Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x orig. webaston modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    #61
    Nuo skemat vaikuttaa aivan kuranteilta. Sitten vain letkuvetoja tekemään.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #62
      No älä nyt sentään vesiventtiliä heitä kuikkaan mutta vaihtoventtiili kyllä joutaa vaihtoon.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #63
        Originally posted by böntti View Post
        No älä nyt sentään vesiventtiliä heitä kuikkaan mutta vaihtoventtiili kyllä joutaa vaihtoon.
        Ei vaaraa, kun E9x-sarjalaisista ei vesiventtiiliä löydy.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #64
          Aivan, lämpötilan säätö hoidetaan e9x-sarjassa ilmaläpillä. Olimpas hupsu

          Näin siinä käy kun samaan aikaan pelailee buggy boyta ja selailee btcf:ää ����
          Last edited by böntti; 29-08-2015, 02:09.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 876
            • Keski-Suomi und Sawo

            #65
            Originally posted by Clavurion View Post
            Ei vaaraa, kun E9x-sarjalaisista ei vesiventtiiliä löydy.
            Originally posted by böntti View Post
            No älä nyt sentään vesiventtiliä heitä kuikkaan mutta vaihtoventtiili kyllä joutaa vaihtoon.
            Huono sanavalinta ja ajatusvirhe.

            Btw. Tuli pikkasen oksennusta suuhun kun katoin tuon webastottoman mallin paluuletkun hintaa; 95,65 €! Eikai siinä kun tulppailemaan sitten..

            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


            O: E24 osasia

            Comment

            • Joni_R
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 134
              • Ylivieska

              #66
              Kysytään nyt täältäkin. Missä tuon salavalikon kautta näkyvän nesteen lämpötilan mittaava anturi sijaitsee? Ja pitäisikö orig. Webaston pyörittäminen vaikuttaa tämän anturin antamaan arvoon kovinkin paljon? Olen tässä testaillut tuota webastoa ja kyllähän kabiiniin tulee lämmintä hyvin, mutta myös tuo nesteen lämpö nousee +7c:stä +15c:hen reilun vartin lämmittämisellä ulkolämpötilan ollessa alle 10c.

              Ja vielä pienenä detailina tuo lämpölukema alkaa heti lämmityksen päätyttyä laskemaan (edellämainituissa olosuhteissa) jostain +27c:stä ja tasaantuu tuohon 15c:hen.
              F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
              ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

              Comment

              • Heikkiher
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 94
                • Vihti

                #67
                Kelit kylmenee ja olisihan moottorikin hyvä saada lämpimäksi. Kyseessä N54 335i vm.07

                Tein tälläisen kuvan täältä lukemani perusteella, voisiko joku tarkistaa olenko pahasti hakoteillä muutoksen suhteen. Mietityttämään jäi mihin "?" oleva liitos tulee, paisuntäsäiliöön? Samassa kohtaa oleva haaroitus pitänee tulpata tai vaihtaa uuteen letkuun.



                Tehty siis alunperin tästä: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_1561

                Mietityttää myös webastossa oleva vesipumppu, muutoksen jälkeen kun vesi kiertää kokoajan webaston kaútta. Pitääkö pumpun pyöriä myös moottorin ollessa käynnissä vai virtaako vesi vain pumpun lävitse?
                Last edited by Heikkiher; 19-10-2015, 21:42.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #68
                  Kokonaisuus hahmottuu ehkä paremmin erona tuossa keulan alaosassa kulkevassa paluuputkessa, josta Webastollisessa haara Weballe. Muutoksen jälkeen se linja tulpataan tai hommataan tilalla ilman Webastoa varustetun paluuputki.



                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • karsta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Hollola

                    #69
                    Originally posted by Kilpuri View Post
                    Asiasta on keskusteltu E60 aiheisessa keskustelussa (www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453), mutta josko sinne ei välttämättä kaikki E9x omistajat eksy niin avasin uuden topicin. Ongelmahan on se, että alkuperäinen webasto (536 Auxiliary heating) ei lämmitä ollenkaan konetta. Webasto sulkee paluulinjan ja lämmittää 5kW tehollaan vain osaa, mikä kiertää lämppärinkennolla.

                    E6x:ssä pystyy vastuksella kikkailemaan homman niin, että lämmittää myös konetta. Onnistuuko vastaava E9x:ssä ilman ongelmia? Vai voiko homman modata jotenkin muuten simppelisti, ilman letkumuutoksia? Toisaalta jos letkumuutoksiin on mentävä, miten ne kannattaa rakennella jotta taas säästytään ongelmilta. Voiko esim. vesipumpun kierrättämä vesi tehdä jotain webaston pumpulle?

                    Ts. onko joku onnistuneesti modannut originaali webaston lämmittämään myös konetta? Jos on, miten?
                    Itselläni on tuo 0536-tehdasvarustelämmitin, mutta lueskelin netistä että on olemassa lämmitinmalleja jotka lämmittää sekä moottoria että sisätiloja. Onko se sitten eri varustekoodilla? Mistä asia selviää parhaiten että lämpiääkö moottori vai ei, jonkin valikon kautta? Ainakin kabiini lämpiää omassa ok.
                    Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                    Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #70
                      Originally posted by karsta View Post
                      Itselläni on tuo 0536-tehdasvarustelämmitin, mutta lueskelin netistä että on olemassa lämmitinmalleja jotka lämmittää sekä moottoria että sisätiloja. Onko se sitten eri varustekoodilla? Mistä asia selviää parhaiten että lämpiääkö moottori vai ei, jonkin valikon kautta? Ainakin kabiini lämpiää omassa ok.
                      Katsot piilovalikosta (hidden menu)nesteen lämmöt kun webaa käytetty jonkin aikaa mutta kone ei käynnissä.
                      Jos webasto lämmittää vain sisätilaa ei koneen lämmöt nouse kuin muutaman hassun asteen.

                      Edelliselle vastaus...minulla on sellainen "viritys",että venttiilistä poistettu vain tiiviste.
                      Kun kone ei käynnissä se "vuotaa"nestettä myös moottorin puolelle.
                      Ihan toimiva ratkaisu jos ei halua tehdä letkumuutoksia.
                      Ei varmaankaan paras,mutta hyvin on toiminut...lämmittää enemmän konetta kuin sisätilaa.
                      Last edited by Nettipepe; 29-10-2015, 12:35.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • karsta
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 263
                        • Hollola

                        #71
                        Originally posted by Nettipepe View Post
                        Katsot piilovalikosta (hidden menu)nesteen lämmöt kun webaa käytetty jonkin aikaa mutta kone ei käynnissä.
                        Jos webasto lämmittää vain sisätilaa ei koneen lämmöt nouse kuin muutaman hassun asteen.

                        Edelliselle vastaus...minulla on sellainen "viritys",että venttiilistä poistettu vain tiiviste.
                        Kun kone ei käynnissä se "vuotaa"nestettä myös moottorin puolelle.
                        Ihan toimiva ratkaisu jos ei halua tehdä letkumuutoksia.
                        Ei varmaankaan paras,mutta hyvin on toiminut...lämmittää enemmän konetta kuin sisätilaa.
                        Aamulla n. 0 astetta ulkona, webasto käynnissä 25min, ja jäähdytysnesteen lämpötila +7 astetta, joten eipä tuo taida hirveämmin konetta lämmitellä.

                        Minkähänlainen homma on tehdä dieseliin tuommonen modaus, että saisi koneellekin lämpöä? Pystyykö itse tekemään helposti vai kannattaako viedä jollekin ammattilaiselle?

                        Ja kannattaako Webastoa pitää käynnissä liikkeellelähdön jälkeen, onko siitä enää mitään hyötyä?
                        Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                        Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                        Comment

                        • Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

                          #72
                          Originally posted by karsta View Post
                          Aamulla n. 0 astetta ulkona, webasto käynnissä 25min, ja jäähdytysnesteen lämpötila +7 astetta, joten eipä tuo taida hirveämmin konetta lämmitellä.

                          Minkähänlainen homma on tehdä dieseliin tuommonen modaus, että saisi koneellekin lämpöä? Pystyykö itse tekemään helposti vai kannattaako viedä jollekin ammattilaiselle?

                          Ja kannattaako Webastoa pitää käynnissä liikkeellelähdön jälkeen, onko siitä enää mitään hyötyä?
                          Automaattisesti webasto on päällä niinkauan kun saavutetaan normaali käyntilämpö.
                          Tottakai se kannattaa kun lämpenee kone ja sisätila nopeammin.
                          Teoriassa säästää jopa polttoainetta.

                          Jos letkumuutos ratkaisuun päätyy niin joku foorumillakin pyörivä ammattilainen tekee sen varmaan nopeammin.
                          Venttiilin tiivisteen poisto ei kyllä ole iso homma tehdä itsekin
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            #73
                            Vaimolle tuli 320d hommattua, edellisen omistajan mukaan tehdas webasto on toiminut hyvin viime talvena, nyt oli kaukkari(se tikkuaskia isompi kolme nappinen, mode, on ja off.) mykkä, vaihdoin patterin niin heräs, muttei auto reagoi mitenkään. Mites tuo paritus menikään? Mites ajotiekoneesta saa päälle, ei idriveä?
                            Edellinen omistaja kertoi myös koneen lämpenevän, itse ei ole asialle mitään tehnyt. Hieman epäilen, pitää kokeilla, mihis jäähdytin nesteet lämpenee tällä lauhalla kelillä vaikka 20min päällä ololla, versus kylmänä?

                            Kukas innokas modauksen tekisi?
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #74
                              Terminal R = radiovirta, CAS = Car Access System.

                              Initialising Telestart transmitter

                              The Telestart transmitters must be initialised manually.
                              2 Telestart transmitters can be initialised and used per vehicle.

                              Initialising the Telestart transmitter

                              Note: Initialise both Telestart transmitters directly in succession.
                              After switching terminal R on and off, the CAS is ready to teach in Telestart transmitters in a period of 30 seconds. If both Telestart transmitters are taught in directly in succession (within the 30 seconds), both telestart transmitters are ready to function.

                              If only one Telestart transmitter is taught in within the 30 seconds, then only the last Telestart transmitter to be taught in will be operational.

                              Telestart transmitters up to 03/2007 (ON/OFF/MODE):

                              Sequence for initialisation:

                              1. Close all vehicle doors.

                              2. Switch terminal R on and off (maximum ON time 5 seconds)

                              The Car Access System (CAS) is ready for initialisation for approx. 30 seconds.

                              3. Press the OFF button of the Telestart transmitter within 5 seconds and, with the OFF button held pressed, briefly press the ON button 3 times.

                              4. Release both buttons. The indicator lamp for the status indicator flashes (3 times).

                              5. The central locking signals successful initialisation of the Telestart transmitter by immediately locking and unlocking.

                              The initialisation procedure must be repeated if there is no checkback signal from the central locking.

                              Starting with Point 3, repeat the procedure to initialise the second Telestart transmitter.


                              Telestart transmitter as of 03/2007 (ON/OFF) (not E65, E66):

                              Sequence for initialisation:

                              1. Close all vehicle doors.

                              2. Switch terminal R on and off (maximum ON time 5 seconds)

                              The Car Access System (CAS) is ready for initialisation for approx. 30 seconds.

                              3. Within 10 seconds, simultaneously press the ON button and the OFF button for 3 seconds. The (LED) indicator lamp lights up orange.

                              4. Release both buttons at the same time.

                              5. Within 10 seconds (while the indictor lamp is still lit) briefly press the ON button three times. The indicator lamp flashes (for approx. 1.5 seconds).

                              6. The central locking signals successful initialisation of the Telestart transmitter by immediately locking and unlocking.

                              The initialisation procedure must be repeated if there is no checkback signal from the central locking.

                              Starting with Point 3, repeat the procedure to initialise the second Telestart transmitter.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • JyriSalmi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 45
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Terve!

                                Tässä olis e91 320d webaston muutos kuva lämmittämään moottoria. Kommentoikaa olenko ymmärtänyt asian oikein?

                                Kiitos kaikille etukäteen
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎