Eli siis se sähköhässäkkä servomoottori jotenkin väärin turbon kupeessa? Viittitkö kuvailla miten, auttanee muitakin jatkossa! Thanks!
En tarkemmin tiiä kun en joutanu jäädä kyselee. Sitä saa säädettyä jotenkin, kai se säätö oli silleen että oli liikaa löysiä ja se pääsi jotenkin palautumaan. Sen verran se asentaja raotti että sääti ensin ihan kisakireeks, kokeili että toimii ja löysytteli sit "jonki verran"
Hyvä, että sait pelit taas kuntoon. Taas yksi hyvä esimerkki merkkiliikkeen laadukkaasta palvelusta
Eihän tuossa merkkiliikkeen mukaan muuta virhettä ole tehty kun että vanhalla moottorilla kasattu. Siinäkun olis vaihtanu konepellin alle kaiken uutta, niin olis varmaan jo korjaantunut.
Enkä nyt tarkoita tuota servomoottoria, vaan moottoria
Minulla kans tuollainen lievä nykimisvika e46 -04 110kw kulkineessa. Suuttimet tarkastettu, egr putsattu ja muuta pientä tarkastelua suoritettu, mutta vikaa ei ole löytynyt. Sellaiseen kiinnitin huomion että egr:ää ohjaava venttiili suhisee tyhjäkäynnillä kokoajan. Kuuluuko tehdä niin? Letkut on ehjät.
Kokeillaas vieläkö tähän ketjuun joku vastailee...
Eli potilas E91 330D, nykii tasakaasulla/vakkari päällä varsinkin moottoritienopeuksissa. Nykäykset nopeita, mutta tuntuu selkeästi. Oireet ilmaantuivat viime viikolla ja tuntuu että mitä lämpimämpi kone on, sitä enemmän nykii. Polkiessa ei oireita. Tutkailin suuttimien korjausarvoja nykimisen aikaan ja silloin ne heittelivät jonkun verran (pahimmillaan jossain +1 ja -1 välillä, polkiessa korjausarvot tuntuivat pysyvän aika vakiona. kuitenkin arvot pysyivät selkeästi vihreiden rajojen sisällä INPAn näkymässä). Tehot autossa tallella.
Mahtaisko se EGR sitten jumitella kun eikös se polkiessa pitäis olla kokonaan kiinni ja pintakaasulla ajaessa avautua vähän miten DDE pyytää? Toinen mitä epäilin olis että on sattunu vähän heikompilaatuista dieseliä tulemaan tankatessa, vois tähän kokeilla jotain lisäainetta jos siitä olis apua... Ehkä helpoin tapa eliminoida EGR:n jumitukset olis tukkia alipaineletku, tällöin ei pitäs nykiä jos EGR:stä on kiinni..
Ehkä helpoin tapa eliminoida EGR:n jumitukset olis tukkia alipaineletku, tällöin ei pitäs nykiä jos EGR:stä on kiinni..
Ei varmaan nyi kun on tukkimisen jälkeen vikatilassa Eli softalla saa egr:n eliminoitua ei muulla tavalla! Oletko kokeillut irroittaa maf:n pistokkeen jos vaikka nykynyky häviäisi?
Ei varmaan nyi kun on tukkimisen jälkeen vikatilassa Eli softalla saa egr:n eliminoitua ei muulla tavalla! Oletko kokeillut irroittaa maf:n pistokkeen jos vaikka nykynyky häviäisi?
Mihes vikatilaan se menee? Kerran sitä kokeilin, niin moottorinhäiriövalo syttyy jonkun ajan päästä, mutta tuntui kuitenkin liikkuvan normaalisti. MAFia en ole vielä kokeillut irrottaa, tarvii kokeilla. Tänään aamulla ei taas nykinyt niin paljoa, muutaman kerran 50km matkalla kun taas eilen nyki jatkuvasti vastaavassa ajossa.
Melkein kuukausi meni ilman suurempia nykimisiä ja eilen taas aloitti... Oliskohan kostealla kelillä jotain tekoa asian kanssa... Vakkari päällä ~100km/h ylämäkeen nykäisi useampaan kertaan melko reippaasti... Voisihan toi olla ahtimen vivustossakin jumitusta.. Pitää kattoa pääseekö sinne jotenkin käsiksi suurempia purkamatta.
Edit.
Sain ruiskittua voiteluainetta ahtimen vivustolle ja ainakin tuntuis että auto vastaa nyt kaasuun paremmin. Nykimistä ei toistaiseksi ole tullut esiin uudestaan, mutta ajellaan nyt hetki ennenkuin tuuletetaan
Melkein kuukausi meni ilman suurempia nykimisiä ja eilen taas aloitti... Oliskohan kostealla kelillä jotain tekoa asian kanssa... Vakkari päällä ~100km/h ylämäkeen nykäisi useampaan kertaan melko reippaasti... Voisihan toi olla ahtimen vivustossakin jumitusta.. Pitää kattoa pääseekö sinne jotenkin käsiksi suurempia purkamatta.
Edit.
Sain ruiskittua voiteluainetta ahtimen vivustolle ja ainakin tuntuis että auto vastaa nyt kaasuun paremmin. Nykimistä ei toistaiseksi ole tullut esiin uudestaan, mutta ajellaan nyt hetki ennenkuin tuuletetaan
Moro,
Ittellä kanssa parikertaa nykinyt moottorijarrutuksissa... Auttoko tuo vivustojen voitelu??? Mitä voiteluainetta ruiskit sinne? Ihan WD40 tai vastaavaa?
Olis kyllä kiva jos olis noin pieni ongelma :think
Mulla on kans tuota nykimistä joskus kun ajelee tasaisella pintakaasulla tai joskus moottorijarrulta kaasua annettaessa. Tai se oikeastaan hetken puutuu ja lähtee heti toimimaan, sellanen pieni kuollut hetki. n. 1500-1700rpm alueella. Mullahan meni turbo just uusiksi, niin on tapahtunut senkin jälkeen, joten vikaa on jossain muualla. Olikos siellä imusarjassa ahtopaineanturi tms? Epäilen myös EGR:ää. Poltot toimii, joten en usko sieltä tulevan. Voi olla myös suutin tms. koska eiköhän sielläkin ala olla kulumaa näillä kilsoilla (211000tkm)
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Ittellä kanssa parikertaa nykinyt moottorijarrutuksissa... Auttoko tuo vivustojen voitelu??? Mitä voiteluainetta ruiskit sinne? Ihan WD40 tai vastaavaa?
Olis kyllä kiva jos olis noin pieni ongelma :think
Kyllä se tuntui auttavan, ei ole nykinyt enää muutaman voitelukerran jälkeen... Jotain Bilteman PTFE-voiteluainetta sinne ruiskin..
Taitaa olla suutinvika, koska kun kuuntelee konetta pienillä kierroksilla, käy siten että "humppaa" eli varmaan yksi suutin kettuilee. Ongelma ettei pääse inpalla DME:hen kiinni kattelemaan hommeleita, apuja?
EGR, imusarja ja paineanturit yms putsattu, hehkut vaihdettu.
Comment