Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x orig. webaston modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kuulostaa vallan erikoiselta järjestelyltä. Näistä F30 Webastollisen letkutuksista ei valitettavasti osakaavioista löydy ollenkaan kuvaa. Pitäisi tutkailla tarkemmin Webaston retrofit-ohjetta. (Löytyykö Böntiltä?) Muilta osin letkuksessa ei sinänsä näyttäisi olevan mitään niin ihmeellistä, etteikö tätäkin saisi kohtuuvaivalla asennettua sarjaan.
    Joo kyllä minä sekoilin sen ohjeen kanssa, ihan normaalisti kiertää
    Pistin sulle privaa. Lämppärin paluuletkusta lähtee takaiskuventtilillä varustetulla t-haaralla letku, menee pumpun ja webaston kautta normaalilla t-haaralla lämppärin menoletkuun. Järkevä tietenkin kytkee tuon niinku tässä topicissa on jo todettu. Lämppärikennon menoletkusta otetaan pätkä pois ja webasto kytketään siihen väliin, putki nro 2: http://www.etk.cc/bmw/EN/search/sele...CE/64/64_1884/

    Tähän autoon ei ole samalla lailla tehdasletkuja kuin aiempiin korimalleihin, letkut rakennellaa asennussatsin mukana tulleista pätkistä. Oon siinä käsityksessä että näitä ei edes asenneta tehtaalla vaan vasta luovutushuollon yhteydessä, Suomen tapauksessa siis Hangossa.
    Last edited by böntti; 29-09-2014, 23:03.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Osittain viitaten noihin Böntin kuviin. Bensakoneisissa kennolta palaavan linjan passiivinen T-haara on tuossa konehuoneen etualaosassa kulkevassa putkessa. KLIK Eli tuo putki pitää vaihtaa tai vaihtoehtoisesti Webastolle lähtevä haara pitää koittaa jotenkin tulpata. Uusi putki siistimpi ja toimintavarmempi vaihtoehto.

      Moottorilta vaihtoventtiilille tuleva linja pitää ohjata Webastolle ja Webastolta lähtevä linja suoraan kennolle vaihtoventtiilin ohi. KLIK
      Itsellä tosiaan ongelmana että tuo kennolta palaavan linjan putki on jo webastottoman putki (vaikka on tehdaswebasto) enkä pikaisella kuikuilulla saanut selville miten nuo loput putket siellä kulkevat. Vaihtoventtiili kuitenkin löytyy vielä ja sen kautta kulkee jotain.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #33
        Originally posted by brainsurgery View Post
        Itsellä tosiaan ongelmana että tuo kennolta palaavan linjan putki on jo webastottoman putki (vaikka on tehdaswebasto) enkä pikaisella kuikuilulla saanut selville miten nuo loput putket siellä kulkevat. Vaihtoventtiili kuitenkin löytyy vielä ja sen kautta kulkee jotain.
        Sinulla lienee tuo Webaston haara jo aiemmin kennolta palaavassa letkussa. Nr.8 Tuo sama kuvahan on jo aiemmin esiintynyt tässä keskustelussa muiden mallien kohdalla, mutta niissä ei löydy osanumeroa tuolle letkuversiolle, eli sitä ei myöskään niissä autoissa ole, vaan se Weban haaroitus on tehty siitä kiinteästä putkesta erkanevaksi.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Clavurion View Post
          Sinulla lienee tuo Webaston haara jo aiemmin kennolta palaavassa letkussa. Nr.8 Tuo sama kuvahan on jo aiemmin esiintynyt tässä keskustelussa muiden mallien kohdalla, mutta niissä ei löydy osanumeroa tuolle letkuversiolle, eli sitä ei myöskään niissä autoissa ole, vaan se Weban haaroitus on tehty siitä kiinteästä putkesta erkanevaksi.
          Jep, tuon sen täytyy olla. Jos on tuota muutosta tekemässä, kannattaa ehkä varmistaa, mistä tuo webastolle menevä putki lähtee. Ei tule sitten tilattua vääriä osia.
          Last edited by brainsurgery; 01-10-2014, 09:17.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Osittain viitaten noihin Böntin kuviin. Bensakoneisissa kennolta palaavan linjan passiivinen T-haara on tuossa konehuoneen etualaosassa kulkevassa putkessa. KLIK Eli tuo putki pitää vaihtaa tai vaihtoehtoisesti Webastolle lähtevä haara pitää koittaa jotenkin tulpata. Uusi putki siistimpi ja toimintavarmempi vaihtoehto.

            Moottorilta vaihtoventtiilille tuleva linja pitää ohjata Webastolle ja Webastolta lähtevä linja suoraan kennolle vaihtoventtiilin ohi. KLIK
            Itselläni siis putki numero 8 korvataan putkella numero 2. Putket 2 ja 3 saa varmaankin aika helposti liitettyä jatkolla toisiinsa. Ainoastaan putken numero 1 vetäminen tuonne webaston menoon vaatii uutta vetoa.

            Löytyyköhän PK-seudulta joku joka haluaisi tuon tehdä? Vaihdoin autopaikalla tuon putken 8 jatkeena olevan paluuvesiletkun ja siellä on todella vähän tilaa vaihdella noita letkuja. Pitäisi auto ainakin saada ilmaan.

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #36
              Webaston letkumuutos tuli tehtyä tänään Clavurionin ohjeiden mukaisesti kun sai nuo osat vihdoin Pielmeieriltä.

              Toimii
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #37
                Originally posted by JP-76 View Post
                Webaston letkumuutos tuli tehtyä tänään Clavurionin ohjeiden mukaisesti kun sai nuo osat vihdoin Pielmeieriltä.

                Toimii
                Hieno homma!
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Itselläni siis putki numero 8 korvataan putkella numero 2. Putket 2 ja 3 saa varmaankin aika helposti liitettyä jatkolla toisiinsa. Ainoastaan putken numero 1 vetäminen tuonne webaston menoon vaatii uutta vetoa.
                  Voiko tuon vesiventtiilin ohittaa kokonaan, tulpata reiät ja jättää sähköt kiinni? Juttelin erään kaverin kanssa asiasta ja hän sanoi, että tuossa saattaa olla lämpötila-anturi, joka alkaa ilmoittelemaan jos ei vesi kierrä. Löytyykö webastottomasta versiosta vastaavaa vesiventtiiliä?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Voiko tuon vesiventtiilin ohittaa kokonaan, tulpata reiät ja jättää sähköt kiinni? Juttelin erään kaverin kanssa asiasta ja hän sanoi, että tuossa saattaa olla lämpötila-anturi, joka alkaa ilmoittelemaan jos ei vesi kierrä. Löytyykö webastottomasta versiosta vastaavaa vesiventtiiliä?
                    En nyt ihan ymmärtänyt, mitä tällä haet. Toki sen vaihtoventtiilin voi irtonaisena jättää sinne, mutta näppärämpi siihen on tilalle laittaa aiemmin mainittu tehovastus.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      En nyt ihan ymmärtänyt, mitä tällä haet. Toki sen vaihtoventtiilin voi irtonaisena jättää sinne, mutta näppärämpi siihen on tilalle laittaa aiemmin mainittu tehovastus.
                      Niin että onko siellä jotain lämpöä mittaavia antureita jotka eivät enää anna oikeaa lukemaa, jos tuon koko venttiilin poistaa kierrosta?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Niin että onko siellä jotain lämpöä mittaavia antureita jotka eivät enää anna oikeaa lukemaa, jos tuon koko venttiilin poistaa kierrosta?
                        Kyllä se on pelkkä solenoidilla toimiva vaihtoventtiili, johon menee yhdellä liittimellä kaksi johtoa. Venttiilin poistohan on vain osa muutosta.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          #42
                          Paikka, josta kysyin muutostyötä, kertoi tehneensä noita bemareihin aiemmin. Kaveri sanoi että ei tee muutoksia webastolle menevään osuuteen vaan muuttaa letkuja "yläpuolella" siten, että myös vaihtoventtiili jää paikalleen.

                          Tässä noita kuvia tutkittuani en ole vielä keksinyt miten noita letkuja saisi järkevästi järjesteltyä niin, että webastolle menevää letkua ei pistetä uusiksi ja että vaihtoventtiili jää paikoilleen. Kyse on siis edelleen 335i:stä. Saattaa olla, että jollain toisella koneella olevaa on saanutkin muokattua siten.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Paikka, josta kysyin muutostyötä, kertoi tehneensä noita bemareihin aiemmin. Kaveri sanoi että ei tee muutoksia webastolle menevään osuuteen vaan muuttaa letkuja "yläpuolella" siten, että myös vaihtoventtiili jää paikalleen.

                            Tässä noita kuvia tutkittuani en ole vielä keksinyt miten noita letkuja saisi järkevästi järjesteltyä niin, että webastolle menevää letkua ei pistetä uusiksi ja että vaihtoventtiili jää paikoilleen. Kyse on siis edelleen 335i:stä. Saattaa olla, että jollain toisella koneella olevaa on saanutkin muokattua siten.
                            Printtaa RealOEM:sta kaikki asiaan liittyvät letkukaaviot ja pyydä niistä näyttämään, miten suunnittelivat muutoksen tekevänsä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Kema
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 71
                              • Oulu

                              #44
                              Missä mahtaa sijaita e91 dieselwebaston pumppu? Yritin zoomailla kohtaa realoem mutta tuloksetta.

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                #45
                                Vesipumppu laitteessa ja polttoainepumppu auton alla ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎