Originally posted by uijui
View Post
E91 320d ja lievää nykimistä
Collapse
X
-
En tarkemmin tiiä kun en joutanu jäädä kyselee. Sitä saa säädettyä jotenkin, kai se säätö oli silleen että oli liikaa löysiä ja se pääsi jotenkin palautumaan. Sen verran se asentaja raotti että sääti ensin ihan kisakireeks, kokeili että toimii ja löysytteli sit "jonki verran"
A4 avant Quattro pwrD -03
EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring
-
Eihän tuossa merkkiliikkeen mukaan muuta virhettä ole tehty kun että vanhalla moottorilla kasattu. Siinäkun olis vaihtanu konepellin alle kaiken uutta, niin olis varmaan jo korjaantunut.Originally posted by wibzu View PostHyvä, että sait pelit taas kuntoon. Taas yksi hyvä esimerkki merkkiliikkeen laadukkaasta palvelusta
Enkä nyt tarkoita tuota servomoottoria, vaan moottoria
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Minulla kans tuollainen lievä nykimisvika e46 -04 110kw kulkineessa. Suuttimet tarkastettu, egr putsattu ja muuta pientä tarkastelua suoritettu, mutta vikaa ei ole löytynyt. Sellaiseen kiinnitin huomion että egr:ää ohjaava venttiili suhisee tyhjäkäynnillä kokoajan. Kuuluuko tehdä niin? Letkut on ehjät.
Comment
-
Kokeillaas vieläkö tähän ketjuun joku vastailee...
Eli potilas E91 330D, nykii tasakaasulla/vakkari päällä varsinkin moottoritienopeuksissa. Nykäykset nopeita, mutta tuntuu selkeästi. Oireet ilmaantuivat viime viikolla ja tuntuu että mitä lämpimämpi kone on, sitä enemmän nykii. Polkiessa ei oireita. Tutkailin suuttimien korjausarvoja nykimisen aikaan ja silloin ne heittelivät jonkun verran (pahimmillaan jossain +1 ja -1 välillä, polkiessa korjausarvot tuntuivat pysyvän aika vakiona. kuitenkin arvot pysyivät selkeästi vihreiden rajojen sisällä INPAn näkymässä). Tehot autossa tallella.
Mahtaisko se EGR sitten jumitella kun eikös se polkiessa pitäis olla kokonaan kiinni ja pintakaasulla ajaessa avautua vähän miten DDE pyytää? Toinen mitä epäilin olis että on sattunu vähän heikompilaatuista dieseliä tulemaan tankatessa, vois tähän kokeilla jotain lisäainetta jos siitä olis apua... Ehkä helpoin tapa eliminoida EGR:n jumitukset olis tukkia alipaineletku, tällöin ei pitäs nykiä jos EGR:stä on kiinni..Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Ei varmaan nyi kun on tukkimisen jälkeen vikatilassaOriginally posted by Homebrew View PostEhkä helpoin tapa eliminoida EGR:n jumitukset olis tukkia alipaineletku, tällöin ei pitäs nykiä jos EGR:stä on kiinni..
Eli softalla saa egr:n eliminoitua ei muulla tavalla! Oletko kokeillut irroittaa maf:n pistokkeen jos vaikka nykynyky häviäisi?
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Mihes vikatilaan se menee? Kerran sitä kokeilin, niin moottorinhäiriövalo syttyy jonkun ajan päästä, mutta tuntui kuitenkin liikkuvan normaalisti. MAFia en ole vielä kokeillut irrottaa, tarvii kokeilla. Tänään aamulla ei taas nykinyt niin paljoa, muutaman kerran 50km matkalla kun taas eilen nyki jatkuvasti vastaavassa ajossa.Originally posted by VolvoTDi View PostEi varmaan nyi kun on tukkimisen jälkeen vikatilassa
Eli softalla saa egr:n eliminoitua ei muulla tavalla! Oletko kokeillut irroittaa maf:n pistokkeen jos vaikka nykynyky häviäisi?Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Melkein kuukausi meni ilman suurempia nykimisiä ja eilen taas aloitti... Oliskohan kostealla kelillä jotain tekoa asian kanssa... Vakkari päällä ~100km/h ylämäkeen nykäisi useampaan kertaan melko reippaasti... Voisihan toi olla ahtimen vivustossakin jumitusta.. Pitää kattoa pääseekö sinne jotenkin käsiksi suurempia purkamatta.
Edit.
Sain ruiskittua voiteluainetta ahtimen vivustolle ja ainakin tuntuis että auto vastaa nyt kaasuun paremmin. Nykimistä ei toistaiseksi ole tullut esiin uudestaan, mutta ajellaan nyt hetki ennenkuin tuuletetaan
Last edited by Homebrew; 27-05-2013, 07:30.Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Moro,Originally posted by Homebrew View PostMelkein kuukausi meni ilman suurempia nykimisiä ja eilen taas aloitti... Oliskohan kostealla kelillä jotain tekoa asian kanssa... Vakkari päällä ~100km/h ylämäkeen nykäisi useampaan kertaan melko reippaasti... Voisihan toi olla ahtimen vivustossakin jumitusta.. Pitää kattoa pääseekö sinne jotenkin käsiksi suurempia purkamatta.
Edit.
Sain ruiskittua voiteluainetta ahtimen vivustolle ja ainakin tuntuis että auto vastaa nyt kaasuun paremmin. Nykimistä ei toistaiseksi ole tullut esiin uudestaan, mutta ajellaan nyt hetki ennenkuin tuuletetaan
Ittellä kanssa parikertaa nykinyt moottorijarrutuksissa... Auttoko tuo vivustojen voitelu??? Mitä voiteluainetta ruiskit sinne? Ihan WD40 tai vastaavaa?
Olis kyllä kiva jos olis noin pieni ongelma :thinkE90 320DA -06
Comment
-
Mulla on kans tuota nykimistä joskus kun ajelee tasaisella pintakaasulla tai joskus moottorijarrulta kaasua annettaessa. Tai se oikeastaan hetken puutuu ja lähtee heti toimimaan, sellanen pieni kuollut hetki. n. 1500-1700rpm alueella. Mullahan meni turbo just uusiksi, niin on tapahtunut senkin jälkeen, joten vikaa on jossain muualla. Olikos siellä imusarjassa ahtopaineanturi tms? Epäilen myös EGR:ää. Poltot toimii, joten en usko sieltä tulevan. Voi olla myös suutin tms. koska eiköhän sielläkin ala olla kulumaa näillä kilsoilla (211000tkm)ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Kyllä se tuntui auttavan, ei ole nykinyt enää muutaman voitelukerran jälkeen... Jotain Bilteman PTFE-voiteluainetta sinne ruiskin..Originally posted by Kiko87 View PostMoro,
Ittellä kanssa parikertaa nykinyt moottorijarrutuksissa... Auttoko tuo vivustojen voitelu??? Mitä voiteluainetta ruiskit sinne? Ihan WD40 tai vastaavaa?
Olis kyllä kiva jos olis noin pieni ongelma :thinkSkoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Taitaa olla suutinvika, koska kun kuuntelee konetta pienillä kierroksilla, käy siten että "humppaa" eli varmaan yksi suutin kettuilee. Ongelma ettei pääse inpalla DME:hen kiinni kattelemaan hommeleita, apuja?
EGR, imusarja ja paineanturit yms putsattu, hehkut vaihdettu.
Comment
Comment