memebuy23buy

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by tuoasm View Post
    Kenelläkään kokemuksia vielä hitsilukosta e9x:ssä? Mitenkähän sekasin luistonestot ja ajonvakautukset menee tommosen kanssa :think
    Ei mitään kemppilukkoja tieliikenteeseen. Ei varmasti toimi oikein ajonvakautuksen kanssa. Oikeasti vaarallinen ja lisäksi laitoin tuo kemppiperä. Vaikka ottaisin ajonvakautuksen pois päältä, niin silti tappopeli tuolla liikenteessä. Tästä löytyy paljon keskustelua tältäkin foorumilta.

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Kenelläkään kokemuksia vielä hitsilukosta e9x:ssä? Mitenkähän sekasin luistonestot ja ajonvakautukset menee tommosen kanssa :think

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Tuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?

    Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....

    .... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....

    Originally posted by arska86 View Post
    Tossa 330d on ainakin uutena ollut sähkölukko jo koodattuna.
    No mutta tuohan on hyvä uutinen jos E90:ssä on jo sähkölukko aktivoituna.

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Tuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?

    Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....

    .... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....
    Tossa 330d on ainakin uutena ollut sähkölukko jo koodattuna.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Tuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?

    Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....

    .... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....
    Ei oikein kuulu tähän threadiin nämä "sähkölukot" tai koodailut, joten kyseleppä oman alueesi alueellisessa keskustelussa samaa. E46 ei onnistu.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Tuli hommattua E90 330d -2010. Olisiko Kainuussa tai lähikunnissa osaava joka koodaisi tuon sähköisen lukkoperän....?

    Tarkoitus on myös päivittää auton ohjelmat muutoinkin. Itsellä olisi vielä orkkis ICOM NEXT A käytössä, mutta ei uskallusta....

    .... ja olisi myös E46 330d -2004 vailla sähkölukkoa....

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Ratkaisin oman pähkäilyni lukkoperän suhteen ostamalla Quaifen. Onpahan varmasti hyvä

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Prosenttiluvut liittyy niihin lukkoyksikön ramppeihin, joita pikkutasauspyörien tapit levittää erilleen kun on veto päällä tai moottorijarrutus. Kannattaa kattoa vaikka pari juutubevideota niin selkenee. Loivemmalla ramppikulmalla lukottava puristusvoima yksikössä on suurempi per vedon määrä. 50/50 tarkoittaa 50% lukotusta sekä vedolla että moottorijarrulla. Huomautus voi liittyä siihen.

    Osat joista puhutte eivät ole simmejä, vaan kytkinlevyt ja näiden välilevyjä. Simmi on säätölevy jolla säädetään välys laakereista tai muista systeemeistä.

    Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.
    Joitain videoita on tullut katsottua ja ehkä tässä hiljalleen alkaa jotain ymmärtämään. Edelleen vähän hämärän peitossa se, että miten erilaisesti esim. tuo 75% viskolukko käyttäytyy verrattuna Quaifeen ns. normaaliajossa.

    Ja tosiaan nyt on mennyt simmit ja kytkinlevyt sekaisin, olen kuitenkin nimenomaan tarkoittanut kytkinlevyjä.

    Originally posted by Juuså View Post
    Ei taida noissa ämmä bemareissakaan olla tuosta 25% tiukempaa perää vakiona?

    Niihän tuota luulis, pitkät keskustelut käytiin myyjän kanssa kun tilasin tuon perän jo kesäkuun alkupuolella. Ei ole 400 hepan tehot mikään ongelma tuolle 215k perälle, vaikka ois vakio laakerit.
    Tässä kun alkaa ynnäilemään hintaa tuolle 75% perälle uusilla laakereilla niin ollaan jo ~1600 eur hintaluokassa, jolloin taas ajatukset alkavat kääntymään Quaifen puoleen (vaikkakin asennus on sitten oma asiansa) koska tuntuu olevan haastavaa tämän sopivan jäykkyyden löytäminen.

    Jos ottaisi tuollaisen 25% perän neljällä levyllä niin pääsisi edullisesti, mutta kestääkö sitten tuo pikkuperä ja palveleeko tuo 25% omaa alkuperäistä ajatusta...

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Prosenttiluvut liittyy niihin lukkoyksikön ramppeihin, joita pikkutasauspyörien tapit levittää erilleen kun on veto päällä tai moottorijarrutus. Kannattaa kattoa vaikka pari juutubevideota niin selkenee. Loivemmalla ramppikulmalla lukottava puristusvoima yksikössä on suurempi per vedon määrä. 50/50 tarkoittaa 50% lukotusta sekä vedolla että moottorijarrulla. Huomautus voi liittyä siihen.




    Osat joista puhutte eivät ole simmejä, vaan kytkinlevyt ja näiden välilevyjä. Simmi on säätölevy jolla säädetään välys laakereista tai muista systeemeistä.

    Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.
    Jees, tiedän kyllä että simmilevyillä säädetään välykset ja tarkoitin juurikin näitä välilevyjä, mutta kuitenkin. Ehkä tuli vähän virheellisesti tuo käännös kun tuossa myynti-ilmoituksessa puhutaan shimmeistä, en kuitenkaan usko että tässä kukaan sekaisin on mennyt. Ei taida noissa ämmä bemareissakaan olla tuosta 25% tiukempaa perää vakiona?

    Originally posted by 316bemi View Post
    Isommat sisuskalut 215 vs 188 nii kestäähä ne.
    Niihän tuota luulis, pitkät keskustelut käytiin myyjän kanssa kun tilasin tuon perän jo kesäkuun alkupuolella. Ei ole 400 hepan tehot mikään ongelma tuolle 215k perälle, vaikka ois vakio laakerit. Noilla rullalaakereillahan se tietenkin on vaan aina varmempi. Ja olisi se vuoden takuu siis ollut ihan vakio laakereillakin, itse vaan kysyin että onko noista rullalaakereista mtn konkreettista hyötyä vielä noilla tehoilla. Vakio perän heikko lenkki, vaikka en kyllä ole kuullut että kellään noita olisi pahemmin hajonnut. Ainahan sattuu tietty maanantai mallia joukkoon, mutta kuitenkin.
    Last edited by Juuså; 02-11-2018, 21:04.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Jotenkin tuo 75% alkaa tuntua liian jyrkältä, vaikkakin talvella tulee ajettua luistonestot päällä normaalisti.

    Sitä vielä mietin, että mitä tuo prosenttiluku tässä tapauksessa suoraan tarkoittaa. Se ei ainakaan voi tarkoittaa pyörien pyörimiseroa, koska tällöin 25% olisi "tiukempi". Eli näin insinöörinä olisi hyvä tietää mitä prosenttiluku tarkoittaa.

    Tuossa 50/50 perässä ihmetyttää tuo maininta siitä, että saattaa käyttäytyä oudosti kun päästää kaasun?
    Prosenttiluvut liittyy niihin lukkoyksikön ramppeihin, joita pikkutasauspyörien tapit levittää erilleen kun on veto päällä tai moottorijarrutus. Kannattaa kattoa vaikka pari juutubevideota niin selkenee. Loivemmalla ramppikulmalla lukottava puristusvoima yksikössä on suurempi per vedon määrä. 50/50 tarkoittaa 50% lukotusta sekä vedolla että moottorijarrulla. Huomautus voi liittyä siihen.

    Originally posted by eljas View Post
    Tosiaan 188L perään tuo 40%/15% on neljällä shimmillä, ei ole mahdollista saada kahdeksalla. Näin ollen myyjä ei näille tehoille anna minkäänlaista takuuta tuolle. Outoa, että on antanut tuolle 215K perälle about samoille tehoille kunhan ottaa uudet laakerit...

    Mutta loppujen lopuksi sanoisin, että vaihtoehtoina on nyt oikeasti sitten enää lisämaksusta saatava 50%/30% tai sitten 75%/30%. Todennäköisesti nyt sitten kallistun tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon, jos kerran 75% on liian tymäkkä katuajoon.
    Originally posted by Juuså View Post
    Jos miettii vaikka e39 m5, niin onhan siinäkin kitkalukkoperä ja taitaa olla ihan 25/25 neljällä shimmillä, ja kestää. Joku viisaampi voi vahvistaa onko näin.
    Osat joista puhutte eivät ole simmejä, vaan kytkinlevyt ja näiden välilevyjä. Simmi on säätölevy jolla säädetään välys laakereista tai muista systeemeistä.

    Yleensä murikan tai voimansiirron yleensä, rikkoo muut asiat kuin tehon määrä.
    Last edited by petrolhead; 02-11-2018, 18:52.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by Juuså View Post
    Jos miettii vaikka e39 m5, niin onhan siinäkin kitkalukkoperä ja taitaa olla ihan 25/25 neljällä shimmillä, ja kestää. Joku viisaampi voi vahvistaa onko näin.
    Isommat sisuskalut 215 vs 188 nii kestäähä ne.

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Jos miettii vaikka e39 m5, niin onhan siinäkin kitkalukkoperä ja taitaa olla ihan 25/25 neljällä shimmillä, ja kestää. Joku viisaampi voi vahvistaa onko näin.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Tosiaan 188L perään tuo 40%/15% on neljällä shimmillä, ei ole mahdollista saada kahdeksalla. Näin ollen myyjä ei näille tehoille anna minkäänlaista takuuta tuolle. Outoa, että on antanut tuolle 215K perälle about samoille tehoille kunhan ottaa uudet laakerit...

    Mutta loppujen lopuksi sanoisin, että vaihtoehtoina on nyt oikeasti sitten enää lisämaksusta saatava 50%/30% tai sitten 75%/30%. Todennäköisesti nyt sitten kallistun tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon, jos kerran 75% on liian tymäkkä katuajoon.

    Leave a comment:


  • Juuså
    replied
    Mulla 215k perä niin siihen ei taida mihinkään kokoonpanoon saada 8 shimmiä. Ja tuo 40/15 oli ainut vaihtoehto 25/25 lisäksi. Kysyin kuitenkin että kestääkö perä 371hv ja 800nm, ja vastaus oli että "with tinkem rollerbearings, no problem." Ja vuoden täys takuu normaalisti.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by Juuså View Post
    Lisätään vielä sen verran, että en ole itse päässyt vielä ikinä ajamaan lumella tuolla 40/15 perällä, mutta huomaa jo esim sorallakin tiukasti kääntäessä, jos vähänkään rivakammin kaasua antaa nii jauhaa molemmat herkästi. Että tosiaan 75% voi olla aika haastava talvella. Tuolla 40% kuitenkin pystyy ajamaan ihan täysin normaalisti, eikä sen olemassaoloa oikeestaan huomaa muusta kuin siitä, että on paljon enemmän pitoja. Kuivalta asfaltitakin kun lähettää, niin lähtee todella helposti perä sladiin jos niin haluaa. Pitää kertoa kokemuksia kohan sitä lunta joskus tulisi ja pääsisi testaamaan.
    Onko sulla toi 40/15 perä neljällä vai kahdeksalla shimmillä? Alunperin myyjä sanoi, että neljällä shimmillä ei kestä näitä tehoja vaan sulaa alle. Kysyinkin nyt, että onko mahdollista saada kahdeksalla shimmillä tuota perää.

    Lisäksi lisähinnasta on mahdollista saada 50/30 perä, jos tuo 75/30 tuntuu liian jyrkältä. Toki olisi mukava kuulla ihan käytännön kokemuksia myös 50/50 perästä, että onko ollut ongelmia jarrutuksissa? Mulla on kuitenkin automaatti ja sehän ei kovin raa'asti iske pienempää sisään...

    Jos tuota 40/15 perää ei saa kahdeksalla shimmillä, päädyn joko 75/30 perään tai sitten 50/30 perään. Myyjä toisaalta lupasi tyytyväisyystakuun tuohon 75/30 perään, eli jos en ole tyytyväinen niin perä ja rahat takaisin...

    Edelleen kaikkien kokemukset kaikista peristä ovat tervetulleita, jotta pystyn tekemään mahdollisimman hyvän päätöksen! Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X