Originally posted by tuoasm
View Post
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
-
-
Kenelläkään kokemuksia vielä hitsilukosta e9x:ssä? Mitenkähän sekasin luistonestot ja ajonvakautukset menee tommosen kanssa :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View PostTuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?
Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....
.... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....
Originally posted by arska86 View PostTossa 330d on ainakin uutena ollut sähkölukko jo koodattuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View PostTuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?
Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....
.... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by expertti View PostTuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?
Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....
.... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....E46 ei onnistu.
Leave a comment:
-
-
Tuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?
Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....
.... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....
Leave a comment:
-
-
Ratkaisin oman pähkäilyni lukkoperän suhteen ostamalla Quaifen. Onpahan varmasti hyvä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostProsenttiluvut liittyy niihin lukkoyksikön ramppeihin, joita pikkutasauspyörien tapit levittää erilleen kun on veto päällä tai moottorijarrutus. Kannattaa kattoa vaikka pari juutubevideota niin selkenee. Loivemmalla ramppikulmalla lukottava puristusvoima yksikössä on suurempi per vedon määrä. 50/50 tarkoittaa 50% lukotusta sekä vedolla että moottorijarrulla. Huomautus voi liittyä siihen.
Osat joista puhutte eivät ole simmejä, vaan kytkinlevyt ja näiden välilevyjä. Simmi on säätölevy jolla säädetään välys laakereista tai muista systeemeistä.
Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.
Ja tosiaan nyt on mennyt simmit ja kytkinlevyt sekaisin, olen kuitenkin nimenomaan tarkoittanut kytkinlevyjä.
Originally posted by Juuså View PostEi taida noissa ämmä bemareissakaan olla tuosta 25% tiukempaa perää vakiona?
Niihän tuota luulis, pitkät keskustelut käytiin myyjän kanssa kun tilasin tuon perän jo kesäkuun alkupuolella. Ei ole 400 hepan tehot mikään ongelma tuolle 215k perälle, vaikka ois vakio laakerit.
Jos ottaisi tuollaisen 25% perän neljällä levyllä niin pääsisi edullisesti, mutta kestääkö sitten tuo pikkuperä ja palveleeko tuo 25% omaa alkuperäistä ajatusta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostProsenttiluvut liittyy niihin lukkoyksikön ramppeihin, joita pikkutasauspyörien tapit levittää erilleen kun on veto päällä tai moottorijarrutus. Kannattaa kattoa vaikka pari juutubevideota niin selkenee. Loivemmalla ramppikulmalla lukottava puristusvoima yksikössä on suurempi per vedon määrä. 50/50 tarkoittaa 50% lukotusta sekä vedolla että moottorijarrulla. Huomautus voi liittyä siihen.
Osat joista puhutte eivät ole simmejä, vaan kytkinlevyt ja näiden välilevyjä. Simmi on säätölevy jolla säädetään välys laakereista tai muista systeemeistä.
Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.
Originally posted by 316bemi View PostIsommat sisuskalut 215 vs 188 nii kestäähä ne.Last edited by Juuså; 02-11-2018, 21:04.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eljas View PostJotenkin tuo 75% alkaa tuntua liian jyrkältä, vaikkakin talvella tulee ajettua luistonestot päällä normaalisti.
Sitä vielä mietin, että mitä tuo prosenttiluku tässä tapauksessa suoraan tarkoittaa. Se ei ainakaan voi tarkoittaa pyörien pyörimiseroa, koska tällöin 25% olisi "tiukempi". Eli näin insinöörinä olisi hyvä tietää mitä prosenttiluku tarkoittaa.
Tuossa 50/50 perässä ihmetyttää tuo maininta siitä, että saattaa käyttäytyä oudosti kun päästää kaasun?
Originally posted by eljas View PostTosiaan 188L perään tuo 40%/15% on neljällä shimmillä, ei ole mahdollista saada kahdeksalla. Näin ollen myyjä ei näille tehoille anna minkäänlaista takuuta tuolle. Outoa, että on antanut tuolle 215K perälle about samoille tehoille kunhan ottaa uudet laakerit...
Mutta loppujen lopuksi sanoisin, että vaihtoehtoina on nyt oikeasti sitten enää lisämaksusta saatava 50%/30% tai sitten 75%/30%. Todennäköisesti nyt sitten kallistun tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon, jos kerran 75% on liian tymäkkä katuajoon.Originally posted by Juuså View PostJos miettii vaikka e39 m5, niin onhan siinäkin kitkalukkoperä ja taitaa olla ihan 25/25 neljällä shimmillä, ja kestää. Joku viisaampi voi vahvistaa onko näin.
Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.Last edited by petrolhead; 02-11-2018, 18:52.
Leave a comment:
-
-
Jos miettii vaikka e39 m5, niin onhan siinäkin kitkalukkoperä ja taitaa olla ihan 25/25 neljällä shimmillä, ja kestää. Joku viisaampi voi vahvistaa onko näin.
Leave a comment:
-
-
Tosiaan 188L perään tuo 40%/15% on neljällä shimmillä, ei ole mahdollista saada kahdeksalla. Näin ollen myyjä ei näille tehoille anna minkäänlaista takuuta tuolle. Outoa, että on antanut tuolle 215K perälle about samoille tehoille kunhan ottaa uudet laakerit...
Mutta loppujen lopuksi sanoisin, että vaihtoehtoina on nyt oikeasti sitten enää lisämaksusta saatava 50%/30% tai sitten 75%/30%. Todennäköisesti nyt sitten kallistun tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon, jos kerran 75% on liian tymäkkä katuajoon.
Leave a comment:
-
-
Mulla 215k perä niin siihen ei taida mihinkään kokoonpanoon saada 8 shimmiä. Ja tuo 40/15 oli ainut vaihtoehto 25/25 lisäksi. Kysyin kuitenkin että kestääkö perä 371hv ja 800nm, ja vastaus oli että "with tinkem rollerbearings, no problem." Ja vuoden täys takuu normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juuså View PostLisätään vielä sen verran, että en ole itse päässyt vielä ikinä ajamaan lumella tuolla 40/15 perällä, mutta huomaa jo esim sorallakin tiukasti kääntäessä, jos vähänkään rivakammin kaasua antaa nii jauhaa molemmat herkästi. Että tosiaan 75% voi olla aika haastava talvella. Tuolla 40% kuitenkin pystyy ajamaan ihan täysin normaalisti, eikä sen olemassaoloa oikeestaan huomaa muusta kuin siitä, että on paljon enemmän pitoja. Kuivalta asfaltitakin kun lähettää, niin lähtee todella helposti perä sladiin jos niin haluaa. Pitää kertoa kokemuksia kohan sitä lunta joskus tulisi ja pääsisi testaamaan.
Lisäksi lisähinnasta on mahdollista saada 50/30 perä, jos tuo 75/30 tuntuu liian jyrkältä. Toki olisi mukava kuulla ihan käytännön kokemuksia myös 50/50 perästä, että onko ollut ongelmia jarrutuksissa? Mulla on kuitenkin automaatti ja sehän ei kovin raa'asti iske pienempää sisään...
Jos tuota 40/15 perää ei saa kahdeksalla shimmillä, päädyn joko 75/30 perään tai sitten 50/30 perään. Myyjä toisaalta lupasi tyytyväisyystakuun tuohon 75/30 perään, eli jos en ole tyytyväinen niin perä ja rahat takaisin...
Edelleen kaikkien kokemukset kaikista peristä ovat tervetulleita, jotta pystyn tekemään mahdollisimman hyvän päätöksen! Kiitos
Leave a comment:
-
Leave a comment: