Originally posted by Kissvesala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 vakionopeudensäätimen jälkiasennus
Collapse
X
-
Ei onnistu jarrutoiminnon poisto ainakaan varustekoodia muuttamalla, saattaa ehkä onnistua manipuloimalla yksittäisiä parametreja mutta en ole kokeillut ja hieman epäilen.
JP76 on tehnyt tuon aktiivivakkarin retrofitin pre-lci autoon eli ei stop&go toimintoa. Siihen tarvittiin muistaakseni ldm-moduuli, tutka ja koodaus. Mites E90 lci, onko siinä stop&go? Asennus siis kyllä onnistuu, stop&go saattaa vaan vaatia ylimääräisiä osia.Last edited by böntti; 14-12-2014, 22:15.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEi onnistu jarrutoiminnon poisto ainakaan varustekoodia muuttamalla, saattaa ehkä onnistua manipuloimalla yksittäisiä parametreja mutta en ole kokeillut ja hieman epäilen.
JP76 on tehnyt tuon aktiivivakkarin retrofitin pre-lci autoon eli ei stop&go toimintoa. Siihen tarvittiin muistaakseni ldm-moduuli, tutka ja koodaus. Mites E90 lci, onko siinä stop&go? Asennus siis kyllä onnistuu, stop&go saattaa vaan vaatia ylimääräisiä osia.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostStop & Go vaatii SRR-tutkan (short range radar) tuon toisen lisäksi. En tiedä onko tuota varustetta saanut e9x:ään?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostJos auto on alle 9/2006 jolloin joutuu joka tapauksessa ostamaan ldm:n, suosittelen saman tien hommaamaan aktiivicruisen kilkeet. Ei oikeastaan tuohon tarvi lisätä kuin tutka (n.300€ ebaysta)Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostTässä kohtaa riittää tuo ldm. Jos nyt siis riittää, ettei tartte muutoksia enää esim jarruputkiin ruveta tekemään???? Ldm on tilattu nyt, mutta jos ei sillä ala homma rokkaamaan 12/2005 330xd:ssä niin nostan käjet pystyyn. En sillä etteikö varmaan onnistuisi vaan nousee jo kustankusten kannalta vähä kohtuuttomiin.
-Kilometrimittaristoa löytyy kahdella numerolla (+rinnakkaisnumerot), toinen käy jarruvakkari/acc-autoon, toinen käy kaikkiin autoihin. Jälkimmäisestä varmaankin puuttuu se nopeuspallukka mutta tosiaan sopii katalogin mukaan kaikkiin autoihin.
-Viiksipakekettia löytyy muutamalla numerolla, vaikuttavia tekijöitä on sadetunnistin (sadetunnistimen nappi viiksessä) sekä minkälainen vakkari. 330xd:hen ei edes tarjota jarruttoman vakkarin pakettia, jarruvakkarille ja acc:lle on omat paketit. Jarruvakkarin viiksestä puuttuu etäisyyssäätö. Semmosta käytännön kokemusta on että jarruvakkarin ja tavallisen vakkarin viiksipaketit käy ristiin, ainakin jarruvakkari toimii tavallisen vakkarin setillä. Tavallisesta paketista puuttuu kymmenen km/h välein tapahtuva nopeuden vaihto.
-Rattiakselin muoveissa on reikä vakkarin viikselle
-LDM tarvitaan jarruvakkariin 8/2006 asti, paitsi coupessa ja cäbissä sitä ei tarvita minkän ikäisissä. 9/2006 ja sen jälkeen valmistetut E90/E91-mallit ei siis tarvitse tuota moduulia.
-ACC vaatii LDM:n aina.
-Tavallinen vakkari ei käytä LDM:ää
-WDS:n ja 2011 hinnaston mukaan tavallista vakkaria on saanut tehtaalta neloskoneisiin autoihin, näihin saa retrofitattua jarruttoman vakkarin ja kutoskoneisisiin pitää ilmeisesti laittaa jarrullinen tai ACC. Hinnaston mukaan ACC ja jarruvakkari on ollut tarjolla vain kuutoskoneisisiin.
-Yhteenveto: Kaikkiin malleihin pitää vaihtaa viiksipaketti, lisäksi ennen 9/2006 valmistettuihin kuutoskoneisisiin sedaneihin ja touringeihin tarvitaan tuo LDM-moduuli. Aktiivivakkari vaatii aina viiksipaketin, LDM:n ja tutkan kiinnikkeineen, epäselvää on että saako tätä neloskoneisisiin.
Mahdollisuudet on siis olemassa että tuo rupeaa toimimaan LDM:n asennuksen jälkeen.
edit. E9x kytkiksistä ei löydy ollenkaan mitään DSC:n brake pressure sensoreita, toisin kuin E6x kytkiksistä.Last edited by böntti; 15-12-2014, 06:35.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Mietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.Last edited by WSE1; 15-12-2014, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.
Eli 9/2006 -> dsc hoitaa myös ldm:n tehtävät poislukien autot jossa acc.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostMietin olisiko mitään keinoa kiertää preface 6 koneisten ldm tarve koodaamalla auto esim joksikin malliksi jossa sitä ei tarvitse, koodamalla sen jälkeen cruise tarvittavin osin ja palauttaa sitten auto ennalleen... vai onko joku muu syy ettei tämä onnistu (en ole tutkinut vielä wds tältä osin, ajattelin vain herättää keskustelua aiheesta) Eli jos kerron sedanille että se onkin coupe ja koodaan vain cruiseen liittyvät moduulit ja palautan sen jälkeen auton identiteetin ennalleen?
Tai jos prefacen kertoo olevan jo facelift koodausta varten.
Jarrucruisen ldm-tarve menee noin niinku JP-76 jo kertoi. Coupessa ja cäbissä on tuo uudempi DSC tuotannon alusta asti, siitä johtuu että LDM:ää ei tarvita.Last edited by böntti; 18-12-2014, 04:36.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMinäkin olen miettinyt semmoista vaihtoehtoa että josko jotenkin sais 6-koneiseen kodattua tavallisen cruisen, ilman jarruominaisuutta. Varustelistan mukaan koodaamalla se ei ainakaan onnistu. Toisaalta tavallinen cruise vaikuttaa muistaakseni vain pariin parametriin dsc:ssä ja mittaristossa. Pitäs tehdä tuo koodaus ja katsoa vikakodit niin näkis että mikä moduuli on vailla ja mitä.
Jarrucruisen ldm-tarve menee noin niinku JP-76 jo kertoi. Coupessa ja cäbissä on tuo uudempi DSC tuotannon alusta asti, siitä johtuu että LDM:ää ei tarvita.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostAhaa tämä johtuu siis dsc boksin ominaisuuksista. Kumpi lienee halvempi, asentaa ldm vai vaihtaa uudempi dsc... (käytetyllä boksilla). Mutta edelleenkin mielenkiintoista olisi selvittää mikä estää jarruttoman cruisen koodaamisen.
Ehkä se "helpompi" on laittaa uus moduli fyysisesti, mutta koodaaminen vo listan mukaan ainaki helpompi ku tekee aikakauteen kuuluvan kombinaation. Joskaan eihän se ny huikeaa akrobatiaa ole dcs purkin ja mittarin koodauksen ajaksi muuttaa 9/2006 mutta kumminkin...
Jarruttoman cruisen asennuksen estää dsc purkki. Oikeastaan sieltä löytyy tasan yks kohta mihin voi eri vaihtoehtoja koittaa ja jos ei niillä lähe tulille niin voi olla ettei nettodatallakaan saa tuota huijattua.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment