Onko tässä n43 selkeitä eroja n43B16 ja n43B20 kestävyyden suhteen? Ilmeisesti tuo pienempi n43B16 on suurempi murheen kryyni kuin tämä b20 versio?
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Tulevaisuuden isoja kustannuksia saattaa olla jakopääremontti, suuttimet ja korkeapainebensapumppu. Vesipumppukin alkaa olla elinkaaren loppupäässä ellei sitä ole vielä vaihdettu.Originally posted by Ninety View PostMitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkm
Comment
-
Originally posted by Ninety View PostMitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkmEn ole kuullut että näistä olisi ikinä mennyt korkeapainepumppuja, se on niitä N53 moottorin juttuja. Tässä koneessahan koko pumppu on paljon järeämpää tekoa ja sijaitsee koneen päällä.Originally posted by Puistis View PostTulevaisuuden isoja kustannuksia saattaa olla korkeapainebensapumppu
Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Tähän kyseiseen autoon oli ilmeisesti jo vaihdettu nuo suuttimet ja puolat. Eli silloin ongelma kohdiksi jäisi vesipumppu + jakopään remontti? Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?Originally posted by Dualfun View PostEn ole kuullut että näistä olisi ikinä mennyt korkeapainepumppuja, se on niitä N53 moottorin juttuja. Tässä koneessahan koko pumppu on paljon järeämpää tekoa ja sijaitsee koneen päällä.
Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.
Comment
-
Ihan varmasti ketjussa on jotain sanomista tuolla 200tkm+ kohdalla, pätee toisaalta varmaan autoon kuin autoon. Ei se huono idea ole vaihtaa uuteen. Toki sitten voi miettiä menisikö samalla Vanos-pyörät uusiksi, kuten tehdas kannustaa tekemään. Kuuleman mukaan ei kuitenkaan mitenkään ihan pakollinen - maksaa kuitenkin aika ison siivun (700-1000€ lisää).Originally posted by Ninety View PostVoiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?
Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.
Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Kuten Dualfun tuossa sanoi, niin tähän ei ole oikeaa vastausta olemassa. Se jakopää saattaa kestää ajaa 500 tkm tai sitten se saattaa hajota heti ostamisen jälkeen. Ennakkoon huoltamisen järkevyyden joutuu jokainen itse päättämään.Originally posted by Ninety View PostTähän kyseiseen autoon oli ilmeisesti jo vaihdettu nuo suuttimet ja puolat. Eli silloin ongelma kohdiksi jäisi vesipumppu + jakopään remontti? Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mitä tulee tuohon n43, niin se on kuitenkin parempi ostos kuin 2005-2008 ollut n46 motti?Originally posted by Dualfun View PostIhan varmasti ketjussa on jotain sanomista tuolla 200tkm+ kohdalla, pätee toisaalta varmaan autoon kuin autoon. Ei se huono idea ole vaihtaa uuteen. Toki sitten voi miettiä menisikö samalla Vanos-pyörät uusiksi, kuten tehdas kannustaa tekemään. Kuuleman mukaan ei kuitenkaan mitenkään ihan pakollinen - maksaa kuitenkin aika ison siivun (700-1000€ lisää).
Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.
Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.
Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))
Comment
-
Kai tääkin riippuu taas keneltä kysyy, mutta omasta mielestäni N46 on niin jeesuksen vanhaa tekniikkaa jo, siinä missä N43 on nykyaikainen suorasuihkutusmoottori. N46 on toki omat ongelmansa, jahka eipä BMW:llä taida olla ns. ongelmatonta moottoria sitten 90-luvun.Originally posted by Ninety View PostMitä tulee tuohon n43, niin se on kuitenkin parempi ostos kuin 2005-2008 ollut n46 motti?
Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))
Ketjunkiristin ei ole mikään oikotie onneen, mutta jumittuneella vanhalla kiristimellä ei varmaan kannata ajella - millään koneella. Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta 50e sijoituksella en mieti itse näissä asioissa vaan vaihdan jokaiseen uuden. Omaani vaihdoin jo 50tkm kohdalla. Vaihtoon menee aikaa ehkä 15min, tai tunti jos tekee esteettisesti kauniisti ja ottaa pois edestä vesiletkun joka vähän tulee eteen. Siitä voinet hinnoitella..E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Itse ajoin n43 koneisella 120tkm -> 165tkm. Tuona aikana ei ollut mitään muuta vikaa kuin nox-anturi. Toimiessaan hyvä koneOriginally posted by elukk4 View PostItse en voi kyllä suositella tuota n43 konetta. 123tkm kesti moottori. Hajosi ihan varoittamatta ajaessa. Jakopää oli uusittu n.6tkm sitten. Maahantuoja osallistuu 40% osuudella uuteen moottoriin. En tiedä sitten onko näitä enemmänkin paukkunut.
Mutta toisaalta en kyllä uskaltaisi suositella tuota konetta, sen perusteella mitä foorumeita kirjoitellaan.
Comment
-
N43 moottorivika
Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
Comment
-
Nii äkkii kuulosteltuna kyseiset toimenpiteet autoon mitä merkkarikin todennut..Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
Ihan perus settii näissä
Vaihtomoottoria sinne turha on pistää,jakopään siihenkin saa pistää uusiksi.
Mitä kustannusarvio oli? 2500€?Last edited by arben; 23-03-2017, 11:10.
Comment
-
Toivottavasti ei ole sulla sama kohtalo kun itselläni. Päästi siis noin litran bensaa öljyn sekaan todenäköisesti korkeapainepumpun tiivisteen ohi. Huomenna selviää mitä maahantuoja korvaa uudesta moottorista, pelkät osat n.7500€. Tää on sitä "premiumia"Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?Bmw e91 lci -09
Comment
-
Näin etänä tietenkin paha arpoa, mutta kun siellä on kerta reippaasti bensaa öljyn seassa ja öljynpaineista koodia, niin ottaa tietoisen riskin, jos valitsee vaan korjata nyt todetut viat. Mikäli voitelu ei ole ollut riittävä, siellä saattaa olla suurempikin moottorivaurio. Ylimääräiset äänet moottorista eivät tiedä hyvää.Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment