Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by makeclick View Post
    fluid starts breaking down at around 62,000 miles
    Mutta mistään ei käy ilmi millaisella kuravedellä se laatikko vielä toimii. Vaikka öljy onkin kuraa jo ennen 100tkm, silti ne autot kulkee +400tkm. Hassua eikö?

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      No, mitäs jos tunkis Rvs-lisäaineen laatikkoon? Mitäs sitten tapahtuu??? Kokemuksia jollain?

      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by janke View Post
        No, mitäs jos tunkis Rvs-lisäaineen laatikkoon? Mitäs sitten tapahtuu??? Kokemuksia jollain?

        http://www.rvs.fi/products/page13.html
        "Auto kulkee kevyemmin ja moottori tuntuu tehokkaammalta."

        No nyt meni tilaukseen...
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by TJJ View Post
          "Auto kulkee kevyemmin ja moottori tuntuu tehokkaammalta."

          No nyt meni tilaukseen...
          Pitäis ottaa 2 purkkia, 140€... huhhuh...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Lisää pakan sekoitusta


            ZF:n öljynvaihto opetus video
            Last edited by janke; 24-09-2013, 18:44.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Mutta mistään ei käy ilmi millaisella kuravedellä se laatikko vielä toimii. Vaikka öljy onkin kuraa jo ennen 100tkm, silti ne autot kulkee +400tkm. Hassua eikö?
              Ei meidän siitä tarvitse huolehtia, antaa BMW:n huolehtia siitä.
              Eli eiköhän siellä ja ZF.llä ole melkoinen insinööriarmeija joka huolehtii siitä että niiden öljyjen laatuluokka pysyy riittävänä ja tarkoituksenmukaisena pidempään kuin mitä ne pakkojen levyt kestää.
              Se että öljy ikääntyessään tummuu, ei todellakaan tarkoita sitä että sen laatu olisi pudonnut alle vaatimusten, vaan se nyt on ihan normaalia.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by janke View Post
                Mitä ihmeen tekemistä ZF:n "opetusvideolla".....hmmm. oman öljynsä markkinointividepolla on tekemistä BMW:n alla olevan ja BMW:n speksein olevan öljyn/laatikon kanssa?
                BMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?
                ZF tekee toki tällä öljyhuuhaalla bisnestä ja se on toki ihan ZF.n oma asia, eikä sillä ei ole mitään tekemistä BMW:n kanssa.
                Vai ZF:kö oikeasti määrittelee sen pitääkö bemareiden LL-laatikoihin öljyjä vaihdella, ei todellakaan?

                Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Se että öljy ikääntyessään tummuu, ei todellakaan tarkoita sitä että sen laatu olisi pudonnut alle vaatimusten, vaan se nyt on ihan normaalia.
                  on täysin normaalia että paskaa kerääntyy öljyn sekaan mutta se ei haittaa lainkaan


                  NOT. Vaihdetaan öljyt VALMISTAJAN ohjeen mukaisesti.

                  Originally posted by Hemi View Post
                  BMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?
                  tietääkseni BMW ei ole valmistanut vaihdelaatikoita sodan jälkeen ja automaatteja ei koskaan.
                  Last edited by peto2; 24-09-2013, 18:59.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mitä ihmeen tekemistä ZF:n "opetusvideolla".....hmmm. oman öljynsä markkinointividepolla on tekemistä BMW:n alla olevan ja BMW:n speksein olevan öljyn/laatikon kanssa?
                    BMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?
                    ZF tekee toki tällä öljyhuuhaalla bisnestä ja se on toki ihan ZF.n oma asia, eikä sillä ei ole mitään tekemistä BMW:n kanssa.
                    Vai ZF:kö oikeasti määrittelee sen pitääkö bemareiden LL-laatikoihin öljyjä vaihdella, ei todellakaan?

                    Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?
                    En mä tarkoittanut mitään vittuilua noilla videoilla. Tulivat vain vastaan kun kattelin bmw:n muita videoita.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      Originally posted by Hemi View Post

                      Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?
                      No niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA. Ja nimen omaan tämä kehuttu 6 vaihteinen.
                      Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
                      Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by peto2 View Post
                        on täysin normaalia että paskaa kerääntyy öljyn sekaan mutta se ei haittaa lainkaan
                        Et sinä diesel moottoriinkaan vaihda öljyjä sen vuoksi että ne ovat parin päivän kuluttua vaihdosta mustat?
                        Se minkä väriset ne öljyt nyt sattuu "automiehen" silmissä olemaan, ei oikeasti kerro yhtään mitään niiden laadusta, suhteessa siihen minkälaisella laatuvaatimuksella mikäkin on suunniteltu toimimaan.

                        Originally posted by peto2 View Post
                        NOT. Vaihdetaan öljyt VALMISTAJAN ohjeen mukaisesti.
                        NOT. Et sinä noudata minkään muidenkaan osien alihankkijoiden omia, eli "valmistajan ohjeita/huoltosuosituksia, vaan BMW Suomi määrittelee tässä maassa kulloisetkin huototarpeet=ohjeet.

                        Originally posted by peto2 View Post
                        tietääkseni BMW ei ole valmistanut vaihdelaatikoita sodan jälkeen ja automaatteja ei koskaan.
                        Ei, eikä juuri mitään muitakaan osia eikä osakokonaisuuksia joista se autonsa kokoaa. Ne alihankkijat eivät kuitenkaan määrittele BMW autojen huoltotarpeita tai varsinkaan anna ohjeita ohi BMW:n itse kuluttajille, vaan BMW itse määrittelee huoltoohjelmansa.
                        Tässä tapauksessa ZF.llä itsellään on omat ohjeistuksensa omille tuotteilleen, eikä niistä voi oikeasti tehdä mitään päätelmiä heidän BMW:lle alihankintana tekemilleen osille(se on BMW:n ja ZF:n välistä tiukasti varjeltua liikesalaisuutta).
                        BMW määrittelee kaikkien niiden osien huoltotarpeen joita eri alihankkijat annettujen speksien/vaatimusten puitteissa heille valmistaa.
                        BMW ja ZF ovat siis tässä suhteessa täysin eri asia, eikä ZF:n omilla huoltosuosituksilla ole mitään merkitystä, silloin kun puhutaan BMW:n antamasta LL-takuusta.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Spetke View Post
                          No niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA. Ja nimen omaan tämä kehuttu 6 vaihteinen.
                          Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
                          Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
                          Siis tottahan toki näitäkin laatikoita Suomessakin jokusia laukeaa silloin tällöin, mutta et kai nyt väitä että nämä ovat lauenneet sen vuoksi että öljyjä ei ole vaihdettu(vai tiedätkö onko vaihdettu)?
                          Minullakin makaa 160tkm:ssä pamahtanut kuusipykäläinen, mutta sen syy oli ollut vuotava lauhdutin ja ajo liian vähillä öljyillä.
                          Sekin on tässä jo nähty että väärin tehdyt vaihdot täysin väärillä öljyillä, väärällä määrällä on ollut syynä turbiinin kavitoimiseen ja lopulta hajoamiseen mistä puru pitkin laatikkoa.
                          Nämä kuitenkin ovat todella peruskestäviä askeja jos/kun historia on tiedossa, eikä taustalla ole mitään "export" autojen kummituksia/"luurankoja kaapissa".
                          Tuossa aiemmin mainitsin kolarissa vaurioituneen vanhan taksilaatikon johon ei ollut öljyjä koskaan vaihdettu ja oikeasti kaikki toiminnalliset mekaaniset osat olivat kuin uudesta autosta.
                          Ok, öljy oli toki mustaa, mutta eipä sen ole tarkoitettukaan olevan "neitseellistä" uuden öljyn väristä ollakseen kuitenkin laadultaan täysin suunnitellun kaltaista.
                          Lupaan että kun nyt tästäkin mennään vielä 5-6-vuotta eteenpäin ja näitä alkaa olemaan enemmn 500tkm ajettuina ilman ensimmäistäkään vaihtoa, voimme yhdessä laskeskella minkälaisella huoltohyötysuhteella näihin "harrastajien" autoihin on öljyjä vaihdeltu.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Minulla on ajettu 270tkm ilman lootan öljynvaihtoa(Jos ei ruotsissa kuulu huolto ohjelmaan) ja kannattaisko edes suodatin vaihtaa ja ne kurat mitä sieltä tulee öljypohjan irrottamisen yhteydessä:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Raimo Miettinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 320

                              Originally posted by Spetke View Post
                              Onko sitten ideoita mistä johtuu juurikin näiden GA6HP26Z eli 6 vaihteisten laatikkojen "tyhjät" kohdat jonka seurauksena paukahtaa vaihde pesään ja niskat nytkähtää ja tuntuu siltä, että joku menee tuollaisella rysäyksellä rikki.
                              Originally posted by Spetke View Post
                              No niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA.
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Siis tottahan toki näitäkin laatikoita Suomessakin jokusia laukeaa silloin tällöin, mutta et kai nyt väitä että nämä ovat lauenneet sen vuoksi että öljyjä ei ole vaihdettu(vai tiedätkö onko vaihdettu)?
                              Puhutteko samasta asiasta? Onko Spetkellä sama ongelma mitä minulla, että välillä laatikko paukauttaa vaihteen silmään "pamauttamalla". Vai onko Spetken laatikko jo hajonnut pamauksesta?
                              BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Et sinä diesel moottoriinkaan vaihda öljyjä sen vuoksi että ne ovat parin päivän kuluttua vaihdosta mustat?
                                Se minkä väriset ne öljyt nyt sattuu "automiehen" silmissä olemaan, ei oikeasti kerro yhtään mitään niiden laadusta, suhteessa siihen minkälaisella laatuvaatimuksella mikäkin on suunniteltu toimimaan.
                                Täytyy sanoa että en tiedä mistä materiaalista märkien monilevykytkimien kitkapinnat tehdään mutta väittäisin silti että ei ainakaan noesta.
                                Automaattilaatikkoon kun ei mistään tule nokea niin laatikkoöljyn väri kertoo ainoastaan kuinka paljon siinä on tuota kitkapintaa seassa.

                                Originally posted by Hemi View Post
                                NOT. Et sinä noudata minkään muidenkaan osien alihankkijoiden omia, eli "valmistajan ohjeita/huoltosuosituksia, vaan BMW Suomi määrittelee tässä maassa kulloisetkin huototarpeet=ohjeet.
                                En noudatakaan mutta en kyllä edes tiedä miten Bosh käskee mm. laturia huoltamaan. Tosin tullaan taas siihen että muut alihankintaosat on pääosin hintaluokaltaan sellaisia että duunarikin pystyy ostamaan eikä tarvii syödä näkkäriä seuraavaa kolmea kuukautta yhden hajonneen osan takia.

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ei, eikä juuri mitään muitakaan osia eikä osakokonaisuuksia joista se autonsa kokoaa. Ne alihankkijat eivät kuitenkaan määrittele BMW autojen huoltotarpeita tai varsinkaan anna ohjeita ohi BMW:n itse kuluttajille, vaan BMW itse määrittelee huoltoohjelmansa.
                                Tässä tapauksessa ZF.llä itsellään on omat ohjeistuksensa omille tuotteilleen, eikä niistä voi oikeasti tehdä mitään päätelmiä heidän BMW:lle alihankintana tekemilleen osille(se on BMW:n ja ZF:n välistä tiukasti varjeltua liikesalaisuutta).
                                BMW määrittelee kaikkien niiden osien huoltotarpeen joita eri alihankkijat annettujen speksien/vaatimusten puitteissa heille valmistaa.
                                BMW ja ZF ovat siis tässä suhteessa täysin eri asia, eikä ZF:n omilla huoltosuosituksilla ole mitään merkitystä, silloin kun puhutaan BMW:n antamasta LL-takuusta.
                                BMW antaa huoltoohjeensa pääasiassa markkinointiosaston kautta.
                                ZF huolto-ohjelmalla pääsee pidemmän matkan mukavammin. Todentaminen vaan on ongelmallista kun laatikot, kuskit, kuormitus jne. ovat yksilöllisiä.

                                Siinä olisikin TM:lle kestotesti. Kaksi 530dA ajamaan perätysten niin pitkään että toisesta leviää laatikko, toinen BMW- ja toinen ZF huolto-ohjelmalla. Voisin lyödä vaikka hiukan vetoa ZF puolesta.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎