Eli isäukon e60 lci 520i kyseessä. Tämmöstä koodia puskee tasaseen kun istalla kattelee. Laitetaanko uutta nox anturia tilaten, vai laitetaanko noxem emulaattori? Mielipiteitä?
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Turha.Last edited by ässä lavaan; 24-09-2020, 16:59.E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
Suurinpiirtein samoja koodeja mullakin on (jokunen visti aiemmin). Tein just emulaattorista tilauksen.Originally posted by _Rontti View PostEli isäukon e60 lci 520i kyseessä. Tämmöstä koodia puskee tasaseen kun istalla kattelee. Laitetaanko uutta nox anturia tilaten, vai laitetaanko noxem emulaattori? Mielipiteitä?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Osaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin. Muistelisin ennen noissa arvoissa nähneeni liikettä.
Vikakoodia 2f7c pukkaa joka viittaa suoraan tuohon lambdaan, muttakun se on vaihdettu 5000km taaksepäin. Lambda vaihdon jälkeen on kyllä ollut suuttimienvaihtoa yms. jota ennen olleet sytytyskatkokset ovat voineet tuon rikkoa? Ilmenee nykimisenä eli jotain sytytyskatkoksia on vielä adaptaatioiden nollauksenkin jälkeen.
Comment
-
Kyllä siellä jotakin lukemia yleensä näkyy, vaikkei tunnistinta olekaan.Originally posted by Maikkk View PostOsaako joku sanoa pitäisikö INPAn ( tai muiden diagnostiikkasoftien ) näyttää arvoja lambda 2 cat:n jälkeen? Tässä n43 koneessahan ei ole cat:n jälkeen kyn yksi tunnistin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
N43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.
2EFE Electric fan control
2F11 Cooler jalousie top
Tuota ekaa olen vähän enemmän ihmetellyt. Inpalla mm. seurasin puhaltimen toimintaa ja yritin myös niitä sieltä löytyviä testiarvoja (15, 50 ja 90%). Koko ajan Inpa kertoo tuulettimen olevan 2% teholla (riippumatta esim. em. testiarvoista), eikä tuuletin näytä pyörivän lainkaan. Katsoin sulakkeita hansikaslokeron takaa ja oman tulkintani mukaan kaikki jäähdyttimen tuulettimen liittyvät sulakkeet olisivat ehjiä. Tuo 2% vaan ihmetyttää. Mistä Inpa sen arvon saa? Sitä mietin, että olisko mahdollista, että tuulettimen sijasta jokin muu osa (lämpötilaanturi tms.) olisi rikki tai jossain liittimessa huono kontakti. En nyt viitsisi uutta tuuletinta ostaa vain todetakseni ettei siinä ollut vikaa.
Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Löytyy activaten alta inpassa. Muistaakseni controlled air quide toiminto. En tiedä mikä on syy kaihtimien jumitteluun, mutta saattaa toimia inpalla ajaessa auki/kiinni ja taas tovin sen jälkeen automaattisestikkin.Originally posted by Silmaauki View PostN43 antaa seuraavat koodit ja ne tulee uudestaan.
2F11 Cooler jalousie top
Tuo toinen sitten liittyy siihen jäähdyttimen edessä olevaan verhoon tai säleikköön. Sekään ei ilmeisesti nyt toimi. Pitäisikö Inpassa olla jossain tuolle oma testi?Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
Kiitos, tuollaisella nimellä se sieltä löytyy. En tiennyt alunperin mitä hakisin ja toi jäi noteeraamatta.Originally posted by Cunttory View PostLöytyy activaten alta inpassa. Muistaakseni controlled air quide toiminto. En tiedä mikä on syy kaihtimien jumitteluun, mutta saattaa toimia inpalla ajaessa auki/kiinni ja taas tovin sen jälkeen automaattisestikkin.
Hyvin se tuolla liikkui edestakaisin. Katsotaan jatkossa tuleeko herja uudestaan.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Täällä oli samaa oiretta 118i:ssa (N43). Merkkiliike suositteli polttoainesuuttimien vaihtoa. Olisi ollut aika tähtitieteellisen hintava operaatio kaikkine lisähilppeineen mitä olisivat vaihdattaneet, joten päätin kokeilla "ihan mitä tahansa muuta" ja pistin tankkiin Forte Fuel system cleaneria. Alkuun ei tuntunut vaikuttavan mitenkään, mutta ehkä puolen tankillisen ajon jälkeen ongelma poistui ja on pysynyt poissa arviolta 6kk. Ajattelin, että nuo aineet ovat ihan huuhaata, mutta näytti auttavan.Originally posted by jans0 View PostN43B16 tyhjäkäynti putoaa 500rpm esim tullessaan liikennevaloihin kytkinpohjassa, tuntuu välillä että sammuu kokonaan.
133tkm ajettu, nox anturi ja tulpat vaihettu vähän aikaan sit.E88 & F56 electric
Comment
-
joo itekki miettyny että tollaset on aina vähän pilipali litkuja, mut pitää kokeilla jos auttais.Originally posted by fransesco View PostTäällä oli samaa oiretta 118i:ssa (N43). Merkkiliike suositteli polttoainesuuttimien vaihtoa. Olisi ollut aika tähtitieteellisen hintava operaatio kaikkine lisähilppeineen mitä olisivat vaihdattaneet, joten päätin kokeilla "ihan mitä tahansa muuta" ja pistin tankkiin Forte Fuel system cleaneria. Alkuun ei tuntunut vaikuttavan mitenkään, mutta ehkä puolen tankillisen ajon jälkeen ongelma poistui ja on pysynyt poissa arviolta 6kk. Ajattelin, että nuo aineet ovat ihan huuhaata, mutta näytti auttavan.
Comment
-
N43B20 -2008 118i. Käy ja kukkuu hyvin, ei kuulostaisi ylimääräsiä kilinöitä tulevan kylmäkäynnistyksienkään yhteydessä.
Matka-ajossa kierrosten ollessa 1500-2000 välillä tuntuu kuin tulisi hetkellisiä sytytyskatkoja, vikavaloja ei kuitenkaan ole taulussa. Satunnaisesti ”nytkähtää” muulloinkin samalla kierrosalueella. Kiihtyy kuitenkin nykimättä. Pidempään tyhjäkäynnillä ollessa polttoaine haisee aavistuksen. NGK tulpat uusittu keväällä. Kilsoja taulussa 210tkm.
Arvailua nytkähtelyn suhteen?E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
Veikkaisin että auto vaihtaa eri seostilojen välillä, reagoiko kulutusmittari nytkähdysten tahdissa että näennäisesti kulutus laskee/nousee litran-kaksi?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Minun mielestä ei heitä kulutusmittari suuntaan tai toiseen kun tekee nytkähdyksiä. Eipä tuo varmaan vakavaa ole jos en ainut ole tämän kanssa.Originally posted by Dualfun View PostVeikkaisin että auto vaihtaa eri seostilojen välillä, reagoiko kulutusmittari nytkähdysten tahdissa että näennäisesti kulutus laskee/nousee litran-kaksi?
Hyvä etten ole ainoaOriginally posted by Jupi View PostKuulostaa hyvin samalta kuin mitä omani tekee. Olen sen laittanut juuri noiden Dualfunin mainitsemien seostilojen vaihtojen piikkiin.
E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
Comment