memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muikkunen
    replied
    Naputus

    Itsellä on kyseisellä koneella oleva auto ajettu 235tkm ja moottori pitää naputusta joka ei kuitenkaan ohjaamoon asti kuulu ja joskus on lujempi ja joskus hiljaisempi ja antaa vikakoodia öljynpaineesta (ei kuitenkaan ole mitään vikavaloa). Onko nyt kuuluisa jakopää menossa? Mistä löytää moottorin öljysihdin jos kattois onko siinä muovinpaloja?
    Autossa myös kuuluu auton keskivaiheilta metallinen "kohina" joka lujenee vauhdin kasvaessa ihan ulinakso astija vähän hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan. Mistäköhä täshä vois olla kyse?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    Tuo NOX homma on selvä, se on käytävä ohjelmoimassa pois, mutta nyt siihen on uutena "ominaisuutena" tullut tuo pitkä käynnistyminen ja kylmänä vaeltava tyhjäkäynti.
    Forte Gas Treatmenttiä pullo tankiin, kunnolla kenkää ja pitempää matkaa pienellä vaihteella niin pahimmat oireet hävisivät. Lievää aaltoilua vielä kylmäkäynnissä mutta startti nyt normaali ja ei enää haise bensalle, varmaan oli karstaa/paskaa suuttimissa. Saapa nähdä onko miten pitkäikäinen korjaus.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Varaa reilusti aikaa ja ala lukemaan tuolta: https://bimmerprofs.com/
    Tuo NOX homma on selvä, se on käytävä ohjelmoimassa pois, mutta nyt siihen on uutena "ominaisuutena" tullut tuo pitkä käynnistyminen ja kylmänä vaeltava tyhjäkäynti.

    Leave a comment:


  • kallek77
    replied
    Originally posted by Peetu83 View Post
    Selviskö vika? Ite hommasin tollasen n43 koneella olevan 320 -07. Liikennevaloista kaasupohjassa kiihdyttäessä syttyi öljyvalo palamaan. Heti tien sivuun ja moottori seis. Hetki virrat pois ja takas päälle nii ei syttynyt enään. Vikakoodi tuli että öljynpaine liian alhainen. Olisiko anturivika?
    Öljysihti/paineen säädin tukossa ketjuohjurien silppua tai anturivika. Siinähän ne yleisimmät.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    318i, vm 2009 N43 koneella on alkanut kylmänä oireilemaan. Starttauttaa normaalia pidempään, tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä ja joskus haiskahtaa hiukan bensalle käynnistettäessä. Vikakoodeja ei ole kuin NOX-anturista (ollut jo pidempään). Ajettu 130 tkm, puolat ja jakopää uusittu joskus lähimenneisyydessä.
    Onkohan tuo nyt sitten alkavaa suutinvikaa? Tuokohan mikään puhdistusaine tuohon ensiapua vai pitääkö pistää suuttimet vaihtoon?
    Varaa reilusti aikaa ja ala lukemaan tuolta: https://bimmerprofs.com/

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    318i, vm 2009 N43 koneella on alkanut kylmänä oireilemaan. Starttauttaa normaalia pidempään, tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä ja joskus haiskahtaa hiukan bensalle käynnistettäessä. Vikakoodeja ei ole kuin NOX-anturista (ollut jo pidempään). Ajettu 130 tkm, puolat ja jakopää uusittu joskus lähimenneisyydessä.
    Onkohan tuo nyt sitten alkavaa suutinvikaa? Tuokohan mikään puhdistusaine tuohon ensiapua vai pitääkö pistää suuttimet vaihtoon?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kiristäjä nyt ainakin kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Hinta on jotain 70 euroa.

    Leave a comment:


  • Klunssila
    replied
    Pystyykö N43 jakopään ajoitusta (ketjun venymistä) jotenkin tarkistamaan ilman erikoistyökaluja? Entä voiko ketjun kiristäjän kuntoa jotenkin tutkia?

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Että semmosia paskakasoja nämäki koneet.. on se hankala löytää enää bensa autoa minkä uskaltas ostaa 160-200tkm ajettuna 06-11 vm välillä. VAGit on paskaa, BMW on paskaa, kaikki on paskaa

    t. viimevuonna 5tonnia M57N2 jakoketjun katkeemisen jälkeen sijoittanut

    Leave a comment:


  • Klunssila
    replied
    -----
    Last edited by Klunssila; 14-07-2018, 03:30. Reason: turha

    Leave a comment:


  • Peetu83
    replied
    Originally posted by samson View Post
    Ja täältä seuraavaa uhria. Tänään parkkiin ajaessani pamahti "öljynpaine liian alhainen" merkkivalo tauluun ja sammutin moottorin heti. Mitään ihmeellistä ääntä ei moottorista ole kuulunut. Nyt näitä kauhulla lukeneena ajattelin kysäistä että onko mitään mahdollisuuksia anturivikaan tai muuhun pienempään vikaan? Onkohan kerennyt hajottamaan koneesta jo jotain vai voiko selvitä vain jakopääremontilla?
    Selviskö vika? Ite hommasin tollasen n43 koneella olevan 320 -07. Liikennevaloista kaasupohjassa kiihdyttäessä syttyi öljyvalo palamaan. Heti tien sivuun ja moottori seis. Hetki virrat pois ja takas päälle nii ei syttynyt enään. Vikakoodi tuli että öljynpaine liian alhainen. Olisiko anturivika?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    En ole. Pitäisikö katsoa siis samaan aikaan, kun lisää öljyä?
    Tuli vaan mieleen tälläinen testaus. Laittaisin itse koneella auki sivun missä tuo tieto näkyy, kaataisin öljyä vaikka 2dl ja katsoisin vaikka 30min päästä onko arvo muuttunut. Jos käynnistät auton, menee vaikeammaksi, silloin osa öljystä on jo muualla kuin öljypohjassa ja näin tarkan testin tekeminen ei onnistu. Eli jo useamman tunnin seisoneeseen autoon tämä kikka voisi toimia.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Minulla on mennyt kovan kesäajon jälkeen (motaria, rataa ym) yhden pykälän verran eli noin 2dl. Oletko katsonut esim DIS/ISTA miten pinnantasoanturi reagoi kun lisäät öljyä? Ajan takaa, että onko anturi kunnossa.
    En ole. Pitäisikö katsoa siis samaan aikaan, kun lisää öljyä? Käytännössä se ei nyt ole mahdollista, auto on 150km:n päässä.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Minulla on mennyt kovan kesäajon jälkeen (motaria, rataa ym) yhden pykälän verran eli noin 2dl. Oletko katsonut esim DIS/ISTA miten pinnantasoanturi reagoi kun lisäät öljyä? Ajan takaa, että onko anturi kunnossa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Sigun ykkönen eli N43B20 lienee? Onko muilla ilmennyt öljynkulutusta näissä? Mobil 5W30 ja ajettu alle 10tkm. Pyytää ilmeisimmin litran lisäystä, kun öljyvalokin vilkkuu/palaa.
    ~115tkm ajettu '09 N43B20 ei kuluta kuin ehkä desin kaksi 10tkm aikana. Käytetty OEM 5W-30 öljyjä (sitä 2015 valmistuksesta poistunutta). En tiedä mitä laittaisi seuraavaksi. Castrolia sitten varmaan...

    Leave a comment:

Working...
X