Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin öljyjen vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostTarkoitat akunkengän irroitus nollausta, eli ajotapa adaption nollausta? Laita päävirtakytkin.
Sama homma, eikä uskalla kaasutella ettei ala luistamaan. Ei kannata nollata kuin öljynvaihdonyhteydessä, jos silloinkaan.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNo niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA. Ja nimen omaan tämä kehuttu 6 vaihteinen.
Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
Tosin laatikko on "aina" luistanut 1-2selle, omasta mielestä liian pehmeästi/hitaasti, ehkä nyt vuosien saatossa enemmän (mutu-fiilis). Bongasin tässä taannoin AutoCOMin OBD testerillä (en nyt muista sanatarkasti), laatikolle option... jotain adaptation reset. En ottanut riskiä ajaa sitä läpi (oli jotain varotuksia).
Onko joku resetoinut laatikkoa huoltosoftilla? -> vaikutus?
Olen kyllä kokeillut tota "pidä jarrupoljin pohjassa 30 seccaa" jippoa, mun mielestä tuo proceduuri ei kyllä vaikuttanut mihinkään.
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View Post
Olen kyllä kokeillut tota "pidä jarrupoljin pohjassa 30 seccaa" jippoa, mun mielestä tuo proceduuri ei kyllä vaikuttanut mihinkään.
t. JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAkunkengän irrotuksella en ole huomannut vaikutusta:think Tarkoitan salavalikosta nollausta tai Inpalla adap.nollausta. Molemmilla sama vaikutus, eli vaihtaa helvetin jouhevasti noi 100km ja sitten alkaa taas pienehkö vaihteiden tökkiminen:think
Omasta mielestä ehkä jopa se kaasupohjaa kikkailunollauskin toimii paremmin kuin inpalla nollaus..Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View Postlaatikko on "aina" luistanut 1-2selle, omasta mielestä liian pehmeästi/hitaasti, ehkä nyt vuosien saatossa enemmän (mutu-fiilis)..Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Originally posted by makeclick View PostOon kyl huomannu et Dissillä nollaus on huomattavasti parempi ainakin omassa 335d:ssä. Inpan nollaus tuntuu tekevän minulla saman tyylisen suorituksen.. mutta ei kuitenkaan täysin huonoon palaa, kuten kuvailit. Dississä on erikseen "reset all adaptive values" vaihdelaatikko valikossa, jonka jälkeen ajo on huomattavisti jo erillaista ja vaihdelaatikko vaihtelee töksähdellen, mutta oppii suht nopeesti hyvin taas vaihtamaan ja tuntuu pysyvän.
Omasta mielestä ehkä jopa se kaasupohjaa kikkailunollauskin toimii paremmin kuin inpalla nollaus..Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOlen tästä ZF:n omista suosituksista kirjoittanut jo ihan tolkuttomasti, mutta lyhyesti karrikoiden ZF:n omat laatikot ja niiden sisällä olevat öljyt ovat eri spekseillä kuin BMW:lle alihankintana valmistetut ZF.t.
Taitaa Hemillä tiukasti päässä olevat BMW Suomi lasit sumentaa järjen aika pahasti mitä olen lukenut tätä ketjua. Vaaditaankohan tähänkin FAKTAA, vai riittääkö mielipide?Last edited by Krister; 07-10-2013, 13:08.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Näitä lukiessa sitä aina ihmettelee minkä takia edes ostellaan nuita automaatteja, kun kerran vaihdoista täytyy nähdä enemmän vaivaa kuin mistään muusta... Itse ajelen tyytyväisenä manuaalilla, ja vaihdot tapahtuu juuri niin kuin itse haluaa! Eikä tarvitse jännittää koska hajoaa...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Itse ajelen automaatilla,ja vaihdot hoitaa laatikko itse,tai vaihtoehtoisesti minä itse.Radallakin pystyy aivan loistavasti ajamaan,ilman että automaatti puuttuu alas/ylös vaihdoilla peliin.Ainut missä automaatti huonompi vs. manuaali,on burnout...mutta sitäpä ei ole tarvinnut vielä 185 tkm aikana kertaakaan tehdä.Mitä hajoamiseen tulee,niin SO?Se korjataan sitten ja thats it.
Jos itsekin olisin vaihdellut öljyjä,foorumin "suosituksien" mukaan,niin kankkulan kaivoon olis nekin rahat menneet,koska silläkin rahalla remppaan tuon laatikon kertalleen,jos ikinä rupee oireilemaan.
Mitä täälläkin tiedetään tuosta 6HPZF laatikosta on aika minimaalista,esim.335 osalta,on aika mysteeri mikä siellä on,koska näyttää että jokin ZF:n customoitu laatikko 6HP19Z-6HP28 väliltä...Nimenomaan mitä tuo Z tarkoittaa...BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostMitä täälläkin tiedetään tuosta 6HPZF laatikosta on aika minimaalista,esim.335 osalta,on aika mysteeri mikä siellä on,koska näyttää että jokin ZF:n customoitu laatikko 6HP19Z-6HP28 väliltä...Nimenomaan mitä tuo Z tarkoittaa...
G = Gearbox
A = Automatic
6 = Number of gears (speeds)
HP = Hydraulic planetary gear
26 = size
Z = Gearbox manufacturer ZF
(Zahnradfabrik Friedrichshafen)
Saat sen tästä
Eli sama loota... Jälleenmyyjä vain haluaa (bmw) ilmoittaa sen omalla tyylillä.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
Comment