Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 vakionopeudensäätimen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Ite epäilen että se on moottorinohjaimesta kiinni, neloskoneisissa kuitenkin toimii jarruton ja kutosissa ei. Niistä vikakoodeista vois saada hajua asisasta, niissä näkyy yleensä että minkä moduulin lähettämä signaali puuttuu, mikä on vastaanottaja ja joskus jopa viestin can-id.

    edit. Saatoin kirjoittaa aiemmin epäselvästi, jarruttoman cruisen aktivointi muutta parametrin tai pari DSC-moduulista mutta jarrucruisen koodaus vaikuttaa kymmeniin parametreihin. Verrokkina molemmissa DSC joka koodattu ilman cruisea.
    Last edited by böntti; 26-12-2014, 10:49.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      2005 malliseen 330xd:hen laitettiin tänään vakkari. Eli viiksipaketti, ldm moduli ja koodaus. Toimii niinku junan vessa.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        Rahu koodas veljen e91 330d:n neloskoneisen viiksipaketin vakkarilla. Toimii perinteisenä, eli ei tietenkään lukemia tms. Mittaristoon.
        F16 M-Sport

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by hj325hml View Post
          Rahu koodas veljen e91 330d:n neloskoneisen viiksipaketin vakkarilla. Toimii perinteisenä, eli ei tietenkään lukemia tms. Mittaristoon.
          Jep. Ei sillä viiksipaketilla ole väliä onko nelos vai kutoskoneinen (paitti kutoskoneisissa oikeasti on se "moniasentoinen" viiksi).. Sillä auton iällä ja sylinterimäärällä on suurempi merkitys. Eli kaikki neloskoneiset vuosimallista riippumatta ja kutoskoneiset 6/2006 ja siitä eteenpäin menee pelkällä viiksipaketin vaihdolla.
          Ennen 6/2006 Kuuspyttysiin tarvii sen ldm purkin.
          Neloskoneisissa varustekoodi on 540 vakionopeudensäädin
          Kutoskoneissa vastaavasti 544 dynaaminen vakionopeudensäädin
          Eroa näisä ny ei merkittävää ole. Toinen jarruttaa jos vauhti kasvaa esim mäessä liikaa ja toinen ei.
          Eli Yhtäkaikki... veljesi autossa nyt on kaikesta huolimatta se jarruvakkari vaikka normaaliksi sanotkin. Rahu korjatkoon jos oon ihan hakoteillä
          Last edited by Kissvesala; 07-01-2015, 00:12.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            Se on neloskoneinen eli tavallinen vakkari ilman jarrua, niinku ensin kirjoititkin . Asetetun nopeuden saa koodaamalla näkymään mittariston diginäytössä, pelkällä varustelistan muokkauksella se ei aina tule näkyviin.
            Last edited by böntti; 07-01-2015, 01:02.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Kissvesala View Post
              Jep. Ei sillä viiksipaketilla ole väliä onko nelos vai kutoskoneinen (paitti kutoskoneisissa oikeasti on se "moniasentoinen" viiksi).. Sillä auton iällä ja sylinterimäärällä on suurempi merkitys. Eli kaikki neloskoneiset vuosimallista riippumatta ja kutoskoneiset 6/2006 ja siitä eteenpäin menee pelkällä viiksipaketin vaihdolla.
              Ennen 6/2006 Kuuspyttysiin tarvii sen ldm purkin.
              Neloskoneisissa varustekoodi on 540 vakionopeudensäädin
              Kutoskoneissa vastaavasti 544 dynaaminen vakionopeudensäädin
              Eroa näisä ny ei merkittävää ole. Toinen jarruttaa jos vauhti kasvaa esim mäessä liikaa ja toinen ei.
              Eli Yhtäkaikki... veljesi autossa nyt on kaikesta huolimatta se jarruvakkari vaikka normaaliksi sanotkin. Rahu korjatkoon jos oon ihan hakoteillä
              Käyttöönotto oli autolla helmikuu 06 eikä sinne tullut kuin viiksipaketti.
              F16 M-Sport

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                Olenpa huomannut sen, että aina tuolla mittariston koodauksellakaan sitä ei saa näkyviin, eikä ainakaan esim. 320d:ssä missä on tehtaalta lähtöisin oleva vakkari niin välttämättä näy mittaristossa se asetettu nopeus.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Rahu View Post
                  Olenpa huomannut sen, että aina tuolla mittariston koodauksellakaan sitä ei saa näkyviin, eikä ainakaan esim. 320d:ssä missä on tehtaalta lähtöisin oleva vakkari niin välttämättä näy mittaristossa se asetettu nopeus.
                  Jep. Eli pitää olla high mallin kombi...
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Originally posted by Rahu View Post
                    Olenpa huomannut sen, että aina tuolla mittariston koodauksellakaan sitä ei saa näkyviin, eikä ainakaan esim. 320d:ssä missä on tehtaalta lähtöisin oleva vakkari niin välttämättä näy mittaristossa se asetettu nopeus.
                    Ok, hyvä tietää
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • baku
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 347
                      • Kausala

                      Nyt olisi viiksipaketti vaihdettu ja $544 koodattu NCS:llä. Seuraava ongelma onkin sitten se, että herja tulee SZL:n sarjanumerosta ja sitä kautta ei sitten luistonesto ja ABS toimi lainkaan. Jos vakionopeussäädintä yrittää laittaa päälle, niin mittarissa vilahtaa vakkarin kuva huutomerkillä ja se ei toimi. Tuo oli hetken niin, että varustelistat oli koodattu, mutta en saanut DSC- modulia koodattua ja siinä vaiheessa itse vakkari toimi, mutta mittarissa ei tapahtunut mitään. Nyt on DSC koodattu, mutta INPA:n kautta ei resetointi toimi. DIS:in käyttöä en viitsisi ruveta tässä vaiheessa opettelemaan (online- yhteyttä en ole saanut toimimaan).

                      Osaako kukaan heittää tuohon muuta ohjetta kuinka nollaus on mahdollista toteuttaa? Ratin asema- anturi itsessään toimii, vilkku palauttaa normaalisti jne.

                      Edit. Tool32:lla onnistui!
                      Last edited by baku; 10-01-2015, 14:58.
                      F20 116d
                      E63 645
                      E28 528
                      F30 320d x-drive
                      F31 335d x-drive

                      ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                      KTM 1290 Super Adventure
                      K1200S
                      ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Niin vin väärä? Tool32 uus vin.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • baku
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 347
                          • Kausala

                          Joo.Tool32 ja enemmän tuurilla kuin taidolla. Lopputulos on kuitenkin se, että nyt kaikki toimii. Luistonesto ja nopeusnäyttö mittarissa + itte vakkari.
                          F20 116d
                          E63 645
                          E28 528
                          F30 320d x-drive
                          F31 335d x-drive

                          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                          KTM 1290 Super Adventure
                          K1200S
                          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Tuosta uupui se ohjauskulma-anturin kalibrointi, ja se ei inpalla onnistu. Jotenkin sait sen kuitenkin toolilla tehtyä
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              Taisi olla DSC_87.prg ja lenkwinkel_dsc_abgleichen. En tuota oikein aluksi uskonut, kun vaati sen, että ensin ratti linkkuun molempiin suuntiin ja ajoa suoraan jonkin matkaa, että anturin asema kalibroitui. Vielä jäi nuo kaksi ylimääräistä keltaista valoa palamaan. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen, niin sen jälkeen toimi niinkuin pitääkin.
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • Vauhtiveikko
                                Newbiemmer
                                • Jan 2015
                                • 2
                                • Finland

                                Bmw 318D 2.0, automaatti, vm.2009 (2008 käyttöönotettu), farkku.

                                Moi!

                                Osaisiko joku neuvoa, että miten tuo vakkarin jälkiasennus menee kun auto on tuotu Saksasta ja Laakkoselta sanoivat, että eivät voi millään tietää kuin vasta asennusvaiheessa, että joutuuko mittariston uusimaan? Autossa on keskikonsolissa näyttö navilla ja Laakkosen mukaan tämä tarkoittaisi sitä, että valmiudet pitäisi olla, että mittaria ei tarvitse vaihtaa... Kustannus jos mittaria ei joudu vaihtamaan on 850€ asennettuna ja jos mittariston joutuu vaihtamaan niin 1650€ asennettuna??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎