Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

    #16
    Vahvistin on laitettu hanskalokeron alla (jalkatilassa) olevaan paneeliin. Laite sijaitsee suunnilleen oikean jalan yläpuolella, mutta tuon panelin alapuolella. Johtosarja kulkee jalkatilavalon aukosta.

    Vahvari tuli hankittua edelliseen autoon (E46), joten nyt jouduin ostamaan vain sopivan adapterin.
    Last edited by Kompakti; 15-10-2007, 20:47.
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

    Comment

    • haba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 723
      • Helsinki

      #17
      Omaan peliin ei oo tarvinnu lisätä yhtään öljyä, ajettu viime huollosta 13tkm. Bensan kulutus pyörii siinä 9,2-11 välissä sekalaisessa kaupunki ajossa. 19" 225/35 ja 255/30 "perus" renkailla menee ku juna, ei vetele tippaakaan, ellei nyt ihan älyttömät spoorit oo tiessä. Eli runflattien piikkiin varmaan voi vetelyn aika pitkälti pistää..

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #18
        Tuttu vaihtoi 320d farkkuun runflatien tilalle vakiokokoiset normaalit renkaat. Aikaisemmin häirinnyt voimakas vetely loppui ja jousituksen pintamukavuus parani. Ohjauksen tunto kuitenkin kärsi hieman. Paras yhdistelmä voisi olla tavallinen rengas hieman isommalla vanteella ja matalammalla profiililla.

        Comment

        • Kompakti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 232
          • Tuusula

          #19
          Korjaan aikaisempaa kommenttiani sähköpeileistä -> nehän lämpenee alle +5 asteen lämpötiloissa

          Olen elänyt siinä luulossa, ettei vakiona ole ollut lämmitettäviä peilejä e90:ssä. Omani on tosin Business-varusteltu.
          E46 330Ci Cab M-Sport -03
          I01 i3s 120Ah "Voll" -19
          Ex:
          E87 120dA M-Sport -08
          E90 318i -06
          E46 320i M-Sport -02

          Comment

          • Heku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 469
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Kompakti View Post
            Korjaan aikaisempaa kommenttiani sähköpeileistä -> nehän lämpenee alle +5 asteen lämpötiloissa

            Olen elänyt siinä luulossa, ettei vakiona ole ollut lämmitettäviä peilejä e90:ssä. Omani on tosin Business-varusteltu.
            Meillä oli ainakin -05 320dA ja vaikka oli varusteita ei peilit lämmennyt edes -35, johtui puuttuvasta ulkopeilipaketista.

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 651

              #21
              Lisätään listaan pari uutta "kokemusta". Sain takuuajan viime metreillä iskarit hajalle (sport alusta). Sitten läheteltiin tiedusteluja tehtaalle että meneekö takuuseen vai ei. Siinähän ei luulisi olevan mitään epäselvää kun ensinnäkin viasta on reklamoitu takuuaikana ja sen lisäksi auto oli jo takuuaikana tämän vian johdosta korjattavana - ei vaan korjaantunut. Eipä siinä mitään, tämä tuntuu olevan tapana kyseisessä liikkeessä eli autoa ei osata korjata eikä tiedetä vastuita. Loppujen lopuksi homma on aina kuitenkin hoitunut joten eiköhän tälläkin kerralla. Ihan aina ei vain jaksaisi vääntää ja ravata kolmea kertaa korjaamolla jonkun pikkuvian takia. Noh, sitähän ei tarvitse tehdä korvauksetta kun ei se minunkaan aika ilmaista ole.

              Ohjauspylväs vaihdettiin kun rattilukko alkoi takerrella enemmän. Nyt pelaa hienosti.
              Last edited by FlyingFinn; 08-02-2008, 14:19.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #22
                Originally posted by FlyingFinn View Post
                Lisätään listaan pari uutta "kokemusta". Sain takuuajan viime metreillä iskarit hajalle (sport alusta). Sitten läheteltiin tiedusteluja tehtaalle että meneekö takuuseen vai ei. Siinähän ei luulisi olevan mitään epäselvää kun ensinnäkin viasta on reklamoitu takuuaikana ja sen lisäksi auto oli jo takuuaikana tämän vian johdosta korjattavana - ei vaan korjaantunut. Eipä siinä mitään, tämä tuntuu olevan tapana kyseisessä liikkeessä eli autoa ei osata korjata eikä tiedetä vastuita. Loppujen lopuksi homma on aina kuitenkin hoitunut joten eiköhän tälläkin kerralla. Ihan aina ei vain jaksaisi vääntää ja ravata kolmea kertaa korjaamolla jonkun pikkuvian takia. Noh, sitähän ei tarvitse tehdä korvauksetta kun ei se minunkaan aika ilmaista ole.

                Ohjauspylväs vaihdettiin kun rattilukko alkoi takerrella enemmän. Nyt pelaa hienosti.
                Juu. Takuuhan on maksuton kuluttajalle -käsittäen myös kulukorvaukset. Äärimmäisen harva liike tätä tietää/tunnustaa ja vielä harvempi osaa toimia tilanteessa oikein. En tosin ole ennen kuullut että joku olisi todella saanut korvausta muuten kuin "alennettu seuraava osto".

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 651

                  #23
                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Juu. Takuuhan on maksuton kuluttajalle -käsittäen myös kulukorvaukset. Äärimmäisen harva liike tätä tietää/tunnustaa ja vielä harvempi osaa toimia tilanteessa oikein. En tosin ole ennen kuullut että joku olisi todella saanut korvausta muuten kuin "alennettu seuraava osto".
                  Niinpä, itseäni alkoi siinä määrin kyrsimään että laitan laskun perään. Se on vielä ihan ymmärrettävää että auto käytetään korjattavana takuuseen. Vikojahan voi tulla aina. Sitten jos ensimmäisellä käynnillä löytyy jotain yllättävää eikä osia ole hyllyssä niin vielä toisen kerran voin auton käyttää mutta siitä eteenpäin alkaa korjaamolla käyttäminen maksamaan. Antavathan nuo aina sijaisauton tilalle mutta ei se mitään aikaa ja vaivaa korvaa.

                  Sekin on mielenkiintoinen asenne joissain liikkeissä että sanotaan ensin kylmästi ettei korjata. Vasta kun alkaa v****ilemaan ja uhkailemaan kuluttajaneuvojilla tai haastehakemuksilla niin sitten kuitenkin korjataan. Sitäpaitsi on aika huonoa bisnestä jättää takuukorjaukset tekemättä. Eihän ne liikkeet niitä ilmaiseksi tee, päinvastoin.

                  No joo, Buimurin takuuasiat on toimineet pääsääntöisesti varsin mallikkaasti.

                  Comment

                  • Wichser
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 12

                    #24
                    Huonoa ja hyvää...

                    Alla on 320i vm. 08 mittarissa n. 6000km.
                    Eilen hyyty alle ja hinattiin pois!
                    Epätasaisella tyhjäkäynnillä ja varoitusvaloilla alkanut toissapäivänä.
                    Lopullinen niitti oli auton älytön nykiminen ajossa...
                    Ajettavuus ok ja kun uuteen malliin tuli 320:ssa 170hv, niin tehotkin ovat kohdallaan.
                    Kulutukseen olen pettynyt. Seka-ajossa 9l/100km on liian paljon valmistajan ilmoitukseen verrattuna.
                    Jospa "koneessa" alusta asti ollut jotain...?
                    Samoin vilkut reistailleet silloin tällöin.
                    Ohjaus hyvä, vaikka onkin avustettu sähköisesti!
                    __________________
                    BMW 320i Sedan
                    BMW 530iA Touring
                    BMW 325i Coupe
                    BMW 535dA LCi Touring

                    Comment

                    • IKa
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 877
                      • Klaukkala

                      #25
                      Itselläni on ollut manuaalivaihteinen E90 325i -05 vasta kuukauden, mutta tässä kuitenkin muutama kommentti siitä:

                      Miinukset: Oven kahvat jumivat, kuskin puoleinen lattiamatto ei pysy kiinnikkeissään, business radio on kehno, manuaalinen ilmastointi ei pysty pitämään sisälämpötilaa kovinkaan stabiilina, sisälämpötila nousee aika verkkaisesti, sporttipenkkien manuaalinen säätö on karkea, kun DTC:n ottaa kokonaan pois niin samalla häviää myös dynaaminen tasauspyörästön lukko (todella ärsyttävää), kaupunkiajossa melko suuri kulutus, ajovalojen koteiloihin tulee herkästi kosteutta, pakoputkien päät ovat vaisun näköiset ja ne myös likaantuva hetkessä.

                      Plussat: Kun DTC:n ottaa vain osittain pois päältä (-30%) niin ajamisen ilo on kohdillaan, yllättävän hyvät talviominaisuudet (etenee suojalumen liukastamaa ylämäkeä paremmin kun edellinen autoni, joka oli etuvetoinen Volvo S40 2.4 automaatti -05), melko hyvä äänieristys, hiljainen moottorin ääni alle viiden tonnin kierroksilla ja siitä ylöspäin juuri oikea soundi, kokonaisuutena varsin laadukkaan oloinen paketti.

                      Muuta: Sähköisesti toimiva vetokoukku oli järkyttävän hintainen, mutta se toimii loistavasti, eikä näy lainkaan silloin kun sitä ei käytetä.
                      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 935
                        • Espoo

                        #26
                        E90 vs. E39

                        Tästä olisi saanut oman topikin, mutta tulkoon tänne. Eli nyt on alla E39 530iA, mutta mieli tekisi vähän näppärämpää kiesiä ja samalla uudempaa. Matka-ajoa tulee todella vähän; lähinnä pyöritystä tukevasti apinakehän sisäpuolella. Mitenkäs tuollainen -05 alkupään 60-80tkm ajettu (bensa)kutoskoneinen eroaa kyydeiltään tuosta nykyisestä? Olen tykästynyt E39 "taksimaiseen" ja hiljaiseen kyytiin, mutta siitä voidaan vähän tinkiä, koska jos pienempi otetaan tilalle. Molemmilla ajaneet: onko kyyti kovastikin erilaista?

                        Entä tungenko käteni sontaan, jos tuollaisen laittaisi? Omassa E39:ssäni, joka nyt 131tkm ajettu ja vajaa pari vuotta ollut, ei ole mitään oikeita ongelmia ollut. Miten tuollainen 325iA, 330iA hörppää lientä? Missä vaiheessa tuollainen on elinkaartansa 70-100tkm ajettuna? Entäs osa/huoltohinnat marmoritiskillä? Valaiskaa.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • J. Kuusisto
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 860
                          • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                          #27
                          ohhoh, nimimerkki "E39-530A" oli nopea liikkeissään? ylläoleva postaus 16.4 ja tätä kirjoittaessa näkyy jo signaturessa että auto onkin vaihtunut..
                          e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                          e28 M535i -85

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #28
                            Originally posted by J. Kuusisto View Post
                            ohhoh, nimimerkki "E39-530A" oli nopea liikkeissään? ylläoleva postaus 16.4 ja tätä kirjoittaessa näkyy jo signaturessa että auto onkin vaihtunut..
                            Pistähän "E39-530A" sitten tänne omaa vertailua E90 ja E39 väliltä. Ja olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten tuo uusi 2.5 pata suoriutuu vanhaa 3.0 vastaan. Vertailua tietysti vaikeuttaa uudessa oleva 6-lovinen tomaatti. Tokihan tuo sinun 325 on automaatti?

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 935
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by J. Kuusisto View Post
                              ohhoh, nimimerkki "E39-530A" oli nopea liikkeissään? ylläoleva postaus 16.4 ja tätä kirjoittaessa näkyy jo signaturessa että auto onkin vaihtunut..
                              Jep, heh. Tuossa oli jo sen verta pitkälle päästy, että oli muutama yksilö syynissä. Yksi ehti jo mennä sivu suun ja kävin perjantaina vähän koeajelemassa. Kaupat tuli varsin passelista yksilöstä.

                              Korimalli oli jo toki valittu, mutta kaipailin lähinnä kokemuksia pidemmältä ajalta. Tokihan löysin täältä joitain tarinaa, mutta vähänlaisesti.

                              Originally posted by S.P.R View Post
                              Pistähän "E39-530A" sitten tänne omaa vertailua E90 ja E39 väliltä. Ja olisi ihan mielenkiintoista kuulla miten tuo uusi 2.5 pata suoriutuu vanhaa 3.0 vastaan. Vertailua tietysti vaikeuttaa uudessa oleva 6-lovinen tomaatti. Tokihan tuo sinun 325 on automaatti?
                              Toki automaatilla. Kokemukset ovat vielä varsin vähäisiä ja alla on vielä nastat. Kesäkumit tulee loppuviikosta. Tässä yksilössä on tehtaan sporttialusta, aktiiviohjaus, 45-profiilin renkaat (17") sekä sporttipenkit. Joten varsin erilaisia nämä ovat ajoltaan. E39:ssä kun oli kaikki "vakiota". Raportoin eroja ja kokemuksia paremmin tuonnempana, kunhan kilometrejä on lisää alla. Mutta nyt voi jo verrata noita niin, että E39 oli junamaisen taksimainen taikamatto, joka tarjosi herrasmiesmäistä kyytiä. Jopa autoista pahemmin ymmärtämättömät kaverit ja tutut osasivat tätä ääneen hämmästellä. E90 on näppärä, ketterä ja tietyllä tavalla kiinteämpi. Tämä tosin johtuu osin urheilualustasta ja vähemmistä kilometreistä.

                              Vaikka näillä kahdella on ilmoitetut suoritusarvot varsin yhteneväiset, ovat koneet tällä lyhyelläkin tutustumisella jonkin verran eriluontoisia. M54B30 on alhaalta vähän vääntävämmän oloinen, mm. ylämäkeen mentiin 50km/h vauhdissa vitosella kierroksilla 1000rpm. N52B25(??) on kuminauhamaisemman oloinen normaalissa ajossa. M54B30 on jotenkin röyhkeämpi. Uutukainen herää veltommin sandaalia annettaessa, mutta johtunee lähinnä laatikon ja moottorin ohjauksesta. Olen näet ajellut nastoja säästellen, joten se on ehkä oppinut uinumaan...:think Mutta lisää ja tarkempia havaintoja sitten myöhemmin jahka kiinnostaa.
                              Last edited by E39-530A; 19-04-2008, 22:20.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • S.P.R
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1009
                                • Oulu area

                                #30
                                Hyvä hyvä! Kirjoitahan vaan lisää kokemuksia kunhan niitä kertyy. Itselläkin nyt E39 530iA alla ja pitäähän se joskus vaihtaa E60 tai E90. Sen vähän mitä olen E90 ajanut niin se oli tosiaan "kiinteämmän" tuntoinen kuin E39 ja tuntui ajossa paljon pienemmältä. Ohjaus oli myös nopeampi ja jotenkin herkempi mikä ei ollut pelkästään hyvä asia. Pitäisi joskus päästä verestämään muistoja E90 ja myöskin E60:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎