Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • böntti
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Onko olemassa yhtään ihmistä suomen sisällä joka suosuisi korvausta vastaan ohjelmoimaan alkuperäisen lukon toimimaan "sähkölukkona"

    Auto on 05/2006 330dA, Onko tähän mahdollista ohjelmoida?

    Ja voisiko joku nopeasti listata hyödyt ja mahdolliset haitat toimenpiteestä? Quaife polttelee mutta lompakko ei anna myöden :/

    Olisin enemmän kuin kiitollinen
    Voin tehdä mahdollisen softapäivityksen sekä varsinaisen koodauksen Tampereella. Pistä puhelinnumero privaan niin soitan. Hieman siinä tosiaan karkaa energiaa jarrun käyttöön ja palojen sekä levyn lämmitykseen, ei lienee normaalikäytössä mitenkään merkittävää. Kyllähän tavallisessakin lukkoperässä jostain otetaan se energia millä lukko aktivoidaan, ei sekään pyhällä hengellä toimi. Parempi hyötysuhde siinä "perinteisessä" voi hyvinkin olla, oli sitten torsen tai kitka.

    Edit. Piti pitkästä aikaa vilkaista torsen-video ja kyllä se vaan on edelleen nerokas systeemi, ei taida paljoa tehoa viedä ainakaan silloin kun suoraan kiihdytetään. Tosin eihän ne muutkaan tyypit mitään tee kun suoraan tasaisella alustalla kiihdyttää.
    Last edited by böntti; 30-11-2015, 23:22.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Sellainen periaatteellinen erohan näissä jutuissa quaife/ohjelmallinen väännönrajoitus on, että toisessa jarrutetaan sutivaa ja toisessa siirretään tehoa sinne, missä pitoa on.
    Siis kun jarrutetaan, niin eteneminen ei tapahdu enää "täydellä teholla", sitä myös jarrutetaan siinä samalla.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Onko olemassa yhtään ihmistä suomen sisällä joka suosuisi korvausta vastaan ohjelmoimaan alkuperäisen lukon toimimaan "sähkölukkona"

    Auto on 05/2006 330dA, Onko tähän mahdollista ohjelmoida?

    Ja voisiko joku nopeasti listata hyödyt ja mahdolliset haitat toimenpiteestä? Quaife polttelee mutta lompakko ei anna myöden :/

    Olisin enemmän kuin kiitollinen
    Onhan meitä muutama korjaus, dsc yksikkö koodataan siten,että alkuperäinen avoin tasauspyörästö toimii "lukkoperän tavoin" dsc yksikön avustamana. Eli sutivalle pyörälle annetaan satulan kautta painetta ja siten voima siirtyy taas vetävälle pyörälle.

    Ainoa haitta on jos jatkuvasti kurmuuttaa niin takajarrupalojen nopeampi kuluminen

    Iän puoesta tuon saa tehtyä,mahdollista että auton softat joutuu osittain päivittämään,joka ei sekään ole ongelmallista
    Last edited by suppari; 30-11-2015, 22:10.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Onko olemassa yhtään ihmistä suomen sisällä joka suosuisi korvausta vastaan ohjelmoimaan alkuperäisen lukon toimimaan "sähkölukkona"

    Auto on 05/2006 330dA, Onko tähän mahdollista ohjelmoida?

    Ja voisiko joku nopeasti listata hyödyt ja mahdolliset haitat toimenpiteestä? Quaife polttelee mutta lompakko ei anna myöden :/

    Olisin enemmän kuin kiitollinen

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Originally posted by Jalluton View Post
    Mitä kaikkia puslia tuohon kannattaa samalla vaihdattaa kun perä irroitetaan ja mistä löydän oikeat laakerit?
    No toki reilusti. Vakavasti ottaen ainakin ne kolme puslaa joilla perä roikkuu tai kelluu apurungossa. Apurunkoa ei välttämättä tarvitse irroittaa. Insertin sinne saa paikalle pudottamatta, jos tahtoo helpolla jonkinlaisen parannuksen..

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Meikä tänään koodasi omaan 325 diisseliin niin oli kyllä positiivinen kokemus. Ilmeisesti tuo ei toimi kuin kaikki luistonestot pois otettuna? Ainakin tuntuisi että ei ajonvakautus päällä käytä kahta rengasta.

    Joensuun seudulla voin tuon koodata jos kellä tarvista tosiaan ncs:stä vaan wert 2 käyttöön ja sillä pelitti.
    Last edited by _Sylin_teri_; 26-11-2015, 17:41.

    Leave a comment:


  • MaxR
    replied
    Täällä kun on ollut juttua tuosta "sähkölukosta" niin kukas sellaisen suostuisi koodaamaan autoon Päijät-hämeen seudulla?

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Mitä kaikkia puslia tuohon kannattaa samalla vaihdattaa kun perä irroitetaan ja mistä löydän oikeat laakerit?

    Leave a comment:


  • PJS69
    replied
    Ei tässä oman peräni asennuksessa mitään "salamyhkäistä" ole...ihan normi homma "ammattilaisille"...

    Mamasan myi keväällä 2015 autooni käyvää Quaifen perää tasarahalla eli 1000€ kpl. Omaan autoonihan käy tasan yksi vaihtoehto Quaifen mallistosta ja that's it.

    Perän irroittamisen ja kiinnilaittamisen hoiti ST-Motors ja itse koneistamisen hoiti ammattimies, jolla vankka kokemus esimerkiksi juuri hitsattujen bimmeri perien purkamisesta / kasaamisesta. Tuossa asiassa kun ei vaan ikävä kyllä ihan kaikki "asentajat" pärjää eli todella tarkkaa duunia.

    Lopputulos tällä hetkellä se, että pitoa löytyy täysin erilailla, eikä perä pidä ääntä / ulinaa pätkääkään, eli omasta mielestäni tällöin on hommat hoidettu niin kuin on pitänytkin ja mistä olen maksanutkin.

    Pahaa sanaa en voi sanoa toimenpiteestä.

    -Pete

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Wavetrac tarjous oli vielä 200e kalliimpi kuin quaifen.
    Pitää harkita sutiiko sitä talven vain toisella puolella...

    Itsellä ei ole paikkaa eikä kykyjä tehdä moista.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by Jalluton View Post
    Oho. Mä sain aivan eriluokkaa olevan tarjouksen kun kyselin itse.
    Noissa taitaa olla sisäänostohinnat nousseet sekä kurssimuutokset nostaneet hintaa. Nykyhinnoilla harkitsisin vakavasti Wavetraccia Quaifen sijasta.

    Ja mitä asennukseen tulee, niin vähän epäilyttää miten nuo asennukset tehdään eli tarkistetaanko niissä hammaskosketus ja backlash. Lisäksi itse laittaisi ehdottomasti uudet laakerit kun kerran perä auki...

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Oho. Mä sain aivan eriluokkaa olevan tarjouksen kun kyselin itse.

    Leave a comment:


  • PJS69
    replied
    Kyllä vain eli hitsattu perä. Quaife maksoi 1000€ + 890€ loput hommat pakettina sovittuna.

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Sinulla ei ollut varmaan ns hitsattuperä?

    Leave a comment:


  • PJS69
    replied
    Moro! Ostin lukkoperä "murikan" omaan autooni kesällä ns.avaimet käteen periaatteella Hki suunnalla (Mamasan hoiti osan + asennuksen + koneistuksen tilaamisen puolestani) ja kokonaiskustannukseksi / kauppasummaksi sovimme 1890€ sisältäen tuon kaiken.

    Leave a comment:

Working...
X