Naputus
Itsellä on kyseisellä koneella oleva auto ajettu 235tkm ja moottori pitää naputusta joka ei kuitenkaan ohjaamoon asti kuulu ja joskus on lujempi ja joskus hiljaisempi ja antaa vikakoodia öljynpaineesta (ei kuitenkaan ole mitään vikavaloa). Onko nyt kuuluisa jakopää menossa? Mistä löytää moottorin öljysihdin jos kattois onko siinä muovinpaloja?
Autossa myös kuuluu auton keskivaiheilta metallinen "kohina" joka lujenee vauhdin kasvaessa ihan ulinakso astija vähän hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Mistäköhä täshä vois olla kyse?
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Originally posted by 314da View PostTuo NOX homma on selvä, se on käytävä ohjelmoimassa pois, mutta nyt siihen on uutena "ominaisuutena" tullut tuo pitkä käynnistyminen ja kylmänä vaeltava tyhjäkäynti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostVaraa reilusti aikaa ja ala lukemaan tuolta: https://bimmerprofs.com/
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peetu83 View PostSelviskö vika? Ite hommasin tollasen n43 koneella olevan 320 -07. Liikennevaloista kaasupohjassa kiihdyttäessä syttyi öljyvalo palamaan. Heti tien sivuun ja moottori seis. Hetki virrat pois ja takas päälle nii ei syttynyt enään. Vikakoodi tuli että öljynpaine liian alhainen. Olisiko anturivika?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 314da View Post318i, vm 2009 N43 koneella on alkanut kylmänä oireilemaan. Starttauttaa normaalia pidempään, tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä ja joskus haiskahtaa hiukan bensalle käynnistettäessä. Vikakoodeja ei ole kuin NOX-anturista (ollut jo pidempään). Ajettu 130 tkm, puolat ja jakopää uusittu joskus lähimenneisyydessä.
Onkohan tuo nyt sitten alkavaa suutinvikaa? Tuokohan mikään puhdistusaine tuohon ensiapua vai pitääkö pistää suuttimet vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
318i, vm 2009 N43 koneella on alkanut kylmänä oireilemaan. Starttauttaa normaalia pidempään, tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä ja joskus haiskahtaa hiukan bensalle käynnistettäessä. Vikakoodeja ei ole kuin NOX-anturista (ollut jo pidempään). Ajettu 130 tkm, puolat ja jakopää uusittu joskus lähimenneisyydessä.
Onkohan tuo nyt sitten alkavaa suutinvikaa? Tuokohan mikään puhdistusaine tuohon ensiapua vai pitääkö pistää suuttimet vaihtoon?
Leave a comment:
-
-
Kiristäjä nyt ainakin kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Hinta on jotain 70 euroa.
Leave a comment:
-
-
Pystyykö N43 jakopään ajoitusta (ketjun venymistä) jotenkin tarkistamaan ilman erikoistyökaluja? Entä voiko ketjun kiristäjän kuntoa jotenkin tutkia?
Leave a comment:
-
-
Että semmosia paskakasoja nämäki koneet.. on se hankala löytää enää bensa autoa minkä uskaltas ostaa 160-200tkm ajettuna 06-11 vm välillä. VAGit on paskaa, BMW on paskaa, kaikki on paskaa
t. viimevuonna 5tonnia M57N2 jakoketjun katkeemisen jälkeen sijoittanut
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samson View PostJa täältä seuraavaa uhria. Tänään parkkiin ajaessani pamahti "öljynpaine liian alhainen" merkkivalo tauluun ja sammutin moottorin heti. Mitään ihmeellistä ääntä ei moottorista ole kuulunut. Nyt näitä kauhulla lukeneena ajattelin kysäistä että onko mitään mahdollisuuksia anturivikaan tai muuhun pienempään vikaan? Onkohan kerennyt hajottamaan koneesta jo jotain vai voiko selvitä vain jakopääremontilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostEn ole. Pitäisikö katsoa siis samaan aikaan, kun lisää öljyä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostMinulla on mennyt kovan kesäajon jälkeen (motaria, rataa ym) yhden pykälän verran eli noin 2dl. Oletko katsonut esim DIS/ISTA miten pinnantasoanturi reagoi kun lisäät öljyä? Ajan takaa, että onko anturi kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Minulla on mennyt kovan kesäajon jälkeen (motaria, rataa ym) yhden pykälän verran eli noin 2dl. Oletko katsonut esim DIS/ISTA miten pinnantasoanturi reagoi kun lisäät öljyä? Ajan takaa, että onko anturi kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostSigun ykkönen eli N43B20 lienee? Onko muilla ilmennyt öljynkulutusta näissä? Mobil 5W30 ja ajettu alle 10tkm. Pyytää ilmeisimmin litran lisäystä, kun öljyvalokin vilkkuu/palaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: