Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Ihan jees sen 2-3 min ennen kuin auto viilennyt...



    Ihan kuraa,sama kuin laittais penkkiin OBH-nordican hierovan istuimen,sen jälkeen selkä ihan paskana!



    Täällähän isoa porukkaa on,itse 175/85 kg puntteja heilutellaan,tatamilla painimassa käydään ja siivet mahtuu hyvin E9X sporttijakkoroihin ja aina sivutuet kiristettynä!
    Jos 26 asteen helteellä ja auringonpaisteella ottaa jakkaran ilmastoinnin pois päältä, niin heti rupeaa nahkapenkki tuntumaan nihkeämmältä. Joten se on ollut koko ajan päällä. Aivan mahtava varuste.

    Hieronta ei tosiaan mikään ihmeellinen varuste ole, mutta kyllä se verenkiertoa jalkoihin tuntuu parantavan, eli sitä on satunnaisesti kiva käyttää.

    Missimitat on 188cm ja 95kg. Mutta korostan, että e90 sporttipenkkejä koeajaessa en hokannut sitä sivutuen säätöä, joten ne oli jonkun jäljiltä liian tiukalla. Mutta eipä niistä silti samana päivänä kannata puhua e60 comforttien kanssa.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Johan Dark
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 334
      • Espoo

      Originally posted by touring39 View Post

      Missimitat on 188cm ja 95kg. Mutta korostan, että e90 sporttipenkkejä koeajaessa en hokannut sitä sivutuen säätöä, joten ne oli jonkun jäljiltä liian tiukalla. Mutta eipä niistä silti samana päivänä kannata puhua e60 comforttien kanssa.

      Noilla mitoilla varmaan moni auto tuntuu pieneltä Joten pysy vaan siellä E61:n sohvalla

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by b mutteri kasa View Post

        Täällähän isoa porukkaa on,itse 175/85 kg puntteja heilutellaan,tatamilla painimassa käydään ja siivet mahtuu hyvin E9X sporttijakkoroihin ja aina sivutuet kiristettynä!
        Istuintuntuma on täysin subjektiivista; itse olen 180cm ja 97kg, ja kyllä olen ihan kotonani E90:n sporttipenkeissä. Mutta tosiasia on myös, että Comfortit on jotain ihan muuta (eli paremmat kuin sportit); itse viihdyn comforteissa vielä paremmin.

        Usein nuo kapeat selkänojat (tai sen tuntu) liittyy muihin selkäongelmiin, ja jos on selkäongelmia yms, niin kyllä se comfortti voittaa.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Meikäläinen on 188/95, ihan hyvin E91 ledersportsitzenit toimii, viimeaikoina kun selkä on reistannut(muista syistä) niin sivuttaistuen ja ristiseläntuen avulla ajaminen on ollut helpompaa
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • Toni.S
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 115
            • Helsinki

            Noniin eilen sain Audin myytyä pois ja nyt täytyisi sitten hankkia uusi tilalle. Näit E9X ja E60 diesel malleja olen kattellut. Kovasti järkevimmältä vaihtoehdolta tuntuis toi 325d ja mieluiten farkkuna..siitä kun saa softalla sen 280hv ja +600nm eli samat mitä 330d:täkin. Mutta toi E60 530d olis kanssa aika hyvä vaihtoehto..
            Ei ihan mopoa haluis kun Audi oli sellanen +300hv/400nm perus pirtee nelikko.

            Kertokaas kokemuksia. Auto pitäisi Saksasta käydä hakee..tahtoo ruotsissa olevan hinnat aika korkella.
            - F11 LCI xda -15
            -Supra mk4 tt 6mt Euro
            Ex:
            - E91 325d -08 alpinweiss
            - E39 530d Msport mt -01
            - E46 320d toukka -02
            - Golf 3 tdi +200kw
            - B5 A4 tq ABT286
            - 8L A3 t ABT215
            - E36 325ic
            - E28 520i
            - E30
            -jne käyttiksiä

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Originally posted by Toni.S View Post
              Noniin eilen sain Audin myytyä pois ja nyt täytyisi sitten hankkia uusi tilalle. Näit E9X ja E60 diesel malleja olen kattellut. Kovasti järkevimmältä vaihtoehdolta tuntuis toi 325d ja mieluiten farkkuna..siitä kun saa softalla sen 280hv ja +600nm eli samat mitä 330d:täkin. Mutta toi E60 530d olis kanssa aika hyvä vaihtoehto..
              Ei ihan mopoa haluis kun Audi oli sellanen +300hv/400nm perus pirtee nelikko.

              Kertokaas kokemuksia. Auto pitäisi Saksasta käydä hakee..tahtoo ruotsissa olevan hinnat aika korkella.
              Millaisella budjetilla liikenteessä?
              Jos kulkua haluat enemmän niin suoraan 335i/d.
              Kyllähän tuolla 325d varmasti ohjelmoituna pärjää. Karala lupaa DPF poiston jälkeen n.270hp/580nm ja siihen ne rahkeet taitaa loppua vakiona. Turbon ja suuttimet vaihtamalla sitten yli 300hp :think

              Itse ajelin 10tkm vakiolla -07 ja hyvin sillä tuli toimeen. Jos budjetti antaa myöden niin M-Sport paketilla ehdottomasti
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Toni.S
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 115
                • Helsinki

                Joo M-sport paketti on aika must. Budjettia venytetään sen mukaan millanen auto löytyy, mut kai sitä jonkulaisen 25-30t väliin sais veroineen.
                320d ois kai järkevin, mutta eihän se ole kun muutaman tonnin edullisempi

                Pitää nyt tulevalla vklla käydä koeajaa noit E9x ja E60 sarjalaisia.

                _nixu
                :Onkos ajo-ominaisuuksissa suuria eroja E91 ja E60 välillä? Kummasta itse pidät enemmän?
                - F11 LCI xda -15
                -Supra mk4 tt 6mt Euro
                Ex:
                - E91 325d -08 alpinweiss
                - E39 530d Msport mt -01
                - E46 320d toukka -02
                - Golf 3 tdi +200kw
                - B5 A4 tq ABT286
                - 8L A3 t ABT215
                - E36 325ic
                - E28 520i
                - E30
                -jne käyttiksiä

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Toni.S View Post
                  Joo M-sport paketti on aika must. Budjettia venytetään sen mukaan millanen auto löytyy, mut kai sitä jonkulaisen 25-30t väliin sais veroineen.
                  320d ois kai järkevin, mutta eihän se ole kun muutaman tonnin edullisempi

                  Pitää nyt tulevalla vklla käydä koeajaa noit E9x ja E60 sarjalaisia.

                  _nixu
                  :Onkos ajo-ominaisuuksissa suuria eroja E91 ja E60 välillä? Kummasta itse pidät enemmän?
                  Vaikea sanoa kumpi on parempi. Riippuu mihin ajoon tulee?
                  Maanteillä E60 M-sport on selvästi hiljaisempi ja mukavampi. Kun taasen E9x on ehkä enemmän ajajan auto. Aavistuksen herkempi ja ketterämmän oloinen.

                  Kyllähän tuolla budjetilla löytyy helposti asiallinen peli alle, ei tosin aivan riitä sinne 335:seen :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7418
                    • Oulu

                    Kirjoittelin jo viimekesänä E91 320dAT -(vuokra)kokemuksia tänne. Tällä kertaa vuokralla oli Espanjassa lähes ajamaton Tiefseeblau-värinen E90 318d.



                    Sininen väri toimi mukavasti yhteen beigen kangassisustan kanssa. Sensijaan hopeat sisälistat ei istuneet minusta ollenkaan. Auto oli melkoisen karvalakki varusteiltaan, xenonit, nahkaratti, vakkari ja pysäköintitutka sentään löytyi.

                    Kolme erikokoista matkalaukkua mahtui kontiin vain vaivoin, tässä suhteessa viimekesäinen farkku oli tietysti parempi. Kontissa hämmästytti perinteisen työkalukotelon puuttuminen luukusta. Tuossa kotelossahan pitäisi olla myös varoituskolmio, mutta nyt peräkontissa pyöri 2 kpl isohkoja varoituskolmioita joista vain yhden sai survottu pohjan alla olevaan syvennykseen.

                    Dieselin tärinä tyhjäkäynnillä oli eka ärsytys. Ajossa 105kW diesel manuaalilla vaati jonkin verran tottumista oman bensan jälkeen. Aluksi voimaa tuntui puuttuvan ja se tuntui tulevan viiveellä, ja mutta parin päivän ajelun jälkeen pykältäminen alkoi onnistua ja auto tuntui muuttuvan paljon paremmaksi ajaa. Start-Stop-toiminto oli minulle uutta joitain koeajoja lukuunottamatta. Enimmäkseen siitä ei ollut haittaa, mutta kerran tai pari sammutus tapahtui jotekin väärään aikaa kun en aikonutkaan pysäyttää autoa. Tai ainakin siltä tilanne tuntui. Moottori sammui myös herkästi liikkeelähdöissä ja yleensäkin totaalinen voimattomuus alle 1500 rpm teki hitaasta risteysajosta kakkosella hankalaa. Dieseliksi tässä tuntui olevan melko pitkät välitykset myös pienillä vaihteilla.

                    Jousitus toimi taas moitteetta, eikä sileillä teillä rengasäänetkään juuri häirinneet. Pahimmillaan ajettiin todella huonolla perunapeltoakin kuoppaisemalla "tiellä" ja tässäkin jousitus hoiti hommansa virheettömästi. Ainoastaan pikkutien hyppyrissä ulosjouston loppuminen aiheutti pienen kolauksen.

                    Toinen isompi ärsytys oli sama kuin viimekesänäkin, eli automaattisen ovien lukituksen toiminta silloin, kun autosta poistuu jättäen avaimen lukkoon, eikä saakaan takaovea tai peräkonttia auki. Takaovien sulkeutuminen oli myös huonoa ja niitä joutui usein paiskomaan toistakin kertaa jotta ne menisivät kiinni.

                    Kolmas pienempi ärsytys oli vaihkepin tärinä ja siihen liittyvä karkea ääni kun kepistä epähuomioissaan veti joskus kiihdytyksessä taaksepäin (parantaa kai kiihtyvyyden tunneetta ) vaihteen ollessa kakkosella tai nelosella. Samoin muovinen vaihdekepin nuppi laski laatuvaikutelmaa. Kuten viimekesänäkin, edelleen kaipasin vakkarin nappeja rattiin. Lisäksi vakkarin viiksen muovisauman viimeistely oli luvattoman heikkoa ja yläpinnalla terävä muovireuna tuntui samalta kuin jossain halvassa lelussa.

                    Keskikulutus reilun tankin vaihtelevassa ajossa oli ajotietokoneen mukaan 7,1 l/100 km. Ajo koostui reilu 400 km hyväpintaisia ja hyvin vaihtelevia pikkuteitä (tyylinä yleensä ajosta nautiskelu kuten automerkin imagoon kuuluu ), noin 300 km moottoritiesiirtymistä 120 km/h rajoituksella vakkari päällä 130 km/h mittarinopeutta, ja jonkin verran (ehkä reilu 100 km) erilaista nurkkapyöritystä pikkukylissä/uimarannalla, ei varsinaista kaupunkiajoa (ruuhkaa tai jatkuvia liikennevaloja). Paljon taloudellisemminkin varmasti voi ko. autolla ajaa, mutta hauskaa se ei ole kun nelosdieselin tärinä ja jurnutus alle 2000 rpm on sen verran ikävää. Viimekesänä Saksassa alla ollut 320dAT vei 7,4 l/100 km.


                    Last edited by Petri.Kekkonen; 07-07-2010, 21:56.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • pro_tinnitus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 273
                      • Etelä-Suomi

                      Moi,

                      Tuo vaihdekepin tutina tuntuu kuuluvan kaikkiin 4 sylinterisiin Bemarin diesel koneisiin. Ainakin omassa 163hv tutina tuntuu selvästi ja jopa näkyy kepistä. Toivottavasti päivitetyssä 177hv versiossa ovat saaneet vähenemään.

                      Varoituskolmiolle on vasemmalla puolen pyöränkoteloa oma paikkansa ja oikean puolen pyöränkotelossa on työkaluille paikka, joten ainakaan kolmio mulla ei pyöri lattialla, tiedä sitten onko tuossa LCIssä taas tehty "cost cutting" toimenpiteitä.

                      Miltä tuossa tuntui ohjaus? Omassa ohjaus on todella raskas ja tien muodot välittyvät sopivasti rattiin. Sähköisen ohjaustehostuksen lisäämisen jälkeen on valiteltu ohjaustuntuman katoamista, huomasitko mitään erikoista ohjauksen suhteen?

                      ,Tinnitus
                      Last edited by pro_tinnitus; 10-07-2010, 14:10.
                      E90 320d -05
                      EX: Z3 E36/8 3.0i

                      Comment

                      • punisher
                        Newbiemmer
                        • Jan 2005
                        • 4
                        • Turku

                        Moro!
                        Kertokaahan kaverit mielipiteitänne tälläisest autosta.


                        Itellä ei oikeastaan lainkaan tietoa tyyppivioista jne, eli kaikki kannanotot tervetulleita. Mitä varusteita näissä pitäisi ehdottamasti olla? :think

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7418
                          • Oulu

                          Originally posted by pro_tinnitus View Post
                          Miltä tuossa tuntui ohjaus? Omassa ohjaus on todella raskas ja tien muodot välittyvät sopivasti rattiin. Sähköisen ohjaustehostuksen lisäämisen jälkeen on valiteltu ohjaustuntuman katoamista, huomasitko mitään erikoista ohjauksen suhteen?
                          En huomannut mitään erityistä ohjauksessa. Voisihan se varmasti tunnokkaampikin olla, mutta minusta se toimi hyvin ja ei todellakaan ollut E39:n jälkeen ollenkaan raskas. Monet nykyautot on varmaan kevyempiä ohjata.

                          Originally posted by punisher View Post
                          Kertokaahan kaverit mielipiteitänne tälläisest autosta.


                          Itellä ei oikeastaan lainkaan tietoa tyyppivioista jne, eli kaikki kannanotot tervetulleita. Mitä varusteita näissä pitäisi ehdottamasti olla? :think
                          Ite haluisin ehdottomasti sporttipenkit ja xenonit. Varusteinfon mukaan ei ole edes sähkölaseja, vaikka ne tietysti onkin. Vakkarikin taitaa löytyä.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 20-07-2010, 16:59.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by punisher View Post
                            Moro!
                            Kertokaahan kaverit mielipiteitänne tälläisest autosta.


                            Itellä ei oikeastaan lainkaan tietoa tyyppivioista jne, eli kaikki kannanotot tervetulleita. Mitä varusteita näissä pitäisi ehdottamasti olla? :think
                            Kallis on noin karvalakki varusteilla... Aika vähän tosin ajettu, mutta eihän sekään kaikkea kerro. Sehän on ihan mitä itse pitää tärkeänä. Itse ottaisin parempi varusteisen, vaikka vähän enemmän ajettuna.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Miltzu
                              BTCF Member
                              • May 2008
                              • 2476
                              • Finland

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Ite haluisin ehdottomasti sporttipenkit ja xenonit. Varusteinfon mukaan ei ole edes sähkölaseja, vaikka ne tietysti onkin. Vakkarikin taitaa löytyä.
                              En nyt tosta kyseisestä autosta tai sen hinnasta osaa sanoa mitään, mutta en mä sanois että sporttipenkit on "make it or break it" jos auto on muuten hyvä ja hinta on kohdallaan. Mulla on E92 335 ilman sporttipenkkejä enkä oo kyllä niitä kaivannut, todella hyvät ne vakkaripenkitkin on.

                              Comment

                              • -Jarmo-
                                Newbiemmer
                                • Sep 2007
                                • 13
                                • Oulu

                                Muutaman vuoden tauon jälkeen paluu Bmw:n rattiin on alkanut houkuttaa. Tästä keskustelusta on ollut erinomaisen paljon hyötyä autonvaihdon suunnittelussa. Houkuttelevimmalta vaihtoehdolta on alkanut tuntumaan sopivan E91:n hakeminen Saksasta, budjetti veroineen voisi olla 20t euron luokkaa.

                                Nykyinen menopelini on toiminut erittäin luotettavasti. Ihmeempiä korjauksia ei ole tarvinnut tehdä vaikka ikää autolla on reilut 8 vuotta ja kilometrejäkin yli miljoonan neljäsosa. Luotettavaa kyytiä pitäisi siis seuraavankin auton tarjota, lisättynä ajamisen ilolla ja laadun tunnulla (ajamisen iloa nykyinen ei juuri tarjoa). Vuodessa kilometrejä kertyy vajaa 40 tuhatta, jotka koostuvat pääasiassa päivittäisestä työmatkasta maantietä pitkin. Kaupunkiajoa tulee suhteellisen vähän. Kiikarissa on 320d, mutta ottaakko manuaali vai automaatti? Automaatin mukavuus houkuttelisi, mutta kauhukertomukset hintavista laatikkoremonteista pistävät miettimään. Lähinnä kaipaisin kokemuksia automaatin kestävyydestä vs. manuaali.
                                E91 320dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎