Originally posted by Heikkiher
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
He sanoivat että tarkistavat esim ahtopaineet jne ennen ohjelmointia ja katsovat vastaavatko ne vakiota ja tällä perusteella sanoivat että olisi ollut vakio ennen ohjelmointia. Eli ei ole käynyt dynossa. Tehtiin OBD kautta virtual read, ei avattu ecua. Ainakaan ajotietokoneen mukaan kulutuskaan ei tippunut vaikka olin aika tarkkaan testaillut ennen ohjelmointia, ajoin aina täysin saman 400km matkan ja katsoin keskikulutuksen ja nyt ohjelmoinnin jälkeen kulutus on tippunut 0 - 0,2 l / 100km ja on ollut ihan samat olosuhteet. Missähän olisi pääkaupunkiseudulla edullinen neliveto dyno jos kävisi testaamassa että mitä sieltä oikeasti tulee ulos? Olen ajanut autolla nyt joku 900km ohjelmoinnin jälkeen pääosin matka-ajoa.. Mutta odotin kyllä tosiaan että ero olisi huomattava eikä sitä tarvitsisi miettiä ollenkaan että tapahtuiko jotain vai ei..
-
Mulla on omassa 318d Motorbitin säädöt ja olen kyllä tyytyväinen sekä palveluun, että lopputulokseenOriginally posted by Heikkiher View PostMillä todettu että auto vakio ennen ohjelmoitia (dyno?). Tehtiinkö ohjelmointi OBD kautta (virtual read) vai avattiinko ecu ja luettiin oikeasti vanha ohjelma josta pääteltiin että vakio.
Sanoisin että kyllä ahdetussa autossa ohjelmoinnin huomaa selkeästi. Autossa voi olla jokin vika joka aiheuttaa sen ettei teho noussutkaan vaikka ohjelmoitu, mutta olisin kyllä ensiksi yhteydessä ohjelmoinnin tekijään.
Täällä on muuten ihan hyvä kirjoitus tuosta F-sarjan ohjelmoinnista, varsinkin kohta: OBD luku ei ole OBD luku vaan “virtual read”.
https://www.motorbit.fi/bmw-f-sarja-obd-ohjelmointi/
Leave a comment:
-
Ainakin mulla välittömästi ohjelmoinnin jälkeen ei ollut suurta muutosta havaittavissa, tai erittäin olematonta.
Useiden satojen kilometrien jälkeen vasta huomasi selvästi eron.
Vai oliko tämä kaikki korvien välissä? :think
Kuitenkin nyt jos ajaisi vakiota ja heti perään tätä mun ohjelmoitua, huomaisi eron todella selvästi.
Sanoisin että vikakoodit lukuun ja jos sieltä kautta ei löydy mitään niin sitten vaan ajoa reilusti. Jos ei vieläkään muutosta niin yhteyttä ohjelmoijaan.
Leave a comment:
-
OBD luku ei ole OBD luku vaan “virtual read”
Originally posted by Supnalup View PostTuli hankittua tuo Celtic tuning ohjelma autoon 320D A X-Drive, F30 vm2012.
Vakiona 184hp ja 380 Nm ja optimoinnin jälkeen pitäisi olla 238 hp ja 442 Nm.
Samalla ohjelmoitiin EGR pois ja tulpattiin.
Tuli hieman pettymyksenä tuo ero tehoissa, en huomaa kovinkaan kummoista eroa väännössä tai oikeastaan missään. Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
Onko teillä ero ollut niin iso että sitä ei tarvitse miettiä tapahtuiko jotain vai ei ? Auto oli ennen ohjelmointia kuulemma vakio ja kaikki meni hyvin eikä mitään poikkeavaa ollut missään arvoissa.. Vähän jäi sellainen tunne että oliko tässä mitään järkeä x)
Millä todettu että auto vakio ennen ohjelmoitia (dyno?). Tehtiinkö ohjelmointi OBD kautta (virtual read) vai avattiinko ecu ja luettiin oikeasti vanha ohjelma josta pääteltiin että vakio.
Sanoisin että kyllä ahdetussa autossa ohjelmoinnin huomaa selkeästi. Autossa voi olla jokin vika joka aiheuttaa sen ettei teho noussutkaan vaikka ohjelmoitu, mutta olisin kyllä ensiksi yhteydessä ohjelmoinnin tekijään.
Täällä on muuten ihan hyvä kirjoitus tuosta F-sarjan ohjelmoinnista, varsinkin kohta: OBD luku ei ole OBD luku vaan “virtual read”.
Leave a comment:
-
Celtic tuning ohjelma, kannattiko ?
Tuli hankittua tuo Celtic tuning ohjelma autoon 320D A X-Drive, F30 vm2012.
Vakiona 184hp ja 380 Nm ja optimoinnin jälkeen pitäisi olla 238 hp ja 442 Nm.
Samalla ohjelmoitiin EGR pois ja tulpattiin.
Tuli hieman pettymyksenä tuo ero tehoissa, en huomaa kovinkaan kummoista eroa väännössä tai oikeastaan missään. Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
Onko teillä ero ollut niin iso että sitä ei tarvitse miettiä tapahtuiko jotain vai ei ? Auto oli ennen ohjelmointia kuulemma vakio ja kaikki meni hyvin eikä mitään poikkeavaa ollut missään arvoissa.. Vähän jäi sellainen tunne että oliko tässä mitään järkeä x)
Leave a comment:
-
Saako pro navissa näkymään youtuben tai jotain vastaavaa sovellusta?
Leave a comment:
-
Eco prolla nimenomaan on tarkoitus rullailla tasaisella/alamäissä tyhjäkäynnillä(vapaalla), niin ettei moottorijarruteta. Vakkari päällä rullausta ei ole käytössä.
Käytän eco prota ainoastaan jos haluan jossain rullailla vapaalla, muuten comfort/sport käytössä.
Leave a comment:
-
Senhän saa päälle tai pois muokkaamalla sitä eco pro ajotilaa. Itsellä pois kun ei täällä semmoisia mäkiä ole joissa pysyisi vauhti sitten. Vakkarilla mennään aina kun vähänkin mahdollista.
Leave a comment:
-
Laitetaan tänne kysymys?
Toimiiko muilla Eco moodissa auto niin,että tiputtaa loivassa alamäessä hiljaa cruisaillessa koneen tyhjäkäynnille...
Mietin vain,että mikä järki toiminnassa?
Nykyaikaisen auton käsittääkseni pitäisi katkaista polttoaineen syöttö moottorijarrutuksessa. -> polttoainetta ei kulu toisin kuin tyhjäkäynnillä...
Vai onko automaattilaatikon vastukset suuremmat...
Leave a comment:
-
Tuolla Bimmer tech nyt hinnat on muutenkin melko poskettomat. Jostain purkuautosta saa paljon edullisemmin osat.Originally posted by joni_t View PostSulla lienee NBT, joten ei erillistä Comboxia. Näin ollen pitäisi oman tiedon mukaan riittää sen näytön ja soittimen vaihto + koodaus.
Minulla taas Combox media purkki on kontissa, joten on turhan työläs operaatio vaihtaa uudempaan yksikköön, vaatisi kaapeloinnit kontista eteen.
Mielessä on käynyt 10.25" android kiinanlaite päivittää näytön tilalle. Kunhan ne saa uudemman mallin kehitettyä, jotta saa paremman raudan siihen. Tuo on vanhentunutta ollut jo tullessaan ja uudemman Android version saaminen lienee aika mahdotonta.
toki mielelläni päivittäisin OEM kamalla laitteistot, mutta noi hinnat on aika poskettomia,
https://www.bimmer-tech.net/shop/bmw...ation-retrofit
Leave a comment:
-
Sulla lienee NBT, joten ei erillistä Comboxia. Näin ollen pitäisi oman tiedon mukaan riittää sen näytön ja soittimen vaihto + koodaus.Originally posted by grz View PostOnko Business navigationin päivittämisestä professionaliksi kokemusta? Ilmeisesti menisi pelkällä näytön vaihdolla ja koodauksella? Mitähän koko homma mahtaisi maksaa?
Auto F36, valmistettu 11/2015 (about). Navin versiota/nimeä en tiedä, mutta BMW Online toimii, Spotify-tuet ym on.
Minulla taas Combox media purkki on kontissa, joten on turhan työläs operaatio vaihtaa uudempaan yksikköön, vaatisi kaapeloinnit kontista eteen.
Mielessä on käynyt 10.25" android kiinanlaite päivittää näytön tilalle. Kunhan ne saa uudemman mallin kehitettyä, jotta saa paremman raudan siihen. Tuo on vanhentunutta ollut jo tullessaan ja uudemman Android version saaminen lienee aika mahdotonta.
toki mielelläni päivittäisin OEM kamalla laitteistot, mutta noi hinnat on aika poskettomia,
Leave a comment:
-
Mulla on ollut jo 2 vuotta tossa hyllyssä spoileri niin mä voisin kyl myydä sen kun tuskin ikinä saan sitä autoon alle.Originally posted by pkk View PostLöytyykö joltain ylimääräisenä tai haluaako luopua m performance etuspoilerista?
Tai sattuuko olla mustia munuaisia ylimääräisenä?

Leave a comment:
-
Business Navigation -> Professional?
Onko Business navigationin päivittämisestä professionaliksi kokemusta? Ilmeisesti menisi pelkällä näytön vaihdolla ja koodauksella? Mitähän koko homma mahtaisi maksaa?
Auto F36, valmistettu 11/2015 (about). Navin versiota/nimeä en tiedä, mutta BMW Online toimii, Spotify-tuet ym on.
Leave a comment:
Leave a comment: