memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Kyllä se n43 enemmän ketjuun viittaa kuin anturiin. Olen Laku huomenna pajalla klo 16, tuo näytille niin katsotaan Istalla se oikea koodi..

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Iso kiitos molemmille ! Mistä tuon anturin koodin löytää, mistä se löytyy realoem:ssä?
    Pakonokan asentotunnistin, osa #4


    Kuvasta poiketen toki pakonokan puolella eli edestä katsoen vasemmalla.

    Tarkista vielä että oikea osa sun autoosi..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Pakonokan signaali katkonainen. Tuo vikakoodi johtaa ISTA:ssa diagnoosissa mm. ketjun tarkistukseen. En lähtisi lapin reissulle ennen parempaa tutkimista.
    Kuulostaa pahalta.

    Originally posted by Dualfun View Post
    En tiedä mistä ISTA tuon ehdotuksen heittää, sillä kyseessä on rehti signaalivika joka on viittaa suoraan vialliseen anturiin. Näitähän näissä menee.

    Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.

    Viallisesta puolasta tulee sitten misfire koodeja, ja vieläpä aika helpolla, en usko että puolissa on vikaa.
    Ja sitten eri diagnoosi . Nokka-anturi?

    Originally posted by Dualfun View Post
    Ei ei, ei liity ajoitukseen tuo Lakun koodi.
    Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.



    Mitä meinaat tuolla että "ei ole"?

    Tästä koodista en ota selvää mitä sillä tarkoitetaan - kuulostaa kuitenkin että
    vaikuttaisi käyntiin?
    Se juuri onkin, ettei siitä ota selvää. Sitä lähinnä tarkoitin, että "Pa säätöventtiilillä tarkoitetaan jotain muuta, kun siellä ei moista ole."

    Originally posted by pyroz View Post
    Okei. No jos tunnet noiden monimerkkitestereiden suomennokset niin sitten voi toki olla

    Lakulle kuitenkin lohdutuksena.... Ei se niin kauheen paha homma ole:


    Omasta siis kone otettu irti ja etuakselisto irti tällä hetkellä. Tuli tuo Exhaust camsaft reference koodi omaan '09 E87:aan ja päätin että prkl tehdään se sitten pois ja kunnolla niin voi joko myydä hyvin mielin tai ajaa mittariin toiset 122tkm. Kone ei äännä mitään kyllä että ihan ennakoivana mennään.


    Originally posted by Dualfun View Post
    Ei tässä ole epäselvää tuosta koodista, signaali katkonainen = anturi-, tai piuhavika. Jälkimmäinen olisi äärimmäisen epätodennäköinen ja kun tietää miten nämä syö antureita, joten kyllä se siinä se vika on.

    Iso kiitos molemmille ! Mistä tuon anturin koodin löytää, mistä se löytyy realoem:ssä?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Okei. No jos tunnet noiden monimerkkitestereiden suomennokset niin sitten voi toki olla .
    Ei tässä ole epäselvää tuosta koodista, signaali katkonainen = anturi-, tai piuhavika. Jälkimmäinen olisi äärimmäisen epätodennäköinen ja kun tietää miten nämä syö antureita, joten kyllä se siinä se vika on.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Ei ei, ei liity ajoitukseen tuo Lakun koodi.
    Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.
    Okei. No jos tunnet noiden monimerkkitestereiden suomennokset niin sitten voi toki olla

    Lakulle kuitenkin lohdutuksena.... Ei se niin kauheen paha homma ole:


    Omasta siis kone otettu irti ja etuakselisto irti tällä hetkellä. Tuli tuo Exhaust camsaft reference koodi omaan '09 E87:aan ja päätin että prkl tehdään se sitten pois ja kunnolla niin voi joko myydä hyvin mielin tai ajaa mittariin toiset 122tkm. Kone ei äännä mitään kyllä että ihan ennakoivana mennään.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Itsekin mulle tuota analysoit, että voisi ketjuunkin viitata tuossa viikko pari sitten

    Exhaust camsaft reference herja se taisi olla. Tulkitsin tuosta jonkun monimerkkihärvelin suomennoksesta, että olisi sama kyseessä.
    Ei ei, ei liity ajoitukseen tuo Lakun koodi.
    Kyllä, tuollainen korrelaatio koodi viittaa siihen että pyydetty vs (muualta saatu tieto) toteutunut ei täsmää, se on taas eri koodi.

    Originally posted by Laku View Post
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole.
    Mitä meinaat tuolla että "ei ole"?

    Tästä koodista en ota selvää mitä sillä tarkoitetaan - kuulostaa kuitenkin että
    vaikuttaisi käyntiin?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    En tiedä mistä ISTA tuon ehdotuksen heittää, sillä kyseessä on rehti signaalivika joka on viittaa suoraan vialliseen anturiin. Näitähän näissä menee.

    Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.
    Itsekin mulle tuota analysoit, että voisi ketjuunkin viitata tuossa viikko pari sitten

    Exhaust camsaft reference herja se taisi olla. Tulkitsin tuosta jonkun monimerkkihärvelin suomennoksesta, että olisi sama kyseessä.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Pakonokan signaali katkonainen. Tuo vikakoodi johtaa ISTA:ssa diagnoosissa mm. ketjun tarkistukseen. En lähtisi lapin reissulle ennen parempaa tutkimista.
    En tiedä mistä ISTA tuon ehdotuksen heittää, sillä kyseessä on rehti signaalivika joka on viittaa suoraan vialliseen anturiin. Näitähän näissä menee.

    Saman koodin sain ja moottorivalon joskus vuosia sitten ja korjaantui ihan uudella OEM anturilla.

    Viallisesta puolasta tulee sitten misfire koodeja, ja vieläpä aika helpolla, en usko että puolissa on vikaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Laitetaanpa tännekin tarinaa, jos olisi enemmän lukijoita täällä:

    sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

    Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.

    -----

    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...

    -----


    Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

    Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
    Pakonokan signaali katkonainen. Tuo vikakoodi johtaa ISTA:ssa diagnoosissa mm. ketjun tarkistukseen. En lähtisi lapin reissulle ennen parempaa tutkimista.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Laitetaanpa tännekin tarinaa, jos olisi enemmän lukijoita täällä:

    sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

    Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.

    -----

    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...

    -----


    Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

    Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Onko tuo iso homma vaihtaa?
    Ongelma on päästä siihen käsiksi, se on koneen perällä kohti tulipeltiä. Eli pultit pitää aukoa käsikopelolla ja peilillä ja pienellä räikkäavaimella tms. Muuten ei vaihdossa ole mitään ihmeellistä.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Kyllä tuo öljynkulutus on aika paljon, mulla menee 2-3dl / 10tkm ja silloin mukana on todennäköisesti jo yksi reissu kovaa ajoa radalla tms.

    Uskoisin että vuotaa koneen perältä, ja pakoputken päälle, siksi tämä kabiiniin tuleva hajua. Tarkempi vuotokohta on alipainepumpun tiiviste, tai sen ja kannen välinen liitostiiviste.. Sama kohde kuin N42/N46 moottoreissa, joiden kohdalla puhuisin jopa tyyppiviasta.

    Onko tuo iso homma vaihtaa?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MiromusMaximus View Post
    Onko palstalla tietoa N43:n yleisimmistä öljyn vuotokohdista? Öljyä ei sinäänsä kulu erityisen paljon(~1L/7000km), mutta hyttiin tulee välillä pysähdyksissä epämiellyttävä palaneen öljyn haju.
    Tämä kiinnostaa itseäkin. n. 1l / 9000 tkm.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by MiromusMaximus View Post
    Onko palstalla tietoa N43:n yleisimmistä öljyn vuotokohdista? Öljyä ei sinäänsä kulu erityisen paljon(~1L/7000km), mutta hyttiin tulee välillä pysähdyksissä epämiellyttävä palaneen öljyn haju.
    Kyllä tuo öljynkulutus on aika paljon, mulla menee 2-3dl / 10tkm ja silloin mukana on todennäköisesti jo yksi reissu kovaa ajoa radalla tms.

    Uskoisin että vuotaa koneen perältä, ja pakoputken päälle, siksi tämä kabiiniin tuleva hajua. Tarkempi vuotokohta on alipainepumpun tiiviste, tai sen ja kannen välinen liitostiiviste.. Sama kohde kuin N42/N46 moottoreissa, joiden kohdalla puhuisin jopa tyyppiviasta.

    Leave a comment:


  • MiromusMaximus
    replied
    Onko palstalla tietoa N43:n yleisimmistä öljyn vuotokohdista? Öljyä ei sinäänsä kulu erityisen paljon(~1L/7000km), mutta hyttiin tulee välillä pysähdyksissä epämiellyttävä palaneen öljyn haju.

    Leave a comment:

Working...
X