Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 933
    • Espoo

    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Tämä on nykyisin myynnissä oleva G-Tech Pro. Laite kiinnitetään imukupilla tuulilasiin samoin kuin esim. navigaattori. Värkki tasaa itse kiihtyvyysanturin eli kiinnitysasennolla ei ole suurta väliä. Tuostahan näkisi jonkinlaisen arvion tehoistakin mutta sitä varten tarvitaan auton paino enkä ole vielä löytänyt sopivaa paikkaa missä saisi punnittua auton kuskeineen ajokunnossa, kaatopaikalla ehkä...
    Pitää varmaankin tehdä joku imukuppipatentti tuohon, jolla sen saisi suoraan kiinni (tuo vaatii sen). Jostain pitäisi ne imukupit löytää. Näkisi vähän millaista hajontaa porukalla on näiden kulkineiden kanssa ja jos jotain huollettavaa tulee, niin oliko vaikutusta. Näis siis mittaustarkkuuden rajoissa toki.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • JayJay-
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 625
      • jkl

      Omassa tuli 4.1 valikon kautta 61-62l/h tasasella, loivaan mäkeen 64,x l/h.
      Auto 325i,manuaali, n 140 tkm--> huolto edessä.
      Autoton..
      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

      Comment

      • Eki79
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 15
        • finland

        Originally posted by Pekka84 View Post
        Ihan huvinvuoksi tuli kokeiltua tuota 4.1 valikon juttua. melkotarkkaan 50l/h oli kolmosvaihteella ennen rajotinta. autona 150hv 320i
        Vähän Off Topicia. Pakko oli kokeilla omaa pirssiä. E90 320i LCI eli 170hp versio. 42l/h kolmosella rajoittimeen eli 7000rpm. Tuntuu kyllä melko tehottomalta. Autolla ajettu vasta 28tkm. Tarttis kattoo mitä piuhanpäästä näyttää.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          Originally posted by FlyingFinn View Post
          ...sitä varten tarvitaan auton paino enkä ole vielä löytänyt sopivaa paikkaa missä saisi punnittua auton kuskeineen ajokunnossa, kaatopaikalla ehkä...
          Seuraavan kerran kun käytät kärryäsi katsastuksessa ota pyöräkohtaiset painot ylös ja lasket ne yhteen. Se kun se iskaritestimasiina näyttää testin aluksi pyöräkohtaisen akselipainon
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            Pientä heittoa on noissa L/H arvoissa,mutta ei isoa.4l sisällä mennään tällä hetkellä.Ihmeen paljon kumminkin on m54b30 arvot kun tehoja ei niin hirveesti pitäisi olla enenempää..?

            Huomenna saan itselleni disa venttiilin ja pääsee ehkä testaamaan taas yhden arvan pois pelistä..
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Nyt on separaattori vaihdettu ja rassattu kaikki putket ja letkut sen ympäriltä+kaasuläppä+imusarja.Sisempi/pienempi Disa venttiili vaihdettu myös uuteen..

              Ei perseeseen tuntuuvaa eroa.Ei ihan laiskimmillaankaan mut eipä sitä kaivattua ns.piikkiä viäkään tule 4500 kierroksen kohdalla.

              Kävin veteleen muutaman vedon salavalikko auki ja ensimmäisellä tuli sama vanha huippu 61,7l/h ja toisella vedolla pääsinkin ennätyksiin 63,4l/h tms.Se kun vilahtaa siellä niin nopeeta ennen kuin menee rajoittimelle..

              Eipä ainakaan voi olla vika imupuolella enää missään.Saas nähdä laitetaanko vika kiertoon vai ajellaanko tuolla kun se nyt eteenpäin kuskaa..
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                Onko kukaan katsellut autostaan bensan paineita?Mulla näytti inpan luvut 597 kierroksista riippumatta ja konejarrulla 600.Eli ilmeisesti 6bar luokkaa ja eiköstä se ole melkoinen??
                Voisiko vika sittenkin olla pa-suodattimessa jonka yhteydessä käsittääkseni tulee paineen tasaaja tms.??Tai mitä vaikuttaa liian kova pa-paine??
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • E39-530A
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 933
                  • Espoo

                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Nyt on separaattori vaihdettu ja rassattu kaikki putket ja letkut sen ympäriltä+kaasuläppä+imusarja.Sisempi/pienempi Disa venttiili vaihdettu myös uuteen..

                  Ei perseeseen tuntuuvaa eroa.Ei ihan laiskimmillaankaan mut eipä sitä kaivattua ns.piikkiä viäkään tule 4500 kierroksen kohdalla.

                  Kävin veteleen muutaman vedon salavalikko auki ja ensimmäisellä tuli sama vanha huippu 61,7l/h ja toisella vedolla pääsinkin ennätyksiin 63,4l/h tms.Se kun vilahtaa siellä niin nopeeta ennen kuin menee rajoittimelle..

                  Eipä ainakaan voi olla vika imupuolella enää missään.Saas nähdä laitetaanko vika kiertoon vai ajellaanko tuolla kun se nyt eteenpäin kuskaa..
                  Minulla kyllä näyttää ihan samalaisia arvoja ja auto on ehjäksi ainakin kuviteltu.

                  Miten tuo disa-venttiili toimii? Avaako se rännit auki tuolla jossain 4500rpm tienoilla? Ei minulla, kuten aiemmin kirjoitin, mitään potkua tunnu, vaan niillä main se taas alkaa jaksaa. Jos vedät vaikka kakkosella 2000rpm eteen päin, niin siinä 2500-3000rpm:n kohdalla pitäisi alkaa vetämään, jatkuen sinne 4200rpm tienoille (maksimivääntö). Oletko verrannut muihin samalla pannulla oleviin (ajamalla)? Aja Espooseen, niin testataan ristiin
                  E92 335iA -08

                  ---
                  ex E34 540iA -93
                  ex E90 325iA -05
                  ex E39 530iA -00
                  ex Toyota Avensis
                  ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                  Comment

                  • JayJay-
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 625
                    • jkl

                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Nyt on separaattori vaihdettu ja rassattu kaikki putket ja letkut sen ympäriltä+kaasuläppä+imusarja.Sisempi/pienempi Disa venttiili vaihdettu myös uuteen..
                    Katoitko et oliko näissä putkissa lämmittimet, ymmärtänyt että vanhemmissa malleissa nää putket olisi joskus jäätyny? Noissa räjäytys kuvissa ainakin näkyy et jotain johtoja menee putkiin?
                    Autoton..
                    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Oli vastuksia joka paikassa.Putkissa ja sekä itse separaattorissa ettei pääse jäätyyn niin kuin vanhemmissa on vikana..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        En tiä.Eilen auto tuntui taan vähä paremmalta ja oli menevinäänkin jonnekkin.Voi olla et nyt kaikki mahdolliset heikot lenkit fiksattu ja teho on ennallaan ja ei tule hyytymisiä eikä nykimisiä enään.Se tehon lisäyksen tunne puuttuu 4500 kierroksen kohdalla mutta jos sen on sit vaan vaimentanut isommat pallot auton alla tms.
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 933
                          • Espoo

                          Originally posted by kemo81 View Post
                          En tiä.Eilen auto tuntui taan vähä paremmalta ja oli menevinäänkin jonnekkin.Voi olla et nyt kaikki mahdolliset heikot lenkit fiksattu ja teho on ennallaan ja ei tule hyytymisiä eikä nykimisiä enään.Se tehon lisäyksen tunne puuttuu 4500 kierroksen kohdalla mutta jos sen on sit vaan vaimentanut isommat pallot auton alla tms.
                          Oletko aikonut penkittää?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            Originally posted by E39-530A View Post
                            Oletko aikonut penkittää?
                            Sekin on mielessä käynyt.Jos tässä hollilla tulee joku tilaisuus missä pääsis penkkiin,olis se melkein mentävä kokeileen millaset käppyrät se päästäisi..
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 643

                              Originally posted by kemo81 View Post
                              mutta jos sen on sit vaan vaimentanut isommat pallot auton alla tms.
                              Minkähän verran tämä tosiaan vaikuttaa? Itse kun vaihdoin alkuperäiset run flatit tavallisiin Goodyearin F1 asymmetriceihin putosi bensan kulutus yli litran satasella. Pakko kai sen on vaikuttaa kulkupuoleenkin jos renkaat pistävät noin paljon vastaan.

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 933
                                • Espoo

                                Originally posted by FlyingFinn View Post
                                Minkähän verran tämä tosiaan vaikuttaa? Itse kun vaihdoin alkuperäiset run flatit tavallisiin Goodyearin F1 asymmetriceihin putosi bensan kulutus yli litran satasella. Pakko kai sen on vaikuttaa kulkupuoleenkin jos renkaat pistävät noin paljon vastaan.
                                Jo pelkästään saman kokoiset mutta eri painoiset vanteet tekevät tuon. Olen monta kertaa huomannut tuon halpisalujen (kesä) ja oem-pelti/aluvanteiden kanssa (talvi) kanssa. Minulla on nykyisessä alkuperäiset talvialut 17" ja kesäalut ovat halvinta tarvike-replikaa. Eron huomaa kulkupuolessa. Ja vielä niin, ettei asiaa muista, mutta sitten tulee hetken ihmetelleeksi, miksi tuntuu kulkevan paremmin/huonommin. Asiahan on ihan päivänselvää perus(koulun)fysiikan tuntevalle. Renkaassahan kun on lähes kaikki massa kauempana keskipisteestä kuin vanteessa, niin vaikutus on tietysti suurempi.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎