Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnny_Gas
    Bimmer Rookie
    • May 2019
    • 37
    • Turku

    Huomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas &#128534
    Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla. Olen tätä nyt tarkkaillut vähän aikaa ja tilanne pysyy samana.
    Onko jollain ideaa mikä tässä mättää?
    Itse veikkaisin että anturi siellä on paskana, mutta ei viitsisi huvikseen vaihtaa monen sadan euron osia.
    Edellinen vaihto meni autoliikkeen piikkiin ja silloin jo meinasin että emulaattori olisi varmaan ollut parempi.
    E91 LCI

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2677
      • Tampere

      Originally posted by Johnny_Gas View Post
      Huomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas ��)
      Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla.
      Oletan että auto on vakiokokoonpanossaan, niin miltä NOx-anturin toiminta näyttää testerillä tarkasteltuna (INPA)? Entä NOx-katti?
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        Originally posted by Johnny_Gas View Post
        Huomasin tuossa että oma N43 ei mene ollenkaan laihaseostilaan (taas ��)
        Mikä vielä mielenkiintoisempaa, niin auto ei anna myöskään yhden ainutta vikakoodia asian tiimoilta,tarkistettu ISTAlla ja jollain perus lukijalla. Olen tätä nyt tarkkaillut vähän aikaa ja tilanne pysyy samana.
        Onko jollain ideaa mikä tässä mättää?
        Itse veikkaisin että anturi siellä on paskana, mutta ei viitsisi huvikseen vaihtaa monen sadan euron osia.
        Edellinen vaihto meni autoliikkeen piikkiin ja silloin jo meinasin että emulaattori olisi varmaan ollut parempi.
        Ei mene enää laihalle jos NOx katti on täysi. Mitä ISTA kertoo kerätyn massan määräksi? Onnistuuko pakkopolttolta saamaan massaa alas? NOx-anturin toiminnasta tulee kyllä vikakoodi siinä vaiheessa kun massa on korkea, tai anturissa on sisäinen vika tai seosarvot ei mene toleransseihin. Väittäisin tälleen 10v lajiin tutustuneena että anturi on liiankin herkkä havaitsemaan virheitä.

        Ethän ole nollannut adaptaatiota lähiaikoina, etenkään NOx-anturin? Kestää aika pitkään ennenkuin järjestelmä palaa takaisin toimintaan ja menee taas laihalle.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1788
          • Turku

          Originally posted by Dualfun View Post
          Ethän ole nollannut adaptaatiota lähiaikoina, etenkään NOx-anturin? Kestää aika pitkään ennenkuin järjestelmä palaa takaisin toimintaan ja menee taas laihalle.
          Mikä suurinpiirtein on tuo aika pitkä aika? Varmaan lähinnä kilometreistä kyse? 1000km?
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Johnny_Gas
            Bimmer Rookie
            • May 2019
            • 37
            • Turku

            Auto on tosiaan vakiokokoonpanossa. Nitrogen-oxide concentration arvo (ppm) muuttuu ajaessa. Sulphur saturation Mg arvo oli jotain 160 päälle. Mielestäni poltto käynnistyi moottoritiellä kun lambda-arvot tippuivat siihen 0,95 mitä yleensä polton ollessa päällä ovat. Tästä huolimatta laihaseos ei mene päälle
            Matalilla kierroksilla auto tuntuu välillä yskivän hieman, mutta mitään koodia ei tosiaan anna.
            Jos tuo ppm arvo tuolla kuitenkin näkyy ja vaihtelee niin onko oikein olettaa että anturi toimii?
            E91 LCI

            Comment

            • Johnny_Gas
              Bimmer Rookie
              • May 2019
              • 37
              • Turku

              Päivitystä tilanteeseen: Kyllästyin vaan ihmettelemään ja kerroin Istalla autolle katin ja anturin olevan vaihdettu, samassa nollaantui tietenkin kaikki adaptaatiot. Ja kas kummaa, laihaseos toimii jälleen. Saa nähdä kuinka kauan toimii, mutta tällä hetkellä ainakin kaikki näyttää olevan kunnossa.
              Edelleen mysteeriksi kuitenkin jää miksi tuo normaali toiminta oli monta viikkoa häiriintynyt, ja vielä niin ettei mitään vikakoodeja tullut muistiin.
              Seurailen tilannetta ja päivitän jos jotain ilmenee.
              E91 LCI

              Comment

              • divinee
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 44
                • Hämeenlinna

                Originally posted by Spetke View Post
                Tämä vaikuttaa meillä tehdylle työlle, jos nyt oikein ymmärsin. Jakopääsarja on uusittu täydellisenä joka kiinitystappia myöden niin kuin asiakas työn tilasi.
                Vasta auton tultua korjaamolle huomattiin tuo "resonoiva / sirisevä" öljynsuodattimen kansi. Emme kuitenkaan voi ruveta uusimaan osia mielivaltaisesti ennen kuin asiakkaan kanssa on sovittu mahdollisista lisätöistä. Tuosta "öljyongelmasta" keskusteltiin autoa noutaessa ja ensiksi kannattaa uusia suodattimen kansi ja öljynsuodatin. Toki tuo öljynpainesolenoidikin on hyvä uusia varmuuden vuoksi mieluummin ennen kuin liian myöhään.
                Joo sama auto kyseessä. Työ tosiaan hoidettu täysin sovitusti ja palveluun olen ollut oikein tyytyväinen

                Suodattimen kannen vaihtelin tuossa tänään ja tuntui resonointi ehkä vähenneen jonkun verran (saattaa johtua myös siitä että öljyt+suodatin oli aika kamalan näköiset). Tuon solenoidin vaihtelen kanssa vielä. Sen jälkeen alan selvittelemään noita noxipuolen ongelmia.

                Aikaisempiin postauksiin tarkennuksena vielä että kyllä tuota autoa on tarkoitus pitää kunnossa vaikka väliaikainen kulkine onkin.

                Edit: Lisäyksenä vielä että ajattelin tarkistaa nuo öljynpaineet vielä. Minkälaisia lukemia tuolla koneella pitäisi suunnilleen olla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
                Last edited by divinee; 17-07-2022, 16:27.
                E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2677
                  • Tampere

                  Originally posted by divinee View Post
                  Edit: Lisäyksenä vieä että ajattelin tarkistaa nuo öljynpaineet vielä. Minkälaisia lukemia tuolla koneella pitäisi suunnilleen olla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
                  Tyhjäkäynnillä normaalisti hieman alle 3 baria (n. 2,7-2,8 bar) ja kierroksilla vaihtelee hieman kuormituksen mukaan esim. 1700-2000 rpm n. 3-4 bar ja 2500 rpm n. 3,3-4,3 bar. Vikatilassa tyhjäkäyntipaineet on väh. 3 bar ja nousee kuormitettuna jyrkästi, esim. 1700 rpm hieman alle 6 baria.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Nummika
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2016
                    • 65
                    • Rauma

                    mitä nox ohjelmointi vaikuttaa bensan korkeapaineisiin yms.

                    Moottorina N43.
                    Auton saatuani nox määrä 1720mg. Tielle lähdettyä kun nopeus nousi 110kmh polttoainepaineet nousi 200000hpa ja generointi käynnistyi. Generointi tyhjensi nox arvon 204mg.

                    Generoinnin jälkeen sitten ei ole nostanut polttoaine paineita kuin 150000hpa, kiihdytyksissä yms. toki nousee mutta laskee sitten tuohon 150000 ja pysyy siinä. Vikakoodeja ei tule mistään. Tarkistettu kaikki lamda-arvot, ruiskuarvot yms. kaikki on kunnossa. Nox anturin arvo pysyy 0.

                    Onko siis ainoa vaihtoehto että autoon on tehty nox ohjelmointi?
                    Rauman säätila http://nummika.com

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎