Onko kukaan kokenu tai kuullu seilaavasta tyhjäkäynnistä N43 moottorin yhteydessä? Puolat, tulpat ja suuttimet vaihdettu, muut murheet hävis mutta tyhjäkäynti seilaa...:think Mistähän moottori saa tyhjäkäynti ilman kun kaasuläpän tukkimisella ei oo vaikutusta käyntiin, äkkiseltään ei tyhjäkäynti moottoria löytyny autosta eikä ETK:sta.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Tänään seuraavanlaista: auto käyntiin ja liikenteeseen, ei ongelmaa. Puoli kilsaa eteenpäin ja moottorin vikavalo tauluun. Moottori alko rykimään, kävi huonosti ja veto pois. Ei enää käyntiin ja kaikki valot palaa. Nytkö se sitten meni?
Mitään varoitusta tai kahinaa ei koneesta ole tullut.
jatketaanpa edelliseen: auto ollut nyt viikon korjaamolla ja tänään tuli viesti, että pitäisi hakea pois. Mitään vikaa ei kuulemma ole ja vikakoodeja. En tiedä, mitähän tässä seuraavana.
Moottorin tyyppi ja pirssin valmistuskk olisi hyvä perustieto.
Sähkövika? Laturin antaa ylijännitepiikkejä eli latausjännite heittelee liikaa --> joku anturi alkanut antaa pikkasen väärää tietoa. Ehkä kampuran asentoanturi kun siitä harvoin jää vikakoodi?
jatketaanpa edelliseen: auto ollut nyt viikon korjaamolla ja tänään tuli viesti, että pitäisi hakea pois. Mitään vikaa ei kuulemma ole ja vikakoodeja. En tiedä, mitähän tässä seuraavana.
Selvisi. NOX-anturi. Nyt on seuraava vika päällä, johon tuossa toisessa ketjussa kyselinkin, mutta lainaampa sen tähänkin
""
Nostellanpa tätä. Mulla oli myös tuo 30ea-koodi. Lisäksi oli toinen nox-koodi, jota en tähän hätään muista.Nollattiin eikä nyt näy.
menin tänään leimalle ja kierroksilla co2-päästöt 1,27-1,33 kun sallittu 0,2.
CO-arvo korkealla. CO-arvo tyhjäkäynnillä ei käytännössä värähtänyt, mutta tosiaan kierroksilla arvo nousi.
HC-arvo näyttää olevan jotain 18, O-arvo n. 0,19 ja Lambda-arvo 0,971 eli näiden laihaseoskoneiden vaihteluvälin (0,7-4) pienemmässä päässä.
Kävin ajamassa autoa "lämpimäksi (lämmöt n. 105), ei vaikutusta
Tarkennuksena tosiaan viestin kirjoittamisen jälkeen: Vaikka ensin sanoivat, ettei koodeja ole,Siellä oli ollut nox-pöntöstä ja anturista koodit ja tavaraa pöntössä liikaa. Tämä siis kerrottiin kun menin autoa hakemaan. En tiedä mitä korjaus maksoi kun se meni takuuseen.
Tämän uuden ongelman liittymisestä tähän edelliseen on mahdotonta sanoa mitään. Rikkaalla tuo näyttää päästöjen perusteella käyvän.
Itselläni olisi nyt kiikarissa tuommoinen 2006 320 N43B20 koneella. Mikähän on johtopäätös näiden koneiden osalta? Uskaltaako näihin lähteä vai selviänkö helpommalla jos pysyttelen kutoskoneissa?
Itselläni olisi nyt kiikarissa tuommoinen 2006 320 N43B20 koneella. Mikähän on johtopäätös näiden koneiden osalta? Uskaltaako näihin lähteä vai selviänkö helpommalla jos pysyttelen kutoskoneissa?
N43 tuli käyttöön v.2007 puolella, eli joko vuosimalli tai moottorityyppi ei täsmää
N43 tuli käyttöön v.2007 puolella, eli joko vuosimalli tai moottorityyppi ei täsmää
Oon vähä itsekkin tuota ihmetellyt, mutta laitetaas nyt linkki: http://www.nettiauto.com/bmw/320/730...s=auto-sarekka
Tää on ilmoitettu ainaki 2006 vuodeks ensirek. 9-2006 onko tähän sit ehtiny jo N43 kone? Oon vähä joteki skeptine nelosia kohtaa, mutta ootteko eri mieltä eli ihan käypä pelejä ovat?
Comment