Ei sen takaisinkierrätyksen tarvitse imusarjaan asti mennä, vaan riittää että pakokaasut menee jäähdyttimelle asti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
.
Olisi ehken hyvä palauttaa mieliin, miksi auto lämpiää nopeammin, kun pakokaasujen kierrätys on päällä.
Kuten tiedämme, pakokaasut ovat kuumia, niille täytyy tehdä jotain, ennenkuin ne voidaan "palauttaa" takaisin imusarjaan ja sitä kautta uudelleenkäyttöön.
Niitä jäähdytetään lämmönvaihtimessa.
Pakokaasujen lämpö siirretään siinä jäähdytysnesteeseen.
Onglma on siinä, että tämän lämmön siirtymisen valvonta on perin alkeellinen, eikä se vanhemmiten toimi ollenkaan (vahatermostaatti).
Kylmällä ilmalla jäähdytys on siis ikäänkuin liian tehokasta, käyttäjä kokee sen nopeammin lämpenevänä jäähdytysnesteenä ja lämpimämpänä puhalluksena, mutta moottorille se tekee sen, että se houkuttelee kierrätyksen päälle entistä nopeammin.
Kylmässä ilmanalassa pakokaasujen jäähdytys toimii liian tehokkaasti ja saa aikaan tilanteen, jossa pakokaasuissa oleva töhnä takertuu ja jämähtää jokapaikkaan kohdassa jossa se kohtaa coolerilta tulevan, puhtaan, kylmän ilman. Pakokaasuissa ei siis ole niin paljoa lämpöä jäljellä, jotta mukana kulkeva törky säilyisi notkeana ja pääsisi taas moottoriin kuumenemaan ja kierto uudelleen.
Kierrätyksen päällelaitto talvella on siis ikäänkuin että peittoa leikataan toisesta päästä ja ommellaa toiseen päähän.
Jos kierrätyksen haluaa päälle, niin se pitäisi tehdä kesällä, ei talvella.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi sen takaisinkierrätyksen tarvitse imusarjaan asti mennä, vaan riittää että pakokaasut menee jäähdyttimelle asti.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Orvix View PostMulla on tuossa allekirjoituksen autossa seinäjokelainen softa, egr poistettu ohjelmallisesti ja vesikierto tulpattu. Autossa on webasto ja lämpeneminen on selvästi hitaampaa ja heikompaa kuin edellisessä webastottomassa vakiokuntoisessa E46 320d:ssä. Pakkasella vaatii moottoritieajoa että lämpeää lähelle 90 astetta ja taajamaan tullessa lämmöt valahtaa. Ei tuo silti mikään kylmä auto ole vaan merkittävästi lämpimämpi kuin diesel Golf.
Olen kuitenkin sen verran vilukissa että suunnittelen talveksi egr:n palauttamista taas toimintaan.
Mikä yhteys egr:llä on viritysohjelman kanssa? Saako takaisinkierrätyksen pelaamaan nappia painamalla vai vaatiiko kokonaan uuden ohjelmoinnin?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostVaihdappa termarit ja laita vain alkuperäisosaa paikalleen. Tarvikkeet on roskaa.E91 325d -10 M-Sport
Comment
-
-
Kyllä se kyyti kylmenee kun EGR:n poistaa toiminnasta. Niin ainakin täällä tapahtui kuin Orvixillakin. Järeämpi välijäähdytinkään ei helpottanut tilannetta.
Eikä kyse ole termareista, alkuperäisiä on vaihdettu joka talvi kun antautuvat säännöllisesti. Viimeksi tarvikkeet, katsotaan miten kestävät.. ei voi oikein huonompaan mennä. Talvella jo pienellä pakkasella vaatii nimenomaan moottoritieajoa jotta 90 saavutetaan, maantien 80 rajoituksilla ajaessa tippuu 8x lukemiin.
Auton kabiini lämpenee hitaammin, parhaiten huomaa siinä että alkuperäiskunnossa auton tuulilasi suli kovemmallakin pakkasella tupakin aikana. Nyt ei kaksikaan riitä vaan skraba on otettava esille.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostKyllä se kyyti kylmenee kun EGR:n poistaa toiminnasta. Niin ainakin täällä tapahtui kuin Orvixillakin. Järeämpi välijäähdytinkään ei helpottanut tilannetta.
Eikä kyse ole termareista, alkuperäisiä on vaihdettu joka talvi kun antautuvat säännöllisesti. Viimeksi tarvikkeet, katsotaan miten kestävät.. ei voi oikein huonompaan mennä. Talvella jo pienellä pakkasella vaatii nimenomaan moottoritieajoa jotta 90 saavutetaan, maantien 80 rajoituksilla ajaessa tippuu 8x lukemiin.
Auton kabiini lämpenee hitaammin, parhaiten huomaa siinä että alkuperäiskunnossa auton tuulilasi suli kovemmallakin pakkasella tupakin aikana. Nyt ei kaksikaan riitä vaan skraba on otettava esille.
Tupakin aikana kovilla pakkasilla ikkunoiden sulaminen kuulostaa myös toiveunelta ilman webastoa. Tai jos kuuluu näin toimia niin sitten oma on ollut aina epäkunnossa.
Comment
-
-
Huomioikaa myös se että kun auton ohjelmoi, polttoaineen hyötysuhde paranee, eli useimmiten kuluttaa vähemmän polttoainetta.
Ja vähempi polttoaineen kulutus tarkoittaa myös vähemmän moottorin tuottamaa hukkalämpöä.
Jos auto vakiona kuluttaa vaikkapa 0,5l/100km enemmän kuin softan kanssa, webasto kuluttaa sen 0,5l/h niin onhan siinäkin jo merkittävä lämmöntuottajan katoaminen.
Onhan supparilla sinäänsä oikea ajatus takana, että varmasti saisi vielä tehokkaamman hyödyn tuosta egr:n lämmönvaihtimesta jos rankentaisi lämmönvaihtimen ja imusarjan välisen putken menemään takaisin pakoputkeen, silloin lämmönvaihtimessa olisi jatkuva pakokaasu lämmitys, mitä ei ole edes silloin kun egr on toiminnassa.
Kyllä lämpenisi tuolla patentilla, eikä nokea imusarjaaRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostHuomioikaa myös se että kun auton ohjelmoi, polttoaineen hyötysuhde paranee, eli useimmiten kuluttaa vähemmän polttoainetta.
Ja vähempi polttoaineen kulutus tarkoittaa myös vähemmän moottorin tuottamaa hukkalämpöä.
Jos auto vakiona kuluttaa vaikkapa 0,5l/100km enemmän kuin softan kanssa, webasto kuluttaa sen 0,5l/h niin onhan siinäkin jo merkittävä lämmöntuottajan katoaminen.
Onhan supparilla sinäänsä oikea ajatus takana, että varmasti saisi vielä tehokkaamman hyödyn tuosta egr:n lämmönvaihtimesta jos rankentaisi lämmönvaihtimen ja imusarjan välisen putken menemään takaisin pakoputkeen, silloin lämmönvaihtimessa olisi jatkuva pakokaasu lämmitys, mitä ei ole edes silloin kun egr on toiminnassa.
Kyllä lämpenisi tuolla patentilla, eikä nokea imusarjaaJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMikäs paine-ero sen pakokaasun siellä putkessa kierrättäisi?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Itsellä softattu/egr ohitettu 325D LCI ja termarien vaihdon jälkeen lämmöt kyllä ovat riittäneet. Tuo kabiinin kenno on sen verta pieni että kunnolla lämmintä alkaa puhaltaa vasta kun koneen lämmöt on jotain yli 80c. Voi olla myös tekemistä jotain nesteen kierron ohjauksen kanssa ennenkuin lämmin jäähdytysneste alkaa kiertää siellä kennossa, mutta näin se on ollut kaikissa minun kymmenessä eri bemarissa. Orkkistermarit paikalleen ja kaupunkiajossakin lämmöt pysyy ja tarkenee kovillakin pakkasilla. Tarvikkeen laitoin alussa kiireessä paikalleen kun orkkiksilla oli yli 2vkon toimitusaika mutta onneksi niistä sai rahansa takaisin kun uudesta asti eivät toimineet.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostKyllä se pakokaasu yleensä tiensä löytää, jos jossain kolo on mistä kulkea.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMietippäs nyt uudelleen, että mistä se lämmönvaihdin saa sitä lämpöenergiaa siirrettyä? Kyllä pakokaasusta, mutta se ei riitä että sinne putkeen menee sitä pakokaasua vaan se pitää siellä myös vaihtua, jotta lämpöenergiaa siirtyy pakokaasusta pois. Tämän vuoksi paine-eroa pitää löytyä tai sitten sitä tehdään keinotekoisesti. Tämä on aivan sama asia kun moottorissa on kiertovesipumppu, ilman kiertoa ei kapiiniin tule lämpöä.
Jos joskus dieselin hommaan jossa ei webastoa ole niin asennan sellaisen siihen, sit tarkenee varmasti.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment