Onko mun akussa sit ollenkaan vikaa, jos kerran uudellakin akulla menee jännite 12v levossa? Minkälaisia lukemia on muilla ollut? :think
En olisi akusta vielä huolissani jos jännitteet pysyvät tuossa 12v tietämillä eikä mitään oireita ole... Kyllä sen hyytyvän akun melko äkkiä erottaa kun sellainen tulee vastaan...
Onko mun akussa sit ollenkaan vikaa, jos kerran uudellakin akulla menee jännite 12v levossa? Minkälaisia lukemia on muilla ollut? :think
Onko miten mitattu?
Oma kokemus oli, että jos mittaa "helposti" tökkäämällä yleismittarin mittapään sinne
muoviboksin välistä näkyviin kontakteihin niin saa n12 voltin tuloksen uudella ja täydelläkin akulla. eli se elektroniikkaboksi pois ja mittaus akun navoista.
Onko miten mitattu?
Oma kokemus oli, että jos mittaa "helposti" tökkäämällä yleismittarin mittapään sinne
muoviboksin välistä näkyviin kontakteihin niin saa n12 voltin tuloksen uudella ja täydelläkin akulla. eli se elektroniikkaboksi pois ja mittaus akun navoista.
Toi on ihan salavalikossa olevalla jännitemittarilla katottu arvo. Onko tuo miten tarkka sitten, en osaa sanoa, enkä ole yleismittarilla kattonut.
Yhden kerran kun kuuntelin autossa musiikkia ja avasin kattoluukun, tuli keltainen akun kuva infokenttään eikä auto enää startannu yhtään. Latasin akkua sit semmosen 30-40min ja sen jälkeen käynnistyi normaalisti. Ajoin sitten pienen lenkin ja on toiminut kyllä ihan ok. Eli toikin ehkä kertoo, että ei ihan taida virtoja enää pitää sisällään kovin hyvin
Toi on ihan salavalikossa olevalla jännitemittarilla katottu arvo. Onko tuo miten tarkka sitten, en osaa sanoa, enkä ole yleismittarilla kattonut.
Yhden kerran kun kuuntelin autossa musiikkia ja avasin kattoluukun, tuli keltainen akun kuva infokenttään eikä auto enää startannu yhtään. Latasin akkua sit semmosen 30-40min ja sen jälkeen käynnistyi normaalisti. Ajoin sitten pienen lenkin ja on toiminut kyllä ihan ok. Eli toikin ehkä kertoo, että ei ihan taida virtoja enää pitää sisällään kovin hyvin
Kyllä se sitten on akun vaihdon paikka...
Viimeistään syksyllä sitten alkaa ongelmat... mukavampi vaihtaa hyvän sään aikana
Samanlaisen kun laittaa tilalle niin pikku homma kertoa autolle akun vaihdosta.
Kyllä se sitten on akun vaihdon paikka...
Viimeistään syksyllä sitten alkaa ongelmat... mukavampi vaihtaa hyvän sään aikana
Samanlaisen kun laittaa tilalle niin pikku homma kertoa autolle akun vaihdosta.
Tänään kysyin Treen autokeskuksesta mitä maksaa uusi BMW akku ja sit vaihto ja koodaus. Eli alkuperäinen 90Ah valkoinen akku 189€ + koodaus 95€ ja vaihto kuuluu hintaan
Enpä huomannu kysyä, jos samalla ajetaan uusin ohjelma sisään, niin mitä tulee sitten maksamaan.
Netistä löytyis uusi 100Ah Trane hintaan 145e, tilaisko kuitenkin sen ja veis jollekin koodattavaksi :think
Toisaalta pitäis kyllä päivittää tuo 2006 vuoden ohjelmisto uusimpaan 2010 versioon samaan syssyyn, osaakohan joku koodaaja semmoista tehdä vai onko merkkiliike ainoa siihen pystyvä, sekin maksaa n.200€
Onnistuu akun koodaus ja softan päivitys. Sinne saa koodattua vain tiettyjä ampeerituntilukuja.
Tavalliset akut: 70, 80, 90 ja 110 Ah.
AGM-akut: 70, 80, 90 Ah. Lisäksi 105 Ah jos autossa on CAS3 ja siinä uusin softa.
100 Ah akku kyllä toimii jos autoon koodaa 110 Ah akun.
Onnistuu akun koodaus ja softan päivitys. Sinne saa koodattua vain tiettyjä ampeerituntilukuja.
Tavalliset akut: 70, 80, 90 ja 110 Ah.
AGM-akut: 70, 80, 90 Ah. Lisäksi 105 Ah jos autossa on CAS3 ja siinä uusin softa.
100 Ah akku kyllä toimii jos autoon koodaa 110 Ah akun.
Hyvä et noi softat pystyy päivittään myös ilman merkkilisää
Mitähän muutoksia tuossa uudessa 2010 softassa on vanhaan verrattuna?
Kuulemma ainakin ajonvakautus muuttuu jouheammin toimivaksi, mutta kai sillä muutakin muutosta on.
Tarvii toi akku ensin hommata jostain ja sitten katsoa toi päivittäminen, kun tässä nyt kiireiltään ehtii. Miksihän sieltä valikosta puuttuu juuri tuo 100Ah
Vaihdoin omaani nyt akun ja 80Ah tilalle meni 100Ah, valikosta ei löytynyt kuin 70, 80 ja 90. Valittiin sitten 90Ah (ohjelma käski ottamaan lähimmän jos ei oikeaa arvoa ole), onko se ihan okei vai vaatiiko toimenpiteitä?
E93 330dA LCI -10 M-Sport
F31 320d -12 Luxury Line
Vaihdoin omaani nyt akun ja 80Ah tilalle meni 100Ah, valikosta ei löytynyt kuin 70, 80 ja 90. Valittiin sitten 90Ah (ohjelma käski ottamaan lähimmän jos ei oikeaa arvoa ole), onko se ihan okei vai vaatiiko toimenpiteitä?
Ncs-expertillä sinne saa sen 110ah, varustelistakoodia sille ei löydy kun E9x kyseessä.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Onko 110Ah sitten parempi valinta kuin tuo 90Ah? Vai voinko jättää sen 90Ah vain sinne?
Mun mutu-tuntuma on semmonen että mielummin koodais liian ison akun. Kyllä se toimii sillä 90 Ah koodauksella mutta akun elinikä lienee kärsii jos akkua pidetään vajaassa latauksessa. AGM-akun kohdalla tämä ei ole niinkään ongelma.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Omaan E92:seen pitäisi päivitellä uusi akku ja aloin miettimään, mikä on ulkomitoiltaan isoin sinne mahtuva akku? Nykyinen akku on suunnilleen 310 x 175 x 180 ja kaikki tämän kokoiset uudet ovat näköjään maks 80Ah akkuja..
Ainakin tuo 92 AH:n Exiden AGM on 353 pitkä, joten mahtuukohan sinne?
Ja onko pääkaupunkiseudulla jotain halukasta koodaamaan / päivittämään tuon uuden akun autoon korvausta vastaan?
Uskaltaako auton jättää virrattomaksi pitemmäksi aikaa?
Maakaapelissa on se johto/möykky.
Meinasin jos ottais akun sisälle sulamaan/lataukseen, jos sillä saisi elvytettyä sitä. Useemman päivän oli ajamattomana ja älyaturissa kiinni, aika vaikeesti lähti käyntiin. Ajossa huomasin kun ei puhallin pyöri ollenkaan, ajelin reilun tunnin ja puhallin ei lähtenyt pelaamaan. Kotona laitoin vähäksi aikaa laturiin ja sit käyntiin laittaissa puhallin hörähti vähän aikaa mutta sitten sammu taas (oli myös nosturin kuva mittarissa ja kello, yms, nollilla).
EDIT. Ostin suoraan uuden 80ah AGM akun, entinen näytti olevan samoilla spekseillä oleva alkuperäinen. Pitkäänhän tuo kestäny (melkein 8v tuli täyteen ja ekoilla kovilla pakkasilla kyykkäs).
Biltema oli ainoa josta löyty lähialueelta, saas nähdä kuinka käy tuon kanssa. Onpahan ainakin 4v takuu.
Ilmeisti carlyllä/bmwhat saan ilmotettua autolle uuden akun?
Comment