Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Millaiseen käyttöön tuo e90 tulisi? Jos mun pitäisi valita omaan ajooni tuon vaimon e90:n tai sun e39 525i:n, niin hetkeäkään epäröimättä ottaisin 5-satkun, vaikkakin "vanhempaa" mallia. Kyllä tuo pikkupemu moottoritiellä on vähän huteran ja rimpulan oloinen.

    Toki tuossa vaimon autossa on vakioalusta ja -rengastus, mutta meteli ja vakiopenkkien ankeus ei siitä kyllä mitään matkapeliä tee. Tuu vaikka kokeilemaan, kun näyt asustelevan noinkin lähellä.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      Originally posted by touring39 View Post
      Kyllä tuo pikkupemu moottoritiellä on vähän huteran ja rimpulan oloinen.
      Toki tuossa vaimon autossa on vakioalusta ja -rengastus, mutta meteli ja vakiopenkkien ankeus ei siitä kyllä mitään matkapeliä tee.
      Niin, sillä varustelulla on varmasti vaikutusta. Omassa E91:sessäni on tehtaan sporttinahat ja sporttialusta. Kaverin entisessä E60:ssä oli aika pitkälti sama setti varusteiden osalta. Yhdellä reissulla hämmästeltiin sitä, kuinka samankaltaisia pelejä ovat ajoltaan. Molempien mielipide oli se, että merkittävin ero oli E60 hiljaisempi ajomelu, ja E91:sen terävämpi ohjautuvuus. Ajon vakauden, tai suuntavakavuuden suhteen erot oli aika huomaamattomat. Kumpikaan ei tuntunut ajossa toisiinsa verrattuna rimpulalta. Molemmissa oli 18" rengastus.

      Ja täytyy muistaa, että on se E60:nenkin aika nukkavieru peli, jos varustelu on miedomman puoleinen...
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 936
        • Espoo

        Originally posted by _artsi_ View Post
        Minulla oli toi 325i 4v /67tkm, eikä vaan ole ennen ollut yhtä hyvää ja luotettavaa autoa.
        Huoltokulutkin huimaavat n.300e.
        Ainoat viat olivat takalasin tiiviste ja ovenkahvat jotka jumittivat.
        Toivottavasti tämä uusi on yhtä luotettava.
        Urheiluistuimet kyllä ainakin minulle on autossa ehdoton vaatimus, kun pituutta
        kuitenkin on yli 180.
        Neliovisuutta en tarvitse ja tossa Cupeessa kääntyy penkit, niin taitaa olla
        tavaroille enemmän tilaa.
        Mikä siinä takalasin tiivisteessä oli vikana? Oliko sedan?

        Itselläni, kun avaan takaluukun, niin lasin alareunassa oleva paksu tiiviste lerpattaa irrallaan. En tiedä onko tuolla vaikutusta, mutta töyssyissä, jarrutuksissa jne. kuuluu sellainen naksahdus jostain hattuhyllyn tai takalasin tienoilta.
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          Alkaa olla viikon ollut e90 perseen alla. 4kpl e46 korista omistaneena huomattavana parannuksena huomaa ainakin äänieristyksen parantuneen huomattavasti.
          ja onhan tuo nyt aikapaljon modernimman tuntuinen laitos kuin 90-luvulla suunniteltu e46.
          Koneena itsellä tuo 150 hv bensa joka ei nyt todellakaan mikään raketti ole mutta liikenteen seassa pysyy kyllä ihan ilman ongelmia eikä kulutuskaan tuntuisi olevan kovin kova.
          Aluksi oli takoitus laittaa 320d mutta 4000€ hintaero vaihtoehtoina olleiden autojen välillä käänsi pääni bensavehkeeseen.
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • Heze
            Newbiemmer
            • Oct 2003
            • 14
            • Oulu

            Olisiko kellään tietoa e90/91(-05...-07 ennen faceliftiä) 320d ja 330d:n kulutuserosta? Jostain luin että manuaali touring 320d olisi valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus 8.1l/100km ja 330d vastaavasti 11.1l/100km. Tokihan todellisuudessa noihin ei ihan päästä, vaan kiinnostaakin pitääkö tuo noin 3l ero/100km paikkaansa. Olisiko taksisuhareilla tms. kokemusperäistä tietoa?
            Last edited by Heze; 23-10-2009, 16:15.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by Heze View Post
              Olisiko kellään tietoa e90/91 320d ja 330d:n kulutuserosta? Jostain luin että manuaali touring 320d olisi valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus 8.1l/100km ja 330d vastaavasti 11.1l/100km. Tokihan todellisuudessa noihin ei ihan päästä, vaan kiinnostaakin pitääkö tuo noin 3l ero/100km paikkaansa. Olisiko taksisuhareilla tms. kokemusperäistä tietoa?
              Onko kyse jostain vanhemmista malleista? Nykyisethän menee kaupungissa 6.1 vs 7.5 l/100km
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • laine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1504
                • Helsinki

                Moni täällä arkastelee tuota melutasoa e90/e91 malleissa. Muutaman auton äänenvaimentaneena voinen kertoa, jotta auton kuin auton saa perusmelutasosta todella hiljaiseksi n. 200e sijoituksella. Noise Killer / Sound Eliminator / Bitumi erittäin helppoa kamaa laittaa paikkoihin, joista ääni kabiiniin pääsee.

                Nimimerkillä myöskin E90 kuume päällä ja mikäli sille linjalle lähdetään niin varmasti myös vaimennuspuuhiin aletaan.

                Comment

                • jupasa
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 98
                  • Turku

                  Originally posted by laine View Post
                  Moni täällä arkastelee tuota melutasoa e90/e91 malleissa. Muutaman auton äänenvaimentaneena voinen kertoa, jotta auton kuin auton saa perusmelutasosta todella hiljaiseksi n. 200e sijoituksella. Noise Killer / Sound Eliminator / Bitumi erittäin helppoa kamaa laittaa paikkoihin, joista ääni kabiiniin pääsee.

                  Nimimerkillä myöskin E90 kuume päällä ja mikäli sille linjalle lähdetään niin varmasti myös vaimennuspuuhiin aletaan.
                  Mahtaisko rengasjyrinöissä kuitenkin olla kyse auton puslista yms. rakenteista, joihin ei pysty vaikuttamaan. Hyvä ja tarkka tuntuma tiehen kai 3-sarjalaisessa johtuu siitä, että kuljettajaa ei ole liiaksi "eristetty" tiestä.
                  ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    Originally posted by jupasa View Post
                    Mahtaisko rengasjyrinöissä kuitenkin olla kyse auton puslista yms. rakenteista, joihin ei pysty vaikuttamaan. Hyvä ja tarkka tuntuma tiehen kai 3-sarjalaisessa johtuu siitä, että kuljettajaa ei ole liiaksi "eristetty" tiestä.
                    Mulla ainakin tuntuu että jyrinät tulee tiestä pitkin tukivarsia, ei ollut vaikutusta kesä/nasta/kitkan välillä, kun tie on karkea tuntuu se erityisen hyvästi kopissa. Jyrinät tulee lähinnä edestä ainakin kuskille, sumu-ukkona en oo vielä ollut takapenkillä.

                    Jotenkin alusta välittää tietä koppiin ihan eri tavalla kun 500-sarja. Paketti on kyllä eri tiukka verrattuna ukki-malliin, sporttipenkit ahdistaa jo sisään mennessä paksuja ukkoja... Läskit laihtukoot...

                    Comment

                    • _Jokkeri_
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 228
                      • Vampula/Huittinen

                      Unohtakaa koko juttu.. En saanut kommenttia poistettua kun löysin vastauksen jo..
                      Last edited by _Jokkeri_; 27-10-2009, 22:36. Reason: Poispois..
                      Coming Soon:
                      E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                      ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                      "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by _Jokkeri_ View Post
                        Unohtakaa koko juttu.. En saanut kommenttia poistettua kun löysin vastauksen jo..
                        no kerro nyt muillekin. nää kysymykset auttaa kyllä muitakin, kuin itse kysyjää.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • _Jokkeri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 228
                          • Vampula/Huittinen

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          no kerro nyt muillekin. nää kysymykset auttaa kyllä muitakin, kuin itse kysyjää.
                          No ku mä olin vähä kujalla et miten toi DTC oikee toimii.. Mut sit harrastin vähä KVG:a niin hokasin ja nyt ekoilla lumilla pääsin kokeilee käytännössä.. ihan pirun hyvä keksintö koska eihän toi takatuuppari mee loskasa mihkää toi luistonesto kokonaa päällä..

                          Sellanen uus kyssäri tuli et liittyen tohon "taukolämppärii" taisiis tää "rest" nappi siis.. Niin onko kenties näissä e9x webasto vai kuinka se toimii ja voisiko sitä jotenki ohjelmoida niin et se alkais lämmittää etukätee.. ku taas tuli talvi ja saa mennä näpit jääsä aamulla autoon..

                          P.S. vielä kerran tähän vetelyy.. Vaihdoin autoon pari viikkoo sit alk. per. vanteille nokian hakkapeliitta 5 235/45/17 joka nurkkaa ja vetely loppu ku seinää.. menee vittu ku juna! viime setti oli 225/45/17 edessä ja 255/40/17 takana ja veteli ihan vitusti! Rengasliikkeen sedät haukku briggareita et näähän on aivan s******n kovat

                          Tästä siis kiitos kaikille minua auttaneille täällä.. Olitte rengasasiassa täysin oikeassa vaikka olinkin hieman epäileväinen alkuun..
                          Last edited by _Jokkeri_; 08-11-2009, 14:14.
                          Coming Soon:
                          E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                          ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                          "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                          Comment

                          • Johan Dark
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 334
                            • Espoo

                            Ajattelin vaihtaa munuaiset mustiksi. Onko nämä munuaiset tosiaan mustat, kun kuvassa näyttää yllättävän vaaleilta.





                            Eli tämmöiset munuaiset pitäisi saada:



                            Onko helppo iskee paikoilleen?

                            Comment

                            • _artsi_
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 579
                              • Pori

                              Munuaiset

                              Sopisikohan noi mustat munuaiset hopeenväriseen, kun siinä listatkin on mustat?
                              BMW 330dA e92 M-SPORT

                              Comment

                              • Miltzu
                                BTCF Member
                                • May 2008
                                • 2476
                                • Finland

                                Originally posted by Johan Dark View Post

                                Onko helppo iskee paikoilleen?
                                On todella helppo, niissä on klipsut reunoissa jolla ne irtoo. Muistaakseni piti puskurin yläosan ruuvit avata et sai kädet sinne väliin mistä avata ne nipsut mut koko puskuria ei tarttenut ottaa pois. Vartin homma.

                                Originally posted by _artsi_ View Post
                                Sopisikohan noi mustat munuaiset hopeenväriseen, kun siinä listatkin on mustat?
                                Sopiihan ne hopeiseenkin autoon hyvin. Tai no mun mielestä ne sopii mihkä tahansa väriseen autoon Surffaile vaikka e90postilta kuvia, aivan taatusti löytyy hopeisia mistä voit kattoa miltä näyttää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎