memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • miqqi
    replied
    Originally posted by Benzino View Post
    2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
    http://sendvid.com/yw76i7qr
    Onko automaattivaihteinen?
    Mulla tekee tota, jos painaa paikallaan ollessa jarrua D-vaihde päällä liian kevyesti l. huolimattomasti. Pääsee ilmeisesti ryömimään sentin ja silloin tekee tuota.
    Tiukemmin kun pitää jarrua, ei tee koskaan.

    Edit: näköjään on iA

    Leave a comment:


  • Benzino
    replied
    2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
    Upload and share videos instantly. It's free and simple. No signup required.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied


    Siitä vanokset vähän edullisemmin. Ja ehdottomasti vaihtoon samalla.

    Leave a comment:


  • elukk4
    replied
    Meinasin teettää tuon jakopään tuossa paikallisessa pajassa (ei merkkiliike) Mitä kaikkea tuohon nyt tarvii uusia ainakin ketju, kiristin ja laahaimet ? Merkkiliikkeen mukaan pitäisi vaihtaa vanos pyörät jotka maksavat 400€/kpl ?! Niin ja n43 kyseessä.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by teempp View Post

    Niijuu ajettu 100570km :l

    100tkm huolto-ohjelmassa pitäisi olla suuttimien vaihto...

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by teempp View Post
    Noh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
    Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!

    Niijuu ajettu 100570km :l
    Kannattaa vaihtaa jo korjaamoa, ei näitä viikko tolkulla kuulu seisottaa näissä perusvioissa ainakaan jos korjaamo osaa hommansa.

    Leave a comment:


  • teempp
    replied
    Vikoja..

    Noh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
    Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!

    Niijuu ajettu 100570km :l
    Last edited by teempp; 30-06-2016, 14:03.

    Leave a comment:


  • elukk4
    replied
    Voihan sekin olla osasyy. Itsellä ajettu max 15tkm öljynvaihtovälillä mutta ketju on silti vaihtokunnossa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Täällä vätetään että syy on yksinomaan liianpitkissä öljynvaihtoväleissä koska palojäämät alkavat kertyä koneseen ja sitten tukkivat/sotkevat paikat... mahtaakohan pitää paikkaansa ?

    Leave a comment:


  • elukk4
    replied
    Onko tehdas tullut mitenkä vastaan näissä jakopää remppojen kustannuksissa ? Tulin just ketjun tarkistuksesta ja tuomio oli että vaihtoon menee. N43 318i ajettu 114tkm. Ens viikolla pitäs tulla tieto paljonko tehdas tulee vastaan kustannuksissa. Paljonkohan tuo remppa maksaa jossakin nyrkkipajassa ? Osathan tuohon ei ole kalliit mutta työstä taitaa tulla suurimmat kustannukset.

    Leave a comment:


  • Matti_L
    replied
    ...päivitystä oman auton (318iA E90 LCI, 2009) tilanteeseen.

    Jakopää remontoitiin viime viikolla (ketju, laahain, kiristin)! Ketju oli venynyt ja sytytteli moottorin häiriövaloa. Autolla on ajettu massiiviset 65 000km. 100% BMW-merkkihuollettu huolto-ohjelman mukaan. Myös typpianturi vaihdettiin. Nyt on vielä pakonokka-akselin säätösolenoidi rikki. Se vaihdetaan tuossa viikon päästä. Jos sitten tulisi kuntoon.

    Saksassa kuulema näitä on jonossa BMW-liikkeiden pihoissa odottamassa moottorinvaihtoon. Siellä ne kai vähin äänin vaihtaa pettyneille asiakkaille ilmaiseksi koneet (siis jos menee niin pahaksi että 'kilahtaa' koko kone), mutta Suomessa eivät. Täällä maahantuoja kai saa tehtaalta osat, mutta sitten veloittaa asiakkailta korjauksesta. Vaikuttaa kuitenkin ihan selkeältä tyyppivialta, kyllä auton jakoketjun pitäisi kestää todellakin enemmän kuin 65 000km. Olen kyllä sanoin kuvaamattoman pettynyt 'laatuun' ja näihin leikki-autoihin muutenkin.

    Sillä voi lohduttautua, että Mercedeksen M271 Kompressor -koneissakin näitä yksirivisiä, pikkusormen paksuisia ketjuja menee kuin 'leipää', ja Volkswagenin TSI-moottoreiden ketjut rallattelee ihan samalla tavalla vähillä kilometreillä. Tulevat varmaan samasta Kiinalaisesta tehtaasta? Että tähän pisteeseen on tultu autoilun historian kehityksessä.
    Last edited by Matti_L; 08-06-2016, 16:37.

    Leave a comment:


  • Retoe46
    replied
    Originally posted by Matti_L View Post
    BMW-huollossa oltiin sitä mieltä että lähes aina nämä ongelma-autot ovat olleet ns. tukkoon ajettuja: on 'unohdettu' vaihtaa öljyt ja ajettu kone tukkoon - voitelu ei pelaa ja kone on entinen. Tai sitten säästetty ja käytetty jotain koneeseen sopimatonta 'Teboilin moniasteöljyä'. Nämä uudet koneet on varmaan aika tarkkoja siitä että on oikeanlaista öljyä?

    Mitä mieltä olette? Säästyykö N43 konerikolta/murheilta vaihtamalla hyvälaatuiset öljyt ahkerasti, vai onko peli menetetty ja voi henkisesti sekä pankkitilillä jo alkaa valmistautua koneen vaihtoon, kuunnella skitsofreenisenä joka käynnistyksessä että rohiseeko ketju, sekä ajon aikana kylmä hiki otsalla tarkkailla jokaista risahdusta/moottorin vikavaloa. Kyllähän tuossa jo 50 000km alkaa tulla täyteen.
    Itsellä on samainen paskalaatikko ( e90 318i -08 nyt 150tkm) alla ja huollot on tehty ihan ajallaan. Tuo kilinä tyhjäkäynnillä oli juurikin se mihin olisi pitänyt ajallaan reagoida.

    Mentiin sitten vaikeamman kautta ja 2.5ke maksoi korjaus. Näköjään toinen murheen kryyni on tuo kulutuspuoli (tietenkin puolat). Nyt paska vie tuon +1l /100km liikaa.

    Oma johtopäätökseni on että jakopäähän ei muoviosat kuulu sekä laihaseos ei sovellu Suomen olosuhteisiin. -> Älkää ostako kyseisen sarjan 4 pyttyisiä bensakoneita!

    Leave a comment:


  • antenni
    replied
    Mikähän muuten tässä n43b20 koneessa pitää sellaista tikittävää ääntä lämpöisellä koneella? Parhaiten kuuluu n. 3000 rpm kohdalla. Ja kyse ei ole siitä ventiilistä joka myös tikittää ja kuuluu hyvin tyhjäkäynnillä. Tämä tarkoittamani tikitys vaihtelee koneen kierrosten mukaan ja kovilla kierroksilla voisi puhua jo rallatuksesta. Enkä usko että tämä on myöskään ketjuun liittyvää, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

    Oma veikkaus on että tämä liittyy jotenkin yläkerrassa tapahtuvaan toimintaan, siis koneen yläkerrassa . Valvetronic, vanos ja mitä näitä nyt on. Aika vähän löytyy juttua kotimaan foorumeilta, ulkomailta jonkin verran. Joitain viedopätkiä youtubesta löytyy myös: http://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA.
    Sekä BMWforumilla oleva tarina ehkä vastaavaan ääneen liittyen: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=2791. Tuossa tarinassa kerrotaan että ääni on ominaisuus BMW:n mielestä, mutta kirjoittaja on hieman eri mieltä ja itse olen kyllä samoilla linjoilla, ei tuollaiset äänet kuulu "premium" merkin autoon.

    Olisko täällä jollain enemmän tietoa ko. aiheesta? Mikä äänen aiheuttaa, onko vakavaa, onko kallista, jne.

    edittiä: niin tuossa BMWforumin jutussa puhuttiin korkeapainepumpusta, mutta jossain ulkomaan foorumilla on ollut juttua myös vanos ja/tai valvetronic asioista.
    Last edited by antenni; 31-01-2016, 10:20.

    Leave a comment:


  • antenni
    replied
    Oli muuten törkee kerros mustaa mähmää vanhan koneen seinämissä, kun öljyrööristä lurkkasi. Vaihtokone täysin puhdas samaisesta rööristä tarkistettuna. Nyt kulkee taas... (koputtaa puuta)

    Leave a comment:


  • antenni
    replied
    Omalla oli ajettu 122tkm kun alkoi kolinaa kuulumaan -> moottori vaihtoon. En tiedä mikä on syy, mutta mekaanikko veikkasi äänen saattavan kuulua kiertokangen laakerista. Mistä johtuu? Ei tiedä, mutta ainakin yhdellä huoltovälillä on ajettu kaksi talvea samoilla öljyillä huoltokirjan mukaan ja muutenkin enimmäkseen longlifellä menty. On se hienoo tää longlife. Itse en ole koskaan longlife huoltoväliä harrastanut entisissä autoissa, enkä tule, enkä olisi tullut tässäkään käyttämään.

    Leave a comment:

Working...
X