Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    Originally posted by touring39 View Post
    Mikäs ihme se CA sitten on???
    Oliskohan tässä tarkotettu Comfort Accessia?

    Joo-o, olishan se E61 ollu makiampi itellekki, ja halvempi ku E91, mutta kun ei mahdu talliin pituuden puolesta, tai ehkä just ja just mahtuis jos vähän siirtelis paria tolppaa.

    Ja nyt jos alat tinkaamaan että kyllä 5-sarjalainen on kalliimpi niin eipä se vaan noilla meikäläisen arvostamilla varustetasoilla ja noin 3 vuotta vanhoja ensimmäiseltä omistajalta ostetuissa autoissa niin mene, 3-sarjalaisia on tilattu yleensä vähemmillä varusteilla ja niitä mitä myydään paremmin varusteltuina, hintakin on hyvässä huudossa...
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      Originally posted by touring39 View Post
      Täytyy kyllä taas sen verran avautua e90:stä, että mun mielestä kyseinen korimalli sopii teineille ja naisihmisille....Jotenkin hävettää aina olla tolla pikkupenarilla liikenteessä. Iso mies...
      Jaa-a.Itse kun ostin E60;niin parin vuoden päästä se kohlo piti hävittää.Itseni mielestä E60 on ihan kuraa LCI malliin asti,sen jälkeen tullut vain semi parannuksia...E90 ja E92 ratissa viihtynyt huomattavasti paremmin.Vieläkin naurattaa kun joku ajaa E60:llä,niin "ison penarin kuskin" on pakko päästä esim.valoissa viereen tai kaksi kaistaisella tiellä väkisin ohi/viereen ja pällistellä sieltä "mikäs pikkupenari se siinä" ilmeellä....varsinkaan jos E60 on jopa vajaa sylinterinen/Giisseli!

      Originally posted by touring39 View Post
      mutta mun mielestä, jos on paljon ajoa ja pitää saada kunnolliset rattaat alle, pitää auton olla 5-satku tai sitä isompi.
      Tässä samaa mieltä,E60 on työkoneeksi hyvä!

      E60...seen that,own that...never going back...
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        Originally posted by b mutteri kasa View Post

        Tässä samaa mieltä,E60 on työkoneeksi hyvä!
        Näinhän se on. Viimeksi perjantaina ajelin Joensuusta kotiin, about 7 tuntia. Koko matkan oli istuimen ilmastointi päällä, osan matkaa hierontakin. Tutkaohjattu cruise piti huolta jonossa ajamisesta, ja tulin virkeänä ja levänneenä kotiin. Lauantaina kun ajelin vaimon "Pikulla" metsästäessäni annelin polttimoa kuuskymppiseen, rupes selkä puutumaan vakiojakkaroissa jo 20 min jälkeen

        Olis meinaan tuskaa ajaa tommosella rimpulalla pitempää siirtymää. Ja mulle ei e90 sporttijakkaratkaan sovi, kun niissä selän sivutuet on liian lähekkäin. Lieneekö jossain mallissa niihin säätö, en tiedä.

        Moottorin tehoista ei juuri tuollaisessa ajossa ole hyötyä, enkä katso kuuluvani tohon provo-penaristien luokkaan, vaikka e60:llä ajankin. 2000 kilsaa viikossa karsii kaiken tuollaisen turhan sähläämisen pois...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • jyrbba69
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2394
          • Kouvola

          Saakos logic7 / vastaavan retrofitattua edes semi-inhimillisesti?
          2015 AMG GTS
          -----------------------------

          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
          [email protected]

          Comment

          • mkmk
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 460
            • Kuopio

            Originally posted by touring39 View Post
            Täytyy kyllä taas sen verran avautua e90:stä, että mun mielestä kyseinen korimalli sopii teineille ja naisihmisille.
            Jotenkin hävettää aina olla tolla pikkupenarilla liikenteessä. Iso mies...
            Samaa mieltä oon, 3satasethan on aina olleet tai ainakin pyritty suunnittelemaan nuorekkaiksi ja jopa hieman sporttisiksi, eli eikös se oo toisin sanoen sitte samaku teinimalli.
            Last edited by mkmk; 23-05-2010, 12:34.
            käyttis: F30 xDrive
            ex: E90 325i shöwroom

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by touring39 View Post
              Näinhän se on. Viimeksi perjantaina ajelin Joensuusta kotiin, about 7 tuntia. Koko matkan oli istuimen ilmastointi päällä, osan matkaa hierontakin. Tutkaohjattu cruise piti huolta jonossa ajamisesta, ja tulin virkeänä ja levänneenä kotiin. Lauantaina kun ajelin vaimon "Pikulla" metsästäessäni annelin polttimoa kuuskymppiseen, rupes selkä puutumaan vakiojakkaroissa jo 20 min jälkeen

              Olis meinaan tuskaa ajaa tommosella rimpulalla pitempää siirtymää. Ja mulle ei e90 sporttijakkaratkaan sovi, kun niissä selän sivutuet on liian lähekkäin. Lieneekö jossain mallissa niihin säätö, en tiedä.

              Moottorin tehoista ei juuri tuollaisessa ajossa ole hyötyä, enkä katso kuuluvani tohon provo-penaristien luokkaan, vaikka e60:llä ajankin. 2000 kilsaa viikossa karsii kaiken tuollaisen turhan sähläämisen pois...

              eikös noissa E90 sportti penkeissä ole kaikissa selkänojan sivuttaistukien säätö? nappula penkin etukulmassa ja on meinaan todella hyvät istua pidempääkin matkaa
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 935
                • Espoo

                Originally posted by bemu2000 View Post
                eikös noissa E90 sportti penkeissä ole kaikissa selkänojan sivuttaistukien säätö? nappula penkin etukulmassa ja on meinaan todella hyvät istua pidempääkin matkaa
                Ymmärtääkseni. Minulla on sporttinahkajakkarat omassani. Muuten ne ovat käsisäätöiset, mutta sähköllä säätyy sivutuet. Voin sanoa, että jos ne ovat sädetty liian kapealle, niin sen kyllä huomaa. Itse joudun pitämään lähes ääriasennossa, vaikka olen normipainoinen ja lihastakin on yläselässäkin vain kohtuullisesti:think
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • PekkaM
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 29
                  • Oulu

                  Täytyy itte kans antaa kommenttia tuohon E90 vs E60 niin itelle oli kyllä selvä valinta tää ysikymppinen. E60/61 kyllä miellyttää myös silmää mutta juuri tää kompakti koko ja ulkonäkö vaikutti eniten valintaan noiden välillä. Penkeistä puheenollen niin kyllä nää sporttijakkarat sopii ainakin mun kropalle kuin valettu, myös pitemmällä matkalla ja sivuttaistukihan säätyy sähköllä.
                  Selvästihän tää on "nuoremmille" kuskeille suunnattu mutta itte en luokittelis teiniratsuksi vielä. Kyllä ne corollat, golfit yms sinne ennemmi kuuluu!
                  Kaikista eniten on jälkikäteen jääny harmittaan vaan se, että en ostanut 330:sta..ja tietty se vakkarin puute. kokonaisuuteen olen kyllä ollut sen verran tyytyväinen, että seuraavaksi päivittyy E91 330:seen.

                  Comment

                  • mkmk
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 460
                    • Kuopio

                    Originally posted by PekkaM View Post
                    Selvästihän tää on "nuoremmille" kuskeille suunnattu mutta itte en luokittelis teiniratsuksi vielä. Kyllä ne corollat, golfit yms sinne ennemmi kuuluu!
                    Kaikista eniten on jälkikäteen jääny harmittaan vaan se, että en ostanut 330:sta..ja tietty se vakkarin puute. kokonaisuuteen olen kyllä ollut sen verran tyytyväinen, että seuraavaksi päivittyy E91 330:seen.
                    Itellä oli kans vaakakuppi enemmän 330i puolella vuos sitte ku autoa vaihoin, mutta 325i kattelin kans ja sellasen sitte laitoin. Ja kumma kyllä en oo katunu yhtään, kyllä tälläki ihan hyvin kerkeää. Oma lukunsa olisi sitte 335i, siinä alkas oleen jo oikeasti eroa tehoissa, tosin valitettavasti hinnassakin.
                    Kattelin Saksan ja Ruottin hinnatki sillon läpi ja jos oisin sieltä hakenu nii ois ollu ehottomasti 330i, kun hintaero oli mitätön. Mutta Suomessa kun niitä on vähän tarjolla, niin hinta pompsahtaa käytetyissä aivan kohtuuttomasti mentäessä 325->330.

                    Ja ei muutaku vakkari vaan jälkikäteen asennukseen, se on kyllä ihan must jos meinaat autoa vielä jonkun vuoden pitää
                    käyttis: F30 xDrive
                    ex: E90 325i shöwroom

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 935
                      • Espoo

                      Originally posted by mkmk View Post
                      Itellä oli kans vaakakuppi enemmän 330i puolella vuos sitte ku autoa vaihoin, mutta 325i kattelin kans ja sellasen sitte laitoin. Ja kumma kyllä en oo katunu yhtään, kyllä tälläki ihan hyvin kerkeää. Oma lukunsa olisi sitte 335i, siinä alkas oleen jo oikeasti eroa tehoissa, tosin valitettavasti hinnassakin.
                      Kattelin Saksan ja Ruottin hinnatki sillon läpi ja jos oisin sieltä hakenu nii ois ollu ehottomasti 330i, kun hintaero oli mitätön. Mutta Suomessa kun niitä on vähän tarjolla, niin hinta pompsahtaa käytetyissä aivan kohtuuttomasti mentäessä 325->330.

                      Ja ei muutaku vakkari vaan jälkikäteen asennukseen, se on kyllä ihan must jos meinaat autoa vielä jonkun vuoden pitää
                      Itsellä oli kanssa 330iA kiikarissa, mutta se kerkis mennä niin oli 325iA:han tyytyminen. Vähän pelkäsin, että jos jää kaivelemaan, kun alunperin piti 330 saada, mutta en ole kyllä katunut jälkeen päin.

                      Vaihdoin E39:stä pois lähinnä sen takia, että tilaa ja kokoa ei minun käytöllä tarvitse olla, vaikka onhan 5-saataa sarjalainen kulultaan ihan erityylinen.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7418
                        • Oulu

                        Originally posted by touring39 View Post
                        Ja mulle ei e90 sporttijakkaratkaan sovi, kun niissä selän sivutuet on liian lähekkäin.
                        Oiskohan siinä sitten mulle täydellinen jakkara, kun E39 sporttien ainoa vika on liian leveä selkänoja. Perjantaina ajettu Alfa 159 ti-pack varustein oli tässä suhteessa (no siis vain tässä) paljon parempi koska selkänoja oli kapea.

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Ymmärtääkseni. Minulla on sporttinahkajakkarat omassani. Muuten ne ovat käsisäätöiset, mutta sähköllä säätyy sivutuet.
                        Eli onko nuo nyt aina säädettävät E9x sporteissa?
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • 535SD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1068
                          • Lahti

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Oiskohan siinä sitten mulle täydellinen jakkara, kun E39 sporttien ainoa vika on liian leveä selkänoja. Perjantaina ajettu Alfa 159 ti-pack varustein oli tässä suhteessa (no siis vain tässä) paljon parempi koska selkänoja oli kapea.


                          Eli onko nuo nyt aina säädettävät E9x sporteissa?
                          Kyllä ON.
                          Olleita ja menneitä
                          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            Originally posted by touring39 View Post
                            ...istuimen ilmastointi päällä...
                            Ihan jees sen 2-3 min ennen kuin auto viilennyt...

                            Originally posted by touring39 View Post
                            ...osan matkaa hierontakin...
                            Ihan kuraa,sama kuin laittais penkkiin OBH-nordican hierovan istuimen,sen jälkeen selkä ihan paskana!

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Ja mulle ei e90 sporttijakkaratkaan sovi, kun niissä selän sivutuet on liian lähekkäin. Lieneekö jossain mallissa niihin säätö, en tiedä.
                            Täällähän isoa porukkaa on,itse 175/85 kg puntteja heilutellaan,tatamilla painimassa käydään ja siivet mahtuu hyvin E9X sporttijakkoroihin ja aina sivutuet kiristettynä!
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 935
                              • Espoo

                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Täällähän isoa porukkaa on,itse 175/85 kg puntteja heilutellaan,tatamilla painimassa käydään ja siivet mahtuu hyvin E9X sporttijakkoroihin ja aina sivutuet kiristettynä!
                              Itse 179/85Kg, voimatreeniä koko keholle ym., mutta melkein leveimmässä asennossa saa sivutuet olla, vaikka en oikeasti ole mikään iso enkä leveä. Tosibodarille voisi kyllä tehdä tiukkaa.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • jyrbba69
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2394
                                • Kouvola

                                Originally posted by mkmk View Post
                                Itellä oli kans vaakakuppi enemmän 330i puolella vuos sitte ku autoa vaihoin, mutta 325i kattelin kans ja sellasen sitte laitoin. Ja kumma kyllä en oo katunu yhtään, kyllä tälläki ihan hyvin kerkeää. Oma lukunsa olisi sitte 335i, siinä alkas oleen jo oikeasti eroa tehoissa, tosin valitettavasti hinnassakin.
                                Kattelin Saksan ja Ruottin hinnatki sillon läpi ja jos oisin sieltä hakenu nii ois ollu ehottomasti 330i, kun hintaero oli mitätön. Mutta Suomessa kun niitä on vähän tarjolla, niin hinta pompsahtaa käytetyissä aivan kohtuuttomasti mentäessä 325->330.

                                Ja ei muutaku vakkari vaan jälkikäteen asennukseen, se on kyllä ihan must jos meinaat autoa vielä jonkun vuoden pitää
                                Itse taas just pällistelly saksasta E92:sta ja päädyin siihen ettei ole mitään järkeä ottaa kuin 335:sta niin monella varusteella kuin löytyy. Koska hintaerot ovat niin mitättömät. Tuntui että on ihan sama otanko 330 vai 335...
                                2015 AMG GTS
                                -----------------------------

                                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎