Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 vakionopeudensäätimen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Eli pienen tutkimustyön tulos nyt on, että kaikkiin nelipyttysiin saa normivakkarin toimimaan pelkän viiksipaketin vaihdolla.
    Kuuspyttysiin saa jarruvakkarin (dynamic cruise) jos vähintään 9/2006
    Kuuspyttysiin ennen 9/2006 saa niin ikään jarruvakkarin mutta vaatii viiksipaketin lisäksi ldm modulin asennuksen. Noin parisaturaista lisää kustannuksia...

    Tämä on vielä siis mutuilua mutta kovasti näyttää että nuin se vaan on. Tarkennan asian kun yhteen 330xd 12/2005 saadaan ldm asennettua.
    Jos auto on alle 9/2006 jolloin joutuu joka tapauksessa ostamaan ldm:n, suosittelen saman tien hommaamaan aktiivicruisen kilkeet. Ei oikeastaan tuohon tarvi lisätä kuin tutka (n.300€ ebaysta)
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Saako LCI:n jarrutoimintoa koodattua pois päältä?

      Onnistuuko LCI:n cruiseen asentaa aktiivicruise retrofittinä? Jos onnistuu, mitä vaatii?

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Ei onnistu jarrutoiminnon poisto ainakaan varustekoodia muuttamalla, saattaa ehkä onnistua manipuloimalla yksittäisiä parametreja mutta en ole kokeillut ja hieman epäilen.

        JP76 on tehnyt tuon aktiivivakkarin retrofitin pre-lci autoon eli ei stop&go toimintoa. Siihen tarvittiin muistaakseni ldm-moduuli, tutka ja koodaus. Mites E90 lci, onko siinä stop&go? Asennus siis kyllä onnistuu, stop&go saattaa vaan vaatia ylimääräisiä osia.
        Last edited by böntti; 14-12-2014, 22:15.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          Originally posted by böntti View Post
          Ei onnistu jarrutoiminnon poisto ainakaan varustekoodia muuttamalla, saattaa ehkä onnistua manipuloimalla yksittäisiä parametreja mutta en ole kokeillut ja hieman epäilen.

          JP76 on tehnyt tuon aktiivivakkarin retrofitin pre-lci autoon eli ei stop&go toimintoa. Siihen tarvittiin muistaakseni ldm-moduuli, tutka ja koodaus. Mites E90 lci, onko siinä stop&go? Asennus siis kyllä onnistuu, stop&go saattaa vaan vaatia ylimääräisiä osia.
          Stop & Go vaatii SRR-tutkan (short range radar) tuon toisen lisäksi. En tiedä onko tuota varustetta saanut e9x:ään?
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Originally posted by JP-76 View Post
            Stop & Go vaatii SRR-tutkan (short range radar) tuon toisen lisäksi. En tiedä onko tuota varustetta saanut e9x:ään?
            E60 stop&go-vakkarissa on itse asiassa 2 kpl noita short range radareita. 2011 päivätyn E90 hinnaston, klik, mukaan tarjolla on kuitenkin ollut vain tuo yksinkertaisempi aktiivikavakkari (toimintanopeus 30-180 km/h) eli asennus pitäis mennä periaatteessa samalla tavalla ku pre-lci:ssä.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by JP-76 View Post
              Jos auto on alle 9/2006 jolloin joutuu joka tapauksessa ostamaan ldm:n, suosittelen saman tien hommaamaan aktiivicruisen kilkeet. Ei oikeastaan tuohon tarvi lisätä kuin tutka (n.300€ ebaysta)
              Tässä kohtaa riittää tuo ldm. Jos nyt siis riittää, ettei tartte muutoksia enää esim jarruputkiin ruveta tekemään???? Ldm on tilattu nyt, mutta jos ei sillä ala homma rokkaamaan 12/2005 330xd:ssä niin nostan käjet pystyyn. En sillä etteikö varmaan onnistuisi vaan nousee jo kustankusten kannalta vähä kohtuuttomiin.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Tässä kohtaa riittää tuo ldm. Jos nyt siis riittää, ettei tartte muutoksia enää esim jarruputkiin ruveta tekemään???? Ldm on tilattu nyt, mutta jos ei sillä ala homma rokkaamaan 12/2005 330xd:ssä niin nostan käjet pystyyn. En sillä etteikö varmaan onnistuisi vaan nousee jo kustankusten kannalta vähä kohtuuttomiin.
                ETK ei ainakaan näytä tässä 330xd-tapauksessa jarru- tai aktiivivakkarista riippuvaiseksi muuta ku mittariston, viiksipaketin, ratiakselin ympärysmuovit ja LDM-moduulin.
                -Kilometrimittaristoa löytyy kahdella numerolla (+rinnakkaisnumerot), toinen käy jarruvakkari/acc-autoon, toinen käy kaikkiin autoihin. Jälkimmäisestä varmaankin puuttuu se nopeuspallukka mutta tosiaan sopii katalogin mukaan kaikkiin autoihin.
                -Viiksipakekettia löytyy muutamalla numerolla, vaikuttavia tekijöitä on sadetunnistin (sadetunnistimen nappi viiksessä) sekä minkälainen vakkari. 330xd:hen ei edes tarjota jarruttoman vakkarin pakettia, jarruvakkarille ja acc:lle on omat paketit. Jarruvakkarin viiksestä puuttuu etäisyyssäätö. Semmosta käytännön kokemusta on että jarruvakkarin ja tavallisen vakkarin viiksipaketit käy ristiin, ainakin jarruvakkari toimii tavallisen vakkarin setillä. Tavallisesta paketista puuttuu kymmenen km/h välein tapahtuva nopeuden vaihto.
                -Rattiakselin muoveissa on reikä vakkarin viikselle
                -LDM tarvitaan jarruvakkariin 8/2006 asti, paitsi coupessa ja cäbissä sitä ei tarvita minkän ikäisissä. 9/2006 ja sen jälkeen valmistetut E90/E91-mallit ei siis tarvitse tuota moduulia.
                -ACC vaatii LDM:n aina.
                -Tavallinen vakkari ei käytä LDM:ää
                -WDS:n ja 2011 hinnaston mukaan tavallista vakkaria on saanut tehtaalta neloskoneisiin autoihin, näihin saa retrofitattua jarruttoman vakkarin ja kutoskoneisisiin pitää ilmeisesti laittaa jarrullinen tai ACC. Hinnaston mukaan ACC ja jarruvakkari on ollut tarjolla vain kuutoskoneisisiin.
                -Yhteenveto: Kaikkiin malleihin pitää vaihtaa viiksipaketti, lisäksi ennen 9/2006 valmistettuihin kuutoskoneisisiin sedaneihin ja touringeihin tarvitaan tuo LDM-moduuli. Aktiivivakkari vaatii aina viiksipaketin, LDM:n ja tutkan kiinnikkeineen, epäselvää on että saako tätä neloskoneisisiin.

                Mahdollisuudet on siis olemassa että tuo rupeaa toimimaan LDM:n asennuksen jälkeen.

                edit. E9x kytkiksistä ei löydy ollenkaan mitään DSC:n brake pressure sensoreita, toisin kuin E6x kytkiksistä.
                Last edited by böntti; 15-12-2014, 06:35.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Mietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
                  Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.
                  Last edited by WSE1; 15-12-2014, 12:32.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Onnistuuko LCI:n cruiseen asentaa aktiivicruise retrofittinä? Jos onnistuu, mitä vaatii?
                    Eli siis pitäisi hankkia LDM ja tutka ja (asentaa ja) koodata sen jälkeen?

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Mietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
                      Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.
                      Ei taida onnistua noin koska DSC-moduli on erilainen -> ei pysty koodaamaan LDM:n toimintoja.

                      Eli 9/2006 -> dsc hoitaa myös ldm:n tehtävät poislukien autot jossa acc.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Eli siis pitäisi hankkia LDM ja tutka ja (asentaa ja) koodata sen jälkeen?
                        Kyllähän se juuri noin taitaa mennä lci:ssäkin.

                        ACC:n viiksipaketin tarviit tietysti lisäksi.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Mietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
                          Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.
                          Minäkin olen miettinyt semmoista vaihtoehtoa että josko jotenkin sais 6-koneiseen kodattua tavallisen cruisen, ilman jarruominaisuutta. Varustelistan mukaan koodaamalla se ei ainakaan onnistu. Toisaalta tavallinen cruise vaikuttaa muistaakseni vain pariin parametriin dsc:ssä ja mittaristossa. Pitäs tehdä tuo koodaus ja katsoa vikakodit niin näkis että mikä moduuli on vailla ja mitä.

                          Jarrucruisen ldm-tarve menee noin niinku JP-76 jo kertoi. Coupessa ja cäbissä on tuo uudempi DSC tuotannon alusta asti, siitä johtuu että LDM:ää ei tarvita.
                          Last edited by böntti; 18-12-2014, 04:36.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Bluabird
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 10
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by t0103138 View Post
                            Oliko sulla sadetunnistin vai tihkukytkin? Entä toimiiko takalasinpyyhin?
                            Sadetunnistin ja takalasinpyyhin toimii molemmat edelleen.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by böntti View Post
                              Minäkin olen miettinyt semmoista vaihtoehtoa että josko jotenkin sais 6-koneiseen kodattua tavallisen cruisen, ilman jarruominaisuutta. Varustelistan mukaan koodaamalla se ei ainakaan onnistu. Toisaalta tavallinen cruise vaikuttaa muistaakseni vain pariin parametriin dsc:ssä ja mittaristossa. Pitäs tehdä tuo koodaus ja katsoa vikakodit niin näkis että mikä moduuli on vailla ja mitä.

                              Jarrucruisen ldm-tarve menee noin niinku JP-76 jo kertoi. Coupessa ja cäbissä on tuo uudempi DSC tuotannon alusta asti, siitä johtuu että LDM:ää ei tarvita.
                              Ahaa tämä johtuu siis dsc boksin ominaisuuksista. Kumpi lienee halvempi, asentaa ldm vai vaihtaa uudempi dsc... (käytetyllä boksilla). Mutta edelleenkin mielenkiintoista olisi selvittää mikä estää jarruttoman cruisen koodaamisen.

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by WSE1 View Post
                                Ahaa tämä johtuu siis dsc boksin ominaisuuksista. Kumpi lienee halvempi, asentaa ldm vai vaihtaa uudempi dsc... (käytetyllä boksilla). Mutta edelleenkin mielenkiintoista olisi selvittää mikä estää jarruttoman cruisen koodaamisen.
                                Ldm moduli maksaa noin 50-300e riippien ostopaikasta ja vaatii tasan 5 piuhaa jbbf purkilta. Virta, maa, pt-can high ja low ja kl15 wake up.

                                Ehkä se "helpompi" on laittaa uus moduli fyysisesti, mutta koodaaminen vo listan mukaan ainaki helpompi ku tekee aikakauteen kuuluvan kombinaation. Joskaan eihän se ny huikeaa akrobatiaa ole dcs purkin ja mittarin koodauksen ajaksi muuttaa 9/2006 mutta kumminkin...

                                Jarruttoman cruisen asennuksen estää dsc purkki. Oikeastaan sieltä löytyy tasan yks kohta mihin voi eri vaihtoehtoja koittaa ja jos ei niillä lähe tulille niin voi olla ettei nettodatallakaan saa tuota huijattua.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎