä jätän nettiauton halvimmat autot heti suosiolla pois
              laskuista. 300tkm on jo melko paljon ja turbo ainakin voi alkaa olla tiensä päässä jos ei ole vaihdettu... hmm... miksi tuo... sporttipenkit vai? muutenhan tuo on perus suomiauto ilman varusteita.
              Eli siis 2006 se on vielä toi m47 moottori.

              No onhan se toki jo melkopaljon ajettu mutta voi olla että suurimmat remontit on tehty jo... ehkä?

              Minulle kun riittää autossa että on vakkari, ilmastointi ja sähkölasti sport penkit on plussaa kun nuo e9x lättänät on aivan karmeat.
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7535
                • Kotona

                Originally posted by Soininen View Post

                Kannattaako esim tuohon sotkeutua ollenkaan? Onhan sillä jo ajeltu mutta hinta nyt ei karmea ja muutenkin olis sopivilla varusteilla.

                Kannattaako aina ostaa se nettiauton halvin? :think Muutama tonni lisää ja saa 100 000km vähemmän ajetun...
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                -

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1296
                  • Kajaani

                  Originally posted by Zeta View Post
                  Kannattaako aina ostaa se nettiauton halvin? :think Muutama tonni lisää ja saa 100 000km vähemmän ajetun...
                  Aina?

                  Ja tuokin oli pelkkä heitto, eli toki mieluummin se 100 000km vähemmän ajettu...

                  Onkos nuissa e91:ssä mitä vakiovikoja?
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7535
                    • Kotona

                    Originally posted by Soininen View Post
                    Aina?
                    En tarkoittanut sinua vaan yleisesti. Tosi usein näkee linkitettävän mallisarjan eniten ajetun (=yleensä myös halvin) ja sitten parin viikon päästä ostosta ihmetellään kun siinä onkin jotain vikaa....
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                    -

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by Soininen View Post
                      Aina?

                      Ja tuokin oli pelkkä heitto, eli toki mieluummin se 100 000km vähemmän ajettu...

                      Onkos nuissa e91:ssä mitä vakiovikoja?
                      Moottoreissa on noi omat hommat, mitä on aika hyvin jo käsiteltykin täällä. Muuten ei mitään merkittävää ja erikoista. e91:ssä kai tyypillistä, että keskuslukituksen boksi saatta kärähtää jos luukku on auki sateella ja vesi sattuu sopivaan reikään menemään. Muuten varsin perusvarma laitos.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Soininen View Post
                        Aina?

                        Ja tuokin oli pelkkä heitto, eli toki mieluummin se 100 000km vähemmän ajettu...

                        Onkos nuissa e91:ssä mitä vakiovikoja?
                        viikko sitten ostin omani (e91 320d) mitä siitä nyt näkyvää voi kattoo, ja hintaan vaikuttaa, niin lämmöt katot ajossa että kapuaa sinne +90 tienoille, sitten katot takaluukuun hommat eli että se lasi aukee ja sulkeutuu normaalisti, kuin myös luukku. sitten kannattaa partikkelisuodattimen ikää kysyä onko vaihdettu. nopeesti tulee hintaa heti kättelyssä korjauksiin jos se on vainaa. myös turboo kannattaa vähän kuunnella ettei vislaa jo ennen kuin alkaa ahtamaan.
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Soininen View Post
                          Aina?

                          Ja tuokin oli pelkkä heitto, eli toki mieluummin se 100 000km vähemmän ajettu...

                          Onkos nuissa e91:ssä mitä vakiovikoja?

                          350tkm ajetussa voi levitä jo ihan mitä vaan. 200-250tkm ajettu hyvin huollettu voi olla vielä hyvä ostos. Ihan perus kulutusosia niistä vaan menee normaalisti. Ei taida juuri olla mitään erityistä tyyppivikaa. Jos 250tkm ajetussa ei ole turboa vielä vaihdettu, niin se alkaa todennäköisesti olla aika loppu. Yli 200tkm ajettua jos on ostamassa, niin katsoo että alustassa ei ole kaikki nivelet loppu, turbo vihellä, pyöränlaakerit huuda ym. normi juttuja.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • esanssia
                            Newbiemmer
                            • Jul 2013
                            • 5
                            • Helsinki

                            Ostamassa e91 330dA

                            Terve,

                            Laitoin jo tuonne BMWfoorumin puolelle kyselyä, mutta vastausta ei ole näkynyt.

                            -Mitä tällaisesta autosta kannattaisi koeajaessa tarkastaa?
                            -Kuuluuko värinä tyhjäkäynnillä (penkit ratti) asiaan?

                            Tuolla Nettiautossa olisi myynnissä yksi vm.06 165tkm ajettu, jolla on tosin kyllä ollut jo Suomeen tulon jälkeen 4 omistajaa (rekisteröity Suomeen kesäkuussa 2010). (Ilmoituksen mukaan tuotu vuonna 2009 ja ollut 3 omistajaa, mutta tämä ei pidä paikkaansa.) Tämä omistajien lukumäärä hiukan epäilyttää, että autoa on laitettu aina kiertoon kun ongelmat/ongelma ei ole mihinkään hävinnyt.

                            Mietteitä?
                            Last edited by esanssia; 29-07-2013, 22:02. Reason: Täydennys

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1296
                              • Kajaani

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              350tkm ajetussa voi levitä jo ihan mitä vaan. 200-250tkm ajettu hyvin huollettu voi olla vielä hyvä ostos. Ihan perus kulutusosia niistä vaan menee normaalisti. Ei taida juuri olla mitään erityistä tyyppivikaa. Jos 250tkm ajetussa ei ole turboa vielä vaihdettu, niin se alkaa todennäköisesti olla aika loppu. Yli 200tkm ajettua jos on ostamassa, niin katsoo että alustassa ei ole kaikki nivelet loppu, turbo vihellä, pyöränlaakerit huuda ym. normi juttuja.
                              Näinhän se menee.. täytyy rueta harkitsemaan sopivia vaihtoehtoja
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17844
                                • PKS

                                Originally posted by esanssia View Post
                                Terve,

                                Laitoin jo tuonne BMWfoorumin puolelle kyselyä, mutta vastausta ei ole näkynyt.

                                -Mitä tällaisesta autosta kannattaisi koeajaessa tarkastaa?
                                -Kuuluuko värinä tyhjäkäynnillä (penkit ratti) asiaan?

                                Tuolla Nettiautossa olisi myynnissä yksi vm.06 165tkm ajettu, jolla on tosin kyllä ollut jo Suomeen tulon jälkeen 4 omistajaa (rekisteröity Suomeen kesäkuussa 2010). (Ilmoituksen mukaan tuotu vuonna 2009 ja ollut 3 omistajaa, mutta tämä ei pidä paikkaansa.) Tämä omistajien lukumäärä hiukan epäilyttää, että autoa on laitettu aina kiertoon kun ongelmat/ongelma ei ole mihinkään hävinnyt.

                                Mietteitä?
                                Tuossa ylempänä olikin jo aika hyvin kerrottu mitä kannattaa tarkistaa, samat pätee 330d malliin:

                                Originally posted by janne[l View Post
                                viikko sitten ostin omani (e91 320d) mitä siitä nyt näkyvää voi kattoo, ja hintaan vaikuttaa, niin lämmöt katot ajossa että kapuaa sinne +90 tienoille, sitten katot takaluukuun hommat eli että se lasi aukee ja sulkeutuu normaalisti, kuin myös luukku. sitten kannattaa partikkelisuodattimen ikää kysyä onko vaihdettu. nopeesti tulee hintaa heti kättelyssä korjauksiin jos se on vainaa. myös turboo kannattaa vähän kuunnella ettei vislaa jo ennen kuin alkaa ahtamaan.
                                Tuohon listaan lisäisin vielä, että toimiihan kauko-ohjaus keskuslukitukselle ja kuuluuko radio.

                                Värinästä kyselitkin jo toisaalla.

                                Omistajien määrä on kyllä omituinen minusta, ainakin jos kaikki on yksityisiä. Toisaalta eipä se mitään kerro, toiset tykkää vaihtaa mieluummin autoa jopa jos pitää uudet renkaat ostaa.
                                Last edited by Dualfun; 30-07-2013, 12:31.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎