Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by pyroz View PostNyt on sitten omaan N43:een tehty jakopääremontti. Joku voisi harmitella että oliko turhaa, mutta kyllä päälimmäisenä on kuitenkin hyvä fiilis kaiken jälkeen kun miettii, että mitä JOS se olisikin ollut viittä vaille KAPUTT se kone. Ketju oli kireällä, öljypohjassa ei mitään moskaa, vanos solenoideissa ei mitään, lohkon hydrauliventtiilissä ei mitään, ketjujen laahaimet ehjät. Kone ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.
EDIT: Alempi Vanos solenoidi siis toisesta vastaavasta N43 koneesta, jolla oli myös ajettu se noin 100tkm. Eroja on... Oli mukava kuitenkin löytää omasta koneesta nuo puhtaat osatLast edited by kallek77; 22-02-2019, 20:37.
Comment
-
-
Originally posted by kallek77 View PostHyvä että tehty huollellisesti kun juuri tällä viikolla tuli vastaan auto jossa tehty jakopääremppa BMW:hin erikoistuneella korjaamolla ilman että öljypohjaa edes irroitettu. Siellä on sentään tasapainoakselitkin jotka epäsynkassa ovat todella ikävän tuntuisia moottorin käynnissä.
Meillä ainakin päätös irroittamisesta tehdään jos laahaimista puuttuu kappaleita/on vuotoa jo öljypohjassa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostKepit pystyy ajoittamaan myös öljypohjaa irroittamatta.
Meillä ainakin päätös irroittamisesta tehdään jos laahaimista puuttuu kappaleita/on vuotoa jo öljypohjassa.
Comment
-
-
Nämä alkaa Istalla, jos öp koodeja ja jakopää tattis》automaattisesti pohja pois. Jos ei öp koodeja, laahaimet kokonaiset ja pohja kuiva》säästää asiakkaan rahoja.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Taas yksi. Jakoketjussa huomattavaa löysää jonka huomasi jo öljykorkin kautta. Ajossa aivan kamala meteli ja meno melkein loppui kokonaan.
Kun moottoria pyöritti vauhtipyörän lukituksen takia, niin jakoketju kiristyi vaikka konetta pyörittelikin sen jälkeen vielä lisää.
Olisiko voinut kiristäjä jumittaa pohjaan ja sitten kun konetta pyöritti väärään suuntaan niin kiristäjä pompannut ulos. Kiristäjän pohjassa tuntui takertelua.
Lopputuloksena kuitenkin laahaimet rikki ja öljypohja myös irti.
Eka N43B16-moottori. Ehkä joskus lukenut asiasta, mutta silti tuli yllätyksenä että ei tasapainoakseleita eikä kiristäjää öljypumpun ketjulla.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
150tkm ajettu E90 LCI N43B20A-moottorilla alkanut pitämään etupäästä kuuluvaa melko hiljaista sirinää kun painaa kaasua. Ääntä ei kuulu tyhjäkäynnillä tai kun ei paina liikkeessä kaasua.
Mistähän mahtaa johtua?
Lisäksi kylmäkäynnistyksessä kuuluu hieman rämähtävä ääni. Jakoketju tuntuu öljykorkista kokeillessa olevan kireällä. Onko oire jakoketjusta tai jostain muusta?E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View Post150tkm ajettu E90 LCI N43B20A-moottorilla alkanut pitämään etupäästä kuuluvaa melko hiljaista sirinää kun painaa kaasua. Ääntä ei kuulu tyhjäkäynnillä tai kun ei paina liikkeessä kaasua.
Mistähän mahtaa johtua?
Lisäksi kylmäkäynnistyksessä kuuluu hieman rämähtävä ääni. Jakoketju tuntuu öljykorkista kokeillessa olevan kireällä. Onko oire jakoketjusta tai jostain muusta?
Jos olet, niin veikataan vaikka laturin hihnapyörää.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostOletko koittanut pyörittää moottoria eri kohtiin ja katsoa ketjun kireyttä uudestaan?
Jos olet, niin veikataan vaikka laturin hihnapyörää.Last edited by Jupi; 02-06-2019, 22:50.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostOletko koittanut pyörittää moottoria eri kohtiin ja katsoa ketjun kireyttä uudestaan?
Jos olet, niin veikataan vaikka laturin hihnapyörää.
Meni tuossa viestien välillä myös NOx-anturi rikki ja se vaihdettiin. On nää hienoja vehkeitä.Last edited by Jupi; 02-06-2019, 22:51.E90 318i -09
Comment
-
-
Moi,
-09 mallinen n43b20 kylmänä startatessa käy huonosti/meinaa sammua/välillä sytyttää moottorin vikavalon ja käy kolmella. Uudelleen käynnistäessä ei valo enää syty mutta käynti edelleen epätasainen. Moottorin lämmettyä käy/jaksaa vetää ihan normaalisti.
Vikakoodia antaa ykkös sylinteristä (p29cd palamiskatkoksiasylinterissä 1). Öljynpaineestakin on joskus vikakoodi tainnut olla. Käydessä putkesta tulee erikoisen paljon valkoista savua, öljyä tai jäähäriä ei kuitenkaan kulu, ainakin mikäli mittariin on luottamista?
Tulpat uusittu, puolat vaihdettu päittäin 1 ja 4 sylinteristä - edelleen herjaa ykkös sylkästä.
Suuttimet vaihdettu päittäin 1 ja 2 sylinteristä, koodattu -ei vaikutusta tälläkään vikakoodiin.
Vanoksen solenidit irroitettu ja putsattu, silminnähtävää likaa ei kyllä ollu.
Lueskelin englanninkieliseltä forumilta tarinaa venttiilivarrenkumeista. Tekstin perusteella kovenevat ja öljyä pääsee sylinteriin mikä aiheuttaisi palokatkokset, onkohan tällä mitään perää kun lämpimänä autotoimii moitteetta.
Ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by Risba View PostMoi,
-09 mallinen n43b20 kylmänä startatessa käy huonosti/meinaa sammua/välillä sytyttää moottorin vikavalon ja käy kolmella. Uudelleen käynnistäessä ei valo enää syty mutta käynti edelleen epätasainen. Moottorin lämmettyä käy/jaksaa vetää ihan normaalisti.BMW 320i LCI -09
Comment
-
-
Originally posted by Risba View Post-09 mallinen n43b20 kylmänä startatessa käy huonosti/meinaa sammua/välillä sytyttää moottorin vikavalon ja käy kolmella. Uudelleen käynnistäessä ei valo enää syty mutta käynti edelleen epätasainen. Moottorin lämmettyä käy/jaksaa vetää ihan normaalisti.
Ideoita?
Originally posted by antenni View PostTässä voisikin kysyä mielipiteitä puolien ja tulppien vaihdon tarpeellisuudesta, kun suuttimet uusitaan. Puolakampanja tehty 2015 syksyllä ja tulpilla ajettu vajaa pari vuotta / n.25tkm :thinkE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
[QUOTE=Dualfun;4115657]Kuulostaa tosiaan että suuttimet ovat pahasti vaihtokunnossa.
Meinaat ettei toi osien vaihto päittäin ei oo luotettava tapa testata? Millähän noi autossa kiinni olevat suuttimet saisi testattua?
Onko kukaan tilannut Ebaysta suuttimia tälläseen? Näyttäs saavan koko sarjan (4kpl) samaan hintaan mitä suomessa maksaa yksi kappale, mietityttää vaan toi osien kestävyys/sopivuus :think
Comment
-
Comment