memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• _nixu_
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Eli siis N43B20 kone.

Näissä ei tosiaan ole jakopääongelmia kuten threadin N46 moottorissa.
    Kuulemma kuitenkin harva se viikko noita merkkiliikkeessä korjataan

Leave a comment:

• Petteri75
    replied
    Olisiko jossain suoraan TIS-tiedotteet koskien:
    - Jakopään ketjukampanjaa?
    - Sytytyspuolakampanjaa?

320i ja 318i koeajettu, aivan hirveästi ei tuntunut eroa, tosin 320i rääkättynä jaksoi vetää kohtuullisesti.

EDIT: Jakopään ketjukampanja koski 1-sarjalaisia, olisikohan ollut pre-LCI siinäkin. Muille sarjan koneille ei jakopääkampanjaa, puolista on kyllä kampanja menossa. Ahkeria öljynvaihtoja suositellaan toki joka tapauksessa.
    Last edited by Petteri75; 07-03-2014, 23:12.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by jani87 View Post
    Neloskone olis tietty ekonomisempi ja omaan hintahaarukkaan sopivempi ajella eikä oo palavaa tarvetta kutoselle.. kummittelee vaan tuo n46 huonot kokemukset taustalla, mutta tää kone ilmeisesti on aika paljon siitä paranneltu näiden kommenttien perusteella?

Mites nuo sytytyspuolat, onko kallis paketti uusia?
    Lynkatuksihan tässä tulee jos menee kehumaan ja sitten se sinulla porsii Näihin nykyautoihin kun ei oikeesti voi luottaa, pitää olla semmonen sopivan nöyrä ja avoin mieli jos vertaa vaikkapa E46 korimalliin. Ei kyllä mä olen ollut todella tyytyväinen kuten aiemminkin jo todettu. Taloudellinen mutta varsin korkeaviritteinen vapari nelari, jossa uusinta tekniikkaa sisällä edelleen tämän päivän mittapuiden mukaan. Eihän se silti mikään kutoskone ole, jos aletaan pilkkua viilaamaan. Mutta käytännön suorituskyvyltään laittaa ainakin vanhemmille kutosille kampoihin.

Puolat ei maksa paljon mitään, 100e hujakoilla 4kpl ja ihan itse vaihtelisin jos ei kampanjaa olisi käytettävissä.

Leave a comment:

• jani87
    replied
    Te joilla on kokemuksia, voitteko konetta siis suositella?
    Itellä tuo vanhempi 320i n46 koneella ja se on kyllä aiheuttanu turhan paljo murheita... oon tämän takia kattellu 325i ja 330i mahdolliseks seuraavaks autoks niiden koneiden kenties paremman luotettavuuden takia mitä oon alustavasti lueskellu?
    Neloskone olis tietty ekonomisempi ja omaan hintahaarukkaan sopivempi ajella eikä oo palavaa tarvetta kutoselle.. kummittelee vaan tuo n46 huonot kokemukset taustalla, mutta tää kone ilmeisesti on aika paljon siitä paranneltu näiden kommenttien perusteella?

Mites nuo sytytyspuolat, onko kallis paketti uusia?
    Last edited by jani87; 06-03-2013, 22:42.

Leave a comment:

• Wibeee
    replied
    Mullakin NOX-anturi antaa vikakoodia tällähetkellä.

Myös pakopuolen nokka-akselin tunnistin ja solenoidi vaihdettiin mulla savuttamisen, laiskan liikkeellelähdön ja puolikkaan moottorivalon takia. Tiedän muutaman muunkin, kenellä on ollut noita ongelmia.

Autolla ajettu noin 96000km.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Nyt on ilmeisesti hyvä puola tehty, kun ne vaihtaa ilmaiseksi noihin. Hae uudet puolat ja samalla viimeiset päivitykset ohjelmiin. Mulla vaihdettiin myös tuo nox anturi, mutta niiden ongelma taitaa olla Enemmänkin karstoittuminen, eli monoa että pysyy puhtaana.
    Kyllä samaa mieltä yllä olevan kanssa.

Puolat menee ainakin tällä hetkellä tehdastakuuseen jos ei ole tehty pois vielä. Ilmeisesti kehitystä on tapahtunut vuosien varrella.
    Samalla laitettiin minullekin uusi NOX ja uudet ohjelmat sisään.

edit: Laitoin tämän nyt omaksi threadikseen, sillä N43 moottorista ei taida olla vielä omaa threadia täällä alueella.
    Last edited by Dualfun; 02-03-2013, 18:40.

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Originally posted by Quatzal View Post
    Asiaan liittyen, onko tuossa LCI:n koneessa tunnettuja tyyppivikoja? Millä kilometreillä ilmenee ja mitä oireita tuovat mukanaan?

Eli e90 320 LCI:n kone, mikä sitten tyypiltään mahtaa ollakkaan.
    Nyt on ilmeisesti hyvä puola tehty, kun ne vaihtaa ilmaiseksi noihin. Hae uudet puolat ja samalla viimeiset päivitykset ohjelmiin. Mulla vaihdettiin myös tuo nox anturi, mutta niiden ongelma taitaa olla Enemmänkin karstoittuminen, eli monoa että pysyy puhtaana.

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Quatzal View Post
    Asiaan liittyen, onko tuossa LCI:n koneessa tunnettuja tyyppivikoja? Millä kilometreillä ilmenee ja mitä oireita tuovat mukanaan?

Eli siis N43B20 kone.

Näissä ei tosiaan ole jakopääongelmia kuten threadin N46 moottorissa.

Tyyppivikoina tosin edelleen rikkoutuvat sytytyspuolat, joiden uusimiseen kannattaa varautua ja kuuleman mukaan myös tottua jopa 50tkm välein. Näkyy nykimisenä ja tehojen puutteena ajossa.

Typpioksidi eli NOX-anturi hajoaa myös näistä todella helposti, tosin eipä tuo täysin pakollinen ole edes olla toiminnassa. Moni joka ei vikakoodeja ole lukenut autostaan tuskin edes tietää asiasta - Mitään huomautusta kun tästä ei tule mittaristoon asti eikä tunnu ajossa. Sitä en tiedä tosin onko vikakoodi sellainen, josta myös katsuri voi olla huonolla tuulella (tuohan on kuitenkin päästöihin minimaalisesti vaikuttava)?

Muista vioista en ole itse tietoinen, voin lämpimästi suositella. Onhan tuo tehoiltaan ja käytökseltään ihan eri maata kuin N46 moottorit. Kehtaa vaikka rataa ajaa. Signaturen showroom -linkistäni löytyy lisää juttua ja kommentteja jos kiinnostaa lukea.
    Last edited by Dualfun; 02-03-2013, 18:40.

Leave a comment:

• N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Originally posted by Convertible View Post
    Juu, kaikissa vanhoissa nelos bensoissa 1.6-2.0 on ketjukiristin ongelmaa. 2001-2007.

2007 eteenpäin oleva LCI kone on laihaseosmootori ja siinä ei samaa ongelmaa ole.

Last edited by Dualfun; 02-03-2013, 18:43.
Working...
X