memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peter
    replied
    Selvisi. NOX-anturi. Nyt on seuraava vika päällä, johon tuossa toisessa ketjussa kyselinkin, mutta lainaampa sen tähänkin

    ""
    Nostellanpa tätä. Mulla oli myös tuo 30ea-koodi. Lisäksi oli toinen nox-koodi, jota en tähän hätään muista.Nollattiin eikä nyt näy.
    menin tänään leimalle ja kierroksilla co2-päästöt 1,27-1,33 kun sallittu 0,2.

    CO-arvo korkealla. CO-arvo tyhjäkäynnillä ei käytännössä värähtänyt, mutta tosiaan kierroksilla arvo nousi.
    HC-arvo näyttää olevan jotain 18, O-arvo n. 0,19 ja Lambda-arvo 0,971 eli näiden laihaseoskoneiden vaihteluvälin (0,7-4) pienemmässä päässä.
    Kävin ajamassa autoa "lämpimäksi (lämmöt n. 105), ei vaikutusta

    ""

    Leave a comment:


  • rakkuj
    replied
    Selvisikö sinulla vaivan aiheuttajaa ja onko tullut kuntoon?

    Originally posted by peter View Post
    jatketaanpa edelliseen: auto ollut nyt viikon korjaamolla ja tänään tuli viesti, että pitäisi hakea pois. Mitään vikaa ei kuulemma ole ja vikakoodeja. En tiedä, mitähän tässä seuraavana.

    Leave a comment:


  • peter
    replied
    Kirjoittelin tosian n43-ketjuun.
    Taitaa olla 1/09-valmistettu
    . Jako ok. Puolat vaihdettu vasta.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Moottorin tyyppi ja pirssin valmistuskk olisi hyvä perustieto.

    Sähkövika? Laturin antaa ylijännitepiikkejä eli latausjännite heittelee liikaa --> joku anturi alkanut antaa pikkasen väärää tietoa. Ehkä kampuran asentoanturi kun siitä harvoin jää vikakoodi?

    Leave a comment:


  • peter
    replied
    jatketaanpa edelliseen: auto ollut nyt viikon korjaamolla ja tänään tuli viesti, että pitäisi hakea pois. Mitään vikaa ei kuulemma ole ja vikakoodeja. En tiedä, mitähän tässä seuraavana.

    Leave a comment:


  • peter
    replied
    Tänään seuraavanlaista: auto käyntiin ja liikenteeseen, ei ongelmaa. Puoli kilsaa eteenpäin ja moottorin vikavalo tauluun. Moottori alko rykimään, kävi huonosti ja veto pois. Ei enää käyntiin ja kaikki valot palaa. Nytkö se sitten meni?
    Mitään varoitusta tai kahinaa ei koneesta ole tullut.
    Last edited by peter; 19-12-2014, 22:25.

    Leave a comment:


  • Lallevihtinen
    replied
    Onko kukaan kokenu tai kuullu seilaavasta tyhjäkäynnistä N43 moottorin yhteydessä? Puolat, tulpat ja suuttimet vaihdettu, muut murheet hävis mutta tyhjäkäynti seilaa...:think Mistähän moottori saa tyhjäkäynti ilman kun kaasuläpän tukkimisella ei oo vaikutusta käyntiin, äkkiseltään ei tyhjäkäynti moottoria löytyny autosta eikä ETK:sta.

    Leave a comment:


  • ArskaAde
    replied
    Originally posted by rakkuj View Post
    Sytyttääkö nämä puolaviat keltaisen moottorivalon?

    Onko vikakoodeista luettavissa moottorivalon aiheuttaja?
    Itsellä ainakin sytytti. Vikakoodi oli Cylinder 1 Misfire. Vaihdettiin sen sylinterin puola ja taas kulkee hyvin .

    Leave a comment:


  • rakkuj
    replied
    Sytyttääkö nämä puolaviat keltaisen moottorivalon?

    Onko vikakoodeista luettavissa moottorivalon aiheuttaja?

    Leave a comment:


  • Kytölä
    replied
    Onko kukaan tehnyt ennakoivana varotoimenpiteenä jakopääremonttia tälläiseen ja mitä kustansi töiden osalta?

    Leave a comment:


  • Torsti19
    replied
    Originally posted by mexico View Post
    Kuinkas paljon mittarissa tällä yksilöllä?
    n. 95tkm

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Ulkolaisilla foorumeilla juttua jonkin verran jakopää ongelmista. Taitaa olla samaa kuraa kuin M40

    Leave a comment:


  • mexico
    replied
    Originally posted by Torsti19 View Post
    E91 320iA LCI 2008
    Ja nyt se tapahtui. Moottoritiellä syttyi keltainen moottorin vikavalo. Lopulta valohoidossa selvisi, että typpianturi on rikki. Vaihtoivat sen ja pyysin, että tekisivät samalla keikalla öljynvaihdon. Aamulla kun olivat auton rykäisseet kylmänä käyntiin oli kuulunut jakopäästä kolinaa ja tuomio oli, että ketju löysällä.

    Luojan onni, että BPS-takuuta jäljellä 12 kk, joten itselle jää maksettavaa korjauksista 0 €.
    Kuinkas paljon mittarissa tällä yksilöllä?

    Leave a comment:


  • Torsti19
    replied
    E91 320iA LCI 2008
    Ja nyt se tapahtui. Moottoritiellä syttyi keltainen moottorin vikavalo. Lopulta valohoidossa selvisi, että typpianturi on rikki. Vaihtoivat sen ja pyysin, että tekisivät samalla keikalla öljynvaihdon. Aamulla kun olivat auton rykäisseet kylmänä käyntiin oli kuulunut jakopäästä kolinaa ja tuomio oli, että ketju löysällä.

    Luojan onni, että BPS-takuuta jäljellä 12 kk, joten itselle jää maksettavaa korjauksista 0 €.

    Leave a comment:


  • baijerilainen
    replied
    318i LCI

    On jakopää ongelmia ainakin meidän lintassa. Jakopää meni uusiksi noin 50 tkm kohdalla. Voi olla että oli maanantai versio tai sitten ei, mene ja tiedä.

    Leave a comment:

Working...
X