mitä nox ohjelmointi vaikuttaa bensan korkeapaineisiin yms.
Moottorina N43.
Auton saatuani nox määrä 1720mg. Tielle lähdettyä kun nopeus nousi 110kmh polttoainepaineet nousi 200000hpa ja generointi käynnistyi. Generointi tyhjensi nox arvon 204mg.
Generoinnin jälkeen sitten ei ole nostanut polttoaine paineita kuin 150000hpa, kiihdytyksissä yms. toki nousee mutta laskee sitten tuohon 150000 ja pysyy siinä. Vikakoodeja ei tule mistään. Tarkistettu kaikki lamda-arvot, ruiskuarvot yms. kaikki on kunnossa. Nox anturin arvo pysyy 0.
Onko siis ainoa vaihtoehto että autoon on tehty nox ohjelmointi?
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Originally posted by divinee View PostEdit: Lisäyksenä vieä että ajattelin tarkistaa nuo öljynpaineet vielä. Minkälaisia lukemia tuolla koneella pitäisi suunnilleen olla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Spetke View PostTämä vaikuttaa meillä tehdylle työlle, jos nyt oikein ymmärsin. Jakopääsarja on uusittu täydellisenä joka kiinitystappia myöden niin kuin asiakas työn tilasi.
Vasta auton tultua korjaamolle huomattiin tuo "resonoiva / sirisevä" öljynsuodattimen kansi. Emme kuitenkaan voi ruveta uusimaan osia mielivaltaisesti ennen kuin asiakkaan kanssa on sovittu mahdollisista lisätöistä. Tuosta "öljyongelmasta" keskusteltiin autoa noutaessa ja ensiksi kannattaa uusia suodattimen kansi ja öljynsuodatin. Toki tuo öljynpainesolenoidikin on hyvä uusia varmuuden vuoksi mieluummin ennen kuin liian myöhään.
Suodattimen kannen vaihtelin tuossa tänään ja tuntui resonointi ehkä vähenneen jonkun verran (saattaa johtua myös siitä että öljyt+suodatin oli aika kamalan näköiset). Tuon solenoidin vaihtelen kanssa vielä. Sen jälkeen alan selvittelemään noita noxipuolen ongelmia.
Aikaisempiin postauksiin tarkennuksena vielä että kyllä tuota autoa on tarkoitus pitää kunnossa vaikka väliaikainen kulkine onkin.
Edit: Lisäyksenä vielä että ajattelin tarkistaa nuo öljynpaineet vielä. Minkälaisia lukemia tuolla koneella pitäisi suunnilleen olla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?Last edited by divinee; 17-07-2022, 15:27.
Leave a comment:
-
-
Päivitystä tilanteeseen: Kyllästyin vaan ihmettelemään ja kerroin Istalla autolle katin ja anturin olevan vaihdettu, samassa nollaantui tietenkin kaikki adaptaatiot. Ja kas kummaa, laihaseos toimii jälleen. Saa nähdä kuinka kauan toimii, mutta tällä hetkellä ainakin kaikki näyttää olevan kunnossa.
Edelleen mysteeriksi kuitenkin jää miksi tuo normaali toiminta oli monta viikkoa häiriintynyt, ja vielä niin ettei mitään vikakoodeja tullut muistiin.
Seurailen tilannetta ja päivitän jos jotain ilmenee.
Leave a comment:
-
-
Auto on tosiaan vakiokokoonpanossa. Nitrogen-oxide concentration arvo (ppm) muuttuu ajaessa. Sulphur saturation Mg arvo oli jotain 160 päälle. Mielestäni poltto käynnistyi moottoritiellä kun lambda-arvot tippuivat siihen 0,95 mitä yleensä polton ollessa päällä ovat. Tästä huolimatta laihaseos ei mene päälle
Matalilla kierroksilla auto tuntuu välillä yskivän hieman, mutta mitään koodia ei tosiaan anna.
Jos tuo ppm arvo tuolla kuitenkin näkyy ja vaihtelee niin onko oikein olettaa että anturi toimii?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEthän ole nollannut adaptaatiota lähiaikoina, etenkään NOx-anturin? Kestää aika pitkään ennenkuin järjestelmä palaa takaisin toimintaan ja menee taas laihalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Johnny_Gas View PostHuomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas ��)
Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla. Olen tätä nyt tarkkaillut vähän aikaa ja tilanne pysyy samana.
Onko jollain ideaa mikä tässä mättää?
Itse veikkaisin että anturi siellä on paskana, mutta ei viitsisi huvikseen vaihtaa monen sadan euron osia.
Edellinen vaihto meni autoliikkeen piikkiin ja silloin jo meinasin että emulaattori olisi varmaan ollut parempi.
Ethän ole nollannut adaptaatiota lähiaikoina, etenkään NOx-anturin? Kestää aika pitkään ennenkuin järjestelmä palaa takaisin toimintaan ja menee taas laihalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Johnny_Gas View PostHuomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas )
Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla.
Leave a comment:
-
-
Huomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas 😖
Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla. Olen tätä nyt tarkkaillut vähän aikaa ja tilanne pysyy samana.
Onko jollain ideaa mikä tässä mättää?
Itse veikkaisin että anturi siellä on paskana, mutta ei viitsisi huvikseen vaihtaa monen sadan euron osia.
Edellinen vaihto meni autoliikkeen piikkiin ja silloin jo meinasin että emulaattori olisi varmaan ollut parempi.
Leave a comment:
-
-
Tämä vaikuttaa meillä tehdylle työlle, jos nyt oikein ymmärsin. Jakopääsarja on uusittu täydellisenä joka kiinitystappia myöden niin kuin asiakas työn tilasi.
Vasta auton tultua korjaamolle huomattiin tuo "resonoiva / sirisevä" öljynsuodattimen kansi. Emme kuitenkaan voi ruveta uusimaan osia mielivaltaisesti ennen kuin asiakkaan kanssa on sovittu mahdollisista lisätöistä. Tuosta "öljyongelmasta" keskusteltiin autoa noutaessa ja ensiksi kannattaa uusia suodattimen kansi ja öljynsuodatin. Toki tuo öljynpainesolenoidikin on hyvä uusia varmuuden vuoksi mieluummin ennen kuin liian myöhään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View PostEli alaketjua ei vaihdettu, eikä esim. tästä kuvasta osaa #12?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E8...ounting_parts/
Originally posted by pyroz View PostEli taas yksi puoliksi tehty ja sitten myydään "jakopää tehty" :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by divinee View PostNoniin, uus ketju vaihdatettu huollossa. Vanhoista osista ei ollut irronnut materiaalia niin öljypohjaa ja sihtiä ei ole irroitettu. Vanokset lykkää uusilla solenoideillakin vielä vikakoodia ja öljynsuodattimen kotelo pitää edelleen erikoista kihinää eli jotain häikkää on mahdollisesti öljynkierrossa. Kädellä kun koskee siihen kanteen niin tuntuu oikein semmonen jännä resonaatio. Hälytyksiä öljynpaineesta ei ole tullut ja vaihdan suodattimen kannen jos sillä tuo kihinä lakkais. Onko mitään muuta ideaa että mistä tuo kihinä ja vanosongelmat voisi johtua?
Lisäksi noxilaitteista tulee kimpullinen koodeja. Kannattaako tuohon alkaa suunnitteleen vaan suosiolla noxemia tai jotain softaa? (tähän löytyikin lisäinfoa tuolta noxi-threadista)
Edit: Päivityksenä, että en saa carlyllä noita vanoksen vikakoodeja esille. Onko nuo sellaisia että ne saa vain esim Istalla näkyviin?
Eli taas yksi puoliksi tehty ja sitten myydään "jakopää tehty" :think
Leave a comment:
-
-
Noniin, uus ketju vaihdatettu huollossa. Vanhoista osista ei ollut irronnut materiaalia niin öljypohjaa ja sihtiä ei ole irroitettu. Vanokset lykkää uusilla solenoideillakin vielä vikakoodia ja öljynsuodattimen kotelo pitää edelleen erikoista kihinää eli jotain häikkää on mahdollisesti öljynkierrossa. Kädellä kun koskee siihen kanteen niin tuntuu oikein semmonen jännä resonaatio. Hälytyksiä öljynpaineesta ei ole tullut ja vaihdan suodattimen kannen jos sillä tuo kihinä lakkais. Onko mitään muuta ideaa että mistä tuo kihinä ja vanosongelmat voisi johtua?
Lisäksi noxilaitteista tulee kimpullinen koodeja. Kannattaako tuohon alkaa suunnitteleen vaan suosiolla noxemia tai jotain softaa? (tähän löytyikin lisäinfoa tuolta noxi-threadista)
Edit: Päivityksenä, että en saa carlyllä noita vanoksen vikakoodeja esille. Onko nuo sellaisia että ne saa vain esim Istalla näkyviin?Last edited by divinee; 27-06-2022, 07:14.
Leave a comment:
-
Leave a comment: