Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Hemi vaatii kaikilta aina kaikenmaailman faktoja ja todisteita Bmw-jumalilta, insseiltä ja muilta mutta enpä ole YHTÄÄN faktaa nähnyt Hemin puolelta... Eli pistäppäs kirjallista faktaa pöytää noihin väittämiisi asioihin... Ja myös faktaa siitä että kaikkien muiden mielipiteet on vääriä !!
    Siis ainoa fakta jota minulla on ja johon perustan oman väitteeni(=ei mielipide), on tuo minkä BMW:ltä saa ko.laatikoiden öljynvaihdon tarpeellisuudesta:

    ..."Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....

    Tämä on se kirjallinen FAKTA mikä oikeasti on olemassa!!!
    Kerro sinä nyt ne FAKTAT miksi tämä ei ole faktaa, vaan että ne öljyt pitää vaihtaa tai muutoin laatikko poikii ennen aikojaan?
    Eli millä kilometrilukemalla suurinpiirtein niin tapahtuu ja mitä sieltä oikeasti hajoaa sen vuoksi että öljyjen ominaisuudet/luokitus ei yksinkertaisesti enään riitä?
    Eli, minä jos kuka haluaisin kuulla edes nimeksi niitä faktoja miksi näitä öljyjä nyt pitäisi lähteä vaihtelemaan juuri keskustelun alla oleviin e90/91:n automaattilaatikoihin?
    Pelkät mielipiteet siitä että "pitäähän ne vaihtaa" ei nyt riitä, vaan kerro sinä nyt mihin muuhun kuin ihan puhtaaseen mutuun=huuhaaseen luottaen minun pitäisi lähteä niin omiin kuin vaihdokki e90/91:iin lähteä laatikkoöljyjä kovalla rahalla vaihtamaan?
    Eli nyt viimeistään pitäisi alkaa löytymään niistä vanhemmista e90:stä niitä loppuun kuluneita ja hajonneita e90/91:n laatikoita jotka ovat selkeästi vaurioituneet riittämättömän voitelun vuoksi?
    Lisäksi, tässä pitäisi nyt sitten olla jokin suuntaa antava kilometrisuorite millä kohtaa ko.laatikot alkaa korkaamaan jos öljyjä ei vaihdeta ja selvä näyttö siitä että öljyjä vaihtamalla tuo ajosuorite selvästi ylitetään?

    Eli missä on ne faktat jotka kumoavat BMW:n itsensä antaman faktan öljynvaihdon tarpeellisuudesta?
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 13:38.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Minunkin hieno nimerkki vedetty lokaan täällä palstalla...
    Alunperin olen kysellyt ainoastaan faktatietoa asiasta ja ollut
    VAHVASTI sitä mieltä, että ellei faktatietoa tule niin EN VAIHDA öljyjä turhaan.
    Itsekin haluan sitä tietoa.Oma mielipiteeni kallistuu myös kyllä Hemin suuntaan yhä edelleen näissä ZF6HP laatikkoöljy kinastelussa/väittelyssä tai miksi sitä voi sanoa.Hemi perustellut kattavasti mihin hänen mielipiteensä perustuu,toisin kun monet muut huutelijat.Näyttää tässä(kin) asiassa niin paljon kuulopuheiden varassa olevia mielipiteitä...aina kuultu joltain,jostain kaiman tutun kaverin työkaverin tutun kaverin kaverilta,joka on ammattimiesten ammattimies joka on korjannut 10 000 ZF laatikkoa perä pohojanmaan perillä...

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Nyt jumalauta rauhoitutaan...
    Minunkin hieno nimerkki vedetty lokaan täällä palstalla...
    Alunperin olen kysellyt ainoastaan faktatietoa asiasta ja ollut
    VAHVASTI sitä mieltä, että ellei faktatietoa tule niin EN VAIHDA öljyjä turhaan.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kuitenkin se laatikon sisältä lirutettu öljy on se eniten kilometrejä oikeasti kestävä osa/komponentti koko laatikossa.
    Saanko tuosta faktaa kirjallisena, mielellään Bmw-insinöörien tutkimustuloksena että tuo pitää paikkansa !!

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Hemi vaatii kaikilta aina kaikenmaailman faktoja ja todisteita Bmw-jumalilta, insseiltä ja muilta mutta enpä ole YHTÄÄN faktaa nähnyt Hemin puolelta... Eli pistäppäs kirjallista faktaa pöytää noihin väittämiisi asioihin... Ja myös faktaa siitä että kaikkien muiden mielipiteet on vääriä !!

    Huvittavaa kun joku kuvittelee tietävänsä asioista kaiken, myös tiedot kaikkien maailman Bemareiden rikkoutuneista automaattilaatikoista...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    mainosmiehet myy hevosta nautana, jauhoja sikana, nautaa härkänä ym. ym. kerro hemi yksikin syy miksi autovalmistajat ei toimisi samoin?
    Lueppa nuo pari edellistä.
    Eli miksi ne auton valmistajat sitten kuitenkin valmistavat kalliilla rahalla ne laatikot kestämään satiója tuhansia enemmän kuin mitä niiden öljyt kestää?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by rise66 View Post
    ...täällä yksi maalaisjärjellä ajattelija ja myös kokemusta automaattivaihteisen auton öljynvaihdon tarpeellisuudesta... ajelen siis edelleenkin 2001 vm. n. 405 000 kilometriä ajetulla 2,5 d Bemarilla. Vetelen autolla jonkin verran kesäisin asuntovaunua ja työni puolesta joudun vetämään peräkärryä melko paljonkin, eli vaihteisto ja öljyt käsittääkseni joutuu melko koville tällaisessa ajossa. Vaihteisto toimii omasta mielestä ainakin vielä hyvin. Vaihdoin öljyt itse laatikkoon n. 70 000 km taaksepäin huuhtelulla (n. 17 litraa öljyä kaikkinensa) ja syystä että, peräkärry perässä ajellessa ei enää vaihtanut suurinta vaihdetta päälle. Minäkin sain vastauksen kyselyihini, että Bemarin laatikkoon ei tarvitse öljyjä vaihtaa ja peloteltiin myös sillä, että laatikko ei enää mahdollisesti toimi kunnolla öljyn vaihdon jälkeen. Voin vain mainita, että laatikko alkoi toimimaan paljon paremmin, kuin ennen öljynvaihtoa. Toki vaihdoin suodattimenkin samalla vaihdelaatikkoon. Ehkä Saksalaiset insinöörit ei ole ajatellut, että näillä heidän suunnittelemillaan autoilla ajellaan näin paljon kilometrejä, kuin monikin meistä ajaa ja mikäs on Bemarilla ajellessa... Ostin öljyt KL-varaosista ja öljyn he antoivat vaihdelaatikon pohjassa olevan värillisen etiketin mukaan... ja tämä ei ole kapinaa ketään vastaan vaan käytännön esimerkki
    Tämä..."ehkä Saksalaiset insinöörit eivät ole ajatelleet" on sekin yksi mestarillisen itsepetoksen teeseeistä, jota nämä laatikkoöljyjen kanssa läträävät itselleen matran tavoin itselleen hokevat.
    Tässäkin on kuitenkin hiemankin pidemmälle ajateltuna kuitenkin yksi täysin kestämätön ristiriita.
    Eli, se Saksalainen insinööri on kuitenkin valmistanut kalliin ja monimutkaisen automaattolaatikon joka nytkin on kuitenkin kestänyt sen +400tkm...ja pistänyt kuitenkin siihen "markan öljyt" sisälle jotka kestävät vain puolet siitä?
    Eli jostain syystä ne laatikot kuitenkin kestävät...ja on nimenomaan rakennettu kestämään sen koko luonnollisen ehkä n.500tkm:n elinkaaren.
    Kuitenkaan kun autoja ja niideneri komponentteja+osakokonaisuuksia suunnitellaan, mikään ei oikeasti ole sattumaa, vaan jokaiselle osalle ja osakokonaisuudelle lasketaan hyvinkin tarkat käyttätunnit=elinkaari.
    BMW:llä siis syydetään miljoonia laatikoihin joiden kokonaiselinkaarta "ei ehkä ajatella" ja heitetään lopuksi tehtaalle lähes ilmaiset laatikkoöljyt jotka oikeasti kestävät alle puolet sen laatikikon kestoiästä?

    No, kai se voisi jonkun "maalaisjärjen" mukaan voisi ollakkin näin, mutta siinä tapauksessa tässäkin maassa pitäisi olla pilvin pimein laatikoita jotka selvästi ovat kuluneet loppuun siinä 200-300tkm:n kohdalla, heikon öljyn laadun vuoksi?
    Eli miten se sopii tähän "loogiseen itsepetokseen" että tässä maassa on tuhansia 300-400tkm ajettua bemareja(myös monia muita merkkejä+malleja) joihin ei ole koskaan LL automaattlaatikkoon vaihdettu öljyjä ja edelleen mennään?
    Eli kuvitteleeko joku ihan oikeasti ettei se olisi yleisessä tiedossa ihan samoin kuin vaikkapa nuo läppäongelmat, mikäli nämä uudemmat bemarin automaatit kuluisivat ennen aikojaan loppuun, mikäli niihin ei vaihdeta öljyjä?
    Kuitenkin kaikki muut eri automerkkien+mallien sisäsyntyiset tekoviat on varsinkin näin nettiaikana todella hyvin kaikkien tiedossa?
    Ei kuitenkaan löydy yhtäkään oikeaa faktaa siitä että tuo nettipepejen laatikon öljyjen kanssa läträäminen pidentäisi kilometriäkään näiden laatikoiden elinkaarta, vaan ainoa löytyvä tieto on päinvastaista(koska määrät ja laadut on mitä sattuu).
    Oikeastihan tämä öljynvaihto huhaa perustuu vanhan kansan uskomuksiin ja suoranaiseen taikauskoon, joka kumpuaa siitä tuskaisesta romanttisesta ikiöljyhokemasta...."kun ikuisia öljyjä ei ole olemassakaan"...
    Ei, niitä vain ei ole olemassakaan, kuten ei ole olemassakaan ikuisia automaattilaatikoita, vaihtoi niihin öljyjä kuinka usein tahansa.
    Tämä kun asetetaan siihen vanhan kansan olettamukseen että niitä pohjia on tervattava ja öljyjä vain on vaihdeltava, sanoi insinöörit mitä tahansa, niin saadaan aikaiseksi tämä aivan uskomaton matra jonka voimalla sitä "pahaa" karkoitetaan laatikkoöljyjä vaihtelemalla?
    Kuitenkin se laatikon sisältä lirutettu öljy on se eniten kilometrejä oikeasti kestävä osa/komponentti koko laatikossa.
    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 12:25.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by soda View Post
    BMW ei myönnä imusarjan läpissä olevan mitään ongelmaa, kuitenkin 99% aiheesta tietävät ne poistattavat. Onko/olisiko Hemillä edelleen läpät vankkurissaan, koska BMW ei ole sitä ongel.. krhm, harhaluuloa myöntänyt, että läpät irtoavat ja tuhoavat moottorin?
    Miten nämä kaksi asiaa nyt liittyy toisiinsa?
    Vai onko nyt tiedossa e90/91 laatikoissa jokin ongelma ja nimenomaan ongelma joka korjaantuu aloittamalla niihin öljynvaihdot?
    E90/91 "automaattilaatikon ongelmat topik" näyttää kuitenkin hieman hiljaisemmalta kuin nuo läppäongelmatopikit aikoinaan, mutta jos sinulla nyt on kertoa meille muille näiden laatikoiden ongelmista?

    Leave a comment:


  • Kylmäkalle
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli sinulla on tietoa ja tietolähde joka pystyy selvästi osoittamaan ko.laatikon suunnitelleiden insinöörien ja BMW:n asiassa olevan väärässä(eli että laatikon käyttötunnit ovatkin enemmän kuin siinä olevien öljyjen käyttötunnit)?
    Ottamatta kantaa öljynvaihdon tarpeellisuuteen, niin luulisi tässäkin tapauksessa ekonomeilla olevan enemmän sanan sijaa kuin insinööreillä.

    Leave a comment:


  • soda
    replied
    Lukeneeni aiheesta olevan pidemmän threadin, on tämä Hemin uskollisuus valmistajan ilmoittamiin (osaksi jo vanhentuneisiin) ohjeistuksiin edelleen huvittava.

    BMW ei myönnä imusarjan läpissä olevan mitään ongelmaa, kuitenkin 99% aiheesta tietävät ne poistattavat. Onko/olisiko Hemillä edelleen läpät vankkurissaan, koska BMW ei ole sitä ongel.. krhm, harhaluuloa myöntänyt, että läpät irtoavat ja tuhoavat moottorin?

    Ymmärrän sen, että valmistajan 10 000 insinööriä ja huippufyysikkoa ovat laatikon öljyn iän laskeneet. Kehitystyöhön on käytetty miljoonia D-markkoja, euroja sekä dollareita, moni matemaattisesti lahjakas on öitä myöten laskenut kaavoja ja lukenut dataa hikipisarat otsallaan. Koska näin paljon on kehitystyötä ja vaivaa nähty, niin ei laatikkoja hajoa enää, öljy kattaa eliniän. Mutta yhtäkkiä en ymmärräkään. Eihän tämän mitään avaruustiedettä pitäisi olla? Eihän sukkulatkaan räjähtele moisen panostamisen jälkeen? Eihän?

    Leave a comment:


  • rise66
    replied
    ...täällä yksi maalaisjärjellä ajattelija ja myös kokemusta automaattivaihteisen auton öljynvaihdon tarpeellisuudesta... ajelen siis edelleenkin 2001 vm. n. 405 000 kilometriä ajetulla 2,5 d Bemarilla. Vetelen autolla jonkin verran kesäisin asuntovaunua ja työni puolesta joudun vetämään peräkärryä melko paljonkin, eli vaihteisto ja öljyt käsittääkseni joutuu melko koville tällaisessa ajossa. Vaihteisto toimii omasta mielestä ainakin vielä hyvin. Vaihdoin öljyt itse laatikkoon n. 70 000 km taaksepäin huuhtelulla (n. 17 litraa öljyä kaikkinensa) ja syystä että, peräkärry perässä ajellessa ei enää vaihtanut suurinta vaihdetta päälle. Minäkin sain vastauksen kyselyihini, että Bemarin laatikkoon ei tarvitse öljyjä vaihtaa ja peloteltiin myös sillä, että laatikko ei enää mahdollisesti toimi kunnolla öljyn vaihdon jälkeen. Voin vain mainita, että laatikko alkoi toimimaan paljon paremmin, kuin ennen öljynvaihtoa. Toki vaihdoin suodattimenkin samalla vaihdelaatikkoon. Ehkä Saksalaiset insinöörit ei ole ajatellut, että näillä heidän suunnittelemillaan autoilla ajellaan näin paljon kilometrejä, kuin monikin meistä ajaa ja mikäs on Bemarilla ajellessa... Ostin öljyt KL-varaosista ja öljyn he antoivat vaihdelaatikon pohjassa olevan värillisen etiketin mukaan... ja tämä ei ole kapinaa ketään vastaan vaan käytännön esimerkki

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Miten niin?
    Sinullahan tässä on jotakin ihan oikeaa faktaa e90/91:n öljynvaihtojen tarpeellisuudesta, kuin mitä on Suomessa BMW:n maahantuojalla?
    Jos sitä vapaasti/yleisesti tarkasteltavaa ja punnittavaa faktaa ei sitten kuitenkaan olekkaan, mistä muusta on kyse kuin puhtaasti "mielipiteestä"?
    Oma kantani taas EI ole mielipide, koska se perustuu nimenomaan tuotteen valmistajan+myyjän antamiin ohjeisiin(johon toki luotan muussakin huolto-ohjelmassa ja säästän ylihuollosta jääneen pääoman seuraavaan/uudempaan kolmi tai viisatkuun)?
    Vai oletko tästä nyt jotenkin eri mieltä että sinulla oikeasti on asiasta pelkkä oma mutuun ja taikauskoon perustuva mielipide ja minulla ei?
    Sanoinko, että minulla on parempaa faktaa kuin BMW:n maahantuojalla..? Yritin vain lopettaa tämän ikuisen väittelyn, mistä löydät aina jotain sanottavaa. Minun mielipiteeni perustuu edelleenkin omaan ja monien muiden vaihteistokorjaajien kokemukseen.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    mainosmiehet myy hevosta nautana, jauhoja sikana, nautaa härkänä ym. ym. kerro hemi yksikin syy miksi autovalmistajat ei toimisi samoin?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by esa`pentula View Post
    lopeta!
    Miten niin?
    Sinullahan tässä on jotakin ihan oikeaa faktaa e90/91:n öljynvaihtojen tarpeellisuudesta, kuin mitä on Suomessa BMW:n maahantuojalla?
    Jos sitä vapaasti/yleisesti tarkasteltavaa ja punnittavaa faktaa ei sitten kuitenkaan olekkaan, mistä muusta on kyse kuin puhtaasti "mielipiteestä"?
    Oma kantani taas EI ole mielipide, koska se perustuu nimenomaan tuotteen valmistajan+myyjän antamiin ohjeisiin(johon toki luotan muussakin huolto-ohjelmassa ja säästän ylihuollosta jääneen pääoman seuraavaan/uudempaan kolmi tai viisatkuun)?
    Vai oletko tästä nyt jotenkin eri mieltä että sinulla oikeasti on asiasta pelkkä oma mutuun ja taikauskoon perustuva mielipide ja minulla ei?

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by hemi View Post
    väärin!

    Vain sinulla on asiasta mielipide, minulla ei.
    lopeta!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎