Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vasara
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 310
    • Hesa

Kauhee autokuume ja siihen ei tietenkään ole kuin yksi ratkaisu.:think

Kävin eilen katselemassa yhtä E92 325i tä. Muuten ihan kivassa kunnossa, mutta ajokilsoihin (44000km)nähden konepelti oli huonossa maalissa. Minulle pakollinen varuste, peräkoukku, rajaa aika paljon vaihtoehtoja.

Autossa oli BMW-professional soitin. Minkä tasoinen se on e9x skaalassa? Moottori oli 2,5l mallia, joten onko siitä millä todennäköisyydellä odotettavissa jotain ongelmia, kuten aikaisemmin ketjussa on mainittu? Onko Joitain varusteita kuten E60 "laajennettu ilmastointi" joita pitäisi tarkkailla ennen ostopäätöstä.

Ja autohan on myynissä täällä Ruotsissa ja mielestäni nylkyhintaan olisivat ottamassa vaihdossa X5:n. Mutta kätevästi myyjä osasi perustella ko. vaihtohinnan minulle bytbiliä avuksi käyttäen.

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
    -> E92 325i -07
    ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

Comment

• Miltzu
      BTCF Member
      • May 2008
      • 2476
      • Finland

Originally posted by Vasara View Post
      Autossa oli BMW-professional soitin. Minkä tasoinen se on e9x skaalassa?
      En tiedä onko musta nyt juuri apua, ennemminkin kysyn oman kysymyksen - olenko ymmärtänyt oikein että BMW professional on eri asia kuin Logic 7 joka ainakin jenkeissä myytiin "premium sound systeminä"? Mulla on tuo Logic 7 itsellä ja on kyllä ihan järkyttävän hyvä, ei oo mitään syytä ollut vaihtaa tai lisäillä mitään.Todella kirkas ja puhdas ääni ja varsin riittävästi bassoa. Logic 7 on Harman-Kardonin konsernista lähtöisin.

Comment

• Johan Dark
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 334
        • Espoo

Originally posted by Miltzu View Post
        En tiedä onko musta nyt juuri apua, ennemminkin kysyn oman kysymyksen - olenko ymmärtänyt oikein että BMW professional on eri asia kuin Logic 7 joka ainakin jenkeissä myytiin "premium sound systeminä"? Mulla on tuo Logic 7 itsellä ja on kyllä ihan järkyttävän hyvä, ei oo mitään syytä ollut vaihtaa tai lisäillä mitään.Todella kirkas ja puhdas ääni ja varsin riittävästi bassoa. Logic 7 on Harman-Kardonin konsernista lähtöisin.
        Käsittääkseni Logic 7 tarkoittaa kaiutinjärjestelmää. Soitinhan sullakin varmaan on professional.

Comment

• Miltzu
          BTCF Member
          • May 2008
          • 2476
          • Finland

Originally posted by Johan Dark View Post
          Käsittääkseni Logic 7 tarkoittaa kaiutinjärjestelmää. Soitinhan sullakin varmaan on professional.
          Ahaa, makes sense. Ei voi muistaa mitä siinä soittimessa lukee

EDIT: BMW professional siellä taitaa kulmassa lukea...
          Attached Files

Comment

• Johan Dark
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 334
            • Espoo

Originally posted by Vasara View Post

Kävin eilen katselemassa yhtä E92 325i tä. Muuten ihan kivassa kunnossa, mutta ajokilsoihin (44000km)nähden konepelti oli huonossa maalissa. Minulle pakollinen varuste, peräkoukku, rajaa aika paljon vaihtoehtoja.

Autossa oli BMW-professional soitin. Minkä tasoinen se on e9x skaalassa? Moottori oli 2,5l mallia, joten onko siitä millä todennäköisyydellä odotettavissa jotain ongelmia, kuten aikaisemmin ketjussa on mainittu? Onko Joitain varusteita kuten E60 "laajennettu ilmastointi" joita pitäisi tarkkailla ennen ostopäätöstä.

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista.
            En ole kyllä kovin monessa E92:ssa nähnyt karvalakki-ilmastointia, itseasiassa mieleen ei tule yhtään. "Pappapenkkejä" kyllä valitettavasti näkyy, joten sport-penkit ehdottomasti vähintään puolinahkoilla.

Tossa jokin aika sitten oli keskustelua 320d. vs 325i, siellä oli paljon hyviä juttuja.

Comment

• Miltzu
              BTCF Member
              • May 2008
              • 2476
              • Finland

"Pappapenkkejä" kyllä valitettavasti näkyy, joten sport-penkit ehdottomasti vähintään puolinahkoilla.
              Nii-in, vähän harmittaa ettei ole niitä sportteja. Onneks nyt sentäs on ne täysin sähköiset penkit muistipaikoilla ja ristiseläntuella jne mut kyllä mä ne sportit silti mielummin ottaisin

Comment

• haba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 723
                • Helsinki

Tosiaan perus mankka on business cd, professional sitten parempi versio. Kaiutin puolella on perus kajarit, hifi-kaiutinjärjestelmä, hifi-professional logic7 ja individual hifi järjestelmä saatavissa. Itsellä logic7 ja soi kyllä tosi kivasti!

Comment

• haba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 723
                  • Helsinki

Nii-in, vähän harmittaa ettei ole niitä sportteja. Onneks nyt sentäs on ne täysin sähköiset penkit muistipaikoilla ja ristiseläntuella jne mut kyllä mä ne sportit silti mielummin ottaisin
                  Ai sulla ei oo sportti jakkaroita? Euroopassa ne on ainakin 335 vakiona.. jenkeissä sit ei vissiin..

Comment

• Miltzu
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 2476
                    • Finland

Originally posted by haba View Post
                    Ai sulla ei oo sportti jakkaroita? Euroopassa ne on ainakin 335 vakiona.. jenkeissä sit ei vissiin..
                    Ei oo, hiukan perseestä Mut tosissaan ostin omani liikkeen pihalta eli en valinnut itse varusteita, ei ollut aikaa lähteä tilaamaan kun auto piti saada alle enkä viitsinyt mitään välimallin rassia ostaa. Sain kyllä auton sit "aika" halvalla kun se ei ollut sieltä kenellekään muulle kelvannut... On kyllä aika karvalakki muutenkin mut on se mulle riittänyt.

Comment

• Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

Ei oo, hiukan perseestä Mut tosissaan ostin omani liikkeen pihalta eli en valinnut itse varusteita, ei ollut aikaa lähteä tilaamaan kun auto piti saada alle enkä viitsinyt mitään välimallin rassia ostaa. Sain kyllä auton sit "aika" halvalla kun se ei ollut sieltä kenellekään muulle kelvannut... On kyllä aika karvalakki muutenkin mut on se mulle riittänyt.
                      AKTO behoort tot een van de meest exclusieve bedrijven in Nederland met betrekking tot optische tuning.

löytyy yli 400 settiä penkkejä.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

Comment

• Johan Dark
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 334
                        • Espoo

Joo-o, mä olin koko ajan siinä uskossa, että sportit löytyy. No vähän varmasti lohduttaa kun on Logic7, ja 90-luvun "technopoppi" soi hienosti kun rullailet Tampereen teitä.

Comment

• b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Area 03

Originally posted by haba View Post
                          Eikö euroopassa tule 335 vakiona sport alustakin...
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• haba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 723
                            • Helsinki

Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Eikö euroopassa tule 335 vakiona sport alustakin...
                            Jep, ellei halua tilata vakioalustalla. Samoin sähköpenkit on 330 ja 335 malleissa vakiona.

Comment

• Vasara
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 310
                              • Hesa

Kiitti avusta vastanneille. Käsiraha on nyt maksettu e92 325i:stä, jossa on peräkoukku. Kajareista ei ole vieläkään hajua, mutta radio on BMW prof. Auto ei ole M-sport, mutta siinä on sport jouset ja sporttipenkit(kankaiset) nyt ainakin.

Nyt pitäis vielä saada X:n kesärenkaat ruotsiin vaihtoa varten.
                              -> E92 325i -07

Comment

• Vasara
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 310
                                • Hesa

mutta mutta.

Milainen on varuste: 544 cruise control with braking function? Ja millä koodilla ne (puuttuvat) peremmat kaijutinjärjestelmät pitäis näkyä?

Ei tullut kokeiltua ja varustelistan saatuani rupesi kiinnostamaan.
                                Last edited by Vasara; 05-12-2009, 15:26.
                                -> E92 325i -07

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎